Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Peter Timaffy

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Régen várt upgrade ért ma be végre, hiszen a 2011. januárja óta Budapestre közlekedő Qatar Airways végre szélestörzsű repülőgépre cseréli esti járatait. Az értesülést a légitársaság egyelőre hivatalosan nem erősített meg, de a foglalási rendszerben már látható a változtatás. 2018. augusztus 1-től…..
Peter Timaffy 2018.05.24 17:45:31
@ComLo: Nagyon is fontos a "vas mérete".

Épp a QR-t "dobtam ki" a rendszeres déli félteke - Közép-Európa utazásaim sorából a "kávédaráló" A-320-as osztály miatt.
Minden olyan járat ugyanis, amely 4 óránál hosszabb (ez nem IATA, vagy FAA szabály, hanem "rule of thumbs" a prémium légitársaságok közt...), már long-haul-ként kezelendő, mégpedig azért, mert a kabin személyzetnek egy sor olyan feladata van, amely nincs a 4 óránál rövidebb utak során.

Konkrétan a QR199-en fordult elő (egyébként sem hálózati töltő, sem USB port, sem szórakoztató elektronika nem volt a gépen... egyedül a mennyezetről lógott le pár méterenként egy-egy info-screen a térképpel...) 2016 novemberében, hogy a kabin személyzet egy férfi tagja rendszeresen szinte rákiabált az utasokra, hogy üljenek vissza a helyükre, mert "nem kapnak levegőt" hátul...

Az egyetlen folyosón ugyanis vagy az utas nem jut el a WC-re / nem tud kinyújtózni, vagy a személyzet nem tudja ellátni a feladatait. Közben persze az info-screen "harsogta" fél óránként, hogy kelj fel és sétálj, hogy elkerüld a mélyvénás trombózist...

(Természetesen küldtem visszajelzést a légitársaságnak a tapasztalataimról, amit egy "ne válaszolj" címről küldtek és nyugtázták az észrevételeimet, de semmi sem történt az ügyben, hogy a világ - akkor - egyetlen 5 csillagos légitársaságának légiutas kísérői kiabálnak az utasokkal.... akik csak felálltak kinyújtóztatni a közel 6 órás út okozta zsibbadásait.

Vagyis számomra nem létezik a QR, bármennyire is olcsók a járataik Ausztrália és Európa közt.... Ausztráliából olcsók... 1000 dollár körül van egy oda-vissza economy a PER-BUD viszonylaton.)

Az QF A-330-200-asai Ausztráliában belföldi forgalomban közlekednek a nagyvárosok közt (mellesleg a cikkben felsorolt városok éppenséggel a legkisebbek közt vannak...) két osztályos konfigurációban mind a Qantas, mind a Virgin Australia színeiben, ugyanakkor a CX (Cathay Pacific) szolgáltatását - valóban - élvezve rendszeresen utaztam A-330-300-ason a PER-HKG útvonalon. (Újabban ezt már A-350-900-asok szolgálják ki.) Az egyik legkényelmesebb géptípus, amin valaha repültem. (Ok... CX színekben...)

Olyan sincs, hogy "kellemetlen hely". Prémium társasággal repülve választhatsz magadnak olyan helyet, amilyet szeretsz, még cattle class-on is ingyen. Mellesleg az ablak melletti ülések a legrosszabbak long-haul-on... ha bealszik valaki középen, vagy a folyosó melletti ülésen, lehet, hogy bepisilsz, mire kijutsz mögülük... És képtelenség félóránként felállni nyújtózkodni. A felszállás / leszállás 5-5 percnyi látnivalóiért (ha egyáltalán nappal repülsz) butaság vállalni egy 10-12-14 órás út súlyos kényelmetlenségeit.
Peter Timaffy 2018.05.31 14:36:01
A “Get Up & Walk / Stretch” nem annyira szubjektív kategória.

Azt nyilván Te is tudod, hogy a B-787 / A-350 típuscsaládokat leszámítva a gépeken utazómagasságban kb 3000-3500 méteres tengerszint feletti magasságnak megfelelő légnyomás érték van beállítva, egyszerűen azért, mert a sárkányszerkezet ekkora nyomáskülönbséget képes még hosszú távon károsodás nélkül elviselni. A kompozit nagyobb flexibilitású, ezért lehet azokon a gépeken alacsonyabb a légnyomás... kb 1800-2000 méternek megfelelő.

Ezen kívül a légkondícionáló berendezés durván szárítja a levegőt, azaz a dehidratáció sokkal hamarabb bekövetkezik, mint normál szobahőmérsékleten. Add ehhez azt a tényt, hogy -kvázi- az Alpokban ténferegsz egy hegycsúcson 3500 méteren úgy 10-14 órát.
A keringés nagyon más ilyen extrém körülmények közt és e tekintetben nem annyira az a módosító tényező, ki mennyi idős, hanem az életmód, amit az egyén követ. Alkoholizálás, dohányzás, egészségtelen táplálkozás egy 25 év körüli emberben ramatyabb keringési rendszert eredményez, mint egy kétszer annyi idős, de nagyon tudatosan élő ember esetén.

Vagyis a “Kelj fel és nyúztóztasd ki magad” követelményt minden utasnak egyaránt fontos lenne komolyan vennie. A hamarabb bekövetkező veszélyes dehidratáció ellensúlyozására sokkal több vizet kell innod és ezen a ponton megérkeztünk az eredeti problémához: gyakran kell mosdóba menned. :)
Természetesen a repült út hosszával egyenesen arányos az ezeknek a körülményeknek megfelelés, de magam sokszor repülök 12+ órás utakat, talán ezért is a hozzáállásom. :)

Abban egyetértünk, hogy prémium szállítók esetén kell valamit fizetni az ülőhely kiválasztásért, ha azt nem a check-in során teszed meg. De a kényelmed és preferenciáid érdekében nem kellene, hogy problémát jelentsen a jegy árához képest pár százaléknyi felár. Én legalábbis nem sajnálom erre azt a pár korsónyi sör árát. :)

(Amikor én repültem a DOH-BUD-DOH viszonylatot, abban az időben büntették a szomszédok Qatar-t a területük feletti repülési tilalommal, emiatt az út mindkét irányban majdnem egy órával volt hosszabb.)