Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ember János

2 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vermes Géza első Jézus-könyvét már korábban ismertettem ebben a rovatban. A szerzőnek azóta már magyarul is megjelent az ötödik ilyen tárgyú kötete Jézus hiteles evangéliuma címmel (Osiris, Budapest 2005; az angol eredeti: The Authentic Gospel of Jesus, Penguin, London, 2003).…..
Ember János 2012.03.11 11:29:29
A kereszténység valódi alapja!
Az örök életre vivő út!

Nem érzem feleslegesnek azt, hogy előzményekre is utaljak, mert csak így válik érthetővé mondandóm. Ahhoz, hogy álláspontomra eljussak hosszú évtizedek gyűjtő és rendszerező munkájára volt szükség. Talán ez tette lehetővé számomra, hogy átlássam mindazt, amit a mindennapokba belefáradt emberek nem.
A jelenlegi vallások és benne a kereszténység bármely formája, az összes felekezet, irányzat és eretnekség is hibákon tévedéseken alapul. Jelenlegi formájában nem más, mint ókori mesék zagyva halmaza, amely a lélek megnyugtatásán kívül semmi másra sem szolgál. Ez sokaknak talán elég, nekem nem.
Azért írom e sorokat, mert talán lesznek néhányan, akik hasonlóképpen gondolkodnak.
Azonban az előbbiekben leírtak ellenére mégis azt kell mondanom: van Isten és Jézus élt, meghalt és feltámadt!

Miként egyeztethetők össze akkor az előbbi gondolatok?
Ma már nincsenek polihisztorok, mindenhez legalább egy bizonyos szinten értő emberek. Márpedig az összefüggések átlátásához az első esetben legalább ez szükséges.

Az őskori és ókori hiedelmeket ma már az összes ember nevetségesnek tartja és elfogadja az azokat magyarázó tudományos kutatások eredményét. Tisztában vannak azzal, hogy például a kétezer éve még elfogadott és nagyhatalmú Izisz kultusz nem más, mint babonaság és butaság.
Miközben azt már nem veszik észre, hogy annak idején és most is sokak számára az volt a fontos, hogy a templom melyik részébe helyezkedjen el a kórus. Tehát a külsőségek számítanak, magát az egyes vallások és szekták alapvető dogmáit sem ismeri a hívek többsége.
Tudniillik, hogy annak idején a kereszténység alapját szolgáltató írásokat sem szent iratoknak készítették, tekintették ( még a zsidók sem sajátjaikat ). A történelem fintora, hogy a körülmények furcsa összejátszása folytán mégis ma már ennek ellenkezőjét hitetik el a tömegekkel.

A kritikai ellenvetések, Meslier abbé testamentumától, a modern Biblia kritikákig legtöbbször a vallások elméleti alapjait, dogmáit kérdőjelezik meg. Legfeljebb rámutatnak az írásokban található, és ma már könnyen kimutatható ellentmondásokra, hibákra. Megkérdőjelezik a teológiai istenérveket, majd meghagyják filozófiai kérdésnek Isten létét és a benne hívők hitét.

A huszonegyedik században azonban már eljuthatunk oda, hogy feltárjuk a kereszténység valódi alapjait és rekonstruáljuk a történéseket. Ebből pedig egy igen furcsa história kerekedik ki, és sokszor ellent kell mondjak, a közkeletű hiedelmeknek is.

Kezdjük az elején. A Biblia ószövetségi része ma már jól megközelíthető tudományos alapon. Maga a Szent Szék sem tekinti a kezdetekről szóló történeteket másnak, mint eredetmagyarázó mítoszoknak.
Ezek a aitiológiai alapokon keletkezett mítoszok, az akkori embereknek a világban található dolgok és folyamatok általuk vélt megértésére szolgált. Mint ahogy nem voltak Küklopszok, úgy Noé ( bárkája ) sem létezett. Ez utóbbi nyilvánvaló átvétele egy jóval korábbi sumér legendának. A későbbiekben a zsidók saját történelmük kiszínezésével, majd a fogságból történő visszatérés után múltjuk megszépítésével olyan krónikákat hoztak létre, amely a mai napig elfoglaltságot és nem kevés megélhetést ad a mással sem dolgozó ráérő személyeknek. Ugyanez igaz a kereszténység és más vallások papjaira és érintett laikusaira is. Boncolgatják és értelmezgetik a meséket, rég idejét múlt tanításokat, miközben az egész úgy értelmetlen, ahogy ezt meg lehet tenni a Gyűrűk Ura világával is.

