Regisztráció Blogot indítok
Adatok
valis47

0 bejegyzést írt és 417 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hét tenger Mers el Kebir 05. 2024.04.14 14:24:39
Somerville fél hatkor kapta meg a tárgyalások eredménytelenségéről szóló jelentést Holland-tól. Ezzel elszállt minden remény a megegyezésre, és Somerville-nek nem maradt más lehetősége, mint hogy engedelmeskedik az Admiralitás utasításainak, vagy pedig hazatér és hadbíróság elé áll. Hajóit a kikötő…..
valis47 2024.05.01 00:41:01
@bz249: Volt azért más is, pl. Eisenhower tényleg ki akarta éheztetni kezdetben a német lakosságot büntető-nevelő jelleggel, és megtiltott minden "fraternizálást az ellenséggel", vagyis a német civilekkel. Erről írt például Patton tábornok is. Meg is halt gyanús autóbalesetben. Végül mégis az történt meg, amit ő sürgetett, hogy az orosz veszély miatt Németországot (a nyugati megszállási zónákat) alakítsák pufferállammá az öncélú, ószövetségi bosszúállás stílusú sanyargatásuk helyett.
Morgenthau-n kívül elég sokan tervezgettek hasonló dolgokat, például Erarnest Hooton amerikai antropológus arról értekezett, hogy "tenyésztéssel ki kell iktatni a németekből a háborúzási hajlamot", hogy végleg kiirtsák a német nemzettudatot, darabolják fel sok kisebb részre No-t, a katonatiszteket száműzzék és a náci párt minden tisztségviselőjét végezzék ki vagy börtönözzék be örökre, a német hadifoglyokat 20 évig dolgoztassák kényszermunkán a győztes államokban (a SZU meg is tette, igaz 10 év után végül a túlélőket hazaengedte, kivéve azt, aki peches volt és elfelejtették, mint Toma Andrást...), a német nőket a megszálló csapatokkal kell összeházasítani, hogy jótékony keveredéssel szüntessék meg a "káros német faji jellegeket", miközben a német férfiakat külfödre telepítik nagy számban. Mellesleg Hooton igencsak rasszista volt mai szemmel, a feketék alsóbbrendűségéről is értekezett. Mellesleg a "Hooton terv" ha nem is pont úgy, de megvalósult végül "spontán".

Vagy ott volt Theodore Kaufman könyve, a "Germany Must Perish" (Németországnak pusztulnia kell", igaz ez nem kormányálláspont volt, de 1941-ben jelent meg az USA-ban, amelyben a németek sterilizálását javasolta. A csávóra sokat hivatkozott a náci propaganda, ami nem csoda, hiszen a következők az ő saját szavai:
"Hiszem, hogy a zsidóknak küldetésük van az életben. Nekik kell gondoskodniuk arról, hogy a világ nemzetei egyetlen hatalmas szövetségbe tömörüljenek. Az "Unió most" ennek a kezdete. Lassan, de biztosan a világ egy paradicsommá fog fejlődni. Örök béke lesz. És a zsidók fogják a legtöbbet tenni ennek a szövetségnek a megvalósításáért, mert nekik van a legtöbbet nyerni valójuk. De hogyan lesz béke, ha Németország létezik? Az örök békét csak úgy lehet elnyerni, ha a háborúzás büntetését szörnyűbbé tesszük, mint magát a háborút. Az embereket büntetik a gyilkosságért, nemde? Nos, Németország indítja az összes nagyságrendű háborút. Sterilizáljunk minden németet, és a világuralmi háborúknak vége lesz!"
Deansdale Mi is az a fasizmus 2024.02.19 11:26:03
Általában nem jellemző rám, hogy definíciókon lovagoljak, elvégre minden normális ember tisztában van a legtöbb alapfogalommal, de a Csillagközi Invázión kirobbant sokadik vita után úgy éreztem kénytelen vagyok kicsit jobban elmélyedni a témában, hátha a ballerek tudnak valamit, amit én nem. Már itt…..
valis47 2024.02.27 09:00:45
@Opus P.: Érdekes, a kommunistáknak nem voltak ilyen problémáik. Kambodzsában sem.
Egyébként meg az előretörő németek szovjet területeken találtak mindenféle tömegsírokat, vagy éppen csak szanaszét heverő frissen agyonlőtt embereket.

en.wikipedia.org/wiki/NKVD_prisoner_massacres

A zsidókat, mint a bolsevizmus elemeit tekintették megsemmisítendőnek, mivel a hivatalos propaganda is azt hangsúlyozta, hogy a szovjet rendszer egyenlő a zsidókkal.
Ja és a helyi lakosság körében találtak bőven lelkes közreműködőt, volt ahol be sem várták a németeket, hogy elkezdjék.

