Regisztráció Blogot indítok
Adatok
clonefish

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Szemét, faltól-falig beton utcák, omladozó vakolat, igénytelen közterek. Szmog, keresztbe-kasul parkoló autók, dugók, zsúfolt buszok, feszült emberek. Sokak szemében ez ma a város, és ez különösen igaz Budapestre. Pedig nem kéne százmilliárdokat költeni arra, hogy ez ne…..
clonefish 2010.03.30 20:03:54
Azt gondolom, hogy elég fontos dolog lenne a parkolási helyzet rendezése. Praktikusnak tartanám a parkolás és a tömegközlekedés összekapcsolását, és a parkolás környezetvédelmi ügyként kezelését. Ez ugyan épp a mostani helyzetben kicsit merészen hangzik, de szerintem középtávon megvalósítható, és logikus lenne, ha a teljes budapesti parkolási rendszer átkerülne a BKV üzemeltetésébe. Nyilvános elszámolásokkal, kizárólag az alábbi célokra felhasználható bevétel: üzemeltetés (minimalizált költségek), parkolóházak építése, tömegközlekedés feljesztése. Járulékos haszon, hogy így a parkolódíjak fizetésére való hajlandóság is megnőne, ha mindenki tudná, hogy nem magáncégek és pártkasszák töltődnek fel a bevételekből.
Lehetne "zöld parkoló" zónákat bevezetni. Tömegközlekedési csomópontok környékén kijelölt zónák hosszú (egész napos) parkolásra szabott, progresszíven csökkenő díjakkal, ahol a parkoló automatánál fizetéskor kapott kóddal BKV jegyet, vagy bicaj bérleti utalványt kap a vásárló. Célja, hogy még ha be is megy autóval a városba, érdemes legyen átszállni a tömegközlekedésre, azzal intézni az ügyeket, majd szintén tömegközlekedéssel visszatérni a kocsihoz.
A újonnan épült parkolóházak díjait úgy kellene megállapítani, hogy kb. 2 óra belvárosi, utcai várakozás díja egyenlő legyen egy egész napos parkolás árával a parkolóházban. Szerintem. :)
clonefish 2010.03.30 20:24:40
@darkgreen: Szerintem ezt minimális ráfordítással, pillanatok alatt be lehetne vezetni. A parkolóautomata ha cetlit tud nyomtatni, akkor tud vonalkódot is, a jegyautomatába meg nem ördöngősség egy leolvasót szerelni. És minél kijjebb hagyod a kocsit, annál olcsóbb a napidíj. Pl. És a zónakijelölés sem nagy költség. Szerintem ez reális lehetőség.
Ösztönözni kell az embereket, nem megtiltani dolgokat, és mindjárt jobb lesz a hangulat is.