Van azonban valami, ami a történések vizsgálatával kideríthető és kivesézhető. A Jézus történet valódi magja olyan támpontokat ad meg, amely elvezet a valódi igazságokra, a túlvilág ismeretére, világunk igazi értelmének megértésére.

Jézust ma már sokan, főleg Vermes Géza után elfogadják annak, ami valóban volt: zsidó vándorprédikátornak. Ilyenből azonban volt akkoriban jó pár tucat. Ezek egy része lázadó, más része fanatikusan vallásos, megint mások öncélú haszonlesők voltak. Jézus sem végezte volna másként, mint ők, azaz a feledés enyészete végzett volna történetével, amennyiben nincs Pál. Ő volt az, aki történetét elvitte a pogányokhoz és azok így betérés nélkül úgy váltak zsidóvá, hogy a rendszert fogadták el, megkötések nélkül - Jézust megvallva megváltójuknak. Bizony itt történt az alapvető hiba is. Jézus ugyanis nem volt megváltó, nem volt Isten fia, és próféta sem. Viszont valóban feltámadt!

Miként egyeztethetők össze ezek az egymásnak látszólag ellentmondó igazságok?
A történéseket kell kihámozni a rendelkezésre álló írásokból, elhagyni a meséket, csodákat, szépítő betoldásokat és a lényegre koncentrálni.

Jézus születése: a zsidó és keresztények között, személye körül kialakult hitviták eredménye. Jézus születését legendás alapra helyezték, szűztől történő születését a megfogalmazott rágalmakra kivédésre találták ki.

Jézus gyermeksége: Semmiben sem tért el korának többi társáétól. Az utólag kreált gyermekségtörténetek, az akkori korban ismert és közismert Mózes-i gyermekség történetek analógiái voltak.

Jézus apja szakmáját követte, de jól ismerte az írásokat és azok magyarázatait. Ortodox álláspontot képviselt a legtöbb kérdésben.

Jézus, Fürösztölő János hatására látott neki a prédikálásnak, tanítványok gyűjtésének. Ebben segítette, hogy szombatév volt. A római uralmat pedig sokan szerették volna lerázni.

Jézus a pusztában kapcsolatot talált olyan civilizációval, akik segítették a későbbiekben. Magaslatokon imádkozott és egyedül. Amikor magával vitte egy alkalommal néhány társát, akkor szembesültek azok ezzel:

Hat nap múlva Jézus maga mellé vette Pétert, Jakabot és Jánost, felvitte csak őket külön egy magas hegyre, és szemük láttára elváltozott.
Ruhája olyan tündöklő fehérré lett, amilyenre nem tud ruhafestő fehéríteni a földön.
És megjelent nekik Illés Mózessel együtt, és beszélgettek Jézussal.

Jézust a magaslat másik oldaláról egy reflektorral világították meg, ettől látták fehérnek ruháját!!!

Jézus a későbbiekben is ember maradt, félt a hatóságoktól, ezért az idegenektől kapott tanítását csak köznapi történetekbe csomagolva merte előadni.

Jézus azt hitte elfogása után is, hogy az idegenek megmentik. Ezt azonban a ’be nem avatkozást’ fizikai értelemben betartó idegenek nem tehették meg.

Jézus halála után azonban testét annihilálták, ennek melléktermékeként keletkezet a ’feltámadását’ bizonyító torinói halotti lepel.
Ez volt az első követők kézzelfogható bizonyítéka a feltámadásra.

Pál értelmezte át elsőként a történetet a maga hasznára úgy, hogy annak később már nem volt szüksége a tárgyi bizonyítékra, tanítása, meséje önmagában megállta a helyét.
Jézus e szerint nem az, akinek ma hirdetik, és sosem volt az, aminek korábban tekintették!

Mi akkor a konzekvenciája a történetnek?

