Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Andreas82

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
zoli voltam Szia, Zoli! 2011.06.28 07:11:00
Üdvözöljük Pokorni Zoltánt a blog olvasói között :)))Igen, tegyük egymás mellé ezt és ezt. Sőt, ezt. Még ilyet... a jelek szerint egyébként az alpolgármestere hívta fel rá a figyelmét.Jövök ma még, csak ezt muszáj volt rögzítenem gyorsan. ..
Andreas82 2011.06.28 10:42:44
Ebben a formában esetleg lehet értelme, de egyébként, csak kérdezem, ha a nyári szünetben megoldhatatlan problémát jelent a gyerek szülői felügyelete, akkor, ha a téli meg a tavaszi szünet (bocsánat, karácsonyi és húsvéti) lesz hosszabb, azalatt nem lesznek gondok?
Illetve persze, Dániában 42 hét a tanítás, de nincs is 40 fok május-júniusban. (Az iskola sokszor melegebb, mint a külvilág, tapasztalat.)
A nyári iskolás cikkedet akkor olvastam, amikor már 8712 komment volt hozzá, úgyhogy nem láttam értelmét hozzászólni, de akkor most elmondom, röviden, hogy nagyon naiv az elképzelés.
1) "napló és ellenőrző nélkül, csak a részvétel a kötelező". Már itt kékhalállal kifagy a dolog, de haladjunk tovább.
2) labor, kísérletek, érdekes órák, mesélés, dráma/színjátszó jelenleg is van szinte minden iskolában. "a tanár végre mesélhetne, szívből, érdekes dolgokat" na ezt mondanád O.E. kolléganőmnek, úgy lekapna a 10 körmödről (nem mintha én nem neheztelnék ezért a mondatért)...aki nem mesél(nem biztos, h minden órán), az nem is jó tanár.
3) ott tartunk, hogy bármilyen nem-kötelező, iskola utáni stb kezdeményezés van, az első a szájhúzás, meg a "minek?" kérdés. jó, nem 100% az arány, de nagyon nehéz motiválni a kölköket, mert a fészbuk meg a mobil fontosabb.
sőt, filmet néztünk az egyik osztállyal így év végén, vicces volt és érdekes, mégis, amíg nem vertem ki a balhét, addig a kártyázás meg a telefon meg az egymással beszélgetés érdekesebb volt. végül ők mondták, hogy ez tényleg jó film volt, és elnézést kértek az elején mutatott viselkedésükért. de ha alapból úgy indulunk, hogy a diákot alig érdekli valami, akkor nagyon nehéz utána érdekes órát tartani. ebben talán egyetértesz te is.
Andreas82 2011.06.29 15:59:26
@suzy q: én nem utálom őket, sőt, távol álljon tőlem. és tanítani is szeretek, és ez a fajta érvelés különben is gusztustalan. szerintem.

amúgy meg: index.hu/belfold/2011/06/29/nyari_szunet/
zoli voltam Hétköz 2011.05.19 11:07:00
Huszonegy éves videó, baszki, de minden pillanatban erősebb, mint 2011-ben bármi. Ezzel kezdődött a kilencvenes évek, naná.De nem is erről akarok mesélni. Voltam ma a Brunchban a Mammut mellett, előttem a sorban fura kiscsávó, kicsit eszembe jutott róla a 16 éves önmagam (ja, most…..
zoli voltam Gumicukor 2011.04.29 06:31:00
Ha valaha fontos ember leszek, amolyan "ügyeket eldöntő" meg intézkedő faszi, akkor minden szorító, égető gond dacára ezt venném legelőre. A gumicukor-ügyet. Nem vicc. Van ugyanis egy olyan, nyilván naiv, leegyszerűsítő, okkultista magyarázatom a bajainkra, hogy…..
