Adatok
Peter Timaffy
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
BUD flyer
A szélestörzsű repülőgépek nyara lesz a 2018-as nyári menetrend Budapesten
2017.12.22 19:47:26
Régen várt upgrade ért ma be végre, hiszen a 2011. januárja óta Budapestre közlekedő Qatar Airways végre szélestörzsű repülőgépre cseréli esti járatait. Az értesülést a légitársaság egyelőre hivatalosan nem erősített meg, de a foglalási rendszerben már látható a változtatás.
2018. augusztus 1-től…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Épp a QR-t "dobtam ki" a rendszeres déli félteke - Közép-Európa utazásaim sorából a "kávédaráló" A-320-as osztály miatt.
Minden olyan járat ugyanis, amely 4 óránál hosszabb (ez nem IATA, vagy FAA szabály, hanem "rule of thumbs" a prémium légitársaságok közt...), már long-haul-ként kezelendő, mégpedig azért, mert a kabin személyzetnek egy sor olyan feladata van, amely nincs a 4 óránál rövidebb utak során.
Konkrétan a QR199-en fordult elő (egyébként sem hálózati töltő, sem USB port, sem szórakoztató elektronika nem volt a gépen... egyedül a mennyezetről lógott le pár méterenként egy-egy info-screen a térképpel...) 2016 novemberében, hogy a kabin személyzet egy férfi tagja rendszeresen szinte rákiabált az utasokra, hogy üljenek vissza a helyükre, mert "nem kapnak levegőt" hátul...
Az egyetlen folyosón ugyanis vagy az utas nem jut el a WC-re / nem tud kinyújtózni, vagy a személyzet nem tudja ellátni a feladatait. Közben persze az info-screen "harsogta" fél óránként, hogy kelj fel és sétálj, hogy elkerüld a mélyvénás trombózist...
(Természetesen küldtem visszajelzést a légitársaságnak a tapasztalataimról, amit egy "ne válaszolj" címről küldtek és nyugtázták az észrevételeimet, de semmi sem történt az ügyben, hogy a világ - akkor - egyetlen 5 csillagos légitársaságának légiutas kísérői kiabálnak az utasokkal.... akik csak felálltak kinyújtóztatni a közel 6 órás út okozta zsibbadásait.
Vagyis számomra nem létezik a QR, bármennyire is olcsók a járataik Ausztrália és Európa közt.... Ausztráliából olcsók... 1000 dollár körül van egy oda-vissza economy a PER-BUD viszonylaton.)
Az QF A-330-200-asai Ausztráliában belföldi forgalomban közlekednek a nagyvárosok közt (mellesleg a cikkben felsorolt városok éppenséggel a legkisebbek közt vannak...) két osztályos konfigurációban mind a Qantas, mind a Virgin Australia színeiben, ugyanakkor a CX (Cathay Pacific) szolgáltatását - valóban - élvezve rendszeresen utaztam A-330-300-ason a PER-HKG útvonalon. (Újabban ezt már A-350-900-asok szolgálják ki.) Az egyik legkényelmesebb géptípus, amin valaha repültem. (Ok... CX színekben...)
Olyan sincs, hogy "kellemetlen hely". Prémium társasággal repülve választhatsz magadnak olyan helyet, amilyet szeretsz, még cattle class-on is ingyen. Mellesleg az ablak melletti ülések a legrosszabbak long-haul-on... ha bealszik valaki középen, vagy a folyosó melletti ülésen, lehet, hogy bepisilsz, mire kijutsz mögülük... És képtelenség félóránként felállni nyújtózkodni. A felszállás / leszállás 5-5 percnyi látnivalóiért (ha egyáltalán nappal repülsz) butaság vállalni egy 10-12-14 órás út súlyos kényelmetlenségeit.