Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Adamu

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A sommás zenetörténeti alapvetés kb. úgy szól, hogy a hair-metal aranykora a '80-as években volt, annak is leginkább a második felében, ami a '90-es évek legelejéig tartott. 1991 szeptemberében a Nirvana "Nevermind" lemezének megjelenésével azonban gyorsan a trutyi (grunge) lett az új trend, ami…..
Adamu 2024.01.04 23:51:21
@turisas: Én picit más zenéket hallgatok mint amikről Ti írtok (csak ritkán van átfedés), így nem hiszem, hogy ilyen módon tudok tanácsot adni. A 70-es évek hangzását preferálom. Bár sok tekintetben nem volt annyira jó a felvételi technika, mégis a hangzás organikusabb az én füleimnek (ahogy utaltál is rá). Ezen kívül elsősorban klasszikus zenét és jazz-t hallgatok sokat, így azt hiszem már nagyon eltartott kisujjal állok a rockhoz és a metálhoz (bár továbbra is szeretem, próbálok nem a hangzásra figyelni).

Amiket én jónak tartok:
Pink Floyd (a koraiakat kivéve minden)
Dire Straits (összes)
Opeth - Heritage
Spock's Beard - X
While Heaven Wept - Suspended at Aphelion
Cynic - Ascension Codes
Led Zeppelin - Presence
Iron Maiden - Seventh Son (eredeti kiadás)

Ezrrl listája is teljesen rendben van, de nagyon nehéz igazán jó lemezt mondani - szerintem. Amit javaslok, hogy esetleg nézz körül az alábbi linken és keress olyan lemezeket, amiknek az átlagos dinamikus tartománya jó magas. 8 alatt (majdnem) minden kuka, a 8 a minimum ami szóba jöhet egyáltalán. Afölött majdnem minden esetben egész jó felvételről beszélünk (hacsak a hangmérnökök valamit nagyon el nem rontottak). A dobok valószínű több levegőhöz jutnak, a cinek is rendesen fognak szólni. Fontos a forrás, és a kiadás éve is. Nyilván a dinamikai tartomány csak egy szempont, viszont egy nagyon fontos szempont.
dr.loudness-war.info
Adamu 2024.01.07 16:16:24
@turisas: A legtöbben akik oda feltöltenek, a TT Dynamic Range meter algoritmusát használják, ami néha pontatlan, jobban mondva nem arra lett kitalálva, hogy abszolút értelemben mutassa a kompresszió mértékét, de az esetek nagy többségében útmutatónak bőven jó. Ennek ellenére, az új standard, az a LUFS (Loudness Unit Full Scale). A TT Meter RMS-t használ (en.wikipedia.org/wiki/Crest_factor), a LUFS pedig az ún. Fletcher Munson görbére támaszkodik (en.wikipedia.org/wiki/Equal-loudness_contour).
Az ok, amiért a TT megy még, az az, hogy ha jól rémlik ingyen is elérhető, míg a LUFS-ot használó alkalmazások fizetősek.
Alább egy rövid összefoglaló, ahol kitérnek a streaming szolgáltatókra is
emastered.com/blog/what-are-lufs

Kottának is igaza van nyilván, a kompresszió mértéke csak egy indikátor, de nem abszolút, inkább egyfajta első védvonal. Vannak olyan albumok, amik (legalábbis TT-vel mérve) 6-os DR-el is jól szólnak, és fordítva. Azt nagy általánosságban ki merem jelenteni, hogy az a kiadó/zenekar aki odafigyel arra, hogy dinamikusan szóljon a zene, az ritkán fog rosszul szólni.
A Redemption "This Mortal Coil" lemezének megjelenésekor én és még páran írtunk a Facebook oldalukra, hogy szerintünk borzasztóan szól. Nagy meglepetésemre Nick van Dyk válaszolt, hogy nekik ez tudatos koncepció volt. Én ugyan azóta sem értem meg, de mindenki azt csinál amit akar. Szóval arra is van példa, hogy valaki művészi szabadság címszó alatt másképp gondolkodik arról, hogy mi szól jól.

Másik anekdota pedig az akusztikus műfajon kívül mindenre vonatkozik. Voltam valakinél jó drága hangfalakat hallgatni, és kértem, hogy tegyen be valami metál zenét, hogy az hogy szól, mire ő: "ezeknek az édesanyja sem tudja, hogy hogy kéne szóljon.". És igaz. Elektromos gitár hogy kéne szóljon? Ki tudja ezt megmondani? Azt még csak-csak, hogy egy akusztikus hangszer hogyan kéne szóljon.

Szóval ez a hangzás kérdés nem akusztikus zenénél elég szubjektív kérdés azt hiszem.
Kiadó:AFM Records Honlapok:www.redemptionweb.comfacebook.com/redemptionband Hihetetlen, hogy ez már a Redemption nyolcadik lemeze! Hova és miért ilyen szinte követhetetlen sebességgel repül az idő? A nyolc kiadvány közül ez a második, amelyiken már nem Ray Alder énekel. Hogy egészen pontosak…..
Honlapok:www.yossisassi.comfacebook.com/YossiSassiyossisassi.bandcamp.com Hopp! Hogy elrepült megint két év! Ezt abból (is) lehet tudni, hogy az Orphaned Land egykori gitárosa, Yossi Sassi új lemezzel jelentkezett. Ez sorban a hatodik szólólemez, az Orphaned Landből való kilépése óta az ötödik. Nem…..
Kiadó: Napalm Records Honlap: www.civilwar.se Valószínűleg én vagyok az egyetlen ember, aki nem búslakodott Nils Patrik Johansson Civil Warból történő távozásának hírére: a polgárháborús veteránok választása ugyanis arra a Kelly Carpenterre esett, aki a Beyond Twilightból, az Outworldből, a…..
Kiadó:Silver Lining Music Honlapok:www.soenmusic.comfacebook.com/SoenMusic Van valami - jobb szó hiányában - bájos abban, ha az extrém műfajok felől érkező muzsikusok a dallamos prog rock felé elmozogva a kifejezőerő új csapásait kezdik kitaposni. Ezen a "röppályán" mozog pl. a véleményem szerint…..