Regisztráció Blogot indítok
Adatok
concordius

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tisztázatlan okokból igazoltattak tömegével bicikliseket a rendőrök szerdán kora este. A biciklisek a klasszikus Critical Mass felvonulás miatt gyűltek össze. A Critical Mass, azaz kritikus tömeg nevű kezdeményezés lényege, hogy több biciklis egy időben egy irányba teker. Azaz nem…..
Bigyóblog Túl hangos a reklám? 2007.03.21 15:11:00
Bár elvileg tilos lenne és persze a tévétársaságok is tagadják, de mindenki tudja, a reklámok sokkal hangosabbak, mint a többi tévéműsor. Nos, ha elegünk van abból, hogy a romantikus film közben leadott autóreklám miatt rémülten ugrunk ki az ágyból, akkor a hangerőszabályzót…..
concordius 2008.09.19 23:29:20
Csendesebbre fogják az ordító tévéreklámokat


"Elég a túl hangos reklámokból!" - jelentette ki Paolo Gentiloni olasz kommunikációs miniszter, és felszólította a televíziókat, hogy hagyjanak fel a reklámok túlzott hangerővel való sugárzásával. A miniszter az Iscom (a kommunikáció és információs technikák intézete) felmérését figyelembe véve lépett. Az intézet a RAI Uno, a Canale 5 és a La 7 tévécsatornákon végzett mérései azt mutatják, hogy a reklámok 83 százaléka átlagosan 51 százalékkal hangosabb, mint a műsor, amelybe beékelődik. Ez olyan különbség, amelyet a tv-nézők az esetek 57 százalékában észrevesznek.


Olaszországban azért is léphetett a miniszter, mert a rádióra és televízióra vonatkozó szabályozás egyik cikkelye kimondja: a reklámnak ugyan a többi programtól világosan megkülönböztethetőnek kell lennie, de ezt nem érhetik el nagyobb hangerővel. Úgy tűnik, a miniszter felszólítása nem maradt hatástalan: némelyik tévé már bejelentette, hogy hajlandó változtatni, de várja az új paraméterek meghatározását. Vannak azonban olyan csatornák, amelyek arra hivatkoznak, hogy hozzájuk teljesen kész állapotban érkeznek a reklámok, s az ő feladatuk csak az, hogy megnézzék: a szavak és a képek nem sértenek-e tilalmakat.


A reklámblokk ugyan hangosabbnak tűnik, mint a rendes műsorfolyam, ezt azonban a reklámkészítők nem is nagyobb hangerővel, hanem különböző hangmérnöki trükkökkel érik el. Amíg egy filmben vagy más műsorban a hangsáv elég széles dinamikai tartományban mozog, azaz nagy a távolság a halk és hangos zörejek között, addig a reklámokban a halkabb hangokat felerősítik, hogy minél közelebb legyenek a hangosabbakhoz. A maximum jelszint tehát azonos marad a rendes műsoréval, de mivel az átlagos hangerő nagyobb lesz, ezért az emberi fül hangosabbnak érzékeli a hirdetéseket. Magyarán tényleg hangosabb lesz a reklám.


Ha az olasz televíziók eleget tesznek a kommunikációs miniszter felszólításának, akkor sem Olaszország lesz az első, ahol az állam gátat szab a hangsávok manipulálásának. Hollandiában a gyerekeknek szóló műsorszámokat megszakító reklámok esetében például már évek óta tiltják ezt a fajta manipulációt. Ausztráliában pedig törvénytervezet is született arról, hogy a reklámokban tiltsák ezt a hangmérnöki trükköt, ám azt végül nem szavazták meg.


Magyarországon a jogalkotók soha nem foglalkoztak ezzel a jelenséggel, noha a hvg.hu információi szerint korábban mind az Országos Rádió- és Televíziótestülethez (ORTT), mind a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) nagy számban érkeztek panaszok. Bár az ORTT ejtette a kérdést, mondván, az technikai és nem tartalmi, a hírközlési hatóság vizsgálatot indított, legutóbb egy éve. S jóllehet az NHH illetékesei is tudják, hogy a manipulált hang a fogyasztók egy jelentős részét zavarja, tehetetlenek, mivel nincs erre vonatkozó jogszabály.

