Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Márk Gordon

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A magyar vasúti személyszállítás kocsihiányának fenyegető nagyságát már megbecsültük, ezután okait és később következményeit is vizsgáltuk. Ma óvatos ötleteket gyűjtünk a kitörési lehetőségekre, ugyan a végleges megoldáshoz nem kell nagy fantázia, mutatunk néhány üzemeltetésre és az utasok…..
Múlt héten a Budapest-Belgrád vasúti forgalom leállása kapcsán írtunk arról, hogy a szerb fővároson túl még tragikusabb a helyzet, ha az ember Bulgáriát, Macedóniát, Görögországot vagy éppen Törökországot célozza meg… és az sem segít sokkal többet, ha Románia felé indul el. Nem lenne azonban teljes…..
Márk Gordon 2019.12.21 01:24:53
www.youtube.com/watch?v=g-6pdyrQG0E 30 éve még volt közvetlen vonat Dortmund és Belgrád között. Német kocsi is volt benne. Ez egy másik szomorú példa a volt-jugoszláv államok vonatkínálatának hanyatlására.

A 90-es évek elején volt München-Budapest-Belgrád-Athén vonat is.
Már legendává torzult, túljátsszák, elkoptatják, pedig ma is élő vasúti szakember létező szavajárása az, amikor meghall egy menetrendi vagy szolgáltatásfejlesztési ötletet, akkor kezét a hasán összekulcsolja, tekintetét az égre emeli, nagy levegőt vesz, és félig lemondóan, félig ingerülten leheli ki…..
Márk Gordon 2019.12.21 00:42:18
A Halbikba igazán szerelhetnének légkondit, mert nyáron meg lehet őrülni benne. Persze 14 éve kellett ezen gondolkodni. Nem minden balatoni gyorsba tesznek IC kocsit. A halbi nyitott fülkés része kényelmesebb, mint a zsúfoltabb rész. Az előbbi régebben 1 osztályú volt. Nyáron elviselhetőbb.

A balatoni vonal a Máv szégyene. Akkora utasforgalom mellett miért még mindig majdnem teljes mértékben egyvágányú (Gyékényesig is katasztrófa). Majdhogynem három vágány kell Keszthelyig. De 2 is nagy dolog. Az más kérdés, hogy melyik nagyokosnak jutott eszébe a balatoni IC-k eltörlése? 2007-ben még az északi parton is ment egy. Jobb a minden megállóhelyen megálló gyorsok közlekedtetése a főszezonokban? Míg Debrecenig 2 és fél óra az út, Gyékényesig 4 és fél. Ugyanakkora távolságra vannak Pesttől.

A KISS vonatok is orvosolták a kocsihiányt. BDVmotok így felszabadulnak. Jöhetnének Debrecenbe kiváltani a sok Bhv-t. Nevetséges, hogy az 1-es vonalon nincs is Bhv, hanem Flirt vagy talent, addig az ország második legnagyobb városa körül még mindig Bhv-k járnak. Déliből az alacsony alagút miatt nem tudnak indulni, de a Keletiből indulhatnak a Balcsira nyáron.

A CAF hálókat is rendbe kell hozni, kopnak. Az NDK-s hálót teljesen fel kellene újítani. Egy 1+ osztályos háló is lehetne belőle, zuhanyzós luxusfülkékkel. Fel kellene őket turbózni 200 km/órára, és akkor mehetnének Münchenbe is. A 6 CAF hálóból pedig kettőt használnak csak.. Pedig Varsóig is elkelnének az éjjeli vonatba. Párizsba, Moszkvába és Rómába is kellene háló. Régebben mind a 3 városba volt.
Egy amszterdami nightjet hozhatna egy közvetlen kocsit a Kálmán Imre EN-be.

A Bzmotok csuklósítása és felújítása valóban kellene. 2 vagy 3 egységben persze.
A „nagy hírt” már mindenki ismerte több hónapja, először csak a „zuhanyhíradó” forrásaiból, majd hivatalos közleményekből is megismerve: kilenc menetrendi évad után újra megszűnt a közvetlen éjszakai vonat Budapest és Berlin között. Szerzőink többsége ugyan kifejezetten szereti felkeresni mind a…..
Márk Gordon 2018.02.22 20:59:53
Nagyon láncba kell varrni az éjszakai közlekedést. Ahogy az ülő-és fekvőhelyes CAF-kocsikat is helyrerakják, szép nyugatiasra, www.youtube.com/watch?v=4Wqh3tjqETM különösen az étkező mutat jól, úgy a hálókat is fel kellene újítani. . Csak most is az a baj, mint 25 éve, hogy csak néhány kocsival csinálják ezt.

A megmaradt pár német hálót is modernizálni kellene, vagy esetleg, mint az IC3+,t újat építeni, vagy venni az ÖBB-től. Viszont a hálókocsikba étkező is szükséges, és a minden kabinba zuhanyzó. úgy tudom hogy van a CAF kocsikban egy deluxre fülke zuhanyzóval. De minden vagonba kellene, ráadásul mosdó is, konnentor, WiFi. A színvilág, a vörös az szép, maradjon meg, csak kapjon a kocsi fjavítást. Sajnálatos hogy hagyták a színvonalcsökkentéssel tönkremenni a Veneziát, pont a hálókat cserélték le, a CAF-ok meg csak nappali kocsik voltak.

Nyugaton egyre több mindennel biztosítják az utas kényelmét. De az orosz vasút se semmi:
www.youtube.com/watch?v=z6_kQ31SFTQ

www.youtube.com/watch?v=TKFQQ440no4 Luxus, kényelem, minden vagonban saját bár. XDD
Nálunk remélem mégsem lesz utópia. És ha Varsón át mehet Moszkvába Párizsból, akkor rajtunk keresztül miért nem? Nekünk is kellene ilyeneket építeni, minden kocsiba zuhanyzó, legyen VIP fülke plusz ülésekkel. A fekvőhelyesek legyenek tágasabbak, vagononként zuhanyzóval.

És jó lenne ha a Nightjet közlekedtetne közvetlen kocsikat hazánkba is. Vagy feleveníteni a Venezia EN-t, s mehetne Rómába is. Vagy akár a 2001-ben megszüntetett Orientet is, Budapesttől Párizsig kényelmes EN vonat, semmi reptéri kínlódás, nincs aggódás a csomag miatt. Azonnal a városközpontba érkezne a vonat.