Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Awenhai

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Néhány napja kikerült a Belügyminisztérium honlapjára egy jópofa rövidítés, ami a köznevelési feladatokat ellátó személyek, azaz pedagógusokhoz kapcsolódó törvénynek módosítása és még van 4 nap arra, hogy véleményezzük. Az más kérdés, hogy nem 100 ezer véleményt várnak és nem is lenne szerencsés…..
Awenhai 2023.03.08 11:00:37
@Motorogre: A dolgozatjavítás, amit te 10 perc/diákra lőttél be, alapvetően csúful alulbecsült. Ennyi idő egy szimpla óraközi röpdolgozat kijavítása, ezt tapasztalatból mondom. És nem az esszé, vagy az egyéb fogalmazást is tartalmazó dolgozatok, hanem a definíciók, szódolgozatok kategóriája. Ugyanis, ha azt akarod, hogy a tanult dolgot a gyerek lássa, hogy hol baltázta el, akkor a rossz megoldás mellé/fölé a hely szerint oda kell írnod a helyes megoldást is. Emellé, ha tartalmaz a dolgozat fogalmazást is, akkor azt átolvasni, nyelvtanilag kijavítani, a helyes válaszokat, ha a gyerek tévedett, szintén megadni, az nem tíz perc. Én olyan tárgyakból javítottam dolgozatokat pedagógus-asszisztensként, amelyek egyértelműek, mint például a matematika, és kaptam a tanároktól javítókulcsot is, mégis egy valódi dolgozat javítása húsz-harminc perc volt diákonként. És mégis akadt olyan helyzet is, hogy meg kellett kérdeznem a tanártól, elfogadható-e egy tévutas, de a feladat értelmezésébe beleférő eredmény. Volt, hogy emiatt át kellett néznem a már javított dolgozatokat is, hogy más gondolkodott-e hasonlóan... Szóval egyszerűbbnek érzed a dolgokat, mint amilyenek. És akkor a szubjektív tárgyakról nem is beszéltem, lásd ugye a humán tárgyak.
A felkészülésről: Nincs igazad, mert a felkészülés nem csak az elméletet jelenti. A dolgozatok, feladatok megszerkesztése, naprakésszé alakítása az még a huszadik évben is ugyanúgy munka, mert nem minden évben ugyanazt tanítja a tanár, még a változatlan tárgyakból sem. Minden óra függ ugyanis a tanulóktól is. Az alapvázlat ugyan megvan, de ha kijön egy új eredmény, azt be kell építeni az anyagba, a diákok által feltett kérdéseknek utána kell nézni, az ilyen kérdésekre adott választ jelezni kell magának, hogy leadta, mint érdekességet, tehát szorgalmi feladatban, vagy plusz pontért kérdezheti, azt is be kell számítania, ha a tanulók nem értik az anyagot, tehát lemarad valami, amit később el kell mondani még... szóval minden egyes óra más és más. Ha mindig ugyanazt és ugyanúgy mondod el, és nem igazítod a gyerekekhez, akkor nem tanár vagy, hanem lábon járó magnó, már bocsánat az éles megjegyzésért.
Awenhai 2023.03.10 12:33:10
@Motorogre: Azt hiszem, a képzés más szintjeiről vannak a tapasztalataink. Egyetemen lehet igazad, vagy egyéb felsőfokú tanintézményben, arról csak hallgatóként vannak ismereteim. Én általános iskoláról beszéltem, ott is az alsó tagozatról, ahol bizony majdnem bármi megeshet, és néha szükség lehet bizonyos követelmények lazítására. Nekem meg pedagógus-asszisztensként nem volt jogom (pofám sem) felülbírálni a tanárt, hogy mi az elfogadható szerinte, de például angol nyelvből volt olyan, hogy egy bizonyos szerkezetet gyakoroltatott, de közben egy speciális szerkezetet is megtanított, ami tulajdonképp egy utcai szleng volt, s erre például rákérdeztem.

