Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Krisztizsófi

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Válaszlevelet írt Carlo Maria Viganò érsek a Püspöki Kongregáció prefektusának, a kanadai Marc Ouellet bíborosnak. A prefektus október 7-én nyílt levélben szólította fel az Egyesült Államok korábbi pápai nunciusát, hogy hagyjon fel a rejtőzködésével, szüntesse be a "nyílt és botrányos lázadását", és…..
Egy nappal a szentszék és a Kínai Népköztársaság közötti megállapodás megkötése után, vasárnap, nyilatkozatot tett közzé a közös honlapján a kínai Hazafias Katolikus Szövetség, és a (szentszék által eddig nem elismert, állami fennhatóságú) kínai katolikus püspöki konferencia. A nyilatkozatban…..
Krisztizsófi 2018.10.08 11:15:41
Elnézést, a kínai kat. egyház pontosan úgy viselkedik, mint a magyar viselkedett Lékaitól kezdve. A püspökkari konferenciák lefolytatását előre el kellett játszani Miklós Imre államtitkár előtt. Ki emlékszik még rá? Az 50+ egyházi vezetők biztosan! Minden püspök jelentésre volt kötelezett. Minden fontosabb papi személy ugyancsak. Ha nem tette, elhelyezték egy távoli plébániára, s akkor még egész jól járt. Rosszabb esetben szekularizálták. A hazai katolikus egyház helyzete azért oly nehéz ma is, mert nem volt lusztráció. Akik ma vezetői helyen vannak, a 80-as években be voltak szervezve valamilyen szinten -- kivétel nélkül (ami nem jelenti, hogy rosszindulattal viselkedtek, de megtörték őket...). A lusztráció teljes elvetése okozza a mai hazai egyházi válságot, a hivatások elmaradását. Szemben mondjuk a szlovák vagy a lengyel helyzettel. Az Ostpolitik maradandó példája a magyar egyház, amely 45 előtt (s utána is sokáig) mély hittől izzott. Ma szinte halott, talán csak tetszhalott. A bíborosa is hátat fordított az ősi székhelynek, Esztergomnak (az érseki palota csendesen pusztul), s inkább párt- és egyházpolitizál erre-arra, mintsem főpásztorként viselkedik a lelkek érdekében -- A végső idők a kereszténység egész helyzetére vonatkozó. Az egyházi árulások ugyancsak. Nem erről szól az evangélium? Krisztus tanítványai mind elmenekülnek, kettő közülük áruló, az egyik rémisztően az, a másik megtérően az (Péter), a harmadik a legszeretettebb akár ruha nélkül is, de menekülőre fogta (János). A kat. egyház áruló-hagyománya sajnos máig él, lásd Mindszenty elárulását, illetve a kínai egyezményt. Kétségbe kell esni? Nem! Krisztus velünk van, minden árulás, téboly, korrupció ellenére, mindemellett -- mindemiatt!
      (Part One)    emlékeztető: ezek Mezei Balázs professzor tézisei.      5.  Mit akar Mezei? Mi ez az egész? Miért írja ezeket a furcsa szövegeket?  Valóban fél? És ha igen, mitől? Másoktól vagy saját magától? Attól, hogy nem pontosan érti, hogy mi Orbán elképzelése a kultúráról, vagy attól,…..
        1.  Mezei Balázs egyetemi professzor, a Magyar Tudományos Akadémia doktora a Mandineren tette közzé téziseit a "művelődésről".  Mezei nem egy kispályás megadja, nem egy random leninfiúcska, akibe elől bedobják a harmincezret, hátul kijön a liberálismigránsokerőszakoltakkiskorúflamingókat. …..
Krisztizsófi 2018.07.23 11:05:08
@Ahava: Szerintem Kerényi egy név több lehetséges között. Kerényi sokáig fogalom volt az ókortudományban, ma is az a hozzáértők körében, s azért került elő a cikkben, mert ő tényleg világszinten dolgozott. Már a Horthy-érában is, ott legalább volt egyetemi helye, szemben a 45 utáni állapotokkal. Falusra jellemző a 78-as cikk, fényévekkel maradt el KK mögött.
Krisztizsófi 2018.07.23 11:39:52
@harmadikszem: Én megnéztem azt, s igazán kiváncsi vagyok, hogy lengyel László-Kéri László vonalon kívül kinek van ezzel valóban megalapozott baja. Surányit hagyjuk, mert sajnos az említett nevek ténykedése mentén kerül Magyarország arra a totálisan kifosztott és lenyomott szintre, hogy a nyugati fizetés negyedét kapjuk, de már a szlovákok is elhúztak.
Krisztizsófi 2018.07.23 12:23:23
@jotunder: Pedig lehetne vele baj, nem is kevés.
1. Minek alapján emeli ki a nevesített példákat? Miért nem Arany János Jókai helyett? Miért nem Kodály Bartók helyett, Finta László vagy Rubik E. Weöres helyett, Krasznahorkai Kertész helyett?
2. Miért köti politikai korszakokhoz a kulturális korszakokat?
3. Miért nem különíti el jobban a 1990-2010 közötti időszakot?
4. Miért gondolja, hogy 2010 után valóban új korszak kezdődik? Gazdaságpolitikában talán igen, de ott is kérdéses, lásd a devizahitelesek sorsát.

Mindegyik kérdés indokolható és Mezei cikke kérdésessé tehető általuk. De a „voluntarizmust” pont nem találom bajosnak. Minden voluntarista, a kultúra nem terem magától, azt művelni kell, ez pedig akarat, célok, eszmék nélkül nem megy.