Regisztráció Blogot indítok
Adatok
netbulldog

1 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hétvégén arról beszélgettünk, vajon ki vesz olyan eBook-ot, ami leír pár triviális dolgot, olyat, amit kis kereséssel máshol ingyen is meg lehet találni? Aztán persze eljutottunk odáig, hogy bizony van egy olyan kör, amelyik szakmányban gyártja ezeket, és van egy szélesebb kör,…..
netbulldog 2009.07.15 01:07:26
@Konrad: Azért a linkelgetést megtanulni, vagy egy wordpresst feldobni, még nem egy nagy ördöngösség, hogy rögtön szakemberhez kelljen fordulni. És tudtommal egy adsense kampányhoz sem kell semmilyen szakvizsga. Ez a szakember keresés érdekes téma. Egy ügyfelem keresett linképítéshez teljesen mindegy milyen kaliberű embert. Mindent megmozgatott, de alig talált valakit, aki szakinak mondta magát, annál az ügyfelem is többet tudott. Hol lehet online szakértőket találni?

Na és a másik. Te mint online marketing szakember mennyiért csinálsz nekem 1000 linket egy új weboldalamhoz? Ja, hogy drágán, akár szezren is felül? Kösz, ez már nem fér bele az egyszemélyes vállalkozásomba. Én a kiszervezés elkötelezett híve vagyok, de egy egyszemélyes induló vallalkozás nem tud megfizetni se grafikust, se programozót, se linkmarketingest, se szövegírót. Megpróbálja megcsinálni önmaga.

Hát ezért veszik meg az infotermékeket, mert kis befektetetéssel, az alapjait elsajátíthatja. Nem beszélve aról, hogy ha én valamennyire megtanulom valamelyik ágát, akkor már nem tudnak megvezetni. Se a programozók, se a nyomdászok, se a marketinges.

Ja, és ha fáj a hasam, azért csak megnézem a Mária Treben könyvben, hogy mit írnak, hátha egy kamilla teával megoldom a dolgot. Ja, és a gyertyát is ki tudom cserélni, ha már akadozik a gyújtás az autómban.
netbulldog 2009.07.16 10:30:04
@Mária: Már sok blogban olvasom hozzászólásaidat, és lerí rólad az irigység, hogy mer valaki is ahhoz folyamodni, hoy a bizniszedbe belepiszkítson... Felhígult a szakma szerinted, de a vészes az, hogy többre viszik ők néha mint Ti, a szakemberek, elveszik előled az ügyfeleket, sőt az ügyfelek saját magukat határolják el a tanácsadástól, mert már kezdenek belelátni egyes dolgokba, és nem lehet őket megvezetni.

Az a baj, hogy még mindig a 10-20 alkalmazotton felüli cégvezetőkről beszélsz, és nem jön át, hogy több ezer olyan vállalkozás van, ami egyszemélyes, jó esetben van egy adminisztratív titkárnő, vagy családtag, még jobb esetben van még pár ember, aki dolgozik a cégvezetőnek. De nagyon sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy fenntartsanak grafikust, nyomdászt, programozót, marketingest, dizájnert, webfejlesztőt, üzletkötőt, ügyfélszolgálatost. Egyszerűen muszáj magukat továbbképezni, még akár villanyszerelésben is. Ne etessen már meg a villanyszerelő, hogy 3 konnektorhoz a falba kellett tenni 30 vezetéket, meg 10 csövet, mikor tudom, hogy 3 szál másfeles réz is elég. És a nyomda se etessen meg, hogy ezt nem lehet megcsinálni, mert brg-ben küldtem el a kreatívot.

A szakirodalom is tele van ebookokkal, és az offline könyvekben is több tízezer ebook van. Ja, és megnéztem a könyvtárban, másfél méter ebook van a villanyszerelésről :-) Ja és a szakácskönyvből tudod mennyi ebook van a könyvátrban? 10-15 oldalasak. Nagyon sok sztm nem is látott szakács szakit sosem. De ott van Stahl Judit is. Őrá hogy haragudhatnak már az igazi hotelekben edződött aranydíjas mesterszakácsok! Egy évben kiad 12 ebookot finom kis füzetecskék formájában. De ebből nem gondolnám, hogy felnő egy nemzedék, aki főzni nem tud, mert Horváth Ilonát még nem olvasta.

