Regisztráció Blogot indítok
Adatok
anonimcomment6

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A legutóbbi halálos baleset (vagy a legutóbbi autógyártó világelsőségét méltató sajtóközlemény - ízlés szerint) után arra gondoltam, tegyünk már rendet a fejekben. Egy oldalról ott vannak az agymosott, vagy hazugságok által meggyőzött evangélisták, a másikon a felemelt ujjal fejcsóválók, és a…..
anonimcomment6 2018.03.14 19:26:15
@Make Valamit:
Kedves Szerző,

Úgy gondolom a téma nagyon fontos és érdekes, megérdemli, hogy kultúrált módon megvitassuk. Az hiszem a bevezetőben említett célt, miszerint közelebb hoznád a két tábort, nem sikerült elérned, ez jól látszik az első reakciókból. Érzelmi érvekre csak érzelmi válaszokat fogsz kapni. Én igyekszem kicsit a tartalomra koncentrálni.
A biztonságra Teddyke által említett mérőszám (km/baleset) elég jó definíció, s azt hiszem ebben az önvezető autók kiemelkedően teljesítenek szemben az emberi vezetőkkel. Így az, hogy ez hazugság lenne, meglehetősen erős kifejezés. Az tény, hogy nagyon kicsi rendelkezésre álló mintából még korai lehet leszűrni ezt a következtetést. Mégis a trend azt mutatja, hogy az önvezető autó sokkal biztonságosabb lehet / lesz ha a technológia eléri azt a szintet. Ez szerintem még hosszú években mérhető, de a jóslást meghagyom másoknak.
Néhány link ami ezt a témát boncolgatja:
www.vtti.vt.edu/featured/?p=422
theconversation.com/redefining-safety-for-self-driving-cars-87419

A szabadságról. Egyetértek az előttem szólókkal, hogy nagyon rosszul értelmezed a szabadság fogalmát. S ráadásul csak magadra nézve. Nem hiszem, hogy szabadságunkban kell álljon a megengedett sebesség kétszeresével hajtani, s ezzel mások életét, testi éppségét veszélyeztetni. A törvények tiltják, s ezen mit sem változtat, hogy elkapnak-e vagy megúszod. Mit szólnál egy olyan megoldáshoz, hogy „fekete doboz” legyen az autóban ami minden véda kapunál lejelenti a vezetési adatokat mint GPS koordináta, sebesség, rendszám? Ez egy bizonyíthatóan csökkentené a gyorshajtási esetek, s ezzel a balesetek gyakoriságát. Mégis valami azt súgja, hogy a szabadságod sérülésének titulálnád. Ugyanakkor kérdem én mi van a többiek szabadságával? Szabadságomban áll nem meghani egy másik ember törvénytelen cselekedete miatt? Szabadságomban áll olyan autót vásárolni amiben nem kívánok vezetni, s így kormányt sem kérek bele? Mert ezt kategórikusan megtiltottad a hatodik pontban. Attól persze mert egy ilyen autó létezik, neked még nem kötelező megvenned. Ez a te szabadságod szerintem. Szóval azt hiszem ezt át kell gondolnod még.

Ugyanakkor egy csomó fontos kérdést valóban feltehetünk, fel kell tennünk a témával kapcsolatban. Hogy létezhet évtizedekig (vagy akár örökre az) együtt a két megoldás? Kinek, s milyen felelőssége van egy automatizált autó által okozott balesetben? A gyártó, a tulajdonos, a vezető? Ki milyen alapon vonható felelősségre? A piaci szereplők (és a politikusok) elemi érdeke a profit, s látjuk, hogy szigorú szabályozás és ellenőrzés nélkül a megoldásaik nem mindig az emberek / emberiség érdekeit szolgálják. Persze itt is felmerül az egyén felelőssége ugyebár. Ma már mindenki tudja, hogy mit jelent a diesel autó. Miért van az, hogy még ma is 45-50%-os piaci részesedésük van az új autók között? Ki veszi őket meg? Nem mi?

Egyetértek abban, hogy a témát hosszan, alaposan és széleskörűen meg kell vitatni.

Üdvözlettel