Az, hogy Ufók vannak, és azok, bár néha felveszik a kapcsolatot az emberekkel, alapjában magára hagyják őket?
Ennél sokkal többről van szó.

Ha elhagyjuk a mesés és nyilvánvalóan kitalált történeteket, amelyekkel csak Jézus személyét kívánták isteni magasságokba emelni későbbi követői,
az alábbi érdekes dolgokat állapíthatjuk meg:

Jézus közönséges emberként születet és élt, míg kapcsolatot nem talált a ’fentiekkel’, ’idegenekkel’, ’angyalokkal’, ’Istennel’, stb.
Ez után is megmaradt embernek, de a közösséget megpróbálta olyan irányba vezetni tanításaival, amelyek ma is elfogadhatatlanok a döntő többség számára. Úgy élni, ahogy hirdette szinte lehetetlen.

Legalábbis a mai rendszerben, amely szinte semmit sem változott az évezredek alatt.

Halála után teste eltűnt a sírból, és erre, nem a későbbi kitalált jelenéseire tekintettel tudhatjuk, hogy feltámasztották és ma is él!

Aki hasonlóképpen szeretne járni, annak követni kell őt!

Nem a vallások által meghirdetett és kitalált módon és úton.
Hanem az írásokból kiszűrve a valódi igazságokat, úgy élni, ahogy csak nagyon kevesen tudnak.
A mai világ elérkezett a végidejéhez. Nemsokára milliárdok halnak és pusztulnak.
Aki az életet választja, és nem a halált, az megkereshet:

Email címem: emberfiaistenfia@gmail.com
w Távozz, Szentlélek 2009.06.01 06:45:00
Magyarország nem keresztény ország, de a rendszerváltás óta – a két forradalmi ünnepet és a tűzijátékosat kivéve – a pirosbetűsök az egyházi hagyomány szerint alakulnak: karácsony, húsvét, pünkösd. Az első kettő nem okoz zavart, a keresztények megülik a maguk…..
Ember János 2009.06.02 16:53:22
Kedves Ma-ggie!
Bár nem értek hozzá, de rövid keresgélés után a KÖVETKEZŐT TUDOM VÁLASZOLNI KÉRDÉSEIDRE:
Szerintem ez is egy érdekes kérdés lehetne, hogy miért is most ünnepeltük Pünkösdöt. Valóban ezen a napon jött el a Szentélek?
A Húsvét: Rómában valamivel később kezdték el ünnepelni a húsvétot, mint Keleten. Amikor 160 táján erre itt is sor került, úgy döntöttek, hogy az alexandriai gyakorlatnak megfelelően zsidó húsvétot követő vasárnapon fognak ünnepelni, ami a tavaszi napéjegyenlőséget követő, első telihold utáni vasárnapra esik.
A Pünkösd pedig: Szentírásból ismert Húsvét után az ötvenedik napon tartják. Így pünkösdvasárnap (a nyugati kereszténységben) legkorábbi lehetséges dátuma: május 10., a legkésőbbi pedig június 13.

Hogy lehet az, hogy Nagycsütörtökön ünnepeljük az Utolsó vacsorát,
Mivel ekkor fogyasztotta el tanítványaival.
és Nagyszombaton a Fény ünneplésével, Gyertyaszentelővel pedig Jézus feltámadását?
Húsvéti vigília szertartása visszamutat a 4. századra. Már akkor szerepelt a szertartás négy lényegi része: a fény liturgiája, az igeliturgia, a vízszentelés és az áldozati liturgia (Eucharisztia). A húsvéti vigília szertartása az évszázadok folyamán először nagyszombat délutánjára, majd reggelére került. XII. Piusz pápa 1955-ben helyezte vissza ismét a szombat esti, illetve az éjszakai órákra. A húsvéti szent vigíliát követően az 5. századtól húsvét hajnalán volt még egy szentmise, a húsvéti ünnepi mise. A szentlecke után a 11. században vezették be a sequentiát, amelyben a feltámadt, győztes Krisztus dicsérete hangzik el, Mária Magdolna tanúságtételével, amely ma is szerepel a misében. A leglátványosabb nagyszombati szertartás a feltámadási körmenet volt. A középkorban még vasárnap hajnal, ma már szombat estéjén tartják. Tehát csak átcsusszant….
Nem hiányzik itt senkinek sem pár nap a sztoriból? Mintha a Bibliában nem pont így szerepelne a történet?