(hullamvadasz.hu, 2006. 09. 06.és hvg.hu, 2006. 09. 08.)
concordius 2008.09.19 23:33:49
Vége a túl hangos tévéreklámoknak Szlovákiában
Népszabadság • Szilvássy József • 2007. január 13.


Nem élvezhetnek előnyt a reklámok
Kép: Kovalovszky Dániel

Nem esik ki a kanál ezentúl a tévé előtt étkező néző kezéből, ha a filmet reklám szakítja meg. Legalábbis Szlovákiában. Februártól életbe lép ugyanis a műsorszórásról rendelkező törvény módosítása, amely megtiltja, hogy a hirdetések nagyobb hangerővel szóljanak, mint a reklám előtti műsorok.


A változtatást a kulturális tárcával és a kormánnyal szemben szavazta meg nagy többséggel a pozsonyi törvényhozás. A törvénymódosításnak már az előélete is érdekes volt. Zdenka Kramplová - egykori külügyminiszter, aki ma a Vladimír Meciar vezette Demokratikus Szlovákiáért Néppárt (LS-HZDS) parlamenti képviselője - tavaly nyáron dolgozta ki indítványát a hangszintnövelés tilalmáról. Ugyanis főleg a magántulajdonban levő média reklámjai és egyéb üzleti bejelentései eddig általában 3-6 decibellel erősebbek voltak a többi műsornál, ami számos esetben zavarta a nézőket, halláskárosodással fenyegetve a gyerekeket.

A tervezetet elvben mindenki támogatta, ám a kulturális tárca, s javaslatuk alapján Robert Fico kormánya is ellenezte. Arra hivatkoztak, hogy nincsenek eszközeik, amelyekkel az egyes adások és reklámok hangerősségét hitelt érdemlően tudják mérni és dokumentálni, márpedig ezek nélkül pénzbírság sem róható ki, s ha nincs meg a büntetés lehetősége, akkor a jogszabály mit sem ér - érvelt Marek Madaric kulturális miniszter. A pozsonyi kabinet elfogadta ezt az érvelést. Ennek ellenére a kormánypárti képviselő aszszony benyújtotta a tervezetét, és képviselőtársai nagy többséggel elfogadták a dokumentumot. Hosszú idő után most fordult elő, hogy a kormánypártiak és az ellenzékiek nagy egyetértésben ugyanúgy, ebben az esetben igennel voksoltak. Egyúttal a költségvetésből 4,5 millió koronát (hozzávetőleg 32 millió forintnak megfelelő összeget) szavaztak meg a törvény megtartásának ellenőrzésére kijelölt országos rádió- és tévétanácsnak a szükséges műszaki eszközök megvásárlására és a szakértők bérére. Érdeklődésünkre a vezető szlovákiai tévé- és rádiós társaságok vezetői egybehangzóan azt válaszolták, hogy tiszteletben tartják a jogszabályt.

Több szakértő viszont úgy vélekedett, hogy a törvénymódosítás teljesen felesleges volt, hiszen a korszerű tévé- és rádiókészülékekben már vannak olyan szabályzó eszközök, amelyek kiegyenlítik a különböző hangszinteket. Fenntartásaik ellenére a jogszabály február 1-jével hatályba lép.