Andreas82 2011.05.02 16:18:05
Hipotetikus a kérdés, mivel a picuri garzon a nyóckerben már betöltötte a "venni" kategóriát, épp csak ki tudom fizetni a hitel részleteit - ugyanakkor albérletben élünk.Ezzel együtt is megpróbálom összeszedni, amit erről gondolok, amit megéltem és amire készülhetek.…..
Ki kell végre mondani: Trianonról, a vészkorszakról és a Kádár-rendszerről csakis egyetlen legitim álláspont lehetséges. A Fidesz benyújtotta törvényjavaslatát, melynek értelmében "az Országgyűlés június 4-ét, az 1920. évi trianoni békediktátum napját a Nemzeti…..
Andreas82 2010.05.21 11:31:38
@Fedor: "Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének tagjai, azok, akik hiszünk abban, hogy Isten a történelem ura, s azok, akik a történelem menetét más forrásokból igyekszünk megérteni" az egészet olvasd el. Arról szól, hogy vannak, akik szerint Isten a történelem ura, és vannak, akik szerint meg nem. Mindkét álláspontot magába foglalja a törvény preambuluma. Ez egy gesztus, ha úgy tetszik.
Ellenőrző Irígyek a tanárokra? 2010.05.18 08:00:00
A tegnapi posztunkhoz érkezett kommentek közül választottunk egyet, ami -a mi véleményünket is képviselve- végigveszi az "érveket" és szisztematikusan végiggondolva azokat, válaszol is rájuk. Üdv Mindenkinek! Végig olvastam a kommenteket és sírni támadt kedvem a sok…..
Andreas82 2010.05.18 12:14:28
T. Kommentelők,

Önök közül hányan tanárok? És próbáltak-e már nem-tanári állást keresni, 2-3 év tanítással eltöltött idő után?
Nos, én próbáltam. Pontosan ezek az érvek jöttek elő: baromi sok a szabadságunk, letanítgatjuk a 20 órácskát (évek óta 22 a kötelező óraszám, nekem meg mindig 24-25 volt), kicsit készülgetünk, aztán meg pihenünk. Nem is tudnánk 40 órát ledolgozni egy héten, és egyáltalán és különben is, tanárnak lenni baromi jó.
Ezen a ponton akartam visszakérdezni a velem szemben ülő 5 hölgynek, hogy akkor Önök mégis miért ülnek itt, ha ennyire elképesztően jó tanárnak lenni?! (Nem tettem meg, részben a jólneveltség okán.) Na itt jött volna persze a hebegés, hogy nade ennyi pénzért...
Nade ennyi pénzért tanít az ember 22+ órát, készül az elején napi több órát (később valóban kevesebbet), javít dolgozatokat du/este/hétvégén (ezt sose számolják bele a munkába!), és napi 5-6 órában elviseli a kedves kommentelők (és mások) gyerekeit. Adott esetben jobban is ismeri a gyereket, mint a szülő.
A "rengeteg szabadság"-ról egy kicsit: nincs más szabadsága egy tanárnak, mint amit kiosztanak. És július 1-től aug 23-ig tart nagyjából a nyári szünet, nem annyi, mint a diákoknak.
Még valami, aztán befejezem, mert nincs értelme tovább ragozni a dolgokat: a tanítás általában sokkal nagyobb koncentrációt kíván abban a napi 4-5-6x45-percben, mint a legtöbb irodai munka. Ezt is tessék belekalkulálni. És abban a 45percben nincs megállás. Utána persze van 10perc szünet: menj le, rakd le a cuccod, vedd elő a következő órait, és már mehetsz is föl. Hát ennyi.
Tessék már utánanézni kicsit a dolgoknak...
Kemény, meszes páncélba bújt bloggerek vagyunk, de azt mi sem igérhetjük, hogy rendszeresen a budapesti Turbina utca környékén fogunk fülelni este tíz után, hogy tényleg olyan durva-e a gyár hangja, kérem ezért a környéken lakó Homár-olvasókat, hogy írják meg nekünk, őket is…..
