Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kistót

0 bejegyzést írt és 259 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Piaci kofa: szembejön veled egy ügy és rászállsz. Elmegy, rászállsz a következőre. Eladnád magad és az ócska portékádat, de csak nem megy. Nem akartam durvábbat írni, pl. a légy meg az anyag kapcsán, mert nem. Az az olcsó örömködés, ami nemcsak a FB-társadalomban, hanem az ország vezetésére magukat…..
kistót 2021.03.23 08:41:23
@varsoigyros:
A HVG a címeivel műfajt teremtett, ezt azoknak is el kell ismerniük, akik amúgy nem értenek egyet az irányvonalával. Anno az alakuló Antall-kormányt például a „Szürke állomány” címmel konferálták be, arra utalva, hogy a miniszterek nem éppen kimagasló személyiségek. Rosszindulatú szöveg volt, de vitán felül szellemes. Ezt az Antall-hívek is díjazták, és eszükbe sem jutott szélsőségesen liberálisnak tartani a HVG-t. Másrészt ha szélsőséggel nem is, de a helyzet túldramatizálásával jogosan lehetett vádolni a libsi sajtót. Ágyúval lőttek a verébre, amikor a demokráciát féltették, hiszen az akkori kormány nem volt a jogállam ellensége, nem úgy, mint a mostani. Ami akkor retorikai túlzás volt, az most egyszerű ténymegállapítás.
Rodney barátunk szerint a szélsőség „nem azt jelenti, hogy (valaki) csúnya szavakat használ”. Dehogynem, a jobboldalon azt is jelenti! Elég megnézni Bayer Zsolt munkásságát. Vagy a kormánypárti Magyar Hírlapot, ahol a magyar ellenzéki EP-képviselőket „görényfúriák”-nak titulálják, főcímben. Ez nem a Szürke állomány kategóriája.
kistót 2021.03.24 11:50:23
@ijontichy:
Azért a fiatal Tótát én sem szerettem. Öncélúan trágár valóban nem volt, de néha durván személyeskedő. Nemcsak cezaromán politikusokkal, hanem pl. színészekkel szemben is. Ez mára elmúlt nála, a HVG betörte. Most már egészen konszolidált, "csak" a vallással szemben könyörtelen. Igaz, valaki szemében éppen ez a fő bűn...
Kedves Mindenki! A hvg.hu kegyelméből és az én döntésem alapján a blogom -- miután az index.hu szerkesztőségváltásával egy időben már korábban megszüntettem a NER reklámainak befogadását -- elköltözik a blog.hu-ról és a hvg bloguniverzumának részeként folytatja. Remélem, minél többen oda is…..
kistót 2021.01.24 10:27:37
@cvsvrs:

Ha nincs válasz, akkor jó volt a kérdés, úgyhogy folytatom.
A zajos Kölcsey-kultusz a nemzeti összetartozásnak csak a látszatát kelti, és te más dolgokban is a látszatok foglya vagy. A pesti libsiken sem a szabálykövetést vagy a közösségi magatartást kéred számon, hogy fizessék az adót, tartsák be a KRESZT, és hasonlókat. Ehelyett azt várod, hogy fröcsögve hangoztassák folyton a nemzeti lojalitásukat, és közben az ujjukat se mozdítsák senkiért. Az összefogásra és a segítségnyújtásra felhozott debreceni példáid egyike sem önkéntes és önzetlen, hanem hoci-nesze vagy kikényszerített. Lehet, hogy Debrecen jó közösség, de biztosan nem ettől.
kistót 2021.01.26 22:35:08
@ijontichy:

Sajnos az a disznóröfögés némelyek fülének zene.
kistót 2021.05.15 02:28:10
@ricardo:
Az orosz cárnak nem derogált franciául beszélni Napóleonnal. Sem V. Károlynak I. Ferenccel.
Amúgy a kormányfői nyelvtudás nem kardinális kérdés, emiatt ne tartsuk meg Orbánt. De azért hátránynak se számítson.
Ami Kínát illeti: érdekes lenne tudni, hogy Albániának és Romániának van-e valami előnye abból, hogy Kína nagy barátai voltak. Kötve hiszem. A politikai hála nyilvánvalóan működik, de ahhoz nem egy egyetem vagy egy vasútvonal kell, hanem ennél sokkal nagyobb "szívességek", például egy háborús szövetség.
Állítólag a miniszterelnök győzni megy Brüsszelbe és megint leveri/leverte -- másképp, magyaros furfangra tanítja -- a nyugati operetállamokat és a Soros-fiúkat. Az Orbán-hívek ünnepelnek, megint sikerült.   Sikert sikerre, győzelmet győzelemre halmozunk. Nem sokkal ezelőtt az Orbán-hívek azt…..
kistót 2020.12.14 18:14:45
@Rodney_2:

A Mercedest Gyurcsány hozta Kecskemétre, szóval ne gondold, hogy az ipartelepítés Orbán találmánya, és mindenki más faültetésben utazik. Legfeljebb az okozhatott "lefagyást", hogy a Fidesz előtte évekig azt hangoztatta, hogy megvédi az országot a multiktól.

"Szerinted mi marad Nyugaton ha ez így folytatódik??"

A részvényesek, szelvényt vagdosni. Nem olyan rossz az!

"a német ipar otthon már nem versenyképes"

Szerintem a német ipar versenyképes. Hogy otthon-e vagy sem, az a kutyát sem érdekli, a haszon úgyis a márkanév birtokosához folyik be.
Már vicc, hogy mindenből a németek hülyeségére következtetünk. Azért járnak a vízen, mert nem tudnak úszni!
kistót 2020.12.16 10:01:06
@Rodney_2:

Hogy a keletiek "felvásárolják" a Nyugatot? És ez kit zavar Cívisen kívül? A nyolcvanas években még az amerikai igazságügy-minisztérium épülete is japán tulajdonba került. Változtatott ez a két ország hatalmi viszonyain?
Szelvényvagdosással vagy sem, de a nyugati fehér ember elérte, hogy ne kelljen alja munkát végeznie. Az utcáját migráns söpri, az autóját pedig keleti nemdiktatúrákban szerelik össze. Lehet, hogy mindkettő válságtünet, azt mutatja, hogy a nyugatiak elvesztették a "versenyképességüket", bármit is jelentsen ez. Szerintem nem.
A németeknek hiába lett volna Orbánjuk Merkel helyett, az etnikai tendenciát feltartóztatni nem lehet. A CSOK-ért szült gyerekek ugyanis felnőve nem akarnak majd vécét pucolni, így minél többen vannak, annál több migránst kell melléjük beengedni, az alja munkákra. A trend így hosszú távon változatlan.
A nyugatiakra amúgy sem lehetne babatenyésztő programokat erőltetni. Az ottani polgár hat elemivel is megérti, hogy az nem családtámogatás, ha tehetős családapáknak luxusautókat osztogatnak. A gyereket az a pénz támogatja, amit a gyerekre költenek.
Jó, hogy szóba hoztad a háborúkat. Merthogy a nyugati országok az utóbbi időben megint olyan elsöprő fölénnyel nyerik meg a háborúikat, mint a gyarmatosítás hajnalán. Falkland, francia-líbiai háború a Szaharában, Irak, folytassam? Úgy látszik, a tömeghadseregek kora lejárt, a harcban megint a nyugati minőség érvényesül.
kistót 2020.12.16 15:27:41
@Rodney_2: Rendben, hagyjuk.
A választói értelemszerűen jobbnak tartják Orbánt az ellenzékénél. Ez a súlyos rövidlátás a magyar nemzet mai rettenetes állapotának politikai kulcsa, ami nem egy Nobel-díjra méltó felfedezés. Sokkal elgondolkodtatóbb, hogy mi lesz ennek a vége. Orbán bármit -- aminek még csak egy részét…..
kistót 2020.12.08 12:53:04
@Glokta:

"a tanulatlanok gyerekvállalását ne támogassuk, hogy ne szülessen a gyerekek jelentős része nyomorba, olyan körülmények közé, amelyből szinte esélytelen kitörni"

Ismétlem: a nyomor nem azért termelődik újra, mert a nyomorgóknak sok gyerekük születik. Ez akkor volt igaz, amikor a családok nagy része egy-egy parcellát művelt, és ha kétszer annyian voltak, fejenként feleannyit ettek. Abban az időben volt értelme a születésszabályozásnak, de igazából még akkor is eretnek gondolatnak számított: erről szólt múlt század harmincas éveinek "egyke"-vitája. Ma az életnívó nem függ közvetlenül egy ilyen korlátos erőforrástól, így a demográfiát keverni a gazdasággal teljesen értelmetlen.
A nagyobb baj a teóriáddal, hogy ha valakinek a gyerekvállalási jogát/hajlandóságát akarod csökkenteni, azzal neki magának a létjogosultságát vitatod. Ezt pedig épeszű ember érzékenysége nem tűri. Legfeljebb akkor, ha mindenkire kiterjed, mint Kínában, és nemcsak egy szűk rétegre.
kistót 2020.12.08 18:19:38
@Rodney_2:

"De Romániában pl még Pride sincs mert a helyhatóságok nem engedélyezik, a pride szerű rendezvényeket pl mozifilm vetítés a pópák vezetésével a fanatikus hívek egyszerűen szétverik. Ott kellene hisztikézni kicsit nem nálunk."

Akkor most a román horrorpópák lesznek a norma? Az övéknél kisebb bűn mind bocsánatos? Egy tízszeres gyilkos hivatkozhat arra, hogy mit hisztikézünk az ő botlásán, amikor tizenegyszeres, sőt sokkal többszörös bűnösök is megússzák?
Ha Románia törvénybe foglalná, hogy a "buzikat", (hiányukban a magyarokat) ütni-verni szabad, akkor Brüsszel jogosan pellengérezné ki a jogállamiság megsértéséért. De ennyi eszük még nekik is van, hogy ne kodifikálják!
kistót 2020.12.09 09:05:29
@abdul hackeem: @Glokta:

Igen, de ne gondoljátok őt Cívis-féle, elvakult jobboldalinak! Rodney saját kútfőből, higgadtan úgy érvel, mint egy liberális. Csak úgy gondolja, hogy a szellemesség akkor csillogtatható, ha szélsőséges. Ilyenkor jönnek az általatok írt csúsztatások, meg a majomember, a buzi, a vitapartnerre a faszszopó, elmebeteg vagy dologtalan here, Soros-ügynök stb. Ezek csak stíluseszközök nála, privátim békésen elsörözgetne azokkal az emberekkel, akiket ilyen szavakkal illet.
Mitől is keresztények a katolikus és a protestáns egyházaink? Nyilván ezzé teszi őket először is az alapításuk, aztán a hagyományuk, a liturgiájuk, továbbá mert annak mondják magukat. Mindezek a dolgok azonban már csak azoknak érdekesek, akik belül vannak az egyházon és ilyenként kielégítik őket a…..
kistót 2020.10.29 11:09:25
@Rodney_2:

"Az abortusz gyilkosság, a PRIDE pedig Sodoma és Gomorra ahol az egyetlen igaz ember Lót részegen szexelt a lányaival :))) Egyik sem kompatibilis a jézusi tanításokkal :)"

Szodoma és Gomorra az Ószövetségben pusztul. Valószínűleg Jézus több ezer évvel később is bűnnek tartotta a homoszexet, de már nem köztörvényes bűnnek, hanem olyannak, amit az embernek magának kell leküzdenie az önuralmával. Másokat nem sújthatsz emiatt sem börtönnel, sem megvetéssel.

Az abortusz kérdése sokkal nehezebb: "a hasam az enyém" megfogalmazásokat én is hülyén szélsőségesnek tartom. De nagyon jó, hogy a megszületett gyerek példáját hozod fel, hogy az abortusz analógiájára azt is megölhetné az anya, ha nem kell neki. Hát persze, hogy nem ölheti meg, de ha adsz a fiadnak egy pofont, az más, mintha az utcán képen vágnál egy vadidegen embert. Ha a törvény nem is, de a közerkölcs megértő az előbbivel szemben, mert a szülőnek többletjogai fűződnek a gyerekéhez. Akkor viszont a magzatához pláne fűződnek többletjogai, nem korlátlanul, de mégis sokkal nagyobb súllyal, mint másoknak.
kistót 2020.10.30 00:34:04
@Rodney_2:

Abortuszturizmus lesz hozzánk Lengyelországból. Ahogy az osztrák tisztek házasodni jártak ide, az olaszok meg elválni. Hol mit nem szabadott.
Még mindig úgy gondolod, hogy Kelet-Európában jól kezelték a járványhelyzetet?
kistót 2020.10.30 10:14:34
@kistót:

"Szerinted hol kezelték jól a járványhelyzetet??"

Sehol, de másutt nem hencegnek folyton. Nem csinálnak a szükségből erényt. Hogy nálunk kevesebb volt a migráns meg a covidos, az nem a sikerünk, hanem a csóróságunk és az elszigeteltségünk (pozitív) mellékhatása. Most meg már nem is kevesebb.
Tudom, hogy mit gondolsz a migránssimogatókról, de az egyháznak hivatalból közéjük kéne tartoznia. Mondani szép általánosságokat a szeretetről és az együttérzésről, aztán közölni, hogy a gyakorlatban azért ez nem működik, mindenkin nem lehet segíteni. Ehelyett az egyházaink gyűlöletszektává alakulnak, és azt hirdetik, hogy a migránsok "elveszik a kultúránkat". A fenét vesznek el! A cigányok sem veszik el a kultúránkat, hanem egyszerűen félünk tőlük, ennyi. Mért nem lehet ezt kimondani?
Amúgy ha valaki előzmények nélkül olvassa az eszmecserédet a dánok megtérítéséről, az azt hiszi, hogy te is a "haladár csőcselék" tagja vagy. Kereszténygyűlölő, aki éppen fel akar gyújtani egy templomot. Fura (beszéd)helyzeteket produkál az élet.
Mindjárt mondok szerintem releváns érveket, de előtte az írás apropója. Olvasom a Pálinkás József új pártjával és az ő ambícióival kapcsolatos (a baloldalhoz sorolt szerzőktől származó), többnyire lesújtó véleményeket. Megkülönböztetve egymástól a Szerencsen náci jelöltet indító balos pártokat és…..
kistót 2020.10.23 00:08:38
@cvsvrs:

"a tesco kivásárlása/kivonulása, a rendszerváltó elit bukása mind-mind az előfeltétele a magyar polgárosodásnak."

