Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gyorgyh74

0 bejegyzést írt és 353 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
F1Vitriol 2022-es szezonkibeszélő 2022.03.20 18:40:05
Kezdjünk itt, lesz miről beszélni :) ..
gyorgyh74 2022.10.31 10:21:04
@MRNN_F1:

"53 az a 63 pont a vörösök és a Merci között"
Ami már csak 40 pont, ha így megy, a 3. hely lesz meg csak a Ferrarinak, mint csapatnak. Habár, ha azt nézzük, hogy így több szélcsatorna idő jár majd nekik, lehet nem fogják erőltetni a 2. helyezést. Hisz ez az év már réges-rég eldőlt, elment.

Vagy ki tudja? Ha a sormintát nézzük Hamilton helyezéseinél, most egy nullázás jön: a francia és a magyar GP-n egymás után szerzett "ezüstérmet", aztán Belgiumban nulla pontot, most ugye az USA és Mexikó pályákon második hely, jön a brazil GP, jön a 0 pont? :)

Vettel 2013-as 9 győzelmes szezonvégi sorozata nem lesz meg Verstappennek idén, de a pontkülönbség közte és a végén második helyezett pilóta között még elérheti a 2013-as 155 pontot. Jelenleg 136 pont, kis szerencsével összejöhet a 155 pontnyi különbség. Így is demoralizáló az előnye, bár nyilatkozta, hogy nem érdeklik a csúcsok megdöntése, ezt nem hiszem el. Minden arról szól az F1-ben, hogy csúcsokat kell dönteni. Ha adott a technika és a pilóta, ha ez a csomag kitart évekig, akkor rá fog menni, mert ezt diktálja az emberi természet. Ebből következően idén az lesz a célja, hogy megsemmisítsen mindenkit a mezőnyből, hogy érezzék a közvetlen ellenfelek a "törődést", ezzel olyan pszichológiai előnnyel fordulhat a 2023-as évadra, amit butaság lenne nem kihasználni. Ahogy állnak a dolgok, nem vagyok biztos abban, hogy a RB-t érintő pénzügyi és szélcsatornás büntetések nagyon vissza fogja őket vetni jövőre. Ergo, ha a FIA nem hoz új köztes szabályokat, akkor 2025-ig egy elég sima Verstappen éra van kialakulóban: 2021-22-23-24, mint Vettelnél annak idején. Sőt, jelenleg másolja is a németet, a 21-es utolsó körös győzelmet egy nagyon sima 22-es VB cím követte, jövőre talán Leclerc vagy Russel megszorítja majd, hogy aztán 24-ben megint nagyon sima legyen a szezonja. Persze ez csak találgatás meg "jóslás a kávézaccból"...
gyorgyh74 2022.11.15 14:17:30
@MRNN_F1:

Az a helyzet, hogy a printfutamot nem láttam, míg a versenyt addig néztem, míg Leclerc beleállt a falba, aztán hangos üvöltözés közben kikapcsoltam a tévét a p.csáb@ :)

Azóta megnéztem az összefoglalót persze. A végeredményt tekintve egyik szemem sír, a másik nevet: nevet, mert Russel ezzel a győzelemmel nálam végkép bebizonyította, hogy jobb, mint Hamilton. Lehet ezzel vitatkozni, de a teljes szezonra figyelemmel ezt kell mondjam. Russel 25 ponttal vezet Hamilton előtt, ezt nem fogja behozni, tényleg valaminek nagyon félre kell mennie, hogy Russel hátrébb végezzen a végén. Továbbá Russel 3 alkalomtól eltekintve mindig a top 5-ben végzett, ez Hamiltonnál 6 alkalom úgy, hogy mind a ketten kiestek egyszer-egyszer. Nevetek azért is, mert a Ferrari most végre versenyképes volt, még úgy is, hogy Leclerc szó szerint a falból jött vissza, ha nem tudta volna befejezni a versenyt, idén ez lett volna a 10. vörös nullázás valamelyik autójukkal. Pedzegettem már, hogy ez a mutatójuk majdnem a legrosszabb a mezőnyben, tán csak az Alfa Romeo van mögöttük, és ennyi pontot elszórni soha nem lehetett büntetlenül. Ehhez képest még mindig van esély az összetett és az egyéni második helyekre is, nem mintha a statisztikusokon kívül mást érdekelne a VB címekről lemaradók listája...
A másik szemem meg sír, mert a Red Bullt csak 1-2 pályán lehetett úgy igazán megfogni, látványosan szenvedtek Ausztriában és itt is a versenykörülmények közt...

Pérez: Nem érzem egy szinten Verstappennel, de ettől nem kellett volna nyilvánosan megalázni. Van esély arra, hogy megromoljon a viszonyuk, VB esélyes és favorit istállóknál soha nem jó nagyon önérzetes másodpilótát alkalmazni, mert előbb-utóbb balhé lesz a vége.
gyorgyh74 2022.11.21 09:33:18
@MRNN_F1:

Pérez évvégi 2. helyezése elúszott, a tökéletes RB szezont ez kicsit beárnyékolta szerintem. De tény, hogy szinte minden mutatóban a legjobbak az idén. De nézzünk kicsit a mélyére a száraz számoknak!

- Verstappen 22 futamon 146 ponttal verte a második helyezett Leclerc-t, ez 9 ponttal kevesebb, mint 2013.ban a Vettel-Alonso különbség 19 futam teljesítése után. Magyarul Vettel anno hatékonyabb volt, mindössze egyszer esett ki, a holland két alkalommal. Vettel 13, Verstappen 15 versenyen lett első, ezt nem hiszem, hogy hamar megdöntené bárki.

- Csapatszinten 205 ponttal verték a Ferrarit, míg 2013-ban ez 236 pont volt. Verstappen hihetetlen dominanciája is kevés volt ennek a két csúcsnak a megdöntéséhez - ez persze nem von le semmit az érdemeiből. Ez inkább azt jelenthetné, hogy az idei szezon "kiegyensúlyozottabb" volt: mind a két évben 5-5 pilóta volt, aki szerzett legalább egy győzelmet, pedig 2013-ban Mark Webber egyszer sem szerzett futamgyőzelmet. A másodhegedűsök Webber és Pérez is 3-3 alkalommal esett ki, ezen tehát nem múlt. A Ferrari 9 kiesése ellenére 39 ponttal verte a 3. Mercedest, ez nem éppen meggyőző fölény, de a betlik mellett mindenképp őket dicséri. A nagyobb probléma az, hogy a Red Bull hatalmas előnye mögött a Ferrari és a Mercedes nagyjából hasonló pontjai után a többiek borzalmasan le vannak maradva: a Merci mögött az Alpine 342 ponttal maradt le... 2013-ban legalább a Mercedes-Ferrari-Lotus trió a Red Bull mögött 360-354-315 pontokkal végzett, mondhatni hasonló teljesítmény, de az utánuk következők nem nagyon rúgtak labdába, ahogy idén sem, az 5. McLaren és a 6. Alfa-Romeo között 104 pontnyi különbség van.

- Szigorúan a kieséseket figyelembe véve Verstappen 2 kiesése 50 pontjába került, Leclerc 3 nullázása 75 pontba, ez tehát nem magyarázza a 146 pontnyi különbséget, a Ferrari stratégiai hibái és az autó teljesítményének visszaesése már annál inkább: Verstappen két kiesése mellett mindössze kétszer nem fért fel a dobogóra, Leclerc 3 kiesése mellett 8 alkalommal, ezeken a futamokon is nagyon sok értékes pont szóródott el, többségében a rossz taktika, az autó teljesítménye miatt, kisebb részt Leclerc vezetői hibája miatt, emlékezetes az Imolában becsúszott hibája, csak a 6. lett a dobogó helyett.

- Talán jó hír, hogy mindenki szerzett legalább 2 pontot idén (kivéve a két versenyre beugró Hülkenberg), ez jelenthetne némi kiegyensúlyozottságot, de nem: a top 3 csapat tagjai között is borzalmas különbségek vannak, de a 6. Hamilton és a 7. Norris között is van 118 pont. Mindebből szerintem az következik, hogy egy domináns csapatot sokkal inkább segít a pontrendszer, mint 2010-előtt a kevesebb pontok mellett. Magyarul, ha technikai szabályok esetleges megváltoztatásával nem lehet egy domináns csapat szarvát letörni, akkor érdemes lenne a pontrendszert átvariálni. A mostani pontokkal a győztes mindent visz, a hatalmas pontkülönbségek már bőven a zárás előtt kihirdetik a bajnoki címet, a mezőnyre pedig demoralizálóan hat. Természetesen van példa arra is, hogy jóval szerényebb pontozással is agyon lehet verni a mezőnyt, érdemes a Schumacher érára visszatekinteni, abból is a 2002-es szezonra: 17 versenyen 10-6-4-3-2-1 pontozással MSC 144, míg Barrichello csak 77 pontot szerzett, a harmadik Montoya csak 50-et... Ennél tökéletesebb szezon nincs, előtte sem volt és utána sem talán, MSC minden versenyen a dobogón végzett, 11-szer első, 5-ször második és egyszer 3. lett, a Ferrari csapatcímébe az is belefért, hogy Barrichello 5(!) alkalommal is nullázott, valamint kétszer a dobogót sem érte el.

