Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Wasiliy

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A FUTÓMŰ Hol is kezdjem a harmadik részt? Jó, kezdjünk egy rendhagyó definícióval. Mi a (lemezjátszó) futómű? A lemezjátszás elmélete szerint a lemeznek el kell fordulnia a tű alatt. Az elfordulás állandó sebességen kell történjen, úgy, hogy közben a tű mozgását a…..
Wasiliy 2017.08.29 23:12:43
@Analoglued: Köszönöm a válaszod, és a tegeződést is. Akkor jobb ha hagyom ezt a hangkar-szeparálás témát. Persze nem ez az egyetlen dilemmám, úgyhogy lehet, hogy mostanában foglak még zavarni a kérdéseimmel. Igen a funk firm "cuccai" szédületesek, sajnos az áruk is az. Az achromatot egyelőre elengedtem, a "Nem babra megy alátét" című írásodat is többször olvasva (ahogy mindet) végül az origin live lemezalátétet választottam. Ráadásul az achromatból maga a gyártó is a vastagabb 5mm-es változatot tartja az igazinak. És itt az ár mellett már a rega karok vta beállítási problémája is megjelenik, vagyis hogy, a vta-állítás teljes hiánya. És itt megérkeztem a következő problémámhoz, sajnos ifjonti hévvel ide-oda kapva beszereztem a nad533-hoz egy rb300-as kart, amiben a belső kábelezést gyorsan lecseréltem, és a nad gyári rb250-es karját eladtam, hogy mérsékeljem a kiadásaimat. Az ol alliance-t fellelhetetlennek minősítve jutottam erre a vonalra, és gondoltam lassanként kap majd mindent ez az rb300, amit csak lehet venni hozzá külön: vta adjuster, speed nut, külső karkábel, asszimetrikus ellensúly. És előbb-utóbb csak lesz belőle valami, amit hangkarnak lehet nevezni. De sokat olvastam mindenfelé és úgy tűnik, hogy alapvető konstrukciós hibái vannak, amiket nem lehet kiküszöbölni, pl. magának a karcsőnek az anyaga, ami hát nem a legigényesebb, a különböző olcsó műanyag alkatrészek alkalmazása mindenhol a kar bázisán és annak a környékén, az anti skatingje, a laprugós ellensúly skálája, stb. És mindeközben ráakadtam az oly' nagyon áhított ol alliance-ra, amit közvetlenül a gyártó honlapján lehet megrendelni 295 font + némi postadíj fejében. S a jelenlegi font gyengélkedés mellett, alig több mint 100 darab ezrest jelent magyar pénzben számolva. Ráadásul, ez akkor egy zsír új hangkart jelentene, és nem is a leghitványabb fajtából, ami legalább 15-20 évig elkaristol a barázdák fölött. Tehát a kérdésem végül az lenne, hogy menjek tovább az rb300 fejlesztésén, ami egy-egy lépésben kisebb kiadást, jelent, vagy ugorjak neki a nagyobb falatnak (mint az a bizonyos alamuszi macska) és legyen az egyszeri nagyobb beruházás sz ol alliance-ra? Illetve, elérheti-e az rb300 azt a szintet, ha az összes általam említett fejlesztése megvalósul? Most még (viszonylag) kis veszteséggel tudnék talán túladni a rega karon. És ne haragudj, hogy ennyire terjengősek a kérdéseim!

Üdv,
Gábor
Wasiliy 2017.08.30 10:14:54
@Analoglued:

Szervusz!

Köszönöm a válaszod, most megleptél kissé. Én eléggé elkanyarodtam a futómű kérdéstől, de örülök, hogy te visszatértél. Meg is kérdezném - kihasználva a felvetésed -, hogy a systemdeck IIX és a IIX900 között van számottevő különbség? Illetve ezek ugye függesztett vázas konstukciók, ami merőben más, mint a rega egyszerű deszkalap konstrukciója, de jelentősen jobbak is? És a systemdeckekkel szemben a thorensek hasonló függesztett vázas futóművei szerinted milyen minőséget képviselnek? Ezek viszonylag gyakran fellelhetők (és még megfizethetőek számomra - ez leginkább a systemdeckre vonatkozik), úgy ebayen, mint itthon.

Üdv,
Gábor