Elárulnád, hogy a Tesco kivásárlása/kivonulása (árjásítása) miért lenne jó az átlag magyarnak?
kistót 2020.10.24 20:09:57
@cvsvrs:

Ne keverjük össze a fogalmakat, a közraktár nem felvásárlóhely, hanem hitelesítő intézmény, amelyik igazolja, hogy valaki az adott áruból rendelkezik egy bizonyos készlettel. Olyan, mint egy telekkönyv.
A "valódi piac" kifejezésen a kistermelői piacot érted, ahol termelő és fogyasztó személyesen találkozik. Erre az áruk 99 százalékánál nincs mód, függetlenül attól, hogy a kereskedelem magyar vagy külföldi kézben van-e. Ergo a Tesco "kivonulása" csak annyit jelentene, hogy ugyanazt a nagyüzemi, jórészt külföldi árut egy magyar tulajdonú üzlet árulja - drágábban! A haszon pedig nem angol részvényesekhez kerülne, hanem magyar csókosokhoz, de nem maradna itthon, hiszen ők importcikkekre költenék. Így a magyar gazdaságot sem élénkítené. Ettől épeszű magyar polgár nem érezné jobban magát, csak azok az etnicisták, akik fetisizálják a "hazai tulajdon"-t.
kistót 2020.10.24 21:13:24
@Laptop7712:

"Hagyjuk már ezt a a szabad piac dumàt"

Nem, ne hagyjuk! Inkább ezt a bolsi ízű "nyugaton sincs szabad piac" dumát hagyjuk. Progresszívok revolverezik ezzel a Nyugatot, hogy leleplezzék a "gazdag fehér ember" bűneit.
Nekünk bőven elég lenne annyi szabadság, mint amennyi a dánoknak van. A dán gazdát senki sem kényszeríti a szövetkezésre. Hogy a termelési folyamatot be kell tartania, az nem a személyes szabadságának a korlátozása.
Az előző posztom kapcsán kibontakozott egy vita a FB-okon, aminek volt egy mozzanata -- a tolerancia és az elfogadás konfliktusa --, amitől írnék most még egy kicsit. Néhány évvel ezelőttig a liberális hozzáállás dominálta a hazai nyugatias diskurzusokat a más véleményekkel és identitásokkal…..
kistót 2020.10.12 11:33:13
@chrisred:

Ekkora sötétséget nem tudsz bevilágítani. Ez az ember tragédiának tartja, ha "minden vélemény egyenlő". Mintha az ő álláspontja nem csak egy vélemény lenne!
Tegnapi hír, hogy az EU német vezetéssel dobta a jogállami klauzúrát a következő költségvetés feltételrendszerének kialakításából, és bár van erre hihető magyarázat, a mai német lapok egyértelmű ítélete szerint Orbán (ismét) legyőzte Merkelt. Az ember csak csodálkozik, hogyan lehet ez..., de ebbe…..
kistót 2020.10.01 10:19:50
@chrisred:

Igen, de ha a Távol-Keletre szabad a repatriálás, akkor az Unión belül pláne annak kell lennie, nem?
kistót 2020.10.01 11:19:40
@Bánegressy:

Tartok tőle, hogy az "együtt vagy külön" kérdése ilyen kiélezetten egyik oldalról sem fog felmerülni. Ha mégis, az életveszélyes lenne Orbánra. Hiszen ha az országnak kerek perec döntenie kellene közte és az Unió közt, akkor még a saját felesége sem őt választaná. De nem lesz ilyen döntés, mert a választók egy része nem lát ellentmondást abban, hogy egyszerre EU-párti és közben orbanista. Úgy gondolják, hogy lehet együtt élni az egyik fél folyamatos agressziója mellett is. Elvégre a házasságok nagy része is így "működik".
kistót 2020.10.01 21:58:55
@Bánegressy: Lehet, hogy most seggbe rúgják. Majd meglátjuk.
A várakozásoknak megfelelően Amy Coney Barrettet jelöli az amerikai elnök, aki az ötödik bírónő lehet a Legfelsőbb Bíróság (SCOTUS) történetében. Megválasztásával az eddiginél is konzervatívabb bíráskodás jöhet. Amy Coney Barrett katolikus, a bíráskodást tipikusan megosztó kérdéseket illetően: az…..
kistót 2020.09.29 21:31:00
@cvsvrs:

"ha van feleséged, vagy olyan nőismerősöd, aki már szült vagy találkoztál már ilyen nővel esetleg beszélt erről anyád, vagy valamelyik nagyanyád, akkor tudhatod, hogy a magzatnak saját kis élete van."

Tisztában vagyok az anyai érzés mibenlétével.
Érzést nem parancsolhattok. Ha az anya vágyaiból vezeted le a gyerek létjogosultságát, akkor abortuszpárti vagy, hiszen ez az érzés nincs meg minden nőben. Értelmes vita azokról a nőkről folyhat, akikben megvan az anyai érzés, de a várható egzisztenciális gondok tömkelege miatt mégsem akarják megszülni a gyereküket. Az ő meggyőzésük lenne a helyes cél. Ha ezt a célt elvétik, akkor jön a meddő erőszak, a tilalom, a parancsolás, a "családpolitika".
kistót 2020.09.29 22:08:54
@cvsvrs:

Bevallok bármit, csak higgadj le!
Önmagamat ismétlem: a liberalizmus nem családjogi elmélet, hanem az ember magánügyeit védi, azt a jogát, hogy a maga elképzelései szerint éljen. A "család" fogalma csak azért lett csatatér, mert ti azzá tettétek, a demográfia a ti mániátok. Ha a főzésbe vagy az öltözködésbe akarnátok belepofázni, ugyanilyen tiltakozásba ütköznétek.
Amúgy meg a családi élet semmivel sem volt jobb a libsik megjelenése előtt. Sőt!
kistót 2020.09.30 00:25:48
@cvsvrs:

"mert bécsi bankárok azt mondták, hogy ők diktálják a jogot. és őket nem érdekli a biblia. nem volt köztük túl sok keresztény."

Azok a bécsi bankárok nem jogot diktáltak nektek, hanem visszakérték, amivel tartoztatok nekik. Leszarják a te identitásodat. Nem érdekli őket, hogy kihez imádkozol, milyen nyelven beszélsz, milyen mesét agyalsz ki az eredetedről. Nem akarják megváltoztatni mindezt, csak éppen nem érdekli őket. Nem engedik, hogy semmibe vedd a természetjog, az üzlet, az emberi érintkezés szabályait, arra hivatkozva, hogy ők egy másik közösség tagjai, és velük szemben ezek a szabályok téged nem köteleznek. Nem az identitásoddal van bajuk, hanem azzal, ahogy pénzre akarod váltani.
1000 leütés Falkaország ellen 2020.09.25 08:52:23
Mivel a politikai publicisztikák Magyarországon -- a személy hatása okán -- nem véletlenül kezdődnek rendesen a miniszterelnökünk nevével, nem gyötröm azzal, hogy most másképp legyen. Orbán Viktor rezsimének tartósságát az biztosítaná a név viselőjének életén túl, ha sikerülne -- amire törekszik --…..
kistót 2020.09.26 11:07:32
@pátyi:

Azzal, hogy leírod az "orbánfóbia" szót, már állást foglalsz. Aki Orbán ellenzését fóbiának nevezi, az beáll az egyik táborba, mégpedig annak a szélsőségesei közé.

Azt írod:
"Ha nincs egy magasabbrendű, ember felett álló hatalom, értelem akkor nincs természeti törvény sem, mivel az ember azt mindíg elferdíti, megmagyarázza a saját érdekei, téveszméi szerint. Ezt teszi ma a progresszió."

