Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lakatos Árpád

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rövid kiegészítés az előző poszthoz, bár meglehet, hogy jobb lett volna annak a végére illeszteni – de most már mindegy. Összefoglalva: a páncélozott, fegyverekkel felszerelt jármű ötlete az I. világháborúban alaposan megváltoztatta a hadviselést, és ebben változásban a britek és a franciák jártak…..
Lakatos Árpád 2018.04.11 07:27:08
@vfo: Sok igazság és valótlanság van az elrendezésről leírtakban. Nem lesz fél méterrel magasabb a tank ettől inkább 10-20 cm, de még az se biztos. Inkább a konstrukciótól függ. A legtöbb tank aminek elöl volt a hajtása ugyanolyan magas volt, egy kivétellel a Sherman. Ott a motor miatt lett olyan magas. Ha megnézzük a T-34-et ott is ugyanúgy megvan a toronykosár alatt az a hely ahol más tankokban a kardán fut csak oda ők lőszert tettek. Az meg hogy 10 tonnával nehezebb lesz minden plán blődség. Az se igaz hogy ha hátul van a váltó és kormánymű akkor az sérülékeny vagy nehezen kezelhető. A T-34 ben is acél rudazatokkal vezérelték és könnyen kezelhető. Persze sok helyen olvasni hogy kalapáccsal váltottak bennük de ez sem igaz, biztos volt 1-2 hibás szerkezet de nem ez volt a jellemző. Bár szívesen írják akik mindent tákolt ócskaságnak akarnak bemutatni ami orosz. No de akkor miért is hajt elől sok tank? Mert előnyei is vannak.

1.)A lánc már tisztább mire a lánckerékhez ér, kisebb kopás és hibalehetőség
2.)A vezető és rádiós/segédvezető előtti váltó és kormánymű nagyon jó extra védelmet ad
3.)Jobb elrendezést lehet kialakítani, nem kell annyira elölre tolni a tornyot hogy orrnehéz legyen a jármű
4.)Marad hely a motortérben az üzemanyagnak, sok 2. vh-s járműben ami hátul hajt nem volt már hely a motortérben az üzemanyagnak ezért elölre került a küzdőtérbe ami nem túl szerencsés megoldás (T-34, KV, ISZ tankok stb.)Találat estén könnyen tüzet okoz ami ha elől van az elszeparált motortérben jelentősen csökkenti a legénység túlélési esélyeit. Márpedig a személyzet fontosabb mint a tank, nehezebb pótolni a képzett legénységet mint a tankot.

Mindazonáltal a hátul hajtásnak több előnye van, és a hátrányait is orvosolták így később így a háború után néhány kivételtől eltekintve az vált jellemzővé.