Összegezve: sajnos nagyon hamar eldőlt a VB címek sorsa, ha nem is matematikailag, de érdemben igen. Az FIA-n múlik, hogy ezt tartósítják-e 2025-ig, vagy elébe mennek az újabb unalmas éráknak.
Botrányok szaggatta koronázás: a szezon minden nyavalyája egyetlen, döntő körben sűrűsödött össze. Max Verstappen a pályán ragadta magához a bajnoki címet, meg nem is. Akik történelmi felhajtást kerítettek a magától is történelminek ígérkező párharc köré, ne csodálkozzanak, ha hosszú időre kikezdték…..
gyorgyh74 2022.03.19 11:59:22
@Flowey:

Azt hiszem a legfőbb jellemzőit és vonásait az autóknak nagyjából véglegesnek lehet tekinteni azzal együtt is, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a Mercedes két fajta kasztnit mutatott be eddig (egy "hagyományosabb" és a mostani az oldaldobozok nélküli), de igazából egyik sem meggyőző teljesítményű. Nyilván lesznek még finomítások, de mint írtam is, az alapvető tervezési koncepciótól eltérni, amivel nekimennek az évnek, nos attól már nem nagyon lehet eltérni. Ezért lesz érdekes, hogy ki talál nagyon bele és ki az, aki nagyon mellé lőtt.

Hamiltonnak ezt az évet már csak a becsülete miatt is végig kell csinálnia, amondó vagyok 2023-ban ő már nem lesz tagja az F1-nek. A Szöszi csinálta jól, a VB cím után azonnal visszavonult, arcvesztés nélkül. Ezt az angol már nem teheti meg, és nem látok neki olyan jövőt sem, mint mondjuk Alonsonak. Az pedig, hogy egyfajta Raikkönen vagy Vettel váljon belőle, azt teljességgel elképzelhetetlennek tartom.

Ha a Ferrarinál fej-fej mellett lesznek a nyári szünetre a pilótáik, és ne adj isten még fölényesen vezetnek is, akkor engedni fogják őket versenyezni. Erre kevés esélyt látok, most talán Leclerc az, aki inkább érti és érzi az új autót, szerintem a szünetig ő lesz előrébb, meggyőző különbséggel.

Hát az érzelmeim eléggé beleszólnak a racionalitásomba is :) Azt szeretném, ha év végén a Ferrari visszatérne a trónra valamelyik pilótájával és csapatként is. Nem csak a szívem mondatja azt velem, hogy az ő pilótapárosuk most a legültőképesebb mindenféle téren.
gyorgyh74 2022.03.20 10:42:12
@MRNN_F1:
Szóval visszatérve a Mercedes 2021-es szezon eleji gyengélkedésére, a Brit GP-ig (ugye a közfelfogás szerint ekkor táltosodtak meg igazán, de ez a későbbi Hamilton eredményeket tekintve tévedés, az orosz, de még inkább a brazil nagydíjon indult be igazán) iderakom az időmérők eredményeit:

Lewis Hamilton 2 1 2 1 7 2 2 3 4 1
Max Verstappen 1 3 3 2 2 3 1 1 1 2

Ide írom a ezredmásodpercben a különbséget az időmérőről:
Lewis Hamilton 388 519 258 226 294
Max Verstappen 87 391 36 232 75

És a helyezések a verseny végén:
Lewis Hamilton 1 2 1 1 7 15 2 2 4 1
Max Verstappen 2 1 2 2 1 18 1 1 1 ki

A Maxi kiesésével végződött verseny után VER-HAM csata: 185-177 pont.

Amit ebből én leszűrök az az, hogy a Monacoi GP-n kívül (ahol totál elrontották a beállításait) Hamilton lemaradása az időmérőn soha nem volt még 4 tized sem, ami a legtöbb esetben a versenyen eltűnt. Most ez szűk 7 tized. Oké tudom, ez még csak az első verseny.

Valamint a 2021 év eleji új padlólemez miatti hátrányukat nem sikerült gyorsan ledolgozni, csak valamikor az olasz-orosz nagydíjak környékére, azaz nem volt olyan egyszerű túllépni a problémákon a fejlesztéseikkel. Nem is lehetett egyszerű, hisz az előző években tökéletesre csiszolt aero csomagjukba alaposan belerondított az új, lenyesett padlólemez. Hamilton legendás szerencséje (és Verstappen többszöri pechje) is segített abban, hogy a szezon utolsó harmadában annyira szoros lett a verseny.
Ebből következően, egy teljesen új fejlesztésnél, ha nem működik az autó, akkor az nagyon nem jó előjel a teljes szezonjukra nézve, ha az előző szezonban 6 hónapig tartott rendbe szedni a technikát. És akkor is inkább motorerővel voltak jobban ellátva, mint aero-val a Red Bullhoz képest.

Kevesebb szélcsatorna-idővel rendelkeznek, a költségplafon miatt sem lehet tízmilliókat rálocsolni a fejlesztésre. Nyilván van sejtésük a problémákról, akár szerencséjükre beletalálnak és sikerülhet is áprilisra megoldani sok mindent, de annyi a bizonytalansági tényező a teljesen új tervezési koncepciók miatt, hogy ez is inkább csak zsákbamacska.

Aztán ki tudja? Lehet a versenyre megtáltosodnak és agyonverik a mezőnyt...
Azért születik ennyi egymásnak ellentmondó ítélet, mert ennyit számít az emberi tényező a döntési folyamatban, vagy mert az FIA egymásnak ellentmondó ítéletekkel akarja befolyásolni a világbajnokságot? Köze lehet mindehhez a Forma-1-ről sorozatot forgató Netflixnek?..
gyorgyh74 2021.12.12 18:45:37
@MRNN_F1: @Flowey:

Hát igen, Masi a végére belejött a szabálykönyv bemagolásába. Ahogy Wéber is jelezte a közvetítésben, ha a verseny újraindítható, akkor újra kell indítani. Függetlenül attól, hogy egyetlen kör maradt a végére. Azt gondolom, hogy ha lett is volna még egy-két kör, Verstappen ezt már nem engedte volna el. Sokan és sokáig fogják még elemezni az utolsó 5 kört, mert ami előtte volt, az maximum a kiváló Pérez védekezéséről lehet emlékezetes. Addig és utána Latifi balesetéig igazából szerintem unalmas volt a futam. Hamilton megint egy másik univerzumban ment, hihetetlen milyen csomagot raktak össze a Mercedesnél az angol alá. Hiába tartotta fel ameddig lehetett a mexikói versenyző, Verstappen szinte azonnal szakadt le róla. Viszont amit régebben is többször leírtam, most végre beigazolódott: Verstappen VB lesz, mert minden tekintetben Hamilton szintjén, de inkább fölötte áll és a csapata is a Mercedes fölé került, még ha a pontszámok alapján nem ez lenne a helyzet. Taktikában, higgadtságban, merészségben és bevállalósságban is maguk mögött hagyták a német csapatot, és ez pont az utolsó verseny utolsó körében kapott bizonyosságot, persze kellett ehhez egy Max Verstappen is. És végre a sors visszaadott mindent kamatostól, amit elvett a hollandtól: a bakui defektet, a hungaroringi Bottas-torpedót, és ide sorolom a silverstone-i kiesését is. Ha ezeken a pályákon jóhiszeműen "csak" második helyeket szerzett volna Verstappen, akkor már rég eldőlt volna az egész VB, még a konstruktőri is a Red Bull javára...

Egyik szemem sír, a másik nevet.

Sír, mert a Ferrari idén is csak árnyéka annak, amit képvisel, hiába a konstruktőri 3. hely, ez igazából senkit sem érdekel. Ahogy a Mercedes 1. helye sem.