en.wikipedia.org/wiki/Lviv_pogroms_(1941)
valis47 2024.04.30 11:59:49
@Frederick2: Ez csak lovaglás a szavakon szintén. Nyilvánvaló, hogy kit ért az ember "zsidók" alatt, pl. a rabbikat (zsidó egyház nincsen, csak felekezet, sok rabbi össze-vissza beszélhet, nem képviseli a teljes zsidóságot - ebben igazat adok neked - viszont nem az ujjából szopja, amikor a gójokat "Amálék"-kel azonosítja - vagy csak egy-egy gój népet -, hanem a vallási irataikra hivatkozik. Amálék fiait, mint tudjuk JHVH parancsára ki kellett irtani, szóval ha valakit Amáléknak neveznek - mint Netanyahu és izraeli jobboldali politikusok vagy rabbik a palesztinokat, Iránt, az tudjuk mit jelent.)
Ahogy Patton tábornok mondta, mindenki ártatlannak születik, a zsidók is. De amelyik tudatosan felvállalja a Krisztust elítélő Szanhedrin örökségét, az embergyűlölők közösségét, amelyik különbnek tekinti magát az emberiség többi részétől, olyanokat lehet idézni a rabbijaiktól, hogy "a zsidó magasabban áll a gójok felett, mint a gój az állat felett" és hasonlók, az saját lelkiismeretéből döntött. Azt is tudni Pattontól, hogy legalább egymillió ún. "displaced person"-t nagyrészt zsidót tartottak közvetlenül a II. vh. után Németországban különböző lágerekben, szállásokon, a szövik németeket lakoltattak ki, hogy elhelyezzék őket. Ezek sem lettek kiirtva valamiért. Feltehetően Elie Wieselhez hasonlóan sokan inkább a német őreikkel tartottak, amikor azok visszavonultak a "felszabadító Vörös Hadsereg" elől, mások kényszermunkán voltak Németországban, gyárakban, de még a mezőgazdaságban is használtak kényszermunkásokat. (A megbízhatónak tartott ukrán és más népelemeket inkább a hadseregbe sorozták be, ugyanis emberhiány volt. Már '44 nyarán is számos német egyenruhába öltöztetett szlávot fogtak a szövetségesek a partraszállás után, ezek persze nem harcoltak valami lelkesen.)
valis47 2024.04.30 12:16:27
A cionizmust mint zsidó nacionalista eszmét el tudom fogadni, azt az igényt is, hogy a zsidók államot akartak, ez volt ugye a mozgalom célja, Herzlek arról írtak, hogy a zsidóságnak oda kell költöznie, mert a más népek között élés elkerülhetetlen ellentétekhez vezet, méghozzá ez nem csak azért mert ezek a népek mind megátalkodott antiszemiták lennének, hanem a zsidók bizonyos tulajdonságai miatt terhelt az együttélés. Kínálkozott a megoldás: zsidó állam, ahol maguk között élhetnek. Kb. 50 év alatt el is érték, hogy létrejöjjön (1896-ban jelent meg Herz Zsidó állam című könyve, 97-ben Bázelben volt az első cionista kongresszus), bár ehhez kellett két világháború. Nem mondom, hogy a zsidók robbantották ki mindkettőt, de volt szerepük benne, az első világháborúban a Balfour-nyilatkozatért cserébe elintézték az USA hadbaléptetését. A II. vh. pedig tulajdonképpen az I. vh. második félideje volt 20 év fegyverszünet után, mint tudjuk.
Némi problémát jelentett, hogy a zsidó államnak kinézet terület nem volt lakatlan, ott a 19. században élt ugyan pár tízezer közel-keleti (tehát nem askenázi) zsidó talán összesen, de kisebbségben voltak. Ezért az ott talált lakosságot vagy rá kellett venni, hogy elfogadja az uralmukat, vagy el kellett űzni. Ezt még most sem tudták befejezni, bár éppen folyamatban van megint, hogy elérjék. A másik, hogy közel sem akart minden zsidó "alijázni". Az elit, gazdag zsidók többsége nem akart, csak fizetni azért, hogy főleg szegény kelet-európai zsidókat odaköltöztessenek. A zsidók nem egy kis közel-keleti államocskában akarnak uralkodni csak, ennél több kell nekik. Viszont befolyásuk miatt a törzsi érdekeiket érvényre juttatják, amelyek sajnálatos módon úgy tűnik, ellentétesek a fehér nemzetek érdekeivel, még ha az ellenkezőjéről is győzték meg mára a nyugati jobboldaliak, nacionalisták zömét, persze részben fenyegetéssel (az "antiszemita" bélyeg következményeivel), részben pénzzel.
Azt sem mondom, hogy minden zsidónak Izraelbe kellene költöznie, ha nem akar. De ha nem, akkor tisztelje legalább minimálisan azt az országot, amelyben él (legjobb lenne teljesen asszimilálódnia), ne akarja azt felforgatni, aláásni, demográfiailag megváltoztatni, átnevelni. De erről nem lehet őket (az elitjüket) lebeszélni, és mivel hatalmas anyagi és szellemi hatalmuk van, ezzel, az ideológiai szubverzióval, agymosással, propagandával, cenzúrával, cancel culture-rel fokozatosan lebontják a fehér nemzeteket. Azokat a nemzeteket is, amelyek végső soron értük harcoltak a II. világháborúban.
Roosevelt cirka egy évszázada mondta ezt, amit azóta is sokan idézgetnek tőle: Magyarul nagyjából annyit tesz, hogy a politikában semmi nem történik balesetszerűen - bármi is az eredmény, azt úgy tervezték, úgy akarták. Amilyen egyszerű ez az állítás, olyan nehéz megérteni, ill.…..
valis47 2024.04.26 22:16:02
@GABOR2:

„Kurvára irritáló vagy, megöllek!” – brutálisan megverte a tanárnőjét egy szolnoki diák"