Milyen természeti törvényt ferdít el a progresszió? Belepiszkáltak a libsik a gravitáció képletébe?
kistót 2020.09.26 20:02:35
@pátyi:

A fóbia irracionális félelmet jelent, márpedig az Orbánnal kapcsolatos félelmek abszolút racionálisnak és indokoltnak bizonyultak.
Amúgy meg teljesen mindegy, hogy milyen szót használunk, az ide kommentelők többsége utálja Orbánt. Nem, nem terjesztik ki rá a krisztusi szeretetet, mert nem tart rá igényt.
kistót 2020.09.26 22:18:09
@cvsvrs:

Felhívom a figyelmedet, hogy a "népi nacionalisták" ugyanolyan tautológia, mint a nedves víz vagy az új nóvum.
Greta Thunberg mögül hirtelen eltűnt "a temérdek pénz"? Te idelinkeled az összes debreceni dalárdát meg sportrendezvényt meg célbafingó versenyt azt sugallva, hogy mindez spontán lelkesedésből történik. El sem tudod képzelni, hogy másvalaki lelkesedhet valami másért anélkül, hogy fizetett ügynök lenne?
Kis radikális önmeghatározó "végső" kérdésekkel. Akinek kedve van, írja meg kommentben az összpontszámát. A képzeletbeli max. érték a legszélsőségesebb globalista-progresszista-konstruktivista, a min. a legbezárkózóbb-nemzetilényegű-reakciós álláspontoké. Zárójelben a megszerezhető pontok a kérdés…..
kistót 2020.09.26 21:38:30
@FrVili:

Nem folytani, hanem fojtani, amúgy egyetértek azzal, amit írtál.
  3,9 százalékosra nőtt a magyar infláció júliusban, ez a legmagasabb mutató az egész Európai Unióban – közölte a héten az Eurostat. Az EU-ban mindössze 0,9 százalékos volt az áremelkedés. Tegyük hozzá ehhez, hogy magyar inflációs adatokat a NER függeléke, a KSH szállítja, ezért a magyar adatok…..
kistót 2020.09.07 20:33:47
@ijontichy:

"Mindeközben: 360 fölött ez Euro."

Valaha 3,60 volt a kenyér. De az sem állt meg ott.
kistót 2020.09.09 09:57:35
@Rodney_2:

"Az angoloknál volt márciusban államcsőd a Covid miatt."

Akkor ez olyan volt, mint egy lábon kihordott infarktus. Boldog ország, ahol a köznép csak az újságból tud az államcsődről.
Amúgy dicsérted a tavaszi magyar határzárat. Ehhez a mostanihoz mit szólsz? Van értelme zárkózni olyan országoktól, ahol alacsonyabb a fertőzöttség, mint nálunk?
kistót 2020.09.10 11:01:58
@Rodney_2:

Örülök, hogy "megvilágosodtál" a határzár ügyében. Előbb-utóbb mindenki észreveszi a szemétséget, ha korábban nem, hát amikor vele csinálják. Amúgy részvétem a malőrért.
A Covidtől nemcsak az eurózóna szív, hanem az egész kontinens. A zónatagok most aligha siratják az elveszett "nemzeti szuverenitást". Nézd meg, hogy mi mire használjuk: értelmetlen határzárra, meg a valutánk szarrá devalválására. A nemzeti szuverenitástól szerintem normális embernek már csengőfrásza van, mert ez a kifejezés a helyi kiskirály korlátlan hatalmát szokta jelenteni.
Az euróról jó sokat irkáltak már itt, de a lényeg elsikkadt: az, hogy ez a legkisebb országok nagy lehetősége. Káeurópában a kicsik siettek, szlovák, szlovén, balti, és nekik be is jött. Magyarul a bevezetésnél azt kell eldönteni, hogy "kicsi", vagy "nagy" országnak tartjuk-e magunkat. Ezt más vonatkozásban sem ártana végiggondolni.
A államadósság "átstrukturálása" nagyszerű dolog, a "managelése" pláne, de szerintem egyszerűen arról volt szó, hogy Orbánék visszafizették a devizatartozást. Nem az Enter nyomkodásával - azt Brüsszel nem engedi -, hanem a felemelt adónkból. Ezt Karigeri vagy Szél Bernike is meg tudná tenni.
Ha van korokon átívelő (értsd: a hellén demokráciáktól máig ható) tanulsága a demokráciák működésének, hogy ez végső soron a logosznak (az értelem a szellem, a szavak és a gondolatok kicserélésének) a terepe -- tovább megyek: a munkája. Ahol elvész a lehetősége annak, hogy álláspontokat minden…..
kistót 2020.09.05 09:57:27
@pátyi:

"Amit az elején írsz, az szerintem ma elsősorban a "fejlett" nyugatra érvényes."

A Nyugat fejlett, idézőjel nélkül.

"Ott írja meg a hatalommal összefonódott, azt kiszolgáló sajtó"

A magyar médiaviszonyok ismeretében vicces, ha valaki a Nyugat kapcsán ír hatalommal összefonódott sajtóról.

"A nagy jólétben elkényelmesedtek, önzővé, dekadensé váltak."

A migránsok befogadása nem az önzés megnyilvánulása. Ellenkezőleg, a segítségnyújtás a társadalom többsége részéről feltételez egy együttérző attitűdöt. Aki kampányol a befogadás mellett, annak személy szerint lehetnek önző és hitvány céljai, az ország egésze viszont, helyesen vagy helytelenül, de nagylelkű döntést hoz.

"Politikusok helyett politikai celebek működnek és próbálják irányítani az országaikat. Lásd Merkelt,"

A celebség lényege, ha valaki a más területen szerzett népszerűségét felhasználva, illetéktelenül beleszól egy kérdésbe. Az általad említett döntésekben nem volt Merkelnél illetékesebb személy.

"Nagy hibának tartom a politikai feszültség további szítását,"

Megbocsáss, de szerintem politikai feszültséget szítasz. Például az olyan kijelentéseiddel, hogy a szakértők mind a Fideszben vannak. Ez az állítás, konkrétumok nélkül, értelmetlenné teszi a további vitát. Olyan, mintha a focimeccs kezdő rúgása előtt kihirdetnék, hogy melyik a jobb csapat.
kistót 2020.09.05 13:31:14
@pátyi:

"A családtámogatások rendszerének megalkotása nem politikusok ötletparádéja, hanem különböző szakemberek, civil szervezetek, érdekképviseletek összehangolt munkájának eredménye."

Mit is tud ez a családtámogatási rendszer? Megszünteti a közteherviselést. Bővítetten újratermelődő eltartott réteget hoz létre a magyar középosztályon belül, tkp. visszaállítja a nemesi adómentességet.
A "család" szó varázsige a magyar közbeszédben, amit erre hivatkozva indítványoznak, azt nem lehet nyilvánosan ellenezni. A médiából szirupos családszeretet dől, a kereszténységet a felebarátok szeretetének krisztusi parancsát megcsúfolva szűkebb közösségek kohéziós erejévé torzítják. Az emberek gyerekszeretetével minden lehetséges módon visszaélnek. A család mint a támogatás legfőbb jogcíme meghekkeli a szociális rendszert, hiszen alacsony jövedelmű emberek tömegét kényszeríti arra, hogy náluk gazdagabbakat támogassanak. Nem látom, hogy itt egy megkérdőjelezhetetlen tudású szakértőgárda közmegelégedésre valami jót alkotott volna.

