Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsörtölődő

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Van itt egy ilyen fejlemény, ami érdekes, bár a hivatalnoknyelvű közleményből nem könnyű kibogarászni a lényeget. Attól tartunk, hogy a magyar bormarketingkérdés továbbra sincsen megoldva, sőt. De most nem kötekszünk. Íme a közlemény: Hosszas előkészítő munka után…..
zsörtölődő 2008.06.06 16:19:19
Tisztelt Egri Fehér és Falatka!

A vitájukkal kapcsolatban az a véleményem, hogy egyikőjüknek sincs igaza. A marketing források első sorban bortermelő régiók és borfajták megismertetésére szolgálnak. Így ugyanannyiba kerül a Kunsági borvidék promóciója, mint a Nagy-Somlóé. Másrészt a legnagyobb borvidék promóciója eláraszthatja az országot (futja a 41 millióból), míg Nagy-Somló szerény megjelenésre képes az 1,1 millióból. A helyzet egyszerűen igazságtalan és diszkriminatív. A hazai borászat szempontjából Nagy-Somló legalább annyira értékes, vagy értékesebb a Kunsági borvidéknél. Nem tudhatjuk, hogy a pénzeket osztó bizottságnak mi a szándéka - hazánkat a tömegbor országává tenni, vagy a világ vezető borászati értékekkel büszkélkedő nemzetei közé emelni. Ebben az összefüggésben tanulságos a IX. Pannon Bormustra eredménye, illetve a Master of Wines zsüritagok azon megállapítása, hogy a bemutatott borok alapján Magyarország már a legjobb fehérbor-termelő országok sorába lépett. Nagy kár, hogy ezt a potenciált nem tudjuk kamatoztatni a voluntarista, szocialisztikus, esetenként protekcionista elveket gyakorló döntéshozók miatt. Ők az okozói annak, hogy egyesek vörösbor nagyhatalomként kívánják látni hazánkat, holott erre semmi esélyünk sincs. Ugyanígy hibás lenne az országot a saját állampolgárainak tömegbortermelőként bemutatni szándékozó stratégia is. Erre a besorolásra sincs esélyünk, miután tavaly kamionok százai hoztak be olcsó olasz bort.
Figyelemre méltó körülmény, hogy a 8 Ft-ok befizetése után a befizetőknek tovább semmi köze nincs a pénzhez. Főleg a szőlőtermelőknek nincs szava. Ha a jelenleg alkalmazott elvet a jog szintjére emelnék, a borászatok, szőlészetek jelentkezhetnének az elvre hivatkozva. Esetenként nekik több pénz jutna, mint amit most az egyes borvidékre leosztottak. Még idejében vagyunk, meg kell állítani ezt a helytelen gyakorlatot, amelyet egyes lobby-csoportok erőltetnek a hazai szőlész-borász társadalomra. Magam is osztom azok véleményét, akik szerint a jelenlegi rendszer csak pénzpocsékoláshoz vezet. Pénzzel jó sáfárkodni csak az eredeti tulajdonosa tud. Bizottságok, kht-k helyett a piac a legracionálisabb és leghatékonyabb döntéshozó. A borászatok csak termelhetnek, de a szervesen kapcsolódó marketing lehetőségét okos emberek kivették a kezükből. Hajrá Magyarország!