Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Wéber Gábor

31 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az idei egyéni világbajnoki cím sorsa kora ősztől nem volt kérdés, az év végi ponttáblázat pedig sorrendbe is rakja a versenyzőket, azonban a szezon finomságait, az egyéni teljesítményeket jobban megvilágításba helyező árnyalatokat csak mélyebbre ásva láthatjuk igazán. Éppen ezért összeszedtem az…..
Új év, új szabályokkal és jelentős átrendeződéssel az élen – a csapatok szempontjából ez volt 2022 dióhéjban. Majd 40 év után visszatértek az ún. szárnyas autók, amik alulról nézve nem sík, hanem rafináltan ívelt padlólemezzel rendelkeznek, de az vadonatúj F1 koncepció ennél sokkal messzebbre…..
Wéber Gábor Végletek nélkül 2022.10.30 18:46:54
  Ami az elmúlt hetekben történt a Red Bull költségvetési limit átlépésének ügyében, az színtiszta sportpolitika volt, tele teátrális megnyilvánulással minden fél részéről. Most már tudjuk, hogy milyen területek eltérő értelmezése miatt lépte át a Red Bull a költséglimitet, és azt is, hogy az FIA…..
Az F1 történetében számos olyan versenyzőt találni, akik ugyan sosem lettek világbajnokok, ám képességeik alapján megfelelő körülmények között képesek lehettek volna rá. A legtöbbjüket egy gyorsabb csapattárs teljesítménye fosztotta meg a sikertől, ám nem minden ilyen 1+1B párosítás esetén…..
A Ferrari tökéletes lapokkal indult a 68. Monacói Nagydíjnak, hiszen mindkét autójuk ott volt az első sorban. Számukra a rajt előtt lezúduló eső felesleges kockázatokat rejtett, de ennek ellenére a 17. körig sima Leclerc győzelemnek néztünk elébe. Az ezt követő 5 kör aztán mindent a feje tetejére…..
Hat futam után 2 Leclerc és 4 Verstappen győzelemmel a hátunk mögött nagyjából a bajnokság első negyedén vagyunk túl, ezért megkérdeztem a lelátók népét, hogy mit gondolnak. Szigorúan elméleti barangolás következik, néha szókimondó stílusban. Red Bull (195 pont, 4 győzelem) – átlagtempó…..
2021 óta nem költhet féktelenül az F1 mezőnye, ugyanis tavaly lépett életbe a pénzügyi egyenrangúságot elősegíteni kívánó doktrina, a cost cap, azaz a költségvetési szabályozás, csúnya, de mára meghonosodott  magyar nevén a költségsapka. A COVID sújtotta gazdasági helyzetben az eredetileg…..
  Az elmúlt 40 év legjelentősebb szabályváltozását 2x3 tesztnappal vezette fel az F1, de hiába volt a három nap barcelonai majd szahíri gyakorlás, a szokásosnál is homályosabb az összkép. A tíz csapat összesen 6.224 kört tett meg a két helyszínen, és kevés pontos fogódzót kaptunk az eltérő…..
Wéber Gábor Mi az a delfinezés? 2022.02.24 16:18:56
Porpoising – delfinezés; öngerjesztő jelenség, az autó függőleges irányú, pumpáló mozgása menet közben. Az 1977-82 közötti wing car korszak autónaik zavaró jelensége, amikor a fenéklemez alatti extrém szívóhatás hatására a versenyautó orra ritmikusan pattogva fel-le mozog, akár a vízben ugráló…..
A sportág, aminek rendes magyar neve sincs, és valószínűleg sokakat gondolkozásra késztetnénk vele, ha váratlanul nekik szegeznénk a kérdést, hogy milyen sportágról beszélünk? Az idétlenül hangzó csontvázszánkó pedig sokkal beszédesebb lenne, miközben tulajdonképpen a csúszósportok őséről van szó,…..
A jencsingi jégkatlant a szánkósok veszik birtokukba elsőként a téli olimpián, ahol szombaton a férfi szánkó első két futamával indulnak a küzdelmek. Érdekes módon a mindannyiunk számára leghétköznapibb csúszóeszköz, a szánkó olimpiai története a legfiatalabb a három csúszószakág közül, hiszen csak…..
Tudod, mekkora változást jelentenek a 2022-es szabályok és pontosan mik azok? És azt, hogy hogy működik egy Venturi-csatorna? Mik voltak COVID-19 gazdasági hatásai? Mi kell egy jó F1-es motorhoz – és egy motorgyártó üzemhez? Hogy készülnek és működnek a versenygumik? Mióta, hány országban és milyen…..