Nálunk is van ám probléma, a "kátrányos helyzetűek" miatt főleg.
Deansdale Nem valós veszély 2024.03.07 08:42:09
Már többször találkoztam woke idiótáknál azzal az érveléssel, hogy valami amit a jobbosok szeretnének elkerülni az "nem valós veszély". Pl. ilyen a migráció Magyarországon, hiszen nem vagyunk tele négerekkel, vagy a gyerekek transzneműsítése, hiszen nem vagyunk tele levágott pöcsű/mellű…..
valis47 2024.04.12 18:52:28
@Madarász Henrik: Erre mondja a másik oldal, hogy de nem is, az oroszoknak nem lenne elég az eddig elfoglalt terület, és nem állnának meg Ukrajnánál.
Putyin már 2008-ban Münchenben mondott egy beszédet, amiben figyelmeztetett, hogy nem fogja tűrni a NATO további terjeszkedését (ebben az évben ígérték meg a bukaresti NATO csúcson Grúziának, Moldovának és Ukrajnának, hogy majd valamikor felveszik őket, ifj. Bush nyomására).
Szóval a jelenlegi állás egyik félnek sem felel meg, mert nem jó. Az ukrán népnek el kellene adni, hogy azért haltak meg százezrek, amit az oroszok felajánlottak 2022 tavaszán Isztambulban az orosz-ukrán béketárgyalásokon (amit aztán a Nyugat parancsára az ukránok otthagytak, Bucsa ürügyén), sőt még annál rosszabb helyzetet kellene elfogadniuk 2 év vérfürdő után. Az oroszok meg sokat nem nyernének, ha fegyverszünet lenne most a jelenlegi vonalak mentén, ha az ukránokat fűteni fogja a revansvágy, és tömni fogja őket a nyugat fegyverrel.
Mégis még ez az, amire van esély, ha nyugaton felülkerekednek a józanabb hangok. Vagy folyik tovább az öldöklés.
valis47 2024.04.25 09:16:29
@Frederick2: Na de a PUA az rosszabb, mint a fasizmus, nácizmus. Talán még Putyinnál és Trumpnál meg Orbánnál is rosszabb. Na jó, az nem lehet, mert náluk rosszabb nincs.
valis47 2024.04.25 09:20:27
@Madarász Henrik: Kellene, de a katonai helyzet nem teszi ezt lehetővé. Ez egy furcsa háború persze. Az oroszpárti szakértők azt magyarázzák 2 éve, hogy az oroszok szándékosan "darálnak" és nem indítanak nagy offenzívát, de erősen úgy tűnik, hogy nem is képesek. Egyszerűen megváltozott a hadviselés, a drónok miatt is, meg az ukránok annyi infót kapnak a nyugattól a helyzetképről, hogy esélytelen egy nagyobb csapatösszevonással támadni anélkül, hogy azt le ne mészárolnák.
Deansdale Vallásismereti kisokos 2024.04.09 10:37:45
Páran a twitteren felfedezték a zsidó vallás egy érdekes vonását: a napi gyakorlatban arról szól az egész, hogy hogyan ne kelljen teljesíteniük a parancsolatokat, milyen kiskapukkal hogyan lehet átverni a zsidók istenét. És a szóban forgó deitás annyira hülye, hogy tiltja a kávéfőzést szombaton, de…..
valis47 2024.04.12 13:15:30
@Kexes: Misztikus élményeket sokan átélnek. A hindu (advaita vedánta) hívők Kundalini-ébredésnek nevezik például.
(A kereszténység szerint egyébként ezek az illetők a démonvilággal lépnek kapcsolatba.)
valis47 2024.04.19 14:12:23
@Deansdale: Trumpra azt is mondták, hogy rasszista. Arra sem kellett bizonyíték. Meg azt is, hogy orosz ügynök. Gondolom orosz ügynökként akart III. világháborút kirobbantani vagy mi.
Hét tenger Mers el Kebir 04. 2024.04.05 09:05:01
Az angol hadihajóknak nem kellett messze menniük, Mers el Kebir kikötője alig 440 km-re volt Gibraltártól, közvetlenül Oran mellett, melynek egyik külvárosa volt. A kikötő kiépítését a franciák még a XIX. század végén kezdték el, akkor még abból a megfontolásból, hogy innen a torpedónaszádok könnyen…..
valis47 2024.04.07 10:59:35
@Pájer Csaba: Igen, ez van, az elit iránti bizalmatlanság széles körű, és mivel a pandémia alatt az elit egyik fő érve volt az "bízzon mindenki a tudományban", ezzel indokoltak látszólag egymásnak, korábbi kijelentéseknek ellentmondó dolgokat, így a tudomány tekintélye is megingott sokak előtt, de ezt itt ne részletezzük. Köszönhetően olyan korábban kezdődött jelenségeknek is, mint a publikációs kényszer miatt születő értelmetlen (és a médiában idézett) tanulmányok ("brit tudósok" esete), a replikálhatósági krízis is ennek köszönhető, egyszerűen a kutatások finanszírozása elment egy olyan irányba, ami nem feltétlenül jó. Ez tekintélyromboló is. Másrészt már a természettudományokba is betört a woke ideológia, ami miatt olyan cikkek születnek, amik a sztálini időket idézik, amikor a marxizmus-leninizmust, Sztálin útmutatását stb. kellett felmutatni egy tudományos munkában. Ma meg tudjuk miket, elsősorban Amerikában (ahol a woke-ságot karrierizmusból tolják és bizonyos megnyilvánulásokról azt sem könnyű eldönteni, hogy paródia-e vagy komolyan gondolták - sokszor egyik sem, "csak "megfelelési hisztéria).

Meg persze vannak egzakt tudományok és vannak "tanulmányok", amiket ugyan mi tudománynak nevezünk, de az irodalomtudomány, történelemtudomány stb. művelőit Nyugaton nem is nevezik "tudósoknak". Bár a "scholar"-t fordítják így magyarra (vagy kutatónak), de nem az a jelentése, mint a "scientist"-nek. A magyar nyelv nem ismerik ezt a megkülönböztetést, de a "scholar" (vagy németül Gelehrter, magyarul lehetne tanult ember, de mint mondtam nincs magyar kifejezés) az, aki általában írásos feljegyzések tanulmányozásával, míg egy tudós általában kísérleti vagy megfigyelési módszerekkel szerez ismereteket. A "scholar" tehát passzívabb tudással rendelkezik, azt tudja, amit forrásokból megtudott, a tudós pedig empirikusan szerez tudást. A magyar gondolkodásra jellemző talán, hogy mi nem tartottuk fontosnak ezt a megkülönböztetést.

Mivel időgépünk nincs, a történelmet csak források alapján tudjuk tanulmányozni, és sosem fogjuk tudni reprodikálni azt, hogy pontosan mi történt. Legfeljebb forráskritikával lehet élni, esetleg más tudományok segítségével megpróbálni verifikálni valamit, hogy lehetséges volt-e, összevetni a régészeti leletekkel és így tovább.

A társadalomtudományokat viszont ott is tudománynak hívják, pedig hát eléggé át vannak hatva egy bizonyos ideológiával manapság.