Felkészülés: Felsőfokú képzésben valóban kevésbé szükséges, a diáknak megvan a józan esze, majd megtanulja magától az anyagot, ha gubanc van, de alsóban, és felsőben is nagyon sokat számít, hogy milyenek épp a gyerekek, hisz itt még együtt van a későbbi történelemprofesszor a későbbi színésznővel, mérnökkel vagy bádogoslegénnyel. (A foglalkozások csak példák.) Ráadásnak könnyen előfordulhat, hogy az adott évfolyam három osztályában három különböző helyen tart a tanár a tananyagban, mert az egyik osztályban a bent lévő két zseni húzza a többieket is, a másikban az SNI-s gyerekek miatt lassabban tud csak haladni, míg a harmadik osztállyal ott tart, ahol tervezte épp. És ha kell tanítania négy évfolyamon, mindenütt három osztályt, akkor nincs az az isten, hogy ne legyen minden osztályból külön jegyzete a tanulókról, és a tanmenetről, mert azt memóriával nem lehet bírni.

Az utolsó fejezetben egyetértünk, Öveges Józsefek nem születnek minden nap, de jó tanárok léteznek, és közepesek is, akik képesek lehetnek tanítani. (Ez az én megfigyelésem szerint úgy 80% volt.) A többi volt a problémás tanár, de a legtöbb tanár kezelhető volt, a problémásak is, megfelelő tisztelettel, és gorombaságok nélkül. A legnagyobb baj most az, hogy annyira nincsenek megfizetve a tanárok, hogy nem maradt válogatási lehetőség. Most már komoly fizetésemelés kéne ahhoz is, hogy a tanárok pályán maradjanak, és még nagyobb emelés ahhoz, hogy újak is jelentkezzenek. A nem megfelelőeket kirakni meg csak ezután lehet, legyen a problémájuk bármilyen.
Ezen a héten is hoztam nektek öt érdekes ceruzahegyezőt a 70-es, 80-as évekből. A múlt héten úgy gondoltam a hegyezők bemutatásánál nélkülözöm majd a tematikát és így lesz ez ezen a héten is.Ennek köszönhetően ismét öt érdekes és teljesen eltérő darabot mutatok be nektek. Vágjunk is rögtön a…..
Kicsit le vagyok hangolva, mert belegondoltam abba, hogy milyen kegyetlen valójában a világ. Nekem lehet, hogy jelen pillanatban nagy mákom van, hogy találtam olyan munkát, ahol elfogadnak és megértenek a problémáim ellenére, de mennyien vannak vajon azok az Autisták (illetve más hátrányos helyzetű,…..
Awenhai 2019.02.28 18:32:27
@Le a spammerekkel: Ne felejtsd el, hogy az autizmus, és az Asperger-szindróma egyaránt spektrumzavar, tehát aligha fogsz teljesen azonos aspergereseket találni. A bloggazda is mondta, hogy ő a szerencsésebbek közé tartozik, tehát akár még némely problémát meg is úszhatott.

Én simán el tudnék képzelni olyan aspergerest is (alighanem létezhet is ilyen), aki színeknek érzékeli az illatokat, és nehezen kommunikál mellé, ezt simán bevághatják aspergeresnek, vagy autistának, pedig az önértékelése akár helyes is lehet, csak megfogalmazni nem fogja tudni.
Először is szeretném tisztázni SOHA NEM ÍRTAM EGYETLEN SZÓVAL SEM, HOGY EZ EGY LELKISEGÉLY OLDAL!!!!! Nem azért hoztam létre a bologomat, hogy fórumot nyissak és tanácsokat adjak, egyszerűen a SAJÁT tapasztalataimat írom meg. (Aki tud olvasni az láthatja a címben is, hogy NAPLÓ. Nem tudom, de kezdem…..
Szerettem volna már valami vidámabbról írni, amivel segítséget nyújthatok, de azt hiszem ez nem ma fog megtörténni.  Hogy miért pont most határoztam úgy, hogy mélyebben érintem az "overload" (túltelítődés) és a "meltdown' témáját? Egy részt az is befolyásolt, hogy a legtöbb magyar, autizmussal…..