Egyebekben a "félig tele pohár" megfogalmazásodat találónak tartom, nem vagyok nihilista ellenzéki. Ahol jó intézkedéseket hoz a kormány, azt támogatni kell. Ahol pedig az intézkedés tűrhető, csak a betegesen kivagyi, hencegő kommunikáció rosszabb színben tünteti fel - pl. a migránsok, a hajléktalanok vagy a járvány ügyében - ott pontosan, árnyaltan kell kritizálni.
Ha rálátásod van az önkormányzati munkára, akkor tudod, hogy 2010 előtt azért volt kevesebb központi forrás, mert a kormány sokkal kevesebb helyi adóbevételt vont el. Most sok mindent központosítottak, ami nem az ördögtől való, de a pénzosztásnál elfogulatlannak kell(ene) lenni.
kistót 2020.09.06 09:59:13
@pátyi:

"A keresztényi szeretet éppen arról szól, hogy elsősorban a közel lévőt kell szeretnem."

Szó sincs róla. A közel lévők szeretete biológiai ösztönünk, ehhez nem kell vallás. A kereszténység ezzel szemben éppen azért sikeres, mert áttörte a törzsi-származási kereteket. Amelyeket most a segítségével akarnak újjáépíteni.
De ezek részletkérdések. A lényegi baj az az agymosó mantra, amely a társadalmat "közösségi" és "önző" emberekre osztja. A kettőt különválasztani pedig önbevallás alapján akarja: aki sokat beszél a közösségről, az közösségi ember, aki pedig az egyéni jogokat hangsúlyozza, az nem. Ennek a dedós, fals ítélkezésnek az eredményét látjuk a politikában.
Az egyszerűség kedvéért kezdjük a kérdés megválaszolását a munkával. Minden ember, aki nem a tehetségének megfelelő munkát végzi a saját gyönyörűségére (=alkotás), az különböző mértékben szenved a munkavégzés során, ezért a munkavégzését (az eredeti, nem megvalósult kompetenciái felől) idegenként…..
kistót 2020.09.01 01:23:57
@Főnix Oszlár Gazdag:

Nem láttam én már ezt a focimeccs-hasonlatot valahol?:)
kistót 2020.09.01 22:25:36
@Főnix Oszlár Gazdag:

"No reason to get excited"

Szerencsére a Watchtower nekem is régi kedvencem. A Hendrix-féle verzióban, mert Dylan előadóként nem nagy szám.
kistót 2020.09.02 00:32:21
@Bánegressy:

Hendrix-buzi kötőjeles, és az esetemben egy kicsit túlzó lenne. Itthon alig lehetett hozzájutni a lemezeihez, sokáig inkább csak hírből ismertük, mint a nyugati sznobok kedvencét. Aztán megismertem, és rá-, majd leszoktam róla.
A Youtube-on mindene fent van, de az nem az igazi.
A kormánypropaganda szerint a magyar történelem két definitív mozzanata (1.) a keleti eredetünk és (2.) Trianon. 1. A keleti eredet minden indoeurópai nyelvet beszélő nép(csoport) sajátja. Európa benépesítése kb. a Kr. e. VI-V. évezredben kezdődött (Afrikán keresztül) Palesztína felől déli, az…..
kistót 2020.08.26 00:01:26
@Rodney_2:

Ezt a "Románia lehagyta Magyarországot" dumát a Fidesz-propaganda kezdte el harsogni Gyurcsány idején.
kistót 2020.08.26 00:38:47
@Rodney_2:

Majd lesz Viktoruk, aki mindent rendbe hoz. Illetve már volt is, csak ők Victornak írják.
A Nyugat hanyatlik, mi pedig nyugatra vagyunk Romániától. 2030-ra úgy utolérnek minket, mint mi Ausztriát!
kistót 2020.08.26 20:52:01
@Rodney_2:

Ausztria utolérését viccnek szántam, de senkinek sem esett le, úgy látszik, ez még viccnek is rossz.
Mikor utoljára jártam Bécsben - jó régen - akkor én ott nem láttam migránsokat, nyilván azóta ott is nőtt a pigmentáció. De inkább az lehet, hogy te valahogy bevonzod ezeket, a személyiségfejlesztő könyvek írják, hogy amitől az ember nagyon tart, az bekövetkezik, márpedig nálad ha az Északi-sarkra mész, ott is rögtön ott terem ötszáz néger, ez valami lélektani dolog.
A liberalizmus nem tankönyvi, normatív példák megfogadásával alakult ki a civilizált világban ( = észak-atlanti térség), hanem évszázadok bevett társadalmi gyakorlatának teoretizálásával. Előbb volt a gyakorlat és a felhajtó ereje, utána a teória és a (többnyire sikertelen) expanziója. Az egyenlő…..
kistót 2020.08.23 09:50:48
@cvsvrs:

Azt mondod:

"svédországban 1914 óta a szociáldemokraták nyerik a választást."

Ezzel szemben a Wikipédia szerint:

"Az 1976-os választásokon a szociáldemokraták 40 évi kormányzás után ellenzékbe szorultak, és az 1979-es választásokon sem sikerült győzniük."

De nem a tárgyi tévedés a legnagyobb baj az állításoddal: nemcsak a betűje téves, hanem a szelleme is hamis. Azt sugallod, hogy ahol valaki sokáig van hatalmon, ott nincs demokrácia. Ez nem igaz, egy demokratikus vezető lehet olyan népszerű, hogy szabadon mindig újraválasszák, valószínűleg Ronald Reagan is élete végéig elnök maradt volna, ha nincs a nyolcéves korlát. De ő sohasem korlátozta az ellenfelei érvényesülését, ahogy Olof Palme sem.
"Mímelik" Svédországban a demokráciát? Én már egy mímelt demokráciával is beérném, de te még attól is megfosztanád az országot.
Orbán az erőszakosságába bukott bele 2002-ben, és abba, hogy nem tudta javítani az életkörülményeket, még egy viszonylag csendes periódusban sem. A médiaellenszél Horn kormányát söpörte el, Orbán éppen ennek köszönhette a hatalmát.
kistót 2020.08.23 12:33:00
@cvsvrs:

"de ez nem valódi politikai váltógazdaság."

Szerinted hol van valódi politikai váltógazdaság?
kistót 2020.08.23 19:18:40
@cvsvrs:

"ausztriában például"

Különös, hogy csakis a hanyatló Nyugaton találtál pozitív ellenpéldát a svéd berendezkedéssel szemben. Erről ennyit.
Hogy a svéd többpártrendszer "kvázi egypártrendszer"? Hát persze, a feketére is lehet mondani, hogy kvázi fehér.
Állampolgársága: magyar. Identitása? Magyar is. De a műveltsége révén kötődik az angolokhoz, családja révén a Habsburg-házhoz, vállalkozásai révén Németországhoz. Kedvenc országa, ahol a legszívesebben lakna: Kanada (Québec). Kedvenc költészete a magyar. A nyelv, melyen a legszívesebben beszél, a…..
kistót 2020.08.23 09:08:39
@dare:

"Én amit látok, az egy mocskos kizsákmányolás cukormázzal leöntve"

Képtelen vagy szabadulni a kommunista nevelés varázsigéitől.

"Mi mindnyájan egymást segítjük, mi képtelenek vagyunk már arra, hogy egymásnak ártsunk.
Azért én baromi kíváncsi vagyok arra, hogy vajon ez a mantra meddig fogja majd tartani magát."