A Forma-1 téli tesztjeinek eredményeiből sosem lehet pontos képet alkotni, az idén pedig az eddiginél nehezebb a feladat, hiszen a mezőny mindössze három tesztnapra utazott Bahreinbe, így minden idők legrövidebb felkészülési időszakát követően indul majd a szezon. A szahíri hosszúhétvégén 3725 kört,…..
  A Magyar Nagydíj felvezető körében éppen csak száradni kezdett az addig vizes pálya, amire válaszul mindkét Haas versenyautó a boxba hajtott slick gumikért, még a verseny rajtja előtt. Így persze csak a boxutcából indulhattak el, de ennek ellenére mégis rengeteget nyertek ezzel a merész…..
Kevés sziszifuszibb dolog van, mint F1-es tesztek kör- és szektoridejeit, sebességadatait egyesével áthámozni, tudva, hogy jó eséllyel a következő napok teljesen átírhatják a számokból nyert infókat. De a találgatásnál sokkal érdekesebb és pontosabb módszer, ráadásul a csapatok elemzői is ugyanezt…..
Az F1-es közvéleményt leginkább foglalkoztató kérdés a szezonkezdet óta a Ferrari vártnál visszafogottabb tempója. De vajon mi állhat a Scuderia tempóingadozásának hátterében? Ugyan csak három versenyt telt el eddig, de ahogy a mondás tartja, három ember már tömeg, így három verseny adatai már…..
Wéber Gábor Ecc-pecc-kimehetsz 2019.03.04 18:01:51
  Az F1-es tesztnapok legkedveltebb össznépi társasjátéka az erősorrend megfejtése, ami majdnem olyan megbízható, mint a kávézaccból jóslás. A pontos sorrend meghatározása szinte lehetetlen, ennek ellenére bizonyos tendenciák jól kirajzolódnak, ha kellő alapossággal nézzük az…..
Mostanra mind a tíz F1-es csapat idei autóit láthattuk már valamilyen formában, és ugyan még rengeteg kisebb-nagyobb változás lesz rajtuk, elsősorban az újratervezett első szárnyak hatékonyságán múlik majd a siker. Már első blikkre is eltérő koncepciók bontakoznak ki, úgyhogy gyorsan össze is…..
A tavalyi 2,2 milliárd dollárnál idén biztos többet költenek majd a csapatok a csekélynek tűnő, ámde aerodinamikailag annál jelentősebb 2019-es szabályváltozások miatt. A Forma-1 amúgy is kimagaslóan legmagasabb költségelemét a kutatás-fejlesztés jelenti, ami döntően befolyásolja a…..
Természetesen féltve őrzött adatokról van szó, azonban számos forrásból összecsipegetve elég jó közelítéssel összeáll a kirakós, ami az F1-es mezőny összköltségét, valamint a csapatokra, vagy akár az autógyártókra bontott költségvetést illeti. Nem vagyok gazdasági újságíró, azonban az autósport…..
Íme, egyetlen képbe sűrítve az austini verseny lényege, méghozzá micsoda képbe!  Első ránézésre csak egy Mercedes hátulról, azonban a két hátsókerék állapota sokat mond az avatott szemnek. Aki emlékszik még rá, a 37-38. kör környékén magam is rácsodálkoztam a közvetítésben, hogy a Lewis…..
  A megoldás szokás szerint összetett és nem is pofonegyszerű, azonban az egész szezonra jellemző viselkedésminták alapján határozott irányvonalak rajzolódnak ki a Ferrari és a Mercedes közti eltérésben. Mindezt persze a folyamatos fejlesztési verseny is befolyásolja, amiben az elmúlt egy-másfél…..
Amikor szombat délután a Q2 elején Lewis Hamilton a lerobbant Mercedes-e mellett guggolva csóválta a fejét, maga sem gondolta volna, hogy másnap egy nem várt győzelmet ünnepel. Persze ehhez Vettel hibáján kívül kellett rengeteg szerencse, meg a sportfelügyelők vajszíve is. Hamilton szó szerint a…..
Raikkönen tényleg szándékosan lökte ki Hamiltont? Kizárt. Tipikus versenyszituáció volt, amikor a belső, fel nem gumizott íven, még hidegebb gumikkal elméri a féktávot a belül helyezkedő. A féktáv kezdete előtt ugyanis még Kimi volt előrébb valamivel, ám a külső íven Lewis mélyebbet fékezett és…..
A Red Bull Honda motorokra vált 2019-től, amiben nincs semmi meglepő, ha számba vesszük a lehetséges előnyöket és hátrányokat. Számomra nem volt kérdéses a Red Bull döntése, hogy 2019-től a Hondát választják motorszállítónak, hiszen a hibrid éra elmúlt négy és fél évét megnézve a japánok…..