Mert péntek estétől, vasárnap reggelig hol van a három nap???
Ember János 2009.06.02 10:42:45
Azt gondolom, írásod oka pusztán annak megvilágítása, mennyi embert tudsz egy pár sorral rövid idő alatt felbosszantani.
Valójában mind az ellenző, mind a támogató megnyilvánulások semmi érdemlegeset nem tartalmaztak.
Röviden megfogalmazva válaszom állításaidra:
1.) Magyarország kereszténysége nem függ attól, miként ülik meg az emberek az ünnepeket. A hitét a szívében hordja a legtöbb ember. Így ez nem a templombajárók, de még az adófelajánlók számától sem függ.
2.) A különböző ünnepek megülése senki számára nem okoz zavart, hacsak nem azok számára, akiknek ilyenkor ki kell szakadni munkamániájukból. Ugyanis bármiféle munkaszünet az egyetlen lehetőség arra, hogy az ember számotvessen élettel és halállal. Vagyis a valódi kérdésekkel. A mindennapok mókuskerekéből való kiszakadás az egyetlen lehetőség erre.
3.) Kérdésedre adható válasz: Mit pünköljek? Mi augusztus 20-a, kérdésre rímelve? Miért nem írsz terjedelmes esszét arról, miként sajátította ki az állampárt az egyházi ünnepet? Ez számodra nehézséget jelent talán?
4.) Az egyházi apropó egyáltalán nem zavaros, csak annak nehézkes, aki a megszületéssel és a feltámadással sem tud megbarátkozni. Talán érdemes Vermes Géza könyveit figyelmedbe ajánlani. Ja, hogy ehhez időszükséges? Hát igen, de legalább az ember nem téved el ott, ahol azt hiszi, ismeri az alapokat. Sötétségben botorkálsz, mert tájékozatlan vagy.
5.) A párhuzam a római és más ünnepekkel figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy ott lehet megülni egy ilyen megemlékezést országosan, ahol már beleszólás van az állam életébe. Ez a kereszténység esetében csak megszületése után, évszázadokkal később vált lehetővé.
6.) Azonban pont az általad is hivatkozott zsidó gyökerek - hiszen pont egy ilyen ünnepen történt a Szentlélek kiáradása - okafogyottá teszi a tavasszal kapcsolatos párhuzamokat. Ez az ünnep rögzítettsége folytán nem alkalmazkodott a pogány vigalmak idejéhez, hanem azok asszimilálódtak - már ha eltekintünk az alapoktól.
7.) Tulajdonképpen nevetséges a munkaszüneti nap eltörléséről értekezni, hiszen az adott gazdasági helyzetben a munkaadóknak nehézséget jelentene, az amúgy is egyre általánosabb négynapos munkahétre tekintettel. A munkavállalók pedig ezzel nem lennének kisegítve. Tehát az egész okfejtés csak egy lózung, amely szelet vet, miközben szót sem érdemel.
8.) Legvégül visszautalok – az írásod epilógusára tekintettel - az ötös pontra, nem kereszténnyé magyarázott bulinapról van szó, hiszen az Apostolok Cselekedetei (ahol az alapot szolgáltató történet rögzítésre került) még a bibliakritikusok szerint is legkésőbb az első században került papiruszra vagy pergamenre. Ergo a keresztény ünnep már rég ( vitás ) rögzített időpont volt, amikor államvallási szintre emelkedve, lehetővé vált az akkori állampárt nyomására a florália beolvasztása, amely április 28. és május 3. között került megülésre.
Nyilvánvalóvá vált ezek után, hogy aki itt magyarázgatni próbált az te voltál, csak éppen tehetségtelenül. Kezd újra.
Élhet-e tízmilliárd földlakó?   Népszabadság Online 2005. július 7.   Az emberiség lélekszáma demográfiai előrejelzések szerint e század közepére eléri a 9-11 milliárd közötti…..
Sokan, sokfélét mondtak, gondoltak erről. nekd mi a véleményed? Mi lesz a döntő, a katsztrófa oka? Globális felmelegedés? ..