Nevet, mert megtört végre a Hamilton éra - a vég kezdete?
gyorgyh74 2021.12.12 21:54:17
@MRNN_F1:

113 volt a pulzusom (az órám szerint) az utolsó 1-2 körben :) Amikor Latifi a falnak ment, pont azon gondolkodtam, hogy bontani kéne egy sört és kimenni az erkélyre elszívni egy cigit, úgyse lesz itt már semmi, aztán tessék. Mint Bakuban, mikor Hamilton került a szopóágra az utolsó kanyarban, ismét beigazolódott, hogy a meccs a lefújásig tart, a F1 futam meg a kockászászlóig. Jövőre Russel remélem kivégzi Hamiltont, hogy ha ez azzal jár, hogy a Mercedes megint tarol, hát azt se bánom.., Na jó, de bánom, ne a Merci legyen megint a domináns csapat.

@Flowey:

Jövőre az új szabályok miatt eléggé felkavarodhat az állóvíz, extrém esetben akár Bottas is VB lehet az Alfával, vagy Vettel ötszörös VB az Astonnal. Ki tudja? Nem vennék mérget a Mercedes mindent uraló fölényére, sőt! Azt jósolom, hogy nagy meglepetéseknek leszünk tanúi: tippem szerint lesz 3-4 istálló, ahol nagyon eltalálják az autót és a pilótáik kvalitásain fog múlni, hogy a kiegyenlítettebb mezőnyben mennyit tudnak ebből sikerre váltani. Tudtommal a Red Bull a Honda F1 motorrészlegét kvázi megvette szőröstül-bőröstül, de úgy, hogy az utolsó csavarig az övék a know-how. Meg a szakemberek meg a Honda jövőbeni fejlesztései. Mert azért abban biztos vagyok, hogy 2-3-4 évvel előre is dolgoznak már terveken meg fejlesztéseken, nem csak a japánok, mindenki, már ha F1 motorszállító akar lenni. Szóval eléggé biztos alapokon fog nyugodni a Red Bull motortechnikája.

A Ferrarinál a Vettel éra hozta el úgy istenigazából a zuhanást, mindebbe beletartoznak Vettel szaporodó vezetői hibái, a csapatmenedzsment folyamatos személyi változásai, a tévútra vitt technikai és aerodinamikai fejlesztései, a tőlük elcsábított szakemberek tömegei (James Allison pl), stb. A vörösöknél Schumacher után azért volt még egy Kimi VB cím, egy Massa majdnem VB cím, 2009-ben gyengék voltak, de aztán Alonsóval azért két évben is nagyon potens csomagot raktak össze. Mindez Vettellel is mehetett volna, de a fentebbi okok miatt végül nem sikerült és folyamatos zuhanás lett a vége. Járhattak volna sokkal rosszabbul is, lást Williams, de a tavalyi mélyrepülés után talán már tényleg kifele jönnek a gödörből.
Sainz tényleg nagyot ment az év utolsó harmadában-negyedében, Leclerc kevésbé, de szerintem Leclerc egy árnyalatnyival jobb a spanyolnál. A monacói ifjúnál az orosz GP táján tört el valami, akkortól fogva maximum 7. lett a hétvégeken, de addig viszont elég stabilan ment és volt 4 dobogója is. Remélem jövőre kiderül, hogy Leclerc vagy Sainz lesz hamarabb VB :)

Szerintem Alonso sokat hozzátett a francia csapat idei jó teljesítményéhez. 155 pontjukkal az 5. helyen végeztek és egy eléggé legüres térben találták magukat: előttük a McLaren 120 ponttal többet szerzett, mögöttük az Alpha Tauri 13 ponttal lemaradva, míg a 7. helyen az Aston Martin 77 ponttal. Alonso és Ocon 81 illetve 74 pontosak lettek a végére a 10-11 helyen, tehát aránylag a jó a csomagjuk és kiegyensúlyozott eredményeket hoztak, stabil középmezőny ez kérem. Alonos úgy gondolom tud autót "építeni", szívből versenyezni ("szóljatok Estebannak, hogy oroszlánként harcoljon") és korát meghazudtoló módon vezetni. Nem hiszem, hogy VB lesz, ehhez tényleg egy kisebbfajta csoda kellene, de valahogy így kellene az F1 karrierje vége felé minden "öreg" pilótának tolnia az ipart.

Mick Schumacher nekem még egy kicsit fekete ló. Az biztos, hogy Mazepinnél fényévekkel jobb, kérdés jövőre milyen tecnikát tesztnek alájuk. Ahogy fentebb is írtam, ha nagyon beletalál valaki, akkor alaposan felborulnak az erőviszonyok és ne felejtsük el, az Haas idén egy centit-grammot-petákot (megfelelő aláhúzandó) nem fejlesztett amiatt, mert teljes mértékben a 2022-es kocsijukra koncentráltak. Ilyet senki más nem csinált. Az apjával való összehasonlítás azért sántít egy kicsit, mert 1991-ben, Schumi odaigazolása évében a Benetton nem éppen a leggyengéb istálló volt az F1-ben: a 4. legerősebb csapat voltak, előttük a McLaren-Williams-Ferrari, ez azért jelent valamit. Szóval az MSC egy viszonylag jó autót kapott, amiből aztán ki is hozta a maximumot, míg a fia megkapta a létező legócskább technikát idén. Kíváncsi lettem volna, hogy az Alfában mire lett volna képes, akkor talán pontosabb képünk lenne a kvalitásairól.
gyorgyh74 2021.12.13 13:42:00
@MRNN_F1:

Találtam két érdekes bejegyzést az éved elejéről.

Elsőnek a tied:
"- kitart a Red Bull? Csak mert a Mercedes állítólagos lemaradása nem fog szezon végéig kitartani
- Bottasnak idén is a szürke lesz a kedvenc színe
- Perez jól döntött a csapatváltással
- Vettel jól érezheti magát az új csapatában, az F1-es autókban már kevésbé (hány évre is írt alá?)
- akárhol végezzen a csapatuk, Alonso lenullázza Ocont
- dobogóra számítok a McLarentől
- nem merek semmilyen jóslást tenni a Ferrariról
- Tsunoda máris jónak tűnik
- fene gondolta volna, hogy Raikkönen még akkor is ott lesz, amikor én már nem blogolok, de már nem bosszant az itt léte
- a Haas és a Williams ádáz csatát folytathatnak a konstruktőri 9. helyért ( és remélem Mazepin csak a technikában tesz kárt)"

Itt meg az enyém:
"A Red Bull-Verstappen "csomag" minden mutatóban a Mercedes-Hamilton páros előtt van. Lehet, hogy ez év közben talán kiegyenlítődik valamennyire, de inkább azt gondolom, hogy tartós marad a - néha csak - hajszálnyi előny."
F1Vitriol 2021-es szezonkibeszélő 2021.03.28 20:45:30
Majdnem írtam egy Vert had seregszemléje című ráhangolódó posztot, de olyan távolról követtem a téli szünetet, az autók bemutatóit és a hosszú hétvégényire rövidült tesztet, hogy teljesen letettem az írásról. A 2018/19-es törés egyelőre nem gyógyul.  Értelmetlennek tartom Verstappen-Hamilton…..
gyorgyh74 2021.12.06 10:56:17
gyorgyh74 2021.12.06 11:31:06
@MRNN_F1: @Flowey:

Az előbb elbénáztam, üresen ment el a poszt :)
Szóval igen, Maxit agyon büntették, bár szerintem ez őt a legkevésbé sem érdekli.

