Adatok
Márk Gordon
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A magyar vasúti személyszállítás kocsihiányának fenyegető nagyságát már megbecsültük, ezután okait és később következményeit is vizsgáltuk. Ma óvatos ötleteket gyűjtünk a kitörési lehetőségekre, ugyan a végleges megoldáshoz nem kell nagy fantázia, mutatunk néhány üzemeltetésre és az utasok…..
Hova megy ez a vonat?
Visszahúzó erők – a balkáni nemzetközi forgalom hanyatlása, 2. rész
2019.02.14 07:00:00
Múlt héten a Budapest-Belgrád vasúti forgalom leállása kapcsán írtunk arról, hogy a szerb fővároson túl még tragikusabb a helyzet, ha az ember Bulgáriát, Macedóniát, Görögországot vagy éppen Törökországot célozza meg… és az sem segít sokkal többet, ha Románia felé indul el. Nem lenne azonban teljes…..
Márk Gordon
2019.12.21 01:24:53
www.youtube.com/watch?v=g-6pdyrQG0E 30 éve még volt közvetlen vonat Dortmund és Belgrád között. Német kocsi is volt benne. Ez egy másik szomorú példa a volt-jugoszláv államok vonatkínálatának hanyatlására.
A 90-es évek elején volt München-Budapest-Belgrád-Athén vonat is.
A 90-es évek elején volt München-Budapest-Belgrád-Athén vonat is.
Az elmúlt hetekben már kerestük a választ arra a kérdésre, hogy vajon tényleg jármű-, különösen kocsihiány van-e a magyar vasúti személyszállításban. Az okokat is kutattuk. Ma azt a jelenséget vizsgáljuk meg közelebbről, hogy az eddig leírtak ellenére a vasút valahogy mégis működik. Hogyan?…..
Már legendává torzult, túljátsszák, elkoptatják, pedig ma is élő vasúti szakember létező szavajárása az, amikor meghall egy menetrendi vagy szolgáltatásfejlesztési ötletet, akkor kezét a hasán összekulcsolja, tekintetét az égre emeli, nagy levegőt vesz, és félig lemondóan, félig ingerülten leheli ki…..
Hova megy ez a vonat?
A Reichstagtól a kártyavárig - diagnózis a Metropol EN megszűnéséről
2017.12.14 10:29:53
A „nagy hírt” már mindenki ismerte több hónapja, először csak a „zuhanyhíradó” forrásaiból, majd hivatalos közleményekből is megismerve: kilenc menetrendi évad után újra megszűnt a közvetlen éjszakai vonat Budapest és Berlin között. Szerzőink többsége ugyan kifejezetten szereti felkeresni mind a…..
Márk Gordon
2018.02.22 20:59:53
Nagyon láncba kell varrni az éjszakai közlekedést. Ahogy az ülő-és fekvőhelyes CAF-kocsikat is helyrerakják, szép nyugatiasra, www.youtube.com/watch?v=4Wqh3tjqETM különösen az étkező mutat jól, úgy a hálókat is fel kellene újítani. . Csak most is az a baj, mint 25 éve, hogy csak néhány kocsival csinálják ezt.
A megmaradt pár német hálót is modernizálni kellene, vagy esetleg, mint az IC3+,t újat építeni, vagy venni az ÖBB-től. Viszont a hálókocsikba étkező is szükséges, és a minden kabinba zuhanyzó. úgy tudom hogy van a CAF kocsikban egy deluxre fülke zuhanyzóval. De minden vagonba kellene, ráadásul mosdó is, konnentor, WiFi. A színvilág, a vörös az szép, maradjon meg, csak kapjon a kocsi fjavítást. Sajnálatos hogy hagyták a színvonalcsökkentéssel tönkremenni a Veneziát, pont a hálókat cserélték le, a CAF-ok meg csak nappali kocsik voltak.
