Regisztráció Blogot indítok
Adatok
István Laci

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Minden nap autóval indulsz reggel, de a karbantartást a párod intézi? Vagy céges kocsid van és csak elviszik, amikor sor kerül a következő esedékes karbantartásra? Ha így van, akkor is figyelned kell pár dologra, hogy ne maradj az út szélén és még sokáig róhasd a kilométereket…..
István Laci 2019.03.14 07:24:09
@zsa63:
Nekem az autó éves revizióján mindig cserélnek olajat (előírás - kb. 10 ezer km/ vagy 1 év). A motorba 3,5 liter olaj megy, amit a szervizben "kihoznak" egy 3 és egy 1 literes flakkonos olajból. Mindig kimarad fél liter, amit persze odaadnak (hisz ki van fizetve).
Én többnyire ebből a fél literből töltögetek utána, ha tényleg annyira muszájkell.
István Laci 2019.03.14 07:32:58
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
- Sohasem CSAK a megtett kilométert kell figyelni az olaj cseréjénél, hanem a közben eltelt időtartamot is (ami általában 1 év), miután a már használt motorolaj állás közben is fáradhat.
Ha például hetekig áll a kocsi falnak támasztva, attól benne a kémia még bizony teszi a dolgát!
Az akkumulátor szintén simán le tud önmagában merülni, mert az ugyancsak kis vegyi üzem, az atomok meg persze folyton intézkednek benne, hogy mihamarább öregedjen a dolog. Ezt hívja a szaknyelv önkisülésnek ...
Mellesleg - még a kerekekben (gumikban) is szépen csökkenhet a nyomás, mert a szelepek se mindig tökéletesek. A levegőt NEM KELL cserélni, de - utánfújni azt lehet!
István Laci 2019.03.14 07:50:40
@Macskond: - "A fékolaj 2 évenkénti cseréjét soha nem értettem. Minek terheljük mérgező folyadékkal feleslegesen a környezetet. 6-7 évente is bőven elég ha a fékrendszer nem volt megbontva akkor ez egy eléggé zárt rendszer, nem vehet fel környezeti nedvességet."

A fékolaj valójában CSAK a nevében olaj, amúgy egy elég viszkózusnak elmondható szerves alkohol - többnyire etilénglikol. A glikol bizony hygroszkópos folyadék (magyarul - szereti a légnedvességet magába gyűjteni). Tehát a fékolaj tartály szellőzőnyilásán (nem egy nagy lyuk, de mégis ott van, nem sok levegő jut bele, de azért mégis) - szépen felvizezheti a fékfolyadékot. A víz pediglen nekiáll a fékmunkahengerek polírozott acélfala, vagy a fém-fékcsövek belseje akkurátus elrothasztásának! Szereltem én már néhány féket, szinte mindegyikük rozsdás volt belül!
Az "elvizesedés" pedig valójában nem a rozsda miatt gond, hanem mert a fékezés egy surlódásos folyamat, tehát nagy hőfejlődéssel jár.
A fékfolyadékban rejlő víz viszont már 100 fok közül gőzzé alakulhat, a gőz pediglen gáz-jellegű kategória, ami összenyomható.
(A hidraulikus rendszerek nem összenyomhatóak.).
Amikor a fékrendszerben megjelenik a gőz, a fék szépen elkezd rugózni - azaz - teljesen úgy viselkedni, mintha levegős lenne.
Ezért kell a fékfolyadékot intervallumosan (2-3 évente) cserélmi.

Attól pedig a környezetnek semmi baja NEM LESZ, ha nem egyből csatornába öntik be ezt az eléggé mérgező glikolt!
Lehet vegyileg szárítani, netán hulladék-ként elégetni (ugyanúgy, mint a már fáradt motorolajakat!) Egy jól szabályozott kazánban (vagy magában az égetőműben) a távozó füstgázok károsanyag tartalmára pedig nagyon odafigyel az automata rendszer. Tehát - nem szennyezi a környezetet (annyira).