"a vezénylőpálca nem az FIA, hanem a Merci kezében van, az FIA pedig azt teszi ami nekik megfelelő."
Elsiklunk a lényeg mellett: Nem a Mercedes, hanem a Liberty Media, vagyis az amerikaiak diktálnak. Régebben is írtam már, de emlékeztetnék mindenkit, hogy a Libertynek Hamilton (és rajta keresztül a Mercedes márka) az igazi reklámérték a zene- és divatipari érdekeltségei miatt (is), valamint a bőrszíne miatt és ez nem rasszizmus. Az amerikai piac tejel nagy pénzeket a reklámszerződések miatt, ahol a túltolt píszí okán Hamilton az igazi fejőstehén, aki erre alaposan rá is játszik: tegnap ahogy kiszállt az autóból és elvonult a szőke csajjal (a hányinger jön rám már ettől a kis pincsikutyától, ahogy mindig az angol sarkában lohol és cipeli a cuccait) a paraván mögé kicsit sajnáltatni magát, a hős, aki egyszem fekete versenyzőként leigázza a teljes-gonosz-fehér Formula 1-es bagázst, még az autójuk is fekete, ami nyilvános szembeköpése az "ezüst nyilak" történelmének, stb.stb.stb. Nem először láttuk már ezt tőle, de mondom, ez kell a nézettséghez, a reklámhoz, a Liberty bevételeihez. Mert nem az albán F1 rajongó veszi meg a Hamiltonos bögréket meg sálakat, posztereket, akármit aranyáron, hanem a jómódú amerikai meg kínai, aki még ráadásul elő is fizet az F1 tévére. Ez az amerikai vagy kínai megveszi azt a hanglemezt is vagy hallgatja a Spotify-on azt a RAP számot, amiben Hamilton, mint "szerző" mond két mondatot, és akkor a Tommy Hilfiger divatkonglomerátum szponzorálásról még nem is beszéltünk... És mindez a Liberty-n keresztül, akiknek így érdeke a 8. Hamilton VB cím és érdeke a Mercedes sikere is, hisz ki veszi meg a VB 2. Hamilton által "dedikált" ruhákat?
gyorgyh74 2021.12.06 15:02:57
@MRNN_F1:

A Netflix sorozatot eddig végignéztem, voltak azért benne figyelemre méltó dolgok. Ugyanis az első szezonban pl. a Ferrari és a Mercedes nem vett részt, így maradt idő a többieknek. És pont ezért volt jó, mert sok érdekes dolog kiderült, többek között Ricciardo vívódásáról, amikor istállót cserélt, de Sainz vagy Ocon magánéleti dolgaik is sokat hozzátettek ahhoz, hogy másként is megítélhessem őket.
És igen, a Netflix is amerikai, bár kisebb befolyást gondolok nekik, mint ami lejön a sorozatból. Gondolj bele, ők egy globális szolgáltató, havi 10 dollárért a világon bárhol lehet nézni, és ebből kifolyólag (idén legalább is) nekik most az az érdekük, hogy pont ne Hamilton legyen a VB, ezzel elő lehet készíteni a jövő évi szezont: mondjuk Hamilton visszavág vagy Verstappen dupláz...
Azt hittem annak idején, még úgy tizenkét évvel ezelőtt, mikoris először pillantottam meg Szicília szigetét, és először vetettem meg a lábam a földjén azzal az eltökéltséggel és olthatatlan kíváncsisággal, mint annak idején tehették az első görögök, elszántan arra, hogy meghódítsák ezt az ismeretlen…..
Egyetlen méter versenyt sem láttunk 2020-ban, amikor a kényszerszünetben bejelentett átigazolások hallatán máris jobban vártam a következő évet, mint az idei, hónapokig halasztott szezont. Miért volt érdemes mégis megtartani, amikor annyi sporteseményt lefújtak?..
gyorgyh74 2021.03.14 21:25:55
@MRNN_F1:

Az tagadhatatlan, hogy ez az F1 már nem az az F1, amiért valaha érdemes volt leülni a tévé elé. Elkoptak az olvasók, ahogy a nézők is.

Idén viszont a 3 új sráccal és a visszatérő Alonsóval, valamint a kovid okozta esetleges nem várt fejleményekkel, továbbá a Pérez-Verstappen párossal is számolva arra tippelek, hogy érdekesebb lesz ez a szezon. A technika nagyobbrészt változatlansága ellenére a Mercedes érdekesen füstölt, más problémák is hátráltatták őket, de az Aston Martin és a szerencsétlen flótás Vettel sem maradt ki a sorból, míg a többiek nagyjából rendben levő tesztet futottak. Köridőkkel nincs értelme foglalkozni, de Cunoda Juki azért letette a névjegyét Verstappen sarkában, ez két Honda motor, míg mögöttük Sainz és Raikkonen, ez meg két Ferrari, és csak utánuk a Mercedes. Nem hiszem, hogy tiszta versenyben a dobogóért a Mercedesen és a Red Bullon kívül fog-e harcolni valaki más is, de a PER-VER páros bekavarhat a Mercedeseknek. Mögöttük meg sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményre számítok, arra viszont nem, hogy az Aston Martin befér a top 3-ba. Őket inkább a mezőny második felébe várom, hiába a 2020-as Merci technika az idei motorral...

Szóval azt hiszem leülök az első versenyre (jobbat úgysem lehet mostanában csinálni), és adok egy újabb esélyt a sportnak.
gyorgyh74 2021.03.27 10:41:18
@Flowey:

Nagyjából egyetértek:)
Viszont most egyre inkább várom a mai időmérőt. Aztán, ha olyan eredmények születnek, akkor holnap megnézem a futamot.
Elkezdtem Netflix F-1 sorozat 3. évadát is nézni, az első résszel végeztem. Nagyon furcsa volt az egy évvel ezelőtti eseményeket újraélni, mármint a covid őrület szempontjából...
gyorgyh74 2021.03.28 10:10:01
@Flowey:

Ha imáim meghallgatásra találnak, akkor Bottas és Hamilton kiüti egymást az első kanyarban :)
Egyelőre megint kapitulálok...
gyorgyh74 2020.10.27 14:31:07
@MRNN_F1:

Érdekes lesz elolvasni 15-20 múlva, hogy Bottas mit fog mesélni erről a szezonról. Vagy hamarabb, ki tudja? Az mindenesetre megint elgondolkodtató, hogy pont a Q3 utolsó lehetőségén volt jobb Hamilton minimálisan, majd a versenyen "véletlenül" sokkal jobban kopott a finn szettje, mint a csapattársának. Ez már annyira megalázó, hogy nincs az a pénz (de van), amiért ezt épeszű pilóta bevállalja.
Ezt a versenyt is kihagytam élőben, de olyan szinten, hogy a 7 perces összefoglalót is gyorsítva néztem végig :)
gyorgyh74 2020.11.30 12:41:18
@MRNN_F1:

Beszélgettem ma egy ismerőssel, kérdezte néztem-e a hétvégi futamot. Mondom nem, de már régóta így van, viszont a történésekkel tisztában vagyok. Azt mondja, tök érdekes volt, mindig ilyen futamok kellenének, volt baleset meg tűz meg baleset meg lángoló Pink Merci... Mondom neki, oszt' ki nyert és hogyan? Mert ha eltekintünk a majdnem tragédiába forduló Grojean esettől, akkor egyébként volt-e valami nagy dráma az elején? Volt-e vérre menő csata a dobogós helyekért? Kerék a kerék elleni küzdelem? Elé- vagy utóvágás? Oda-vissza előzgetés? Vagy csak annyit láttunk, hogy Hamilton kb 80%-os erőbedobással tök simán behúzta ezt is? Hát... az utóbbi, mondta a cimborám.

Grojean. Több kérdést is felvet a kettétört autó. A tűz miatt nem csodálkozom, de a kettévált autón és a védőkorláton igen. Ennek az elbaxott évnek "méltó" vége egy ilyen futam, ahol egy F1 autó ketté tud törni és a korlát majdnem megöli a pilótát, pedig ennek a két dolognak kéne megmentenie.

Talán tényleg az lett volna a legjobb, ha ez a szezon meg sincs tartva. Lett volna egy nyugis éve mindenkinek, hogy 2021-re az új szabályoknak megfelelő autót tervezzenek. Most aztán majd jövőre is ez lesz, mint az elmúlt években, de közben jön a költségsapka és még a '22-es kocsit is meg kéne csinálni...
gyorgyh74 2020.12.07 19:03:46
@MRNN_F1:

Vasárnap ismét kihagytam a futamot, szinte el is felejtettem. Aztán persze elolvastam az összefoglalókat:)
Hamilton hiánya érdekes lehetett, de most nem is a helyére beugró Russel, vagy a lassan béna kacsa Bottas az apropó, amiért írok, hanem Vettel. Márpedig azért, mert egyre nyilvánvalóbb, hogy jövőre az Aston Martin bent lesz a top istállók között. Ismerjük a pilótafelállást is: Vettel-Stroll. Péreznek mennie kell tőlük, egyelőre nem törnék pálcát a csapat fölött, hogy miért őt küldték el (Stroll a saját fiát támogatja, mutasson már valaki olyat, aki nem így tenne). De Vettel szerepe egyre több kérdést vet fel, eddig is pedzegettem már, hogy attól tartok nem lesz jó választás az Aston Martinnak a csúcsformától kontinensnyi távolságra toporgó német. Nincs benne motiváció, harci kedv, a "csak azért is megmutatom nekik" érzés. Oké, a Ferrari sem 100%-os, de nézzünk már át a Renaulthoz, Ricciardo a legegyértelműbb példa arra, hogy az ausztrál a teljes évadot annak tudatában tolta le, hogy jövőre nem lesz a francia csapatnál, mégis odateszi magát. Vettel pedig... Idén nem bántak vele elegánsan, nem kapta meg azt az autót, amivel nyerhetett volna, de ehhez a helyzethez ő is kellett. Két olyan éve is volt az olaszoknak, amikor a Mercedessel nagyjából egyenrangú autót adtak Vettelnek, de ő egyszer sem élt a lehetőségekkel. Már akkor is beszéltük, hogy nem az igazi már ő, a kora alapján még lenne benne kraft, de eltűnt a szenvedély. Gyermekei születtek, valamint a frusztráló eredményeiből sem tudott erőt meríteni, a lelki szakember segítségét pedig egyértelműen elutasította. Éveken át ment a szerencsétlenkedés, ebből szerintem nem fog felállni, ergo jövőre nem adja meg azt a segítséget a csapatnak, amit várnak tőle.
Tapasztalt vezető, négyszeres világbajnok, ismeri a Red Bullt és a Ferrarit kívül-belül, de ha az Aston Martinnál a Stroll gyerek jobb időmérőket teljesít, ha a versenyen gondja akad, ha jön a szokásos megpördülés, ha rendszeresen a középmezőnyből, vagy még hátrébb kell indulnia, akkor az talán csúfosabb év lesz, mint az idei.
Huszonnégy év szünet után szólhatott a La Marseillaise a győztes versenyző tiszteletére. Pierre Gasly és az olasz székhelyű Alpha Tauri nyerte az erősen év versenye gyanús Olasz Nagydíjat. A három topcsapatból kettő nulla ponttal távozott...
gyorgyh74 2020.09.10 19:01:46
@MRNN_F1:
Előző posztban rosszul írtam, nem 25, hanem majdnem 15 éve nem tudnak VB címeket nyerni a vörösök. Persze lehet ez még 25 is...

Liberty? Van egy komolytalan és egy komolyabb tippem:

Pénzmosodának használják az F1-et. Hogy kinek a pénzét suvickolják, az mindegy is. Ez volt a komolytalan tippem.

A komolyabb állításom, az maga Hamilton. Mára ő egy olyan brand lett, amiből nem keveset profitál az F1 tulajdonosa, legalább is az USA-ban, mert hogy globális cég meg minden, de pont van 300 millió potenciális amerikai, akikből Hamilton segítségével pénzt lehet csinálni. Hisz ő a mesebeli szegénygyerek, akiből király lesz, pedig mindenki bántotta és senki nem hitt benne. Ráadásul a bőrszíne fekete, ez most külön jó pont az erre fogékonyaknál. Ne érts félre, nem érdekel az angol bőrszíne, tőlem lehetne zöld is, a Liberty azt is ki tudná használni. Vannak amerikai ismerőseim, kicsit értem az átlagos amerikai ember lelkületét. Ők zabálják az ilyen sztorikat, mert az amerikai álom megtestesülését látják benne, de hát ilyen nálunk is a csúf békából átváltozó herceg/hercegnő a mesében. Szóval az amcsik szeretik az ilyen történeteket, álmodoznak róla, hogy ha ez bárkinek sikerülhet, akár még egy fekete angolnak is, akkor nekik miért ne sikerülhetne? Nem konkrétan az F1 világbajnoki címek a lényeg, hanem a siker, az ismertség, az elismertség, de a legfontosabb a pénz, ami Amerikában mindennél fontosabb. Mindennél. Ha pénzed van, minden van. Ház, pasi, nő, pasinő, autó, orvos, kórház várólista nélkül, egyszerűen minden. Hogy még jobban azonosuljanak a bálványukkal, na mit tesznek? Veszik a nevével fémjelzett ruhákat, tárgyakat, zenéket, bármit, mert úgy érzik a hősük egy kis darabja így hozzájuk került. És akkor most gondoljunk vissza arra, hogy Hamilton milyen ruhamárkákkal reklámoz, melyik zenészcsajjal csinál közös albumot, satöbbi satöbbi satöbbi. Mióta a Liberty bekerült a cégbe, azóta biztos lehetsz benne, hogy Hamiltonos bulin dollár százmilliókat kaszáltak. Ezért lehet maga az F1 akár veszteséges is.
gyorgyh74 2020.09.13 09:33:07
@MRNN_F1:

Átnézegettem a szabadedzések és az időmérő eredményeit, nagy pénzben nem fogadnék a Merciken kívül másra. Bottassal kicseszett a sárgazászló, ha a rajtnál nem előzi meg Hamiltont, akkor a csapat sem fog neki más taktikát adni, bár ennél az ismeretlen pályánál pont lenne értelme, a mögöttük levő Red Bullok miatt. Verstappen bő 3 tizedes időmérős hátránya nem tűnik soknak, pedig az. a rajtban és a taktikában, na meg a SC-ban bízhat. Horner szerint nincs vesztenivalójuk, ami igaz is, csak kérdéses, hogy teljesítmény nélkül hogyan fog csatázni az előtte levőkkel ezen a pályán, ahol kevés esély lesz előzni.

Az viszont egyértelmű, hogy Leclerc alaposan túlnőtt Vettelen, agyonveri folyamatosan, ugyanazzal a bontószökevénnyel sokkal előrébb jár a németnél. Nem tudom Vettel mit fog fakítani jövőre egy másik autóban, de szkeptikus vagyok, hogy jó lóra tettek vele. A négy VB cím egy dolog, tíz éve szerezte az elsőt és 7 éve az utolsót, azóta csak szenvedés van és hibák-hibák-hibák. A Red Bull mérnökei annak idején talán ráéreztek, hogy mi kell Vettelnek, azonban valamiért nem érzem, hogy újra a régi lehetne. Sosem gondoltam őt olyan "autóépítőnek", mint mondjuk Laudát vagy Schumachert, ha beletalálnak a beállításokba, akkor mindent visz Vettel, de valószínű nem tudja segíteni úgy a mérnököket, mint elődei.
Láttunk már nagy visszatéréseket, akár 7-8 év sikertelenség után is, de ehhez jelenleg jóval fiatalabbnak kellene lennie (mentálisan és fizikálisan is), másrészt nagy zsákbamacska lesz a 2022-es technika mindenkinek, bár már ebben sem vagyok biztos...

Gasly járt még a fejemben, mekkora arculcsapás lehet most neki, hogy egy győztes verseny után a Q3-ból sem jut tovább.
gyorgyh74 2020.09.23 15:30:57
@MRNN_F1:

Volt már szó a Netflix F1 sorozatáról, azt hiszem remek versenypótlék, a 2019-es unalmas szezonból is érdekes és izgalmas sorozatot készítettek. Nem lövök le semmilyen poént, de sok mindenkiről sok minden kiderül, hála a folyamatos felvételeknek, ha kamera nincs a helyszínen, mikrofon szinte mindig van.
Egy hónapig ingyen lehet Netflix tartalmat nézni, ennyi idő alatt simán meg lehet nézni a két évadot. Nem tudom idén forgatnak-e, ha igen, ebből a csonka-nulla-szezonból is ki fognak hozni valamit, az szent.

