Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lord Destro

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem gondoltam volna, hogy darázsfészekbe nyúlok, amikor idén áprilisban azt merészeltem leírni itt a Nerdblogon, hogy a legendás m.a.g.u.s. szerepjáték volt a mi kicsi és savanyú AD&D szabálykönyvünk. A tanúból kölcsönzött hasonlat végéről sajnos én és a kommentelők is lefelejtették a…..
Lord Destro 2017.08.24 09:20:48
@Bobby Newmark: Kicsit elmentünk az alap állítástól, miszerint a MAGUS a szegény ember AD&D-je, én mindössze ezt cáfoltam. Nyilván van a M*-nál jobb és valószínűleg rosszabb rendszer is. De pl. ebben, azaz a varázslat tanulásban toronymagasan jobb a M*!!! AD&D-ben szépen felírod a 3. szintű varázslódhoz azt a legjobb esetben 5 spellt, amit tud, s ha éppen egy tűznyilat memorizáltál, akkor futkoshatsz egy tűzelementál elől vadul másnap reggelig, amikor újra tanulhatsz. A tűzvarázsló tényleg nehéz karakter, de nem lehetetlen belőle jót játszani. Mindenki más, akár egy csatán belül is többször értelmesen újratölthető, szóval ebben is biztosan jobb a M*, mint az AD&D. Más rendszereket nem ismerek ilyen mélységig, így azok összehasonlítására nem vállalkozom! :-) Azt majd megteszik a többiek! :-)
Lord Destro 2017.08.24 09:50:18
@nick papagiorgo: No itt lépünk át a két rendszer összehasonlításából a játékstílusok összehasonlításába. A kezdő játékos és KM a könnyebbség kedvéért lineáris kalandokat játszik. Menj oda, gyakd le, szedd össze a kincset, gyere vissza lépj szintet, kezd újra. Mert kezdők, s még nem értik, hogy ennél van jobb, izgalmasabb része a szerepjátéknak, mivel számukra még ez is új és izgalmas. Mi is voltunk ilyenek, s akkor azok a kalandok is fenomenálisnak tűntek. A gyakorlottabb KM/játékosok meg a nyitott kalandokat kedvelik, ahol szabadon mozoghatnak, van intrika, egy-egy tettük befolyásolja a környezetet, akár saját megítélésüket is, nem csak a harc, sőt inkább nem a harc dominál. (Egyébként pont erre fejlődik az online RPG-is, ha megnézed...) Azt, hogy kinek mi tetszik saját igénye dönti el. Én pl. személy szerint nem álltam soha neki mondjuk alkoholizált állapotban mesélni, mert sajnáltam rá a befektetett munkát. Ha csak a hent volt a lényeg, akkor standard 1.0-ás fogadó, ahova belépnek a partitagok és indulhat a csetepaté. Egy óra alatt megvoltunk, s mindenki mehetett tovább aljasodni. Ezek a karakterek nem indultak életút játékban, nem volt fejlődésük, csak a bunyó érdekében/okán voltak ott. De ez nem szerepjáték szerintem, hanem mondjuk társas, tábla nélkül. A szerepjáték ott kezdődik, hogy megformálsz egy karakter, azonosulsz annak problémáival, erősségeivel és akkor is kijátszod azt, ha az a karakter számára éppen kedvezőtlen a mese szempontjából. Ezalatt nem azt értem, hogy bezúzol a varázslóval a csata közepére, mert azt hiszed erős vagy, hanem azt, hogy miként fog reagálni a csapat barbára a varázslóra, aki egy varázslattal megmenti az életét. Miként játszik mondjuk egy alkoholfüggő karakter végig egy kalandot, ahol fontos a tiszta fej, s hogyan viszi kísértésbe a KM. Be tudja vállalni, hogy a bálba, ahova mentek be fog rúgni és botrányt csap, pont amikor feltűnés nélkül kellene maradnia csapatnak? S erre miként reagál a csapat? (Ja, s nem úgy, hogy megölik bezsákolják és elássák a kert végében...) Szóval szerintem itt indul a szerepjáték. Amíg csak az a lényeg, hogy legyen még egy +3-as kardod és a THAC0-d eggyel kisebb legyen, addig mindegy, hogy barlangban/dungeonban, vagy egy szépen megírt városban hentelsz, a játékmenet akkor is lineáris. Pont ezért életemben kétszer próbáltam meg klubban játszani, s rá is jöttem, az átlag - s ezzel senkit nem szeretnék sem degradálni, sem megbántani, vagy azt sugallni, hogy bárki aki ide ír, az ilyen játékos(!) - játékosnak csak erre van igénye.
Lord Destro 2017.08.23 17:09:33
@Bobby Newmark: Hát ha azon múlt a party teljes sorsa, hogy a föld alatt nem tudta ugrálva kikerülni a támadásokat, akkor ott komoly baj volt. Szerintem ez meddő vita. Mi tudtunk ezzel a rendszerrel játszani és élveztük, hogy ha kellett, akkor lehetett mihez nyúlni és a KM-nek nem kútfőből kellett 10-et, 20-at levonnia, vagy hozzáadnia egy-egy szituban a támadáshoz, védekezéshez. De tény, hogy erre figyelni kellett. Mi alapvetően nem a le a dungeonban és ott verjünk szét minden meséket toltuk, így ha volt harc belefért, hogy ilyen kis finomságokra ügyeljünk. De elfogadom, hogy erre figyelni kell, viszont ez tesz egy rendszert életszerűbbé. Ha nálatok ez belassította a játékot és a játékosok szétestek, akkor választani kell egy másik rendszert, ami könnyebben megy pont. Illetve nálunk az nagyon jól működött: Elfelejtetted hozzáadni? Kinek kellett volna? Neked, akkor Te felejtetted el, majd legközelebb nem felejtesz el ugrálni és pont! Nincsen reply az életben sem, s mennyi mindent felejtünk el így is... Ha emiatt valakire haragudni kell/lehet, akkor arra, aki elfelejtette! :-)