Az infotermék mint vallás elmélet átvihető az offline könyv tömegtermelésre is, ott is számolatlanul adják ki a vackokat. De a sok barkács könyv is nem azért jön létre, hogy asztalosokat faragjon az emberekből, és a sok kertészeti könyv sem azért születik, hogy kertészmérnök legyek. Nem veszem el a szakemberek kenyerét, hogy megveszek néhány kerttervezési könyvet, de nem fogok bambán állni, ha eljutok oda, hogy rábízom a kertemet, és azt kérdezi, mi az elképzelésem.
netbulldog 2009.07.16 11:50:57
@Kolbert István: Az audit nem kötelező, nálunk a könyvtár minden évben ad ki könyveket, a kutya sem nézi meg őket a szerzőn kívül, egyedül egy ISBN szám-ot kérnek hozzá, aztán ennyi. Ott meg a formátumra jobban kíváncsiak, mint hogy lektorálták-e vagy sem. Semmi szakmai elbírálás nincs, még szakkönyveknél sem. Egy vidéki nyomda meg eleve nem foglalkozik ilyennel, örül, ha munkája van.
Szerda délután fény derült a Milliomos Születik második mentorára, Wolf Gábor személyében, aki harmadmagával be fog költözni a valóság showba.Azon gondolkodtam, hogy ha Wolf Gábor képes beköltözni három hónapra a villába a project kedvéért, akkor az vajon mennyi bevétel…..
netbulldog 2008.05.20 15:56:56
Az az igazság, hogy az ajnározza Hegedűs Dávidot, aki már elnézést, de tök málé volt eddig az online világban. A 25hétben többet beszélt Dávid a drupálról, mint a marketingről. Akinek már volt honlapja, vagy nem okoz neki gondot egy félórás telepítés, az heteken át unta magát. Az elején még szépen indult, hogy piackeresés, szűkítés, ötletelés, hihetetlen szakértői oldal felfuttatása aztán a közepe hetekig drupál fényesítés, aztán a végjáték felé napokig gyanús csend, majd a 25 hét végén mégiscsak hirtelen előjött egy infotermékkel. Méghozzá a fogyókúra népszerűségét meglovagolva. Hopp, hirtelen a semmiből többezren rendeltek, egy órával a határidő előtt odabiggyesztette a sarokba, hogy megvan az 1,6 milla. Se honlap felfuttatás, se optimalizálás, se szakértői imázs kialakítása, se hírlevél adatbázis építése semmi, csak az ismerőseit mozgósította, hogy az ő levlistájukra dobják már ki az ebookot. Hogy ebből mennyi megrendelés lett, a kutya sem tudja, holott a 25hét kapmpány idején még videót is mutatott, mennyi sok bevétele van különböző projektjeiből. Hiába kérlelték a 25 hetesek, hogy zárja már le, hogyan sikerült, kik voltak a kampányban, mennyi hírlevélre ment ki, mennyi a konverziós arány, ki küldte vissza, stb. És már hiába is várják. Az összefoglaló dobozos anyagot hiába várják azóta is, pedig ez is benne volt az árban. Közben voltak különböző projektek, BOV, OVA, egyik sem teljes még. Igért összefoglalót publikusan, egy-két heti anyagot csinált úgy emlékszem. Tele volt igéretekkel, amiből minimális valósult meg.
Hát igen. Kolosszális kérdés napjainkban. Virágzanak a marketing tanácsadók, mindenki szervez, toboroz, ajánl, frázisokat puffogtat. Csak néhány a közelmúltból:Soha nem látott lehetőség, ne hagyja ki, ha kihagyja, soha nem lehet Önből milliomos. Vegye meg a cd-met, a dvd-met, ez…..