Szollár Domokos kormányszóvivő sosem titkolta, hogy távolról érkezett a szocialista kormány szóvivőségébe, családja jobboldali elkötelezettségű, pár választással ezelőtt még maga is Fidesz-szavazó volt. A TV2 reggeli műsorának április 28-i adásából az is kiderül, hogy…..
Ennek a pártharcoktól hangos országnak nem egy jóságos nagypapára van szüksége, hanem egy olyan emberre, aki az ország hosszú távú érdekeiért bármilyen pártérdekkel szemben képes kiállni. (Fotó: Gilicze Bálint) Pokorni Zoltán tegnap azzal lepte meg a közvéleményt, hogy a…..
Az izlandi vulkán kitörésről tudósítóknak nemcsak a helyszín viszontagságaival kell megküzdeniük, hanem az Eyjafjallajökull szó kimondásával is. A helyiek jót vidulnak a külföldi újságírók tudósításain, amiben elhangzik a vulkán feletti gleccser neve. Itt egy videó a…..
Ellenőrző A kettes is jó jegy! 2010.01.27 08:00:00
Helicobacter kommentjét találtuk érdemesnek arra, hogy az Elégséges orvosok posztra válaszként megjelentessük. Érdekes egy orvosis szemszögéből látni a dolgokat, azért annyit hozzátennék, hogy a Btk-n sem két nap egy vizsgafelkészülés, még puskával sem... Úgy érzem,…..
Andreas82 2010.01.27 10:03:57
Kedves posztíró,

Ez nem volt kedves. Nem a legcélszerűbb dolog a másik teljesítményét az esetleges prekoncepciók alapján megítélni, vagyis ha valami ismerősöd azt meséli a BTK-ról, hogy be se jár és mégis 2-3-4-est kap, meg hogy büfészak, meg a többi hasonlót...hát oszd el hárommal. Egyébként sem illő a más képzésen lévőket szidni. Nyilván azért nem mentem orvosnak, mert nem éreztem az elhivatottságot, míg a tanári pályához igen.
Persze lehet láblógatva is csinálni az egyetemet, arról azonban elfeledkeztél, hogy a legtöbb BTK-s két-, vagy akár háromszakos is. Esetemben az angol mellé a földrajz társult, tehát egy egyetem két külön kara, annak minden szépségével. Érj át egyik óráról a másikra Lágymányosról az Ajtósira 15-20 perc alatt (nyilván nem megy), heti 40 órák (az órarendet egyeztesd, nehogy két gyakorlat üsse egymást!), 2x annyi vizsga (nyáron július elején-közepén végeztem az összessel), utána terepgyakorlat, stb. Nem, ez nem siránkozás, én választottam, nagyjából tudtam is, hogy ez lesz.
Mielőtt elhamarkodottan ítélkeznénk, ezekbe is érdemes belegondolni. És sose tudhatod, hogy nem egy ilyen "lusta bölcsész" fogja-e tanítani a te gyerekedet. Így egyetemistaként, később diplomásként (értelmiségiként) nem kell beállni a bölcsészeket szidalmazó sorba.
Természetesen nem jó jegy a kettes (bár elégséges!), de van, hogy megelégszik vele az ember. Az, hogy az orvosin mire jó, te tudod.
Nem értek egyet az "elégséges orvosok" posztban leírtakkal, de azzal sem, amit erre reagáltál. Ez van. :)
addict Ha Noé meleg lett volna... 2009.11.14 15:30:00
Az aucklandi St. Matthew in the City aglikán egyház egészen különös módját választotta annak, hogy nem kevésbé különös "szolgáltatását", a kifejezetten melegeknek, leszbikusoknak, biszexuálisoknak és transzneműeknek szóló istentiszteletet hirdetesse.…..
Andreas82 2009.11.15 08:27:58
@dark future: és a Föld 6000 éves, ugye...?