l Tavaly nyáron az olasz kormány is foglalkozott a hangszintemelés kérdésével, itthon - legalábbis egyelőre - nincs szándék hasonló jogszabály-szigorításra. Nem mintha nem lenne példa a lakásba berobbanó hirdetésre. Ugyanakkor az elvben érintett két hatóság (Országos Rádió és Televízió Testület és Nemzeti Hírközlési Hatóság) törvényi felhatalmazás híján nem lép fel ezek ellen.
Kurvaélet, nem lehet úgy tévézni a TV2, vagy bármelyik más tévé adását nézve, hogy az ember 20 percenként ne kapkodjon a rohadt távkapcsoló után (pedig lenne jobb dolga), mert jön a reklám, a kibaszott hangos 10 perc, amiről hiába állították korábban, hogy nem, nem hangosabb,…..
concordius 2008.09.19 23:28:35
Csendesebbre fogják az ordító tévéreklámokat


"Elég a túl hangos reklámokból!" - jelentette ki Paolo Gentiloni olasz kommunikációs miniszter, és felszólította a televíziókat, hogy hagyjanak fel a reklámok túlzott hangerővel való sugárzásával. A miniszter az Iscom (a kommunikáció és információs technikák intézete) felmérését figyelembe véve lépett. Az intézet a RAI Uno, a Canale 5 és a La 7 tévécsatornákon végzett mérései azt mutatják, hogy a reklámok 83 százaléka átlagosan 51 százalékkal hangosabb, mint a műsor, amelybe beékelődik. Ez olyan különbség, amelyet a tv-nézők az esetek 57 százalékában észrevesznek.


Olaszországban azért is léphetett a miniszter, mert a rádióra és televízióra vonatkozó szabályozás egyik cikkelye kimondja: a reklámnak ugyan a többi programtól világosan megkülönböztethetőnek kell lennie, de ezt nem érhetik el nagyobb hangerővel. Úgy tűnik, a miniszter felszólítása nem maradt hatástalan: némelyik tévé már bejelentette, hogy hajlandó változtatni, de várja az új paraméterek meghatározását. Vannak azonban olyan csatornák, amelyek arra hivatkoznak, hogy hozzájuk teljesen kész állapotban érkeznek a reklámok, s az ő feladatuk csak az, hogy megnézzék: a szavak és a képek nem sértenek-e tilalmakat.


A reklámblokk ugyan hangosabbnak tűnik, mint a rendes műsorfolyam, ezt azonban a reklámkészítők nem is nagyobb hangerővel, hanem különböző hangmérnöki trükkökkel érik el. Amíg egy filmben vagy más műsorban a hangsáv elég széles dinamikai tartományban mozog, azaz nagy a távolság a halk és hangos zörejek között, addig a reklámokban a halkabb hangokat felerősítik, hogy minél közelebb legyenek a hangosabbakhoz. A maximum jelszint tehát azonos marad a rendes műsoréval, de mivel az átlagos hangerő nagyobb lesz, ezért az emberi fül hangosabbnak érzékeli a hirdetéseket. Magyarán tényleg hangosabb lesz a reklám.


Ha az olasz televíziók eleget tesznek a kommunikációs miniszter felszólításának, akkor sem Olaszország lesz az első, ahol az állam gátat szab a hangsávok manipulálásának. Hollandiában a gyerekeknek szóló műsorszámokat megszakító reklámok esetében például már évek óta tiltják ezt a fajta manipulációt. Ausztráliában pedig törvénytervezet is született arról, hogy a reklámokban tiltsák ezt a hangmérnöki trükköt, ám azt végül nem szavazták meg.


Magyarországon a jogalkotók soha nem foglalkoztak ezzel a jelenséggel, noha a hvg.hu információi szerint korábban mind az Országos Rádió- és Televíziótestülethez (ORTT), mind a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) nagy számban érkeztek panaszok. Bár az ORTT ejtette a kérdést, mondván, az technikai és nem tartalmi, a hírközlési hatóság vizsgálatot indított, legutóbb egy éve. S jóllehet az NHH illetékesei is tudják, hogy a manipulált hang a fogyasztók egy jelentős részét zavarja, tehetetlenek, mivel nincs erre vonatkozó jogszabály.

(hullamvadasz.hu, 2006. 09. 06.és hvg.hu, 2006. 09. 08.)