Amit mantrának minősítesz, az a kereszténység lényege.
A rövid válasz: lehet, de nem holnap. Akarom-e ezt? Nem. Azt akarom, hogy megálljunk a lejtőn, mielőtt erőszakra kerülne a sor. Van emény erre? Fogyóban. Az Orbán-rendszer sikeresen telepedett rá a magyar politikai kultúra antimodernizációs, etnicista fősodorvonalára, de ez a vonal és a vele járó…..
kistót 2020.08.14 09:46:16
@Rodney_2:

"1. nagyon korán lezárták a határokat"

Nem a mi zsenialitásunk a korábbi stádiumban lezárt határ, hanem azért van, mert amikor hozzánk ért a járvány, már látszott, hogy tízezres katasztrófát okozhat, a nyugatiaknál pedig még nem. A zárlatunk szigora és a fertőzöttek száma is a környező országokhoz hasonló. Nincs semmiféle "magyar út". Az egyetlen kormány, amelyik merészen eltérő módszert alkalmazott, az a svédeké volt.
Az alacsony átfertőzöttséggel kár dicsekedni, anno AIDS-esünk is alig volt, ez a kevés utazásnak "köszönhető".

"Káslernek elévülhetetlen érdemei vannak, mert ő javasolta a gyors határzárat"

Szerintem Kásler a jégeső ellen is határzárat javasol. A határzár a jobberek univerzális csodaszere minden baj ellen.
1. „Láttunk már szép országokat, de olyan szépet, mint a miénk, nem.” Ez persze erősen szubjektív. Túllépve a nemzeti érzés okozta szemferdülésen, én pl. legalább huszonkét olyan országban jártam már, amelyik szebb Magyarországnál. Ez van. (Mondom: hegyek, völgyek, tengerek, városok stb.…..
kistót 2020.08.05 09:14:55
@cvsvrs:

"ezek szerint deák ferenc is diktátor volt?"

Deák nem volt miniszterelnök, és soha nem tartották őt diktátornak. Fölöslegesen emlegeted őt. Vele kapcsolatban be kéne vezetni egy 11. parancsolatot: "Deák nevét hiába szádra ne vedd."
Mellesleg nem használtam a diktátor szót. Aki lediktátoroz, lenáciz, lefasisztáz benneteket, az mártírt csinál belőletek, ezért ezek a szavak kerülendők.
Magyarországon sohasem alakult ki endogén diktatúra. Hiányzott hozzá az elkötelezettség, az erő és a szervezettség. Hafr kedvenc szavával élve: képességhiányosak vagyunk, még ehhez is.

"a többpártrendszert hogyan képzeled el konkrétan"

Ott vannak a működőképes nyugati példák. De egy álcinikus ember bármilyen intézményről ki tudja sütni, hogy az a deklarálttal ellentétes célokat szolgál. Mondhatod a többpártrendszerről, hogy hamis, mert a pártok úgyis lepaktálnak, a szabályos bírósági eljárásról, hogy fölösleges, mert ügyvéd és ügyész úgyis összebeszél. A szabad sajtóról, hogy igazából úgysem szabad. A tudományról, hogy téved. Mindenre mondhatod, hogy szar, és így elmaszatolhatod, hogy mi az, ami igazából szar.
kistót 2020.08.05 11:48:28
@cvsvrs:

Makacsul előjössz ezekkel a színházakkal, én pedig mindig jelzem, hogy színházi ügyek nem foglalkoztatnak, ezt a dolgot egy szűk értelmiségi kör problémájának tartom. De ha már elfogadjuk, hogy a választópolgárok ügye a színház, és nem csak a nézőké meg a szakmáé, debreceniek akkor se szóljanak bele a pesti színházak életébe. Ez tipikusan helyi önkormányzati ügy. Ha a kormány központosítja az oktatást, az még valamelyest védhető, hiszen ha egy budapesti egyetem rossz orvost képez, az megölhet egy debreceni beteget is. De hogyan alkalmazod ezt a példát a színházakra? Törődjetek ti csak a saját színházatokkal, ha tetszik Vidnyánszky, vigyétek oda rendezőnek, ne ránk sózzátok!
Mellesleg 2018-ban a többség nem a Fideszt választotta.
kistót 2020.08.06 10:11:57
@cvsvrs:

"az átlagbért progresszív adóval sújtották. azért, hogy az alsó középosztályban se szülessen elegendő gyermek. és ezen túl pedig a családi pótlékot szórták ki. hogy mély szegénységbe szülessen a lehető legtöbb. ami a vidék "elcigányosításának" programja."

A szociális rendszereket nem a cigányok szaporítására, hanem a nyomor enyhítésére találták ki. A családi pótlék a szociális rendszer része. Eltörlése a színmagyar családok közt is felháborodáshoz és a szülési kedv csökkenéséhez vezet - jórészt ebbe bukott bele Horn Gyula kormánya. Erre még a jobboldalon sem merészkednek, viszont tragikomikus ötletelés folyik, hogy miként lehetne kizárni a cigányokat a népszaporulatból. Ezeknek a sikerében a ti oldalatokon sem hisz senki, ahogyan a demográfiai trend megfordulásában sem. Így az orbáni családtámogatás a világ legdrágább szavazatvásárlási projektje, semmi több.
A progresszív adó az államkassza feltöltésének szerintem sem jó módja. De az, hogy az állam honnan szedi be a pénzt, nem predesztinálja azt, hogy mire költi. Növekvő állami bevételek mellett is le lehet építeni a szociális rendszert, mint azt az elmúlt tíz évben láttuk.
Ha én sétálgatni akarok, inkább kimegyek a szomszéd erdőbe, de mindenképpen elkerülöm, hogy buta jelszavakat kelljen skandálnom a "nem hagyjuk!" és az "Orbán, takarodj" spektrumban, amikben már azok se hisznek, akik mondják. (De hagyjuk, és nem takarodik.) Minden politikai megmozdulásnak (ideértve a…..
kistót 2020.08.03 19:45:22
@Rodney_2:

"jó sok mindenféle nemzetközileg ismert tudós és feltaláló."

Valóban, de azok már mind az egyesülés után éltek. (Mármint országegyesülés.)

"éppen most vonták vissza a már megítélt támogatásokat (konkrét projektek) azoktól a lengyel településektől akik LMBTQ mentes övezetnek nyilvánították magukat"

Szerintem ez azért nem olyan nagyon szigorú feltétel azért a potom pármilliárd euróért. Mellesleg kíváncsi lennék, hogy lengyel barátaink hogyan szűrnék ki az LMBTQ-kat, merthogy ezt az igazolványába nem írja be senki. Kutyákat tanítanak be a szagukra?