Egyébként nem hülyeség ez, nyilván lesz rá érdeklődő, hiszen egy meleg is lehet vallásos, éppúgy, ahogy lehet ateista, sőt, jobboldali (és nem feltétlenül csak az általában rájuk aggatott baloldali) gondolkodású.
Szóval miért ne, bár gondolom, beengedik a nem LMBT-ket is.
comment:com Richard Dawkins az m2-n 2009.10.30 15:07:00
Richard Dawkins nevét szerintem majdnem mindenki ismeri. A hívők azért, mert harcos ateista a fickó, és biztos volt már pár olyan beszólása, ami miatt visszadobtak volna egy kétkilós kenyérrel. Az ateisták azért, mert ateisták és neki drukkolnak. A maradék meg azért, mert itthon…..
Andreas82 2009.11.01 17:42:38
@Jedlik: @kiricsizoltan: biztos, hogy ezt mondta? én tegnap az angol eredetit néztem, ott nem erről volt szó, szóval lehet, hogy egy félrefordítás...
Ezidőszerint az EU-ban alighanem csak Görögország kreténebb hazánknál, és ez alighanem igaz a nemzeti vasúttársaságokra is. Viszont a görögök elhitették a világgal, hogy ők Homérosz és Periklész népének leszármazottai (pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv…..
Andreas82 2009.07.07 22:45:43
@tutuka: 10.
Nem eresztem hosszú lére a mostani bejegyzést, egy ülésre megírom. Nem úgy mint a beadandó anyagot, de nincs is jelentősége. Régóta gondolok arra, hogyan szabaduljak meg azoktól a cuccaimtól, amik rám hagyódtak. Roppant nagyeszű munkatárs(?)nőm biztos találna benne kedvére…..
Andreas82 2009.04.19 08:25:46
Komolyan nem gondoltam volna, hogy létezik ilyen. Egy neobarok villalakás, amelyik másfél szobás ugyan, de közben 85 négyzetméter. Tömör márványoszlopokkal elválasztott hálórészének kupolájában pedig Michelangelo- (és ha jól látom Rembrandt-) festmények utánzatai vannak,…..
w A trutymó titka 2008.08.25 06:00:00
Eszkatológia (gör): a világ végével, az emberiség történetének befejeződésével foglalkozó vallási és filozófiai terület.A vallásról és a filozófiáról kiderült az eddigi történet során, hogy semmiféle egzakt tervet nem lehet rájuk alapozni, egy kivétellel: az emberek…..
  Nemrég jelent meg az OKM tájékoztató tanévnyitó kiadványa, melyben a minisztérium összefoglalja a nemsokára induló új tanév fontosabb…..
Andreas82 2008.08.23 21:46:07
Elöljáróban: egyetértek azzal, hogy a nagyon tehetséges gyerekeket ki kell(ene) emelni, segíteni, stb.

Viszont most jön a többi, amivel nem értek egyet. És nemcsak én, sőt, főleg nemcsak én nem, hanem a nálam jóval tapasztaltabb tanárkollégáim.
A nem szakrendszerűről pontosan leírtad azt, ami sokakban megmarad belőle. Még az igazgatókban is. Az én egykori igazgatóm is csak azt látta benne, hogy elvesz a felsős/gimis tanároktól órát, és hogy amúgy egy hülyeség.
Csakhogy ez nem erről szól. És nem is annyira újkeletű dolog. Lehetőségként ugyanis kb. 10 éve vagy mittoménmióta benne van a törvényben. Az én egykori általános iskolámban ezt ún. "komplex napok" keretében szervezte meg az igazgató (hangsúlyozom, ekkor még csak lehetőség volt!), mert meglátta benne azt, ami szintén benne van, csak lehet, hogy nem kap akkora hangsúlyt.