Nyugaton egyre több mindennel biztosítják az utas kényelmét. De az orosz vasút se semmi:
www.youtube.com/watch?v=z6_kQ31SFTQ
www.youtube.com/watch?v=TKFQQ440no4 Luxus, kényelem, minden vagonban saját bár. XDD
Nálunk remélem mégsem lesz utópia. És ha Varsón át mehet Moszkvába Párizsból, akkor rajtunk keresztül miért nem? Nekünk is kellene ilyeneket építeni, minden kocsiba zuhanyzó, legyen VIP fülke plusz ülésekkel. A fekvőhelyesek legyenek tágasabbak, vagononként zuhanyzóval.
És jó lenne ha a Nightjet közlekedtetne közvetlen kocsikat hazánkba is. Vagy feleveníteni a Venezia EN-t, s mehetne Rómába is. Vagy akár a 2001-ben megszüntetett Orientet is, Budapesttől Párizsig kényelmes EN vonat, semmi reptéri kínlódás, nincs aggódás a csomag miatt. Azonnal a városközpontba érkezne a vonat.
A megmaradt pár német hálót is modernizálni kellene, vagy esetleg, mint az IC3+,t újat építeni, vagy venni az ÖBB-től. Viszont a hálókocsikba étkező is szükséges, és a minden kabinba zuhanyzó. úgy tudom hogy van a CAF kocsikban egy deluxre fülke zuhanyzóval. De minden vagonba kellene, ráadásul mosdó is, konnentor, WiFi. A színvilág, a vörös az szép, maradjon meg, csak kapjon a kocsi fjavítást. Sajnálatos hogy hagyták a színvonalcsökkentéssel tönkremenni a Veneziát, pont a hálókat cserélték le, a CAF-ok meg csak nappali kocsik voltak.
Nyugaton egyre több mindennel biztosítják az utas kényelmét. De az orosz vasút se semmi:
www.youtube.com/watch?v=z6_kQ31SFTQ
www.youtube.com/watch?v=TKFQQ440no4 Luxus, kényelem, minden vagonban saját bár. XDD
Nálunk remélem mégsem lesz utópia. És ha Varsón át mehet Moszkvába Párizsból, akkor rajtunk keresztül miért nem? Nekünk is kellene ilyeneket építeni, minden kocsiba zuhanyzó, legyen VIP fülke plusz ülésekkel. A fekvőhelyesek legyenek tágasabbak, vagononként zuhanyzóval.
És jó lenne ha a Nightjet közlekedtetne közvetlen kocsikat hazánkba is. Vagy feleveníteni a Venezia EN-t, s mehetne Rómába is. Vagy akár a 2001-ben megszüntetett Orientet is, Budapesttől Párizsig kényelmes EN vonat, semmi reptéri kínlódás, nincs aggódás a csomag miatt. Azonnal a városközpontba érkezne a vonat.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azóta javult a helyzet egy kissé. A Kiss emeletes vonatok rövidesen Debrecenben is megjelennek, így több Flirt szabadult fel. A mátészalkai vonalon a classic Bhv-k eltűntek, s a fecske kék-piros Bhv-k vették át a helyüket. Az utas pedig örülhet a wifinek is. Már csak a vonalat kellene átépíteni.
Nagy színvonalemelkedés az 1+ osztályú kocsik megjelenése. Igazi kényelem, mintha külföldön utazna az ember, és még bisztró is található a vonaton. Szegedre és nyáron a Balatonra is kellenének ezek a kocsik, beleértve az átlós gyorsokat.
Tavaly egy IC végre csupán új kocsikból állt. Egy felújított CAF 1. Osztályú is volt benne, amely szintén ad minőséget.
Szóval Bhv-k már csak Borsodban és talán még Szabolcsban garázdálkodnak.
A lengyel és győri gyorsokat sem kellene azért elhanyagolni. A 2G-s IC-ket pedig különösen nem.
Víz és szappan már alig van valamelyik kocsiban, s hiába kaptak javítást, többet is ki lehetne hozni belőlük. Lengéscsillapító a forgóvázra és nagyobb sebességgel is vontathatók.
Balatonra végre vissza tértek az IC-k. Egykori nemzetközi forgalomra szánt DWA-kból állnak nagyrészt.