Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Frankie2008

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az első cikkben - Miért jó a pénzügyesnek? – arról volt szó, hogy karrier szempontjából sokkal jobb pénzügyesnek lenni, azonban a fizetések az IT szektorban magasabbak. A második részben - Miért magasak az IT fizetések? – körbejártam azt is, hogy miért van ez így. Most azt…..
Egy nagyon hálás (vagy hálátlan?) témával szeretnék ma foglalkozni, méghozzá a különböző főiskolai és egyetemi szakok szükségességéről, illetve szükségtelenségéről. Már előre félek attól, hogy milyen háború lesz a kommentek között ahol a virtuális bitófán én…..
Frankie2008 2011.09.12 20:53:22
1. Most sincs kevesebb kiemelkedő pályakezdő mint húsz évvel ezelőtt. Valószínűleg több se. A menő munkahelyek és a tehetséges és piacképes tudással rendelkező fiatalok gyorsan egymásra találnak. Az átlag magyar cég átlag személyzetise soha nem találkozik velük, legfeljebb az autópályán, amikor elhúznak mellette.

Azok, akik a versenyben alulmaradtak, pedig írják százszámra az életrajzukat a versenyben alulmaradt cégeknek, ahol ebből a kontraszelektált mintából levonják a hamis következtetést, hogy rossz az egész magyar felsőoktatás.

2. Nem értem, mire gondolnak, akik azt mondják, hogy elburjánzott a felsőoktatási intézmények száma? A hatvanas évek óta nem jött létre új állami műszaki felsőoktatási intézmény, a mostani karok kb. harmada már Ferenc József idején is létezett valamilyen formában.

3. A kreditrendszer elég csalóka. Eredetileg az volna a célja, hogy ne húzódjanak el a tanulmányok, néhány nem sikerült vizsga miatt, és ez működik is azok esetében, akik tanulmányaik során csak egy-két tárgyból buknak. Ezért én jónak tartom. De ha valaki jobban elcsúszik, akkor a műszaki szakokon (egyébként helyesen) szigorú előtanulmányi rend miatt egy olyan dominóeffektus lép fel, ami miatt szinte reménytelen befejezniük a sulit.

4. Hol itt a sok diplomás? Ha figyelembe vesszük, hogy a statisztikák szerint műszaki szakokra gyengébb pontszámmal felvettek kétharmada soha nem végez, illetve hogy az új szakok és karok nagy része nem műszaki területen jött létre, akkor azt látjuk, hogy alig végez több mérnök, mint húsz évvel ezelőtt.

5. Az olvasom a fórumokon, hogy az idősebbek szerint a fiatalok nem tudnak olvasni, fogalmazni, számolni, hülyék. A fiatalok szerint az egyetlen esélyük, ha elhúznak innen jó messze. Mi lesz ebből? Nincs itt baj a gondolkodással?
A magyar állam a diákok átverésében segédkezett, aminek véget kell vetni: morális kötelesség a diplomagyárak bezárása. Nem tudjuk, hogy Hoffmann Rózsának a felsőoktatási intézményekkel kapcsolatos tegnap kiszivárgott tervei a valóságban mennyire előrehaladott…..
Frankie2008 2011.05.05 18:12:44
@belekotty:

Ez a cikk, és a kommentek igen jelentős része erőteljes csúsztatás.

"Azzal viszont, hogy a magyar állam boldog-boldogtalannak engedte, hogy ilyen papírosokat bocsásson ki"

A most megszüntetésre-összevonásra javasolt állami intézmények nagy része évtizedekkel a rendszerváltás előtt lett felsőoktatási intézmény, amikor még egyáltalán nem lehetett diplomás túlképzésről beszélni.

Jó példa erre az Óbudai Egyetem, amely a hatvanas évek közepén lett főiskola (Kandó, Bánki), jogelődje pedig már Ferenc József idején is Magyar Királyi Állami Felső Ipariskolaként működött. Ezek szerint már akkor is diplomás túlképzés volt? Mi a cél? A középkor?

Természetesen szólnak észérvek amelett, hogy ne működjön egymástól néhány villamosmegállónyira két lényegében azonos profilú állami intézmény (BME, ÓE Kandó, ÓE Bánki), de nem hiszem, hogy a XIX. században pont egy több mint száz éves múlttal rendelkező elektronikai-informatikai-mechatronikai oktatási intézményt kellene megszüntetni- visszafejleszteni.

(Itt jegyzem meg, hogy a minisztériumi előterjesztésben nem szerepel a megszüntetés, csak az, hogy "A többi intézmény ezekbe olvadna be.")