Továbbra is úgy érzem jó döntés volt felhagynom az F1 hétvégéket tévén nézni. Semmilyen hiányérzetem nincs :)
Lewis Hamilton sorozatban negyedik alkalommal nem talált legyőzőre Spanyolországban. Az augusztusi időpont sem tudott a megszokottól eltérő körülményeket teremteni, idén is befutott a rettegett barcelonai vonat. Sebastian Vettellel elfelejtették közölni a stratégiát...
gyorgyh74 2020.08.17 19:40:00
@MRNN_F1:
Óh, minek néztem, MINEK???
Kezd beérni a Mercedes és a Racing Point "nem" együttműködése. Az a konteóm, hogy 19-ben azért eszelték ki Totóék ezt a másolós dolgot, mert tartottak a Red Bulltól és a Ferraritól. Minden korszak véget ér egyszer, ők még nem szerették volna, ha véget érne. Teljesen logikus, hozz fel egy csapatot az ellenfeleid szintjére, de ne a saját szintedre, tartsd meg a vízhordót, dőlj hátra és kész. Még mindig nem értem, miért nem firtatja senki a paddockban, hogy fotózással nem lehet egy autót másolni. Ahhoz más adatot is meg kell szerezni. Vagy ellopni, vagy megvenni, vagy egyszerűen csak megkapni. Hogy melyik a háromból, az azért nem mindegy, mert a büntetőjog nem egyformán ítéli meg az eseteket. Ha lopás lett volna, Hamilton rég erről sírna, de ugye nem erről sír. Marad a vétel, vagy az ingyenes átadás, de azt azért látjuk, hogy semmi sincs ingyen, Wolff és Stroll az utóbbi 1-2 évben nagyon össze van nőve, ilyen terveket szövögetni és megvalósítani nem lehet pár hét alatt.
Tehát a kérdés adott, számomra most ez a legfontosabb, mert az idénytől semmi extrát nem várok: hogyan szerezte meg a Mercedes adatait Stroll papa csapata? És miért nem óbégat Horner, Abiteboul meg a többi? A Merci motort használókat most felejtsük el. Nekem ne mondja senki, hogy egy fékhűtőt így le lehet másolni fotóval, vagy akár egy lézerszkennerrel - KÍVÜLRŐL! Hát rakjunk már egymás mellé egy 19-es Mercit meg a mostani Pinket. Az FIA is töketlenek gyülekezete, a Libertynek meg az a fontos, hogy Hamilton tolja a kontentet a csatornáin, és hogy egy klasszikus idézek: 'osz jónapot!
Attól tartok, hogy kinyírják a sportot teljesen, és ebben sajnos mindenki részt vesz, pilótától felfelé a rangsorban mindenki, minden csapatnál.
gyorgyh74 2020.09.02 20:14:08
@MRNN_F1:
Ezt a futamot lenémítva - se nagyon - néztem, sokkal érdekesebb volt a Netflixen a Borgen című sorozat. Ajánlom! Ha már Netflix, lövésem sincs, miről fog szólni az F1-es sorozatuk 3. szezonja, azaz az idei évről szóló...
Kb ennyi is a véleményem most.
F1Vitriol Belga (GP): Az a baj 2016.08.18 13:50:56
Válságban a Forma-1? Jól ismert zenei alapra írt görbe tükör, avagy régen minden jobb volt.Kép..
Lewis Hamilton még mindig harminc ponttal vezeti a bajnokságot, de már nem a csapattársa előtt. Max Verstappen gondoskodott róla, hogy idén se legyen száz százalékos a Mercedes győzelmi aránya...
gyorgyh74 2020.08.10 23:12:22
@Blogozó:
Szerintem is csak megkeserítik egymás életét, még a szezon előtt kellett volna a németnek lelépnie. Vettel motivációja viszont nekem nem jön át. Idén nem láttam róla még mosolygós fotót. Egy megkeseredett öregembernek néz ki sokszor. Valóban pocsék taktikát kapott, de egyrészt pont a megpördülése miatt került ebbe a helyzetbe, másrészt pont lesz@rhatná, mit akar a csapat, ha ő más taktikát tart jobbnak, hát tagadja meg az utasítást és csinálja. Ha lenne motivációja, csinálná is. Mindezek után még nyíltan neki is megy a csapatnak. Ha Enzo Ferrari élne, Vettel vasárnap délután már nem lett volna a csapat tagja.
gyorgyh74 2020.08.14 18:16:13
@Flowey: @MRNN_F1:
Azt hiszem Binotto svájci, de ez nem jelent semmit. Azt azért látni kell, hogy a Ferrarinál nem csak hülyék vannak, tele vannak jó szakemberekkel, mérnökökkel, kiváló utcai sportkocsikat gyártanak évtizedek óta. Szóval a tudás, a technológia, az emberanyag létezik, pénz is van. Attól mert olaszok, még értenek ahhoz, amit csinálnak. Az F1 részleg vezetése az, amin elmennek a dolgok. Hogy ez mennyi embert jelent, azt nem tudom, de a lényegen sajnos nem változtat. Az a szomorú, hogy a sikeres vezetési struktúra ott van a szemük előtt, azt lemásolni nem szégyen.
A Mercedes gumikezelési problémái úgy néz ki maradnak, ha hihetünk a mai szabadedzésnek. Ezt még nem pedzegette senki, de nem lehet, hogy a csodálatos DAS rendszer is belejátszik ebbe??
A Pinkek botránya sincs lezárva, szerintem nem is baj ez, a Renault mellett pont a vörösök állnak bele még jobban a buliba.
Aztán a legújabb, betiltják a motorteljesítmények variálását, azt hiszem a Belga GP-től kezdve nem lehet időmérős motorteljesítménnyel egy körön villantani, vagyis lehet, de abban az üzemmódban kell a versenyt is megcsinálni. Ilyen-olyan vélemények vannak erről, Hamilton hárít és kicsit nagyképű is, Vettelt nem érdekli, mert a Ferrarinál nincs ilyen (de), Maxinak nincs ellenére az ötlet, Bottas viszont igen. Talán hamarabb is meg lehetett volna ezt lépni, egy próbát megérne, aztán majd kiderül lesz-e haszna.
Az egyik Mercedes mindent elvesztett, míg a másiktól a defekt sem tudta elvenni az első helyet. A Ferrari dobogója Lewis Hamilton három kerekes győzelménél is nagyobb meglepetés volt...
gyorgyh74 2020.08.06 08:28:55
@higinos:
Egyetértek, ezért nem kellett volna büntetni Albont.
gyorgyh74 2020.08.06 08:35:02
@Flowey:
Sok mindenben osztom a véleményed. Az utolsó mondatod a legerősebb, és ebbe benne is van minden. Erre próbáltam volna rávilágítani, hogy ha ilyen technikája van egy csapatnak, amivel lassan évtizedes uralomra törnek, akkor szerintem nem áll meg az a tétel, hogy első és második számú pilóta kell. Az általad felsorolt esetekben nem volt akkora különbség az autók között, mint most, kivéve Prost-Senna, mert akkor a McLaren volt olyan erőben, hogy az egymás pofozásával foglalkozó pilótáik valamelyike tuti VB lesz, ahogy a csapat is. A Mercedes Hamilton 2. VB címétől kezdve pedig ebben a cipőben jár, senki nem szoríthatja meg őket, ezért simán lehetne két hasonló kvalitású pilótájuk, hogy legalább a show egy kis része megmaradjon.
gyorgyh74 2020.08.06 17:10:09
@MRNN_F1: @higinos:
Hát ez csak egy elmélet: A Renault van idén "megbízva" azzal, hogy keverje a sz@rt a Mercedes körül. Mármint, hogy a Pink Mercit támadják a másolás miatt. Ez áttételesen a Mercedesnek is kárt okoz, mert ha bebizonyosodik a másolás, akkor felmerül a kérdés, hogy a Stroll csapat lopta-e el a németektől (erre nem sok esélyt látok), vagy odaadták nekik. Bármelyik is, de felmerül a Mercedes felelőssége, amennyiben adatátadás történt, akkor vastagon.
Nem is tudom már ki nyilatkozta, miszerint idén valószínűleg az egyetlen szabályos motor, a Ferrari erőforrás, látszik is a csapataik teljesítményén. Most is az a véleményem, hogy amíg egy technikáról nincs 100%-ig bebizonyítva, hogy szabálytalan, addig az szabályos. A Ferrari motorját atomjaira szedte szét az FIA, még sem tudták 100%-osan bebizonyítani a szabálytalanságot. Olyan ez, mint az esküdtszék, ha a 12-ből 1 azt mondja nem bűnös, akkor nem bűnös, az ítélethez egyöntetű akarat kell. A szabálytalanságot tehát kétséget kizáróan kell bizonyítani. Hogy ipari kémkedés útján kapott fülest az FIA? Emlékszik mindenki a McLaren kémbotrányára, ha most is kémkedés volt, akkor lennie kellene egy kémnek is, vagy megrendelőnek, ez viszont már nem a technikai szabályzat megsértése, hanem büntetőügy.
Hogy miért hagyták/hagyják a csapatok ezt a dominanciát és fogadják el a status quo-t? Szerintem erős állítás, hogy elfogadják, inkább beletörődés?? Ha visszatekintünk, 2014 és 2015-ben még lehetett azt mondani, hogy tök új technika, 1-2 év kell a csapatoknak a kiforrottsághoz. 2016-ban aztán a Szöszi lett a VB, talán úgy voltak vele, hogy legalább nem Hamilton, és majd most aztán összeszedik magukat. 2017 és 2018-ban azért Vettel és a Ferrari a szezon közepéig esélyes volt, aztán persze jöttek a hibák, de nem volt a szezonok elején egyértelmű, hogy Hamilton nevet majd a végén. 2019-ben már egyfajta rezignáltságot véltem felfedezni, lehetett egy olyan hozzáállás, hogy hamarosan teljesen új szabályok lesznek, addig meg csak kihúzzák valahogy, ráadásul a concorde szerződés is lejárt, volt más dolog is, ami foglalkoztatta a csapatokat. Érdekessé tette a 19-es szezont Leclerc váratlan fölénye Vettelhez képest, vagy Verstappen lepattanói.
Lewis Hamilton nyolcadik hungaroringi győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban, és közben senkivel sem találkozott a pályán. Nem lesz valami nézőbarát, ha egész évben ez megy...
gyorgyh74 2020.07.22 10:40:02
@Amator:
Ezt egy kicsit bővebben is kifejthetnéd.
gyorgyh74 2020.07.25 10:39:54
@Flowey:
Valószínűleg Hockenheimringé a "Német Nagydíj" elnevezés joga, én ebben nem látok semmi kivetnivalót, valahogy el kell nevezni a versenyeket. Sanszos, hogy csak európai futamok lesznek, a logisztikát tekintve ez könnyebbség a csapatoknak, na meg olcsóbb is.
Annál inkább gond a Mercedes egyeduralma, hiába lesznek mindenki által üdvözölt pályán is versenyek (pl. Portimao, Mugello, Imola), ha várhatóan mindenhol Mercedes 1-2 lesz az eredmény. Ebbe a levesbe csak Bottas tudna beleturházni egy jó nagyot, ha összeszedné magát és Rosberg mintájára kezdene versenyezni, valamint bevállalna egy sokkal agresszívabb, rámenősebb, akár ütközéssel járó csatát Hamilton ellen. Ez tehetné érdekessé a szezont, másban már nem bízok.
gyorgyh74 2020.08.01 11:52:11
@Flowey:
Pérez ezzel kb. kinyírta azt a minimális esélyét is, hogy Vettel ne az ő helyét vegye át - ha szerződteti az Aston Martin. Most komolyan, Bottas és Leclerc is elcsámborgott a szünet alatt, kaptak is büntetést érte, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy veszélynek tették ki magukat és az istálló tagjait egy esetleges fertőzéssel. Ok, megbeszélték, ismét felhívják mindenki figyelmét a távolságtartásra, erre Pérez elmegy nyaralni és bandázni meg rajongókkal fotózkodni. Eszem megáll, mint az oviban, ne csináld kisfiam, rossz vége lesz, de csak azért is. Na mindegy.
Bottas csak elkottyintott pár dolgot, hogyan hozza előnybe a csapata Hamiltont: "véletlenül" pár kilóval több benzint kap az időmérő előtt, "véletlenül" pár milliméterrel megváltoztatják a fenéklemez dőlésszögét - tudja mindenki, hogy itt ezeken az apróságokon tizedek múlhatnak. Egy pole pozíció akár. Vagy a csak az ő kormányán bevillanó ledek a rajtnál, hát hogy is mondjam... Az első versenyen nyert a finn, azóta csak szenvedés van. Ha a csapat ennyire Hamilton alá dolgozik, én a helyében hagynám a pics.ba az egészet, az elmúlt 20 év erkölcsi győzelmét aratná, igaz VB sose lesz belőle. De VB így sem lesz belőle.
Nem Lewis Hamilton uralmáról marad emlékezetes az első és vélhetően utolsó Stájer Nagydíj. A Ferrarik három kanyar után csomagolhattak a következő helyszínre, a Renault pedig beváltotta ígéretét és óvást nyújtott be a Mercedes hasonmásának tartott Racing Point ellen...
gyorgyh74 2020.07.15 12:47:03
@MRNN_F1:
Idézek, március végén írtam ide valahova Vettellel kapcsolatban:
"Amekkora kavarások lesznek még itt, most már bármit el tudok neki képzelni, akár a McLaren, akár a Renault, vagy mondok egy vadat: akár az Aston Martin???"
Ha tényleg az AM lesz VET új csapata, akkor az idei szezont már csak azért is végig fogja tolni a Ferrariban, legalább edzésben marad, ha csak a járvány bele nem köp újra a levesbe...
gyorgyh74 2020.07.17 18:20:18
@MRNN_F1:
Ez a haraszt már nem is csak zörög, hanem harangozik, szerintem jövőre Vettel a 007-es csapatnál lesz :)
gyorgyh74 2020.07.17 21:04:09
@MRNN_F1:
Szerintem Amerikában is versenyezhetne, ismerik, és állítólag van onnan is megkeresése. Igaz, még mindig csak pletykák vannak... Nyilván Stroll fog maradni, ha váltás lesz, én se rúgnám ki a fiamat, ha lenne egy csapatom:)
Az egyik Mercedes győzött, a másik büntetéseket gyűjtögetett, és mindössze tizenegyen értek célba a szezonnyitóvá előlépett Osztrák Nagydíjon. Lando Norris maszkban pezsgőzhetett először, a mezőny három világbajnoka pedig gyorsan elfelejtené az egészet...
gyorgyh74 2020.07.06 17:41:25
Jó kis összefoglaló!
A Ferrari egyetlen szalmaszála az lehet, hogy műszakilag (motor-hajtáslánc) megbízhatóbbnak tűnnek, mint a többi motoros csapat. Igaz csak egy verseny volt még, valamint a HAAS fékhiba miatt nullázott, de ha a többiek megbízhatósága a feszített naptár alatt nem jön helyre, akkor a vörösök tudnak a zavarosban halászni. Ezzel nem azt mondom, hogy esélyesek valamelyik VB címre, mert ehhez azért elég nagy drámák kellenének. Nem, de borsot még törhetnek az ellenfelek orra alá. Főképp akkor, ha Bottas végre igazi kihívója lenne Hamiltonnak. Mert akkor kakaskodni fognak, esetleg egymást ütik ki. És ha valami csodán folytán Bottas a félidő táján az angol előtt lesz, akkor mindent meg fog tenni, hogy ott is tartsa őt, akár úgy is, hogy ha alkalma lesz rá, és mondjuk Hamilton mögötte van, Hamilton mögött meg pl. Verstappen, akkor a finn úgy fog vezetni, hogy Verstappen rá tudjon menni az angolra.
Összességében nekem a futam második fele tetszett, volt néhány akció, sok volt a kieső, és azért erre a befutóra nagyon kevesen tippeltek volna, és most teljesen lényegtelen a valós erősorrend. Pont a műszaki hibák miatt nem tiszta a kép, abban lehet egyetérteni, hogy idén is a Mercedes (majdnem ezüst nyilakat írtam) a favorit, kivéve akkor, ha nem tudnak úrrá lenni a technikai gondjaikon, és ezek rendszeres kieséshez vezetnek. De erre nem látok sok esélyt.
A McLaren sziporkát öröm volt nézni, ahogy azt is, hogy vigyáztak egymásra.
gyorgyh74 2020.07.09 15:31:12
@MRNN_F1:
@higinos: @Flowey:

Alonso sok mindent mondott, mint ahogy más pilóták és csapatok is bele esnek abba a hibába, hogy feljegyzik a szavaikat és visszakereshető, mindezek ellenére rövidebb-hosszabb idő elteltével sokan homlokegyenest mást mondanak. Ez olyan jó kis emberi szokás, nekem nincs is bajom ezzel. Sőt kövezzetek meg, de azzal sincs, hogy Alonso visszatér. Egy csomó dologról nem tudhatunk, hogy mik folynak a háttérben, lehet a Renault tud valamit, amit más nem, vagy jobban tudja, mint mások. A spanyolról tényként lehet közölni, hogy jó pilóta, a legjobbak egyike, nagyságrenddel gyengébb technikával is tud villogni, míg ez az átlag F1 pilótára nem igaz, sokan ezért is szürkülnek bele a mezőnybe és laposodik el a karrierjük, mert nem tudnak villantani egy gyengébb technikával. Tapasztalt vén róka, és itt a "tapasztalt" jelzőn van a hangsúly, a kora egy másik tészta. Tudja, mi működik és mi nem egy autón, a fejlesztésben ezért aztán segítségére lehet a franciáknak, ugye 2022-ben tök új szabályrendszer lesz, mindenki a sötétben fog tapogatózni, ezért életbevágóan fontos lesz, ha egy tényleg sokat látott sofőr segíti a fejlesztést.
Én érdeklődéssel várom, hogy mire jutnak, és a Ferraris évei okán tán még egy kicsit szurkolni is fogok neki :)
F1Vitriol Kinek a kudarca? 2020.05.13 11:10:05
Az FIA-Ferrari paktum, a DAS, a rózsaszín Mercedes klón, illetve a járvány eredményeképpen felfüggesztett szezon árnyékában is van miről beszélni: Sebastian Vettel anélkül távozik álmai csapatától, hogy igazán sikerre vihette volna. Villámposzt...
gyorgyh74 2020.06.15 18:15:38
@MRNN_F1: @Flowey:
Még a végén a sok negatív előjel ellenére ez lesz minden idők egyik legizgalmasabb szezonja:) Azért mondom, mert pl. ha van egy olyan program, ahova nagyon nem akaródzik elmenni, egyáltalán elindulni, na nálam azok szoktak a legjobban sikerülni!
gyorgyh74 2020.07.03 19:14:41
@Flowey: @MRNN_F1: Egyre inkább várom, öröm látni, hogy óvással indult az "év", hogy a Merci (eddig) agyonvert mindenkit, hogy Vettel végre elárulta: semmilyen szerződést nem ajánlottak neki, hogy stb.stb.stb... De tényleg várom, valamiért olyan kis izgalomféle van rajtam, mint amit már rég nem éreztem. Zavar van az erőben? :)
Szicíliai történetek Megvan! 2020.04.24 02:17:05
Nos, az a nagy hírem van, hogy megvettem a házat. Még decemberben aláírtuk a végleges szerződést, és alig két hétre rá kiköltöztek a tulajdonosok. Ugyanis ebben állapodtunk meg, még amikor a "compromesso"-t, vagyis az előszerződést kötöttük. Hál'Istennek minden rendben zajlott, a közjegyző…..
gyorgyh74 2020.04.29 09:27:18
Hiába szorítja egyre szűkebb keretek közé az üzemanyag-felhasználást, valójában a szabályalkotó lohol a szürkezónában többletteljesítményt keresgélő csapatok után. El sem kezdődött az idei szezon, amikor kiderült, hogy bizonyos fronton még a 2019-es sem zárult le. Mi zajlik a Ferrari és az FIA…..
gyorgyh74 2020.03.20 13:14:30
@MRNN_F1: @Flowey:

Két lehetőséget látok:

- a 2008-as válság alatt (ami majdnem bedöntötte a fél világot) mindenki az autóipar alapos változására fogadott, értsd rengeteg gyár fog tönkremenni, köztük nagyok is, mint a GM, Ford, Toyota, VW, stb. Ehhez képest olyan konjunktúra vette kezdetét, amit soha nem látott a világ, a dízelbotrány sem tudott nagyobb károkat okozni, pedig szerintem abban szinte mindenki benne volt valamilyen szinten. Ezt alapul véve és mivel a globális autóipar (a beszállítói hálózataival egyetemben) a világgazdaság egyik alapja, a kormányok és a jegybankok számolatlanul öntik majd a pénzt az iparba, hogy minél hamarabb feltámasszák és újra felpörgessék. Ez globális érdek. Nyilván csődbe megy majd egy része a nagy egésznek, de a helyükre hamar beállnak majd mások. Mindezek alapján az F1 a normális kerékvágásban fog majd üzemelni, ha eljön az az idő, márpedig el kell, hogy jöjjön.

- Olyan szintű és mélyreható ipari változások lesznek, ami után nem lesz Formula 1, mert nem lesz tíz csapat. Csak mondjuk 2-3. Az elektromos F1 viszont ezt is túl fogja élni.

Valamiért köztes megoldást most nem tudok elképzelni.

Inkább az első megoldásra tippelnék, meg is mondom, hogy miért. A légi-közlekedés fogja leginkább megsínyleni a válságot, nem csak a kicsik, hanem nagyobbak is bedőlhetnek, mert érzésem szerint alapvető változásokat hoz a jövő: a rövidtávú repülőjáratok megszűnését. Azaz a párszáz km távolságú repüléseknek - hogy egy klasszikust idézzek - kampó lesz. Emiatt az emberek ezeken a távokon ismét a tömegközlekedést, de még inkább az autót, a sajátjukat, bérautót vagy a "közösségi" autózást (car sharing) fogják választani. Ez magával hozza az autóipar - sokadik - újabb fellendülését, de még inkább az elektromos autózás sokkal szélesebb körű és olcsóbb elterjedését. A károgók persze most mondhatják, hogy de az olajipar majd ezt nem hagyja, mert amíg van olaj, addig nem engedik az elektromos autózást stb. stb., mintha ezt már 10 éve is hallottam volna. Csakhogy! Több közel-keleti olajállam már évek óta a turizmusba fektet dollár százmilliárdokat (nyugalom, a turizmus is túl fogja élni és fel fog állni a földről), a világ szeretne tisztábban, egészségesebben élni, gombamód szaporodnak a globális felmelegedés elleni kezdeményezések, és itt nem csak Greta kisasszonyra gondolok. Ki vette komolyan akár még csak 2-3 éve is a Teslát? Ki gondolta volna, hogy kisebb-nagyobb városok kitiltják a benzines vagy dízel forgalmat? És még sorolhatnám.

Most természetesen borús a hangulat, hogy finoman fogalmazzak, és az emberek természetéből fakadóan szeretnek pánikolni is egy kicsit, már aki be nem vette a "leszarom" tablettát. Minden egyes halott egy szörnyű dolog a családjának, az ismerőseinek, borzasztó olvasni a napi adatokat, hogy hány százan vesztik életüket mondjuk az olaszoknál. De azt is látni kellene a száraz számokból, hogy az emberiséget ez nem fogja megrázni. Emlékszünk még a 2015-ös nagy influenza járványra itt Magyarországon? Kb. 5000 ember halt meg csak nálunk a betegség következtében, a szövődményekben a téli-tavaszi hónapok alatt. Nem összehasonlítva természetesen a mostani helyzettel, mert nem lehet, de csak ha a számokat nézzük, akkor egyszerűen csak be kellene tartani a szabályokat, amennyire csak lehet lecsökkenteni a személyes kontaktusokat, stb., hogy tényleg "minimális" veszteséggel lépjünk ezen túl. 1 ember halála tragédia, millióké pedig statisztika, hogy egy klasszikust idézzek ismét.

Természetesen óriási baj ez a mostani járvány és az emberek nagy részének fogalma sincs róla, hogy ebbe bárki belehalhat, nem csak az öregek úgymond. Sőt, az emberek nem is nagyon tesznek azért, hogy ne terjedjen a fertőzés. Tegnapi hír, hogy Csopak tele lett odautazókkal, akik nyaralgatnak egy kicsit, hisz se iskola, az idő is jó. Aha. Az olaszok is így tettek 3-4 héttel ezelőtt, látjuk az eredményét. Itt vidéken meg mintha mindenki immúnis lenne, alig látni gumikesztyűs-maszkos embereket, a boltok is tele vannak nyugdíjasokkal, a fiatalok bandáznak a plázákban, stb. Emberek meg vannak sértődve, mert nem fogok velük kezet, nem megyek hozzájuk közel. Szóval lenne mit rendbe rakni az emberek fejében, hogy ne legyenek itt is százával halottak.
gyorgyh74 2020.03.28 17:09:34
@MRNN_F1:
Naaa, pletykáljunk már egy kicsit:)
- Vettel a McLarennél vagy a Renaultnál?
- Toto Wolf az Aston Martinnál?
gyorgyh74 2020.03.29 11:30:04
@MRNN_F1:

Vettelről sok mindent gondoltam már, és az ellenkezőjét is :) Számomra ő most teljesen kiismerhetetlen lett, a fiatal kis "pofátlan" németből egy megfontoltnak tűnő profi lett, aki néha elfelejt vezetni. Fél éve még azt gondoltam róla, hogy idén már nem fog a Ferrarinál versenyezni - persze lehet nem is fog, ha teljesen törlődik a szezon... Szóval fél éve azt is gondoltam még, hogy nem menne sehova, csak győzelemre esélyes csapathoz, oda ugye meg nem kell. Amekkora kavarások lesznek még itt, most már bármit el tudok neki képzelni, akár a McLaren, akár a Renault, vagy mondok egy vadat: akár az Aston Martin???
És itt jön a képbe Toto Wolf, és a kapcsolata az öreg Strollal.
A csapatok készen állnak a barcelonai tesztre, megérkezett az új szezon, az utolsó év a jelenlegi technikai szabályrendszer szerint. Lewis Hamilton hetedszer, Max Verstappen először, vagy valaki más örülhet a végén? És hogy kerül a Forma1-be egy birodalmi lépegető (AT-AT)?..
gyorgyh74 2020.02.29 10:54:09
@MRNN_F1:
És hát