Na de hogy ne legyek teljesen offtopic, az egész francia-angol és francia-német viszonyra kicsit másképp nézünk ma utólag, mint amilyen akkor volt. Egyáltalán nem evidencia, hogy az átlag francia vagy a francia elit egy része sokkal jobban szerette volna az angolokat, mint a németeket. Az első világháborúban is írt olyat brit katona a franciákról, hogy ezek igazából jobban utálnak minket, mint az ellenséget. A franciák többsége 1940-ben Pétain mögött állt (akit pl. az USA is elismert akkor még), aki fegyverszünetet kötött. Az a meglepő inkább, hogy vonakodtak harcba szállni az angolokkal. Mers el-Kebir után már nem, lásd Dakar ostroma. De ezzel gondolom hamarosan foglalkozik majd a blog.
 1860-as évek. Igen. Ő pontosan azt árulja amire gondolsz. Tényleg...
valis47 2024.04.07 10:06:46
@5valve: Ezt simán elhittem volna, ha nem április 1-i lenne a hozzászólás.
Hét tenger OFF Topic 2024.03.16 09:18:27
  "Nekünk a szabadság az, ha olyan hazát építhetünk magunknak, ahol nincs a fejünk fölött semmiféle háziúr."  ..
valis47 2024.03.25 10:28:00
qubit.hu/2024/03/22/egy-magyar-film-ami-tukrot-allit-az-orszagat-alig-ismero-varosi-ertelmisegnek

"Amikor a filmesek erre rájönnek, a rendező úgy dönt, hogy leleplező dokumentumfilmet forgat róla, amivel ő ugyan eléri a hőn áhított sikert, de a filmjével felrúgja a faluban fennálló status quót, amivel nemcsak a polgármestert teszi tönkre, hanem a falu lakóinak lába alól is kihúzza a talajt."

Na igen, ez a mese történne meg az országgal is sokak félelme szerint, ha azok a városi széplelkek és olyan értelmiségiek, akik többet tudnak arról, hogyan éltek az ókori görögök, mint a mai magyarországi valóságról, azok mit művelnének az országgal, lehet csupa jószándékból. De hát a szellemi elődeik 1919-ben mondjuk szintén tele voltak jószándékkal. Csak akkor a korszellemnek megfelelően a gyilkosságokat, túszszedést is elfogadhatónak tartották, páncélvonaton járták az országot, hogy "felszámolják a régi elnyomó viszonyokat". A mostaniak csak stadionban rendezett monstre perről fantáziáltak, meg lódoktor kinevezéséről korrupcióellenes főügyésznek. Meg 51%-os alkotmányozásról.

Vagy egy másik "rácsodálkozó értelmiségi" cikk, amiből kiderül, hogy azért nem csak uborkafarm meg közmunka létezik, persze ennek a konjunktúrának már most vége kezd lenni, és megvan az árnyoldala, kontármunkát végző gány brigádokról szóló horrortörténetek stb.:

g7.hu/elet/20240206/eszak-borsodban-valik-igazan-lathatova-a-fidesz-sikerenek-egyik-fontos-osszetevoje/
valis47 2024.03.26 15:30:02
@Eniee: De hát csatlakoztunk hozzá 20-25 éve, bár most mi vagyunk a vonakodó szövetséges. Úgy is beszélnek rólunk, ahogy Veesenmayer vagy Goebbels értekezett a magyarokról (Goebbels 1942 márciusában ezt írta naplójába: „Már mindegyikünk alig várja, hogy tiszta vizet öntessünk a magyarokkal szemben a pohárba!”. 1944. április 18-án a következőket jegyezte fel naplójába: „Véget ért Horthy látogatása az Obersalzbergen. Az első napon igen forró hangulatban zajlott. A Führer nem válogatta meg a szavait, és különösen rámutatott Horthynak, hogy mennyire helytelen a politikája") Szerintem van némi pikáns párhuzam, khm.
Persze nem azt mondom, hogy biztosan az volt az okos politika, ahogy a mostaniról sem.
Azért még egy "dézsavű" idézet: 1941. december 12-én reggel a budapesti német, olasz és japán követ jelentkezett Bárdossynál [...] A három követ nagyon határozottan kifejezte, hogy „magasabb politikai érdekek az európai államok szolidaritását kívánják", és hogy nagyon veszélyes lenne Magyarországra nézve, ha pusztán a tengellyel vállalt szolidaritás mellett maradna, miközben a többi állam hadat üzen Amerikának – ahogyan a jelenetet Perjés Gézánál olvashatjuk.
Fura ember vagyok, ezért gyakran vannak fura ötleteim, amiken szeretek morfondírozni. Ezt sokan időpocsékolásnak vagy értelmetlenségnek tartják, hiszen minek olyasmivel foglalkozni ami nem kézzelfogható, vagy nem egy adott probléma megoldására irányul. Mások megpróbálják kitalálni, hogy vajon mire…..
    "Tudtam, hogy ez az elhatározás egy életre szól. Számomra a vissza ismeretlen fogalom. És az elhatározás nem átmeneti szórakozást, hanem véres komolyságot jelentett. Már akkor is ösztönszerűleg idegenkedtem az olyan emberektől, akik mindent elkezdenek anélkül, hogy keresztül is vigyék, amit…..
valis47 2024.03.17 14:36:50
@Tesz vesz XVI.: Neked lehet Amerika a hazád, @Boldeone2-nek Ukrajna, ezt értjük. Nekünk meg nem.
    Minden idők legaljasabb kampányába kezdett a DK. Ízléstelen óriásplakátjaik a hétvégén utcára kerültek, de ez csak egyetlen elem egy összehangolt, egységes őrjöngésben. Gyurcsány évértékelője, Kálmán Olga megszólalása az ATV-n, Varju László és Fletó minősíthetetlen fröcsögése a parlamentben -…..
valis47 2024.03.07 21:33:52
@Boldeone2: Hát a Rácz meg az Sz. Bíró sem éppen az a kiegyensúlyozott elemző, de gondolom az nem zavar.
Azért a svédek valamiért nem akartak népszavazást tartani arról, hogy feladnak 200 év semlegességet,
Amúgy igen, amivé mostanra a Nyugat lett, annak szerintem is pusztulnia kellene. Legjobb lenne, ha az oroszok leatomoznák Berlintől San Franciscóig. Csak persze nem olyan őrültek, hogy tényleg feláldozzák magukat ennek az egyébként helyes célnak az érdekében. Akkor lenne esélye a normalitásnak egy újrakezdésre, ha úgy tetszik Nagy Resetre, csak nem a Davos-félére. Ha Dél-Amerika, Délkelet-Ázsia talán még Kína és India is kimaradna a világégésből. Nyilván nekünk nem lenne jó, aligha élnénk túl itt, de az emberiségnek talán jobb lenne. Na jó, viccelek, de csak félig.
Nem tőlem származik, de van annyira jó, hogy én is töprengjek rajta egy sort: A haladárok feladták a családjukat, nemzetüket és hazájukat a globohomo rezsimhez tartozás igazolványáért cserébe. Ha netán kiderül, hogy ez utóbbi teljesen értéktelen, akkor a semmiért lettek árulói a mindennek, és ezt…..
valis47 2024.02.10 14:20:45
@Frederick2: Tomcat sosem volt igazi nemzeti radikális szerintem. Politikai tevékenysége csak a feltűnéskeresésre és zavarkeltésre irányult, állítólag megpróbált a Jobbikhoz odasündörögni, de ott nem kértek belőle, ezután "háborúban" állt a Jobbikkal és a kurucinfóval és egy kamupárt színeiben akart indulni a választáson, majd Novák lebuktatta a hamisított aláírásokkal (persze ő kötötte az ebet a karóhoz, hogy nem csinált ilyet, de nehezen hihető, hogy szabályosan szedett össze elég szelvényt... mindegy nem érdekes, mások is csinálták természetesen, adták-vették az aláírásokat... nem volt nehéz)
2006-ban feltűnt ő is a tévéostromnál, ha ezért Toroczkait leprovokátorozza (ahogy az "események" fideszes verziója is), lehetett akár ő is küldve oda... bár ezt nem hiszem, bizonyára csak ott akart lenni az események sűrűjében. Valószínűleg csak egy magányos farkas kocka (a "rajongóiról" is megvetően nyilatkozott kiszivárgott szövegek szerint, de ezt csak emlékezetből mondom, nem fogom előkeresni), nagyon intelligens figura, valamennyire karizmatikus is, de nem bizonyult alkalmasnak vezetőnek. A Google-ban ha a polgári nevére keresel azt írja, hogy "Some results may have been removed under data protection law in Europe" (Egyes eredményeket az európai adatvédelmi törvények értelmében eltávolíthattak.) Magyarán kérhette a guglitól, hogy töröljenek róla találatokat, mert nem akarja, hogy a múltjában kutakodjanak. Érthető persze ez is, hogy élt "az elfelejtéshez való joggal", ami az EU bíróságának egyik ítélete szerint kérhető.
Mindenesetre a tolvajkergetők nagyon jó kezdeményezés volt, akár ő találta ki, akár csak az élére állt akkor. Jellemző, hogy emiatt került igazán összeütközésbe a hatóságokkal.
valis47 2024.03.03 21:56:51
@Deansdale: Az elvtársnőnek kellett írni egy ideológiai cikket a kultúrmarxisták amerikai pénzen fenntartott közlönyébe, ennyi.
Deansdale Hányszor együnk naponta 2024.02.28 13:00:06
Ez a cikk azért születik, mert a címben feltett kérdésre 2 homlokegyenest ellenkező válasz divatos manapság, én pedig a saját szempontjaim szerint szeretném megvizsgálni, hogy melyik a jobb opció. A modern dietetika álláspontja az, hogy naponta ötször kell enni, csak oda kell figyelni a kalóriákra…..
valis47 2024.03.02 00:41:37
@Deansdale: Szerintem komolyan vehető a fazon, sajnos.
Az egyik fő ukrán nacionalista (nácifasiszta vagy patrióta, szimpátiától függően) alakulat volt parancsnoka.
Persze helyén kell kezelni, ahogy azt is, amikor orosz TV-ben Anglia atomfegyverekkel való elpusztításáról értekeznek.
valis47 2024.03.03 09:50:43
@Bayaz: Ezek a gondolatok onnét Amerikából, amely a világ tetején érezhette magát, még logikusak is voltak.
Igen, a "jóemberkedés" az amerikai protestáns puritanizmusból származik, amely már a Mayflower óta jelen volt ott (Angliában is, de onnét a túlzókat elüldözték... Amerikába).
Ezek a derék egyházfiak azért gondolom 1942-ben még nem a transzgenderizmusról és a transzhumanizmusról álmodoztak, csak az "igazságos világról".
Csillagközi invázió, leánykori nevén Starship Troopers. Heinlein könyve egy olyan társadalmat ábrázol ahol nem csak a jogok, de a felelősségek is komolyan vannak véve, és a rendszer felépítőjeként a hadsereg veteránjait szemelte ki, tehát a péppé hülyített nyugati nyálhadak szemében fasiszta ő is,…..
valis47 2024.02.23 16:51:50
@Madarász Henrik: Amíg Trump volt az elnök, addig nem eszkalálódott a helyzet. Victoria Nulandék visszatérése viszont valóban azt jelezte az oroszoknak, hogy lépniük kell, amíg nem még rosszabb pozícióból indulnak.
valis47 2024.02.23 21:52:39
@Bayaz: Igen, Putyin utolsó személyes benyomásai az ukrán népről kb. 25 évvel korábbiak voltak, szóval lehet, hogy komolyan ezt hitte.

Elmondta, hogy megbánta, hogy 2014-ben nem lépett. Túl óvatos volt, meg nem is voltak felkészülve akkor a várható nyugati szankciókra, amik hasonló mértékűek lettek volna, mint most.