Komplex napokra kiválasztott valami témát, pl. mondjuk "a barokk", vagy bármit. És akkor azon a napon az ének óra, a rajz óra, technika óra stb. stb. arról a korszakról szólt. Senkinek nem fájt. A gyerekek élvezték, hogy kicsit másképp, máshogy tanulhatnak. Így is meg lehet szervezni.
És persze úgy is, hogy heti 1 órát odaadsz egy tanítói diplomával rendelkező tanárnak - aki nem feltétlenül az alsó tagozatban tanít csak, hiszen vannak többszakos tanárok is - aki "valamit" majd csinál abban az egy órában. Magyarul elmismásolja. Esetleg továbbhalad az anyaggal, tehát semmi se történik.
Ahol mostanáig dolgoztam, ott már több felsős/gimis kolléga elvégezte a 120 órásat, tetszett nekik, élvezték, kérdés persze, hogy hogyan valósítják majd meg. A pedagógusnak mindig kihívásokkal kell szembenéznie így is, úgy is - ez is egy a sok közül. Ha ért hozzá, megoldja, ha nem, akkor se változik semmi...Kérdés: az-e a cél, hogy ne változzon semmi? Mert ha igen, akkor csak így tovább, előre a posványba!
A nem szakrendszerű oktatásban valóban benne van a felzárkóztatás, összefoglalás, ismétlés lehetősége is. Ez esetleg nem mindig hátrányos. Főleg, ha a "régi", jól ismert alsós tanítónéni magyarázza el más szemszögből az anyagot.
Az éltanuló gyerekekkel pedig a differenciált órákon kellene foglalkozni ezek után. Hiszen az meg arra való. De a differenciált egy "nyűg" sok tanár nyakán, nem csinál semmit, csak beírja a füzetbe, hogy valamit csinált. Ugyanez a szakkörökkel. Természetesen annak sincs értelme, hogy heti 7-8 szakköre/differenciáltja legyen neki, de 1-2 még "belefér". Sajnos, úgy látszik, nem mindenkinek. A differenciált órára az(oka)t a gyerek(ek)et kellene behívni, aki(ke)t versenyre akar az illető tanár felkészíteni, vagy bármilyen más módon több ismeretet szeretne neki átadni.
Ha ezt a kettőt sikerülne így különválasztani, vagyishogy a felzárkóztatás 5-6. osztályban az óraszámon belül megoldható, míg a nagyon tehetségeseké különórában, ahol a gyermek adott esetben egyedül van szemben a tanárral, na az lenne szerintem jó.
A körzetmódosítás stb kérdésében annyit mondanék: a volt iskolám kerülethatáron fekszik, az utca túloldalán lévő házak már a másik kerülethez tartoznak. És nem vehettük-vehetjük föl azokat a gyerekeket, mert nem kerületiek, és nem körzetiek. Ha ezen sikerülne pl. változtatni, máris nemcsak egy első osztályunk lenne, hanem 2, méghozzá 25-30 fősek, nem 15-20 fősek. Hogy ez miért számít? Minden gyerek, valamennyi óraszámot jelent a tanároknak, ha jól emlékszem, egy gyerek 0,4 óra. 22 óra kell egy státuszhoz, azaz egy tanári álláshoz. Tessék kiszámolni, hogy hány állást jelent egy 20 fős osztály és hány állást jelent 2 db 20 fős osztály. Ha törtszám jön ki, sebaj. Tessék továbbgondolni: 2., 3., 4....8. osztályig. Ugye mekkora különbség, ha minden évfolyamon egy osztály van, és ha mindenhol 2? Jelenleg azzal nézünk szembe, hogy minden évfolyamon egy osztály lesz.
A gimnáziumi részről nem is beszélve, ahol tavaly 5, idén 3 12.-es osztály volt (ebből egy még jövőre is lesz, mert nyelvi előkészítősök). 4 évfolyamon 5*30 gyerek, szemben a mostani, 4 évfolyamon 3*30 gyerekkel, és +1*30 a NYEKesek évfolyama. Na ez hány állás...