"Vagyis az EU nem önzetlenül adja a támogatást, hanem többek között buzulásért :))))"

Nem, hanem a buzulás eltűréséért.
kistót 2020.08.04 10:24:45
@Rodney_2:

Emlékszel a Brian élete nagyjelenetére, ahol azon vitatkoznak, hogy kell-e alkotmányban garantálni a férfiak jogát a szüléshez? Hogy nézne ki ez a jelenet, ha ma forgatnák a filmet? Ugyanott ugyanők azon tanakodnának, hogy nem kellene-e betiltani a férfiak szülését. Férfiszülést tiltani persze ugyanolyan értelmetlen, mint engedélyezni, de mivel a libsizmus megbukott és tiltani trendi, ezen nem akadna fenn senki.
Hogy hogyan jön ez ide? Úgy, hogy azok a lengyel falvak, amelyek LMBTQ-mentessé nyilvánították magukat, azok tíz éve még azt sem tudták, hogy mi az az LMBTQ, és azóta is csak a tévéből. Most nekiálltak vadul intézkedni egy olyan ügyben, amely nem érinti őket, és mások számára is teljesen akadémikus. Brian életének hülyéi, ellenkező előjellel.
kistót 2020.08.04 23:43:34
@ijontichy:

Én is érzek valami változást, kb. egy éve. Hogy a beszarás miatt vagy sem, azt nem tudom, de jobboldali barátaink között nihilizmus ütötte fel a fejét. A magunkfajta azt hinné, hogy kormánypárti ember alapvetően elégedett a dolgokkal, de ők mindennel elégedetlenek, még a szar is büdös nekik. A legvadabbul fideszes ismerőseim hideglelést kapnak a gondolatra, hogy állami kórházba kell feküdniük, dollárra váltják a forintjukat és nonstop szidják a közállapotokat. Cívis már majd' minden kommentjébe beleszövi, hogy Európa szegényháza leszünk, 500 forintos juróval. Kezdem sajnálni Orbánt, akinek ilyen hívei/barátai vannak, annak már ellenség nem is kell.
Amúgy a napokban emlegettelek ám! Nyugi, hálával. Merthogy előkerült Laurie Anderson száma, amit évekkel ezelőtt töltöttem le, te linkelted valamihez. Anno az átkosban sokat hallgattam, de még most is tetszik.
Épp kérdezte egy kedves, tiszteletreméltó kollégám az EU-döntésről való olvasatomat, ami kb. ennyi, mint itt. A sok kompromisszum legalább annyi halasztott döntést is rejt, végeredményben pedig arra mutat, hogy az EU-magországok magukévá tették a "kétsebességes", avagy mag- és periféria-Európa…..
kistót 2020.07.23 20:01:54
@cvsvrs:

"debrecenben van 2 magyar nyelvű független online napilap. az egyik hirdetésekből tartja fent magát, a másik előfizetéses rendszerű.... akkor nem értem, hogy miért ne működhetne budapesten..."

Azért, süsd meg, mert egy rakás közpénzt elszórtok szemét uszításra, aztán aki mást akar, azzal "demokratikusan" közlitek, hogy fizessen elő az online portálra. Rendben van, de akkor kérem vissza azt a pénzt, amit az adómból a Fidesz-médiára fordítanak.

"szaladgálnak a világlapokhoz, hogy tombol a fasizmus"

Valós sérelmével az ember nem "szaladgál". Ha téged leütnek és kirabolnak, akkor nem "szaladgálsz" a rendőrségre feljelentést tenni. Síkhülye közegben mozogsz, ahol az embereket egy ilyen szóhasználattal meg lehet győzni, és nem kíváncsiak arra, hogy egy panasz jogos-e vagy sem.
kistót 2020.07.23 20:04:31
@Főnix Oszlár Gazdag:

Bocs a közbekotyogásért...
1000 leütés A helyzet 2020.07.15 10:45:27
A magyar nép kritikus tömege számára – történelmi okok miatt – a nemzeti, a családi és a személyes kultúrából behozhatatlanul kimaradt a polgárosodás, a személyes szabadság iránti elkötelezettség (liberalizmus), az individualizáció és teljesítményelvű értékrend. Összefüggésben ezzel – végeredményben…..
kistót 2020.07.21 11:18:43
@cvsvrs:

Gyügyei paraszt nem a kimeszelt templom miatt szavaz a Fideszre, hanem mert lelkész úr a szájába rágja, hogy ez a helyes. Vagy pedig, elunva az agitációt, elszokik a templomból (személyesen ismerek ilyen reformátust!), és akkor meszelhettek egymásnak. Az Orbán által az egyházaknak juttatott apanázsból a Holdat is ki lehetne meszelni (vö. Neoteny aranyborjúja).
Mindez részletkérdés, mert senki sem ellenzi az egyházak társadalmi szerepvállalását. Nemigen hallom libsi részről a vallás magánüggyé nyilvánítását, szerintem ez az ti áldozati pózotok része, önsajnálatból ismételgetitek. Ha mégis elhangzik, akkor nem annak kapcsán, hogy mit meszeltek, hanem akkor, amikor bele akartok szólni egy ateista magánéletébe.
A rendszerváltás utáni kormányok egyik napról a másikra éltek, Orbáné az első, amelyik úszik a pénzben. Még szép, hogy jut templomra!
Amúgy a Szadesz részéről valóban hülyeség volt a kisegyházak erőltetése. Ők ezt a "tekintélyelv" elleni harcuk részének tekintették, ami szintén hibás törekvés.
A színházak közvéleményformáló szerepében nem hiszek, az emberek a már meglévő meggyőződésükhöz keresnek színházat. Ma már nem fordulhat elő, hogy a kitóduló közönség forradalmat csinál, mint a XIX. században. Ezt előrebocsátva jelzem, hogy Vidnyánszky színházát nem a libsik fúrják, hanem a közönség kerüli.
A szabad piaci alapon megélő színház újabb "libsi szlogen", amit sohasem a libsiktől hallok, hanem mindig tőletek. Például amikor kinyírtok egy balos orgánumot...
kistót 2020.07.21 11:30:02
@Rodney_2:
Lengyel tippeket előre is köszönöm, érdeklődve várom.
Hát persze, hogy Piketty f@aszkalap...
De mit látok? Te pertu vagy Jótündérrel? Azt hittem, onnan kitiltják a jobboldaliakat.
kistót 2020.07.22 10:23:27
@Rodney_2:

A demográfia jelentőségét túlbecsülik. Ha az elöregedés olyan nagy gond lenne, a japánok már éhen haltak volna, ha az elvándorlás annyira veszélyes lenne, Írország már nem létezne. Ezek az országok virulnak, mert valamilyen mechanizmus begyógyítja a demográfiai sebeiket.

Más téma. Jótündér kommentelőit eddig nemigen olvastam, mert első blikkre úgy tűnt, hogy szellemesek ugyan, de olyan egyöntetűek, mint a régi lapok munkáslevelezői, nincs köztük igazi vita. Ezek szerint van, csak tovább kell olvasni.
Szörényi és Bródy elhíresült demeterszilárdos képét követően -- amelyet sokan, e sorok írója is, csalódással vegyes viszolygással fogadott -- most a Válasz Online jelentetett meg velük egy "tisztázó" interjút, amely azonban csak még szomorúbbá tette a képet. Bródy szerint -- nem fogok sokat…..
kistót 2020.07.12 09:58:36
@cvsvrs:

"ha a fidesz csődbe viszi az államot és nemzetközi értelemben elszigeteli az országot, akkor az ellenzék elsöpörheti a rezsimet. ha nem, akkor nem."

Ez a csődbe vitel a rögeszméd. Az ország egy rakás EU-támogatás kedvezményezettje, és egyáltalán nincsen csődhelyzetben. Ez nem a kormány dicsősége, de a jó kormányzást a rossztól amúgy sem az különbözteti meg, hogy van-e csőd, vagy nincs. Egyetlen történelmi személyiség sincs, akit azért tisztel az utókor, mert nem vitte csődbe az országát.

"ők az idei tanévben debrecenben végzett természettudósok és családtagjaik"

A kormányzás nem a természettudósok dolga.

"a technokrata reálértelmiség válthatja le a fideszt vagy kiegyezve velük az ellenzéki pártok helyébe léphetnek."