Szerintem azt hitte, hogy Ukrajna esetében is működni fog az, ami Grúziával vagy Moldovával, ennyi. A Krímet muszáj volt gyorsan behúzni, mert a Majdannal hatalomra került új ukrán rezsim már odaígérte Szevasztopolt az USA-nak bázisként. Még pályázatot is kiírtak az USA-ban valami ottani létesítmény megépítésére. 2013-ban!
valis47 2024.02.24 13:24:11
@Deansdale: Putyin KGB-s pályafutása rövid volt, és nagyrészt abból állt, hogy az NDK-ban nyugatnémet újságokat fordított le oroszra. Nem volt egy James Bond. A rendszer összedőlése után egy ideig nem tudott mit kezdeni magával, állítólag egy időben taxiznia kellett a megélhetésért, majd a volt egyetemi tanára (jogi egyetemen, mert egyébként Putyin jogi diplomával rendelkezik), aki polgármester lett az új "demokratikus" Oroszországban, felvette maga mellé a szentpétervári polgármesteri hivatalba (ahol a helyettese lett végül), és így kezdődött a karrierje. Az egyébként liberális, zsidó származású polgármester szárnyai alatt. Aztán valamiért Moszkvába került (nyilván jó kádernek tartották), méghozzá a KGB utódszervezetének élére - ebben bizonyára segítettek a KGB-s kapcsolatai - ahol újabb gyors karrier után egyszer csak Jelcin székében találta magát. Egy ismeretlen emberből kevesebb mint 1 év alatt népszerű politikusként. Kicsit hasonlóan, mint ahogy később Macront felépítették Franciaországban (aki kevesebb, mint fél év alatt lett ismeretlenből elnök, miközben pártot is gründoltak neki, és az összes média őt nyomta).
Aztán Putyin a hatalomban ügyesnek bizonyult a bizánci cselszövésekben, sorra kicsinálta azokat az oligarchákat, akik nem voltak elég hazafiasak. Azokat is, akik támogatták korábban.
Nyilván nem naiv hiszékeny ember, de bizonyos dolgokban mégis naiv elképzelései voltak - a Nyugattal kapcsolatban elsősorban, mivel nem igazán ismerte a Nyugatot, ahogy a korábbi orosz, szovjet vezetők sem. Nem ismerte fel időben, hogy Oroszországot nem fogja a Nyugat sosem egyenlő félként kezelni, és hiú reményeket táplált, amikor a 2000-es évek elején még abban gondolkodott, hogy egyszer Oroszország is EU- és NATO-tag lesz.
Semmi különösebb ideológiai célom nincs ezzel a cikkel, bár biztos lesznek hülyék akik szerint ha ilyesmivel foglalkozok nyilván csak náci lehetek, dehát na. Igazából az motivál, hogy a II. VH-val kapcsolatban rengeteg olyan részlet van, amit a többség nem ismer, elsősorban azért, mert a győztesek…..
valis47 2024.02.23 18:59:00
@jkoenig: A Saar-offenziváról lehet szó. Ez egy kisebb francia támadás volt, sikertelenül végződött. Inkább csak alibi próbálkozás volt, miután a lengyeleket lerohanták a németek.

Dunqerque (nem Dunkirk, mert francia várost nem hívunk magyarul az angol nevén) esetében pedig Hitler angolokhoz való hozzáállását ismerve valószínűsíthető, hogy tényleg gesztus volt, hogy nem mészároltatta le/fogatta el az egész angol expedíciós haderőt, hanem hagyta, hogy csapot-papot hátrahagyva evakuáljanak. Adolf még reménykedett, hogy az angol-szász testvériség jegyében még szövetségesek lehetnek az angolokkal. Hess ezért repült Angliába 1941 májusában, mert a brit titkosszolgálat elhitette a németekkel, hogy vannak olyan befolyásos angol körök, akik készek a Szovjetunió elleni közös háborúról tárgyalni velük. Valószínűleg voltak is ilyenek, de lelepleződtek, Churchill pedig elintézte őket. Hess-t pedig még odacsalták. Aztán Spandauban megölte a SAS, mielőtt kiszabadulhatott és esetleg beszélhetett volna (feltéve, hogy nem alteregó volt az illető... akkor meg azért).
Deansdale Pedofilügy 2024.02.13 09:44:27
Előszóként annyit, hogy a pedókat minden normális ember elítéli, amelyik pedig gyerekhez nyúl azt minden normális ember drasztikus büntetéssel sújtaná - aki ezzel mismásol az utolsó féreg, vagy haladár, de ez a kettő voltaképp ugyanaz. Viszont én személy szerint sajnálom, hogy a pedók rühellése…..
valis47 2024.02.16 18:08:41
@Bayaz: Véletlen volt az lehet, de látszik belőle, hogy rá van állítva egy rakás ember arra, hogy minden adatot átnyálazzon, hátha találnak valamit, amiből ügyet lehet csinálni.
valis47 2024.02.21 23:07:14
@Frederick2: Kaleta nem tudom, hogy jön ide. Ja, hogy gyerekpornó volt a gépén Peruban. De ehhez az ügyhöz nem kapcsolódik semennyire. Meg a Fideszhez sem tudok róla, hogy köze lenne azon kívül, hogy 2001-ben lett diplomata, amikor még Martonyi volt a külügyminiszter (Szíjjártó aztán kirúgatott szinte mindenkit a külügyből, amikor átvette). Sima karrierdiplomatának tűnik. Hogy hazahozták Peruból? Az érthető lépés volt, nem akartak még nagyobb botrányt. A bíróság meg úgy ítélkezett, ahogy, az ügyész olyan büntetést kért, amilyet. Képek birtoklásáért nem tudom mennyivel kaphatott volna súlyosabbat akkor.
Vásárhelyi János és Kónya Endre viszont ezer szálon kapcsolódik a Fideszes körökhöz, még az Orbán-családot is ismerték minden jel szerint.
Balog Zoltán pedig Orbán "lelkiatyja" volt egy időben. Novák Katalinnal meg együtt utazgatott. Meg elutazott Kónya szüleinek erdélyi falujába is, persze lehet ez puszta véletlen. Csak sok itt a véletlen. Vásárhelyit és Kónyát is fideszes körökhöz köthető ügyvéd védte stb.
Az teljesen érthetetlen, hogy miért kapott kegyelmet a pedofil igazgató fedezéséért elítélt Kónya, ha csak nem azért, mert Novák tényleg ismerte.
valis47 2024.02.23 15:11:59
@Deansdale:

Kónya mégis csak segített eltussolni egy elítélt pedofil bűneit, vagy az igazgató ártatlanságában is hitt valaki? Lehet, hogy nem K. ismerte személyesen Balogot (de ismerhette, mondom hogy a szülőfalujában jártak Novákkal, meg persze Orbán testvérét is például, ahogy persze még akár sok ezren, ahogy mondod, hiszen Orbán szűkebb pátriájában van Bicske is) de a kapcsolatain keresztül kijárta magának az elnöki kegyelmet és meg is kapta. Lehet, hogy nem Balog volt ez a kapcsolat, csak neki kellett elvinni a balhét, de ez már konteó. A NER különböző figuráinak kicsinyes érdekei már egyre gyakrabban szembe mennek a rendszer fősodrával és ezzel nagy kényelmetlenséget okoztak magának Orbánnak is ezúttal.
Ahogy Magyar Péter esetéből is látszik, egyes NER-lovagok már azt hihetik, hogy megbuktathatják Orbánt is, ha szembe megy az ő érdekeikkel, és ők majd vígan élik a világukat azután is, majd kiegyezhetnek a ballibekkel, és megtarthatják a szerzett vagyonukat, pozícióikat. Amiket veszélyben látnak például Orbán kitartásában az EU-val szemben (zárolhatják az EU-s pénzeket), vagy egyáltalán a nyugati mainstreammel szemben, a NATO-bővítés akadályozásával mostanáig stb. Utóbbival Orbán nagy stratégiai hibát követett el, arcvesztés nélkül visszakozhatott volna, de ő elment addig, amíg egyszerűen a lesöpörték és szégyenszemre kell látványosan megalázkodnia szemben mindazzal, amit nagy hanggal mondott korábban, amiről nemzeti konzultációt rendeztetett.
Utólag mindenki hápog, hogy erre az eredményre senki nem számított, holott ha engem kérdeznek a választás előtt, nagyjából lekottáztam volna nekik. Persze lehet azt mondani, hogy csak utólag okoskodok, és erre mindenki azt gondol amit akar, de szerintem ennél kiszámíthatóbb választásunk nem volt a…..
valis47 2022.04.16 12:26:24
@Frederick2: Tudtommal a kínai történetírás a mandzsu dinasztiát (Qing, magyar átírásban Csing dinasztia) is kínainak tekinti, nem idegen megszállásnak. Végül is a mandzsuk asszimilálódtak, mára kihaltak, beolvadtak.
valis47 2022.04.16 13:38:07
@Deansdale: @VT 135: A "világhatalmi elit" elég ködös kifejezés, nem úgy kell elképzelni, hogy ezek mind gonoszak és szivarfüstös szobákban tervezgetnek. Igazából ők is ülnek egy lovon, amiről igyekeznek nem leesni. Lehet nagyot esni, triviális okok miatt is. Weinstein, Epstein elég nagymenők voltak például, most az egyik roncs, a másik hulla (ha igaz).
Valójában a szándékaikat teljesen nyíltan közlik, csak vannak, akik nem akarják elhinni, mert az alusapkás konteó. Pedig ők maguk írják, mondják, milyen társadalmat szándékoznak kimérnökölni. És van sok-sok millió követőjük, akiknek ez az utópia, amire vágynak. A woke ideológia úgy formálja át a nyugati világot, mint Rómát a kereszténység annak idején. Vagy mint amikor az iszlám meghódította az akkori ismert világ felét, nem csak karddal, hanem mert a tömegeknek adott valamit.
A woke ideológia is kielégít egy lelki igényt a "szójafiúkban" és a nők jelentős részében, nem lehet ezt nem látni.
valis47 2024.02.22 15:05:01
@Deansdale: A jelenlegi választási rendszer a kétpártrendszernek kedvezne, igen. Eleve díjazta a győztest és kizárta a küszöb alatt teljesítőket, de a Fidesz még inkább ilyenné alakította, például azzal, hogy a győztesek között is elosztja a töredékszavazatokat, meg azzal, hogy eltörölte a második fordulót. Ahol más a rendszer, ott meg koalíciós kényszerek vannak minden választás után. A koalíciós kényszerek miatt pedig olyan alkuk születnek, amik távol állnak a választói akarattól. Az sem ideális rendszer.
Deansdale Nyugaton mindenjobb 2024.02.07 16:37:37
Ha az internetnek hinni lehet, ami kétséges, de ez alkalommal miért ne, akkor ez egy sorbanállás a fogorvosi rendelőhöz Bristolban, Angliában. Két dolog szembeszökő azonnal: egyrészt aki a magyar EÜ állapotán rugózva arról álmodozik, hogy nyugaton mennyivel jobb, annak ideje felébredni. A másik,…..
valis47 2024.02.10 14:47:35
@Opus P.: Igen, el lehet menni a Szentkirályi utca 40-ben a 24 órás fogászati ügyeletre, ott is tömeg lesz, bár az utcán nem fognak állni valószínűleg. Ja, a barna bőrszín is elég gyakori lesz az ottani tömegben is.
valis47 2024.02.10 14:49:53
@Opus P.: Szóval itt is el lehet menni magánrendelésre, sőt magánklinikára, ha engedi a pénztárca.
Nem tudom a briteknél mennyibe kerül a magánorvos, de gyanítom kicsit többe, mint itthon, mivel megéri egy nyugatinak még ma is Magyarországra jönni fogorvoshoz. Legalábbis pár éve még így volt.
valis47 2024.02.15 01:09:04
@Bayaz: Egyetemeken bőven vannak olyan arcok, akik nyíltan (a nyilvánosságban) szidják a kormányt, és semmi bajuk nem lesz belőle. Az alapítványba kiszervezett Corvinuson vagy az NKE-n is, nem csak az ELTE-n.
Hét tenger A Nap nyomában 2023.12.26 12:57:55
  Nem kell emlékeztetni rá, magam is tudom, hogy ez a téma szerepelt már egyszer a lapon. Akkor a Dékány könyvek irritálóbb ostobaságait taglaló sorozatban került szóba Gerbault élettörténete. A poszt átírt változata később megjelent a „Vitorlázás” magazinban is, és most ennek a tovább bővített…..
Deansdale Lustaság fél egészség 2023.11.28 10:41:35
Mármint úgy értem a bejegyzés címe valójában az, hogy gondolatok egy olvasótól... Csak mivel én kb. olyan gyakran írok cikket amilyen gyakran péntek 13. van a naptárban, így kapóra jön, hogy közzétehetem Békaapu gondolatait a sajátjaim helyett :) Legalább elszakadunk kissé az aktuális kaptafáimtól…..
valis47 2023.12.03 12:12:44
@Deansdale: Van, akinél a szerelem át tud alakulni tartós szeretetté, van, akinél nem. Nincs teljesen feltétlen szeretet, legalábbis nem egészséges, de megbocsátás és kompromisszum nélkül nincs szeretet. A kompromisszum lehet persze a lehetőségek hiánya is. Régen a társadalom intézte el, hogy a párok együtt maradjanak, még ha nem is ideális az együttélés. Ma azt mondja a pop-pszichológia a nőknek, hogy ha xy-t elköveti a pasid, azonnal szakítani kell, nincs kompromisszum. Ahogy a "toxikus szülőkkel" is meg kell szakítani minden kapcsolatot, a "toxikus barátokkal" is. Egy ilyeneken indoktrinált nő garantáltan be fogja adni a válópert előbb-utóbb.
Deansdale Konteó, konteósoknak 2023.11.08 09:41:04
Csak alusapkásoknak!..
valis47 2023.11.25 01:01:17
@GABOR2: Az origo címadásai a legalja bulvárt is alulmúlják klikkvadászatban.
Nyugati nemzetek politikusainak sora jelentette be, hogy a Hamász-szimpatizánsokat ill. az antiszemita bűncselekmények elkövetőit deportálni fogják. Ebből világosan látszik, hogy a migránsok deportálása lehetséges, és akkor is az lenne ha helyi fehérek ellen követtek el bűncselekményeket, csak a…..
valis47 2023.11.05 21:05:45
@Deansdale: Igen, tudom, nem fáradtam vele, hogy lefordítsam, fordítóból másoltam be, bocs. Utólag vettem észre, hogy ez kicsit hülyén hangzik.
valis47 2023.11.17 19:10:02
@vodkasprite: A már említett "hitgyüli-szerű keresztényeknek" van (volt) komplett forgatókönyvük az utolsó időkre, szerintük Oroszország fogja megtámadni Izraelt. Ezt már akkor mondogatták, amikor még Szovjetunió volt, a '80-as években. Az oroszokat a bibliai Góg és Magóg-gal azonosítják, akik majd az armageddoni csatában (Megiddo, Izraelben van) vereséget szenvednek. Olvastam ilyen amerikai neoprot szerző agymenését még jó régen (akkor még nem omlott össze a SZU, bár már közel volt a dolog), persze ez akkor jól beleillett az amerikai külpolitikai vonalba a Reagan és Bush I. elnökségek idejében. Meg persze az Izrael-imádatuk is.
Jobbára önszórakoztatásból írom le egy eszmefuttatásomat, úgyhogy akinek az ilyesmi nem pálya az ne panaszkodjon miután a figyelmeztetés ellenére elolvasta ezt a cikket :) Ugyanakkor leszögezném, hogy nem magamról akarok itt beszélni, csak épp a saját "esetem" jó példa egy általános…..
valis47 2023.11.09 09:23:32
@GABOR2: Az amerikai hadsereg nyári és mostani toborzóvideója:

youtu.be/xrXxKCXXwow
youtu.be/luc9saxt_YQ

Észrevesz valaki valami különbséget?

Ahogy te is céloztál rá, megindult zsidó támogatással a "visszahatás a woke ellen", ami annak a jele is lehet, hogy háború várható. Mármint a mostaniaknál komolyabb. Szükség lesz a fehér férfiakra, persze könnyen lehet, hogy csak ágyútöltelékként (ahogy az ukránokra most). És hát azok nem fognak lelkesen harcolni egy olyan hatalomért, amely nyíltan gyűlöli őket.
valis47 2023.11.10 13:10:20
@GABOR2: Vagy az is lehet, hogy a nem létező háttérhatalom mégsem annyira mindenható, szervezett és okos, mint beállítják? A Ne nézz fel című filmet idézve "Srácok, az igazság ennél is sokkal nyomasztóbb: nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, mint amilyennek hiszitek őket."
Küzdenek a nyeregben maradásért ők is, és nem tudnak mindent irányítani, nem minden eseményt ők terveztek meg gondosan és pontosan ugyanúgy, ahogy bekövetkezett. Legfeljebb próbálták.

Az például nyilvánvaló, hogy Izrael ügyben most visszanyalt a fagyi. Kevin MacDonald újabb cikket írt a témában:

www.unz.com/article/will-the-gaza-war-threaten-jewish-power-in-the-u-s-and-their-status-as-occupying-the-moral-high-ground/

Az, hogy a zsidó hatalomnak nyíltan ki kell mutatnia a foga fehérjét most, nem fog használni a népszerűségüknek. Éppen azok a baloldali, woke tömegek, akiket agymostak a fehérellenes kultúrmarxista ideológiával, Izrael tettei ellen vannak, még zsidók is. A muszlimok, akikkel elárasztották Nyugat-Európát, szintén. Az USA-ban pedig a feketék szimpatizálnak az "elnyomott testvér" palesztinokkal.
Van egy olyan érzésem, hogy hamarosan mindenfele hallhatunk új hősies... zsidókról akik kiállnak a wokeizmus, a diverzitás és a "poeple of color" nyomulásával szemben. Miért gondolom ezt? Hisz korábban ezek az erők megállíthatatlannak tüntek és a zsidók a barátaik voltak. A fehér férfiakat pl. úgy…..