Amikor a tanárok elbocsátásáról van szó, az is mögötte van, hogy adott esetben elöregedett a körzete (persze majdnem az egész országra igaz ez), kevés a gyerek, stb. Egy körzet-újragondolás segíthet. Persze, kihangsúlyozzák az esélyegyenlőséget, hiszen ez ma divatos frázis, de minden törvény annyit ér, amennyit betartanak belőle. Márpedig helyi szinten nagyon sokat el lehet belőle szabotálni, és senki nem fogja észrevenni. A papír sokmindent elbír.
Röviden(?) ennyi hozzáfűznivalóm lenne. Ha valamit esetleg elvarratlanul hagytam, akkor az azért van, mert már így is hosszú lett. Nem muszáj egyetérteni. De, kedves olvasó, egy kicsit tessék szíves elgondolkodni rajta, mielőtt szimplán lehülyézne, vagy neadjisten lebaloldalizna - egyik sem igaz.
Andreas82 2008.08.24 08:15:33
Nem azt mondom, hogy én tudom a megoldást, de egy kérdés a kommenteket olvasgatva azért felmerült bennem: ha nem tudjuk megoldani az integrált oktatást, akkor rakjuk külön, úgy nem látszik annyira?
És ennek milyen pozitív hatása van azokra, akik odakerülnek? Pl. egyberaknak cigányt és hiperaktívat, meg figyelemzavarost és egyszerűen butábbat. Na ebből mi lesz a végén? Ki lesz a példakép az osztályban? Hova vezet? Milyen felnőtt lesz belőlük? Ja, hogy erre nem is gondol senki, hogy majd egyszercsak már nem is az iskola gondja lesz, hanem az egész társadalomé...?
Míg ha 1-2 "problémás darabot" beteszel egy "normális" osztályba, úgy, hogy közben a tanári kar erősen odafigyel arra az 1-2re, nem úgy, hogy közben a többi haladását gátolja, hanem pl. a szülőkkel meg a gyerekkel is sokat beszél, foglalkozik órán kívül, nem hagyja "elrontani" a többit, olyan alapmondatokat mond ki, mint pl. "kisfiam, ebben az osztályban mindenki azért van itt, hogy tanuljon, te is tedd ezt" vagy vmi hasonlót, akkor a példaképe neki esetleg valamelyik tanulós gyerek lesz, nem pedig valami bűnöző-jelölt.
Ehhez persze együttműködésre van szükség az iskola-tanár-szülő-gyerek viszonylatban.
Mi ezzel a gond? Hogy a legtöbb "normális" gyerek szüleje azt mondja: "az én gyerekem ne járjon együtt ilyenekkel". És itt kb. meg is bukott a "többségi" társadalom toleranciából/integrációs hajlandóságból.
Törzskocsma Budafok non coronat 2008.08.18 19:58:00
Ugye a BKV paraméterkönyvet egy éve csinálják, ebből 11 hónapig mindenki ekézte, hogy mennyire szakmaiatlanul csinálták. De végre, végre bevontak mindenkit, mindenki hozzászólhatott, mindenki véleményt alkothatott, és most már a Zindex is támogatólag írja, hogy csak tanuljuk,…..
Volt egyszer egy nép, aki bár ezzel feladta múltját úgy döntött megszűnik „keletinek” lenni és rálép a „nyugati, fejlett” országok útjára. Hogy egész pontosan miért, mái napig nem tudjuk. Közelgett már a vész, vagy csak békére vágytak őseink: Isten…..
Andreas82 2008.08.12 15:29:43
Friss MTI-hír:Két olyan népszavazási kezdeményezést is hitelesített az Országos Választási Bizottság (OVB) szerdai ülésén, amelyet a Jobbik Magyarországért Mozgalom elnöke, Vona Gábor adott be.Az egyik kezdeményezés szövege: "Egyetért-e azzal, hogy a szándékos…..