Adatok
Frankie2008
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az első cikkben - Miért jó a pénzügyesnek? – arról volt szó, hogy karrier szempontjából sokkal jobb pénzügyesnek lenni, azonban a fizetések az IT szektorban magasabbak. A második részben - Miért magasak az IT fizetések? – körbejártam azt is, hogy miért van ez így. Most azt…..
Egy nagyon hálás (vagy hálátlan?) témával szeretnék ma foglalkozni, méghozzá a különböző főiskolai és egyetemi szakok szükségességéről, illetve szükségtelenségéről. Már előre félek attól, hogy milyen háború lesz a kommentek között ahol a virtuális bitófán én…..
A magyar állam a diákok átverésében segédkezett, aminek véget kell vetni: morális kötelesség a diplomagyárak bezárása. Nem tudjuk, hogy Hoffmann Rózsának a felsőoktatási intézményekkel kapcsolatos tegnap kiszivárgott tervei a valóságban mennyire előrehaladott…..
Frankie2008
2011.05.05 18:12:44
@belekotty:
Ez a cikk, és a kommentek igen jelentős része erőteljes csúsztatás.
"Azzal viszont, hogy a magyar állam boldog-boldogtalannak engedte, hogy ilyen papírosokat bocsásson ki"
A most megszüntetésre-összevonásra javasolt állami intézmények nagy része évtizedekkel a rendszerváltás előtt lett felsőoktatási intézmény, amikor még egyáltalán nem lehetett diplomás túlképzésről beszélni.
Jó példa erre az Óbudai Egyetem, amely a hatvanas évek közepén lett főiskola (Kandó, Bánki), jogelődje pedig már Ferenc József idején is Magyar Királyi Állami Felső Ipariskolaként működött. Ezek szerint már akkor is diplomás túlképzés volt? Mi a cél? A középkor?
Természetesen szólnak észérvek amelett, hogy ne működjön egymástól néhány villamosmegállónyira két lényegében azonos profilú állami intézmény (BME, ÓE Kandó, ÓE Bánki), de nem hiszem, hogy a XIX. században pont egy több mint száz éves múlttal rendelkező elektronikai-informatikai-mechatronikai oktatási intézményt kellene megszüntetni- visszafejleszteni.
(Itt jegyzem meg, hogy a minisztériumi előterjesztésben nem szerepel a megszüntetés, csak az, hogy "A többi intézmény ezekbe olvadna be.")
Ez a cikk, és a kommentek igen jelentős része erőteljes csúsztatás.
"Azzal viszont, hogy a magyar állam boldog-boldogtalannak engedte, hogy ilyen papírosokat bocsásson ki"
A most megszüntetésre-összevonásra javasolt állami intézmények nagy része évtizedekkel a rendszerváltás előtt lett felsőoktatási intézmény, amikor még egyáltalán nem lehetett diplomás túlképzésről beszélni.
Jó példa erre az Óbudai Egyetem, amely a hatvanas évek közepén lett főiskola (Kandó, Bánki), jogelődje pedig már Ferenc József idején is Magyar Királyi Állami Felső Ipariskolaként működött. Ezek szerint már akkor is diplomás túlképzés volt? Mi a cél? A középkor?
Természetesen szólnak észérvek amelett, hogy ne működjön egymástól néhány villamosmegállónyira két lényegében azonos profilú állami intézmény (BME, ÓE Kandó, ÓE Bánki), de nem hiszem, hogy a XIX. században pont egy több mint száz éves múlttal rendelkező elektronikai-informatikai-mechatronikai oktatási intézményt kellene megszüntetni- visszafejleszteni.
(Itt jegyzem meg, hogy a minisztériumi előterjesztésben nem szerepel a megszüntetés, csak az, hogy "A többi intézmény ezekbe olvadna be.")
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A mai gólyák húsz év múlva mondjuk fotongörbítőn fognak dolgozni. Ehhez az lenne a legcélravezetőbb, ha az egyetemen a fotongörbítő méretezését tanulnák, de ha ezt megtehetnénk, akkor már értelmét vesztené, hogy a későbbiekben ezzel foglalkozzanak. Szükségképpen olyasmit fognak tehát tanulni, amire hosszútávon az égvilágon semmi szükségük .
Amit mégis meg kell tanulni, az maga a tanulás és a váltás képessége. Ma kapok egy eszközt és feladatot, beletanulok, elemzem a problémát, és holnap összerakok belőle valami működőt. Aztán holnap egy egész más eszközt, aminek talán semmi köze az informatikához, és abba is beletanulok, és abból is felépítek valami használhatót. Ebben érdemes rutint szerezni, és ennek biztos van is jövője.