A technokrata reálértelmiség csak úgy válthatja le a Fideszt, ha belép egy ellenzéki pártba. (Nem mintha ez a dolga lenne, lsd. föntebb.)
A XII. kerületi turulszoborról mondta a napokban egy történészi vizsgálóbizottság, hogy a rajta szereplő áldozati ("hősi") lista több tömeggyilkos nevét is tartalmazza (Pokorni nagyapjáén kívül is), így Novák Andrásét, aki nyilas kivégzőosztagot vezető parancsnok volt; Horváth Zoltán…..
kistót 2020.06.27 22:08:27
@ijontichy:
Ha igaz a sztori, akkor Graves alaposan megnehezítette a saját dolgát ezzel a római témaválasztással. Hiszen ha mondjuk az írországi éhínségről ír könyvet, akkor elég lett volna három napig nem ennie semmit, és máris hitelesen átélte volna a hősei sorsát, tóga és egyebek nélkül. (A klotyópapír általad pedzegetett problémája pedig fel sem merül.) Amúgy erre a "beleélős" módszerre én is rászoktam, azóta minden történelmi könyvet azzal teszek le, hogy mekkora mázli, hogy ilyen unalmas korszakba születtünk, és nem a daliás időkbe. Igazad van, szívás volt a munkáslét a XIX. században, sőt még később is, de erre léteztek békésebb megoldások is a kommunizmusnál. Szóval felőlem közölhetnek képeket Marxról amint kutyákat simogat, vagy Mikulásként gyerekeket babusgat (ez különösen testre szabott neki), megkedvelni én őt már nem fogom. Szerintem igenis tehet a tömeggyilkosságokról, amiket rá hivatkozva követtek el, és nem úgy, mint mondjuk a kereszténység. A Bibliára hivatkozva is tenger vért ontottak, de ettől még az Evangéliumban nincs semmiféle felhívás az erőszakra vagy jogsértésre, Marxnál pedig van. Mondom ezt úgy, hogy még volt alkalmam személyesen ismerni igazi kommunistákat, akik verették magukat Horthy rendőrségével, aztán Rákosi alatt elkallódtak. Nem tartoztak az általad oly érzékletesen leírt törtető "bolsi" típusba, de ez nem mentség mindenre. Ők nem bűnösök, csak hibásak.
Amúgy a múltkori levélváltásunkban Screpessel jól kitárgyaltunk téged, a spanyol etikett szerint pedig modortalanság valakiről a füle hallatára beszélni, még ha pozitív dolgokat is. Ha ez zavar téged, akkor I'm sorry.
kistót 2020.06.27 22:21:04
@screpes:
Ezek szerint nem csak engem zavar, hogy Hafr néha érthetetlenül ellenséges az ellenzéki pártokkal. Ráadásul ebben a kommentelők többsége is partner. Úgy tűnik, még a baloldalon is valamiféle általános töltelékszöveg lett az ellenzék szapulása. Ha nincs mit mondaniuk, hát ezt hajtogatják, meggyőződés nélkül. Régóta figyelem, milyen tanáros türelemmel moderálgatod ezt a szóáradatot. Tisztelet érte!
kistót 2020.07.01 11:29:37
@screpes:

"Minden szónak van jelentősége."

Jogos. Látom, nem tűröd a pontatlanságot.
Elfogadhatatlan nekem mint adófizető polgárnak, aki az ellenzéket is finanszírozza, az a minősíthetetlen teljesítmény, amit a politikai térfélnek ez a fele nyújt. Olcsó kifogás erre a teljesítményre, hogy "de hát az ellenzéknek se (elég) pénze, médiája (sic!), se intézményes jogkörei, a rezsim…..
kistót 2020.06.27 22:44:21
@Laptop7712:
Nem hiszem, hogy bármilyen politikával is utolérhettük volna Ausztriát. Amúgy 30 éve nyaggatják az országot ezzel az Ausztria-komplexussal, ideje lenne kinőni belőle.
A fő válságtünetként állandóan a fiatalok elvándorlását emlegeted. Szerintem a kőgazdag német hegyi falvakból is elvándorol a fiatalság. Ezzel a dologgal együtt kell élni, idővel úgyis beáll az egyensúly. Lengyelországban máris beállt: sokan elmentek a 90-es években, helyettük a négermunkára beengedték az ukránokat. Az ukránok olcsó munkaereje idővel olyan bérarányokat alakít ki, hogy a helybéli fiataloknak már megéri itthon maradni. Nem tudom, hogy értelmes, nyitott politikával ez az út miért ne lenne nekünk is járható.
Eszmefuttatásaidból sohasem derül ki, hogy a szerinted alkalmatlan jelenlegi elit helyett honnan lehetett volna leakasztani egy másikat. Ha itthon mindenki hülye, a külfölddel együttműködni pedig hazaárulás, akkor mégis kik tudták volna felépíteni a szép, új, Ausztria-pari országot?
kistót 2020.06.29 10:49:23
@Laptop7712:
Nem meszelhetsz el egy egész nemzedéket, ez a polkorrektségen kívül a józan észnek is ellentmond.
A "nagypapik" pellengérre állítása Bokros Lajos ötlete volt, ő kezdte terjeszteni a 90-es években, hogy a korábbi generáció "elherdálta" az ország vagyonát. Azért mondta ezt, hogy legyen mire hivatkozva csökkenteni a nyugdíjat. Most a jobberek ugyanezt teszik, ugyanolyan okból. Te akaratlanul kiszolgálod ezt a kampányt. Az indulataid jórészt jogosak, de vedd észre, hogy a rendszerváltás témáját figyelemelterelésként erőltetik.
Az ország akkori "szétlopása" persze igaz, csakhogy morzsák erről az asztalról a közembereknek is jutottak. De az átlag magyar nem akart lehajolni a morzsákért. A nyilvános részvényjegyzéseken nem tolongtak, a földárveréseken alig volt érdeklődés, pedig szép vagyonhoz lehetett jutni, kapcsolatok nélkül is. Szarért-hugyért pedig nem a külföldiek vásároltak, hanem a "nemzeti tőke", akárcsak most.
Amúgy a Legényanyát én is szeretem, jó film. Kösz a linket...
kistót 2020.06.30 11:14:17
@lecsós:
Egyszóval, szerinted a nyugatiak úgy kerültek birtokon belülre, hogy nekik volt a legtöbb pénzük az itteni potentátok megkenésére. Ebben van valami, a MOL is így szerezte meg az INA-t. De egy árverésen akkor is a legtöbb pénzt ajánló nyer, ha azt teljesen tisztán bonyolítják. Magyarul, ha a sok gazemberség nem történik, a tulajdonosi összetétel akkor is nagyjából ugyanaz lenne, mint most. Egy kicsit kevesebb pénz ment volna magánzsebekbe, és egy kicsit több az államhoz, lehetett volna nyugdíjat emelni...
A "komcsi tempó" viszont engem nem zavar. Átlag embernek az életkörülményei a fontosak, ha azok javulnak, akkor a kutyát nem érdekli, hogy cégvezetői körökben komcsi tempó dívik-e, vagy sem. (De az életkörülményekbe beletartozik ám a demokrácia meg a sajtószabadság is, nemcsak az autó és a lakás.) Te mélyebbre ásol, és szerinted a "mélyben" minden stagnál vagy romlik, de azért a felszín csak maradjon változatlan. A kormánypárti nihilizmus újdonság az eszmetörténetben, Hafr tollára való.