Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kovács Kristóf

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Úgy látszik létezik valami titokzatos erő, ami a magyar tévébiznisz közepesnél nagyobb kutyáit ellenállhatatlanul vonzza a vendéglátás felé. Nem elég nekik tulajdonolni, élőben is imádják játszani a vendéglőst. Az online táskaipar, illetve a kamera előtti zavart…..
Kovács Kristóf 2008.05.12 23:02:28
Kedves blogozók,

Nem vagyunk önmagunk ellenségei. Tisztában vagyunk azzal, hogy a vendégeinkből élünk, és nyilvánvaló, hogy egy 15 személyes szülinapi saját jól felfogott érdekünkben sem fogunk elszalasztani. Azt is tudom, hogy minden elégedett vendég mégtöbb vendéget hoz, és ez természetesen fordítva is igaz. Ezzel együtt a következőket tudnotok kell:

A Déryné egy kis kapacitású bisztró, mindent frissen készítünk, egyenként, egyáltalán nincsenek készételeink. 2-4 személyes vacsorákra vagyunk berendezkedve, mindent a chef személyesen tálal a vendégtér kellős közepén a látványkonyhában.

Már 8-10 vendég együttes étkezése is külön felkészülést igényel, hiszen ennyi főételt egyszerre nem is tudunk kitálalni a földszinti konyhánkban. Ha nem tudunk előre felkészülni, akkor egy nagyobb csoport miatt (mindenki szereti egyszerre kapni a fogásokat) az egyidejűség miatt akár 30-40 percre is megáll az élet, és ezt a nálunk étkező többi 70-80 vendég bánja. Ezért kialakítottunk egy olyan rendszert, hogy 15 fő fölött külön kezeljük a foglalásokat, mint egy kis rendezvényt, és előre felkészülünk, menü ajánlatokkal, ha kell, tortával, előételekkel, tapasokkal, behűtjük a borokat, személyzetben és alapanyagban előkészülünk és az előkészítőkonyhánkból tálalunk.

Mindez azért tűnik ilyen körülményesnek, mert mindeközben az étterem folymatosan teltházzal üzemel, 4 napra előre tartunk a foglalásban és a rendezvény nem béníthatja meg a munkát. Egy nagy kapacitású, fél-háromnegyed házzal üzemelő étterem (inkább ez a jellemző a városban) minden ilyen jellegű körülményeskedés nélkül megoldja a feladatot, hiszen korántsem súrolja a kapacitásuk határait.

Persze ebben a folyamatban a vendégnek is közre kell működnie. Segítenie kell a menü előrendelésében, a torta kiválasztásában, és mindezt - ha szükséges - kommunikálnia kell a csapatával. Naponta csinálunk szülinapokat és borkóstolókat, céges rendezvényeket ilyen nagyságrendben és nem volt probléma eddig sehol. A fenti kommunikációt azonban nem tudjuk nélkülözni. A város egyik legnagyobb forgalmú vendéglője vagyunk, egy 15 fős foglalást sajnos nem tudunk egy tollvonással elintézni.

Mindezt valóban személyesen szoktam intézni pontosan azért, mert hiszek a személyes vendéglátásban. A kedves hölgy elbizonytalanodott, amikor a fenti információkat meghallotta és időt kért. Utána - szinte az utolsó pillanatban - valóban nem ért el, ismeretlen számokat nem szoktam felvenni, de egy sms-t ha küldött volna, biztosan visszahívom és megbeszéljük a részleteket. Közben telt-múlt az idő és megtelt a foglalási könyv, így végül a borozóban tudtunk volna helyet adni, ez azonban nem felelt meg. Az eset tanulságos, nyilván hibáztunk, talán el is beszéltünk egymás mellett. Egy azonban biztos: azért vagyunk, csak azért, hogy vidám és boldog vendégek távozzanak tőlünk. Ha ez most nem sikerült, akkor nyilván valamit elrontottunk. Le fogjuk vonni a tanulságokat.

Kovács Krsitóf
Déryné

u.i. Kedves drszaszp! A Krisztina tér 3 műemléki felujítása az Auguszt család fennmaradt fotói alapján történt. A régi Auguszt Cukrászda képei pedig a bejárattal szemben ki vannak függesztve..kóstólja meg a süteményeinket - hetente ők is személyesen tesztelik, mert hozzánk jár az Auguszt család is...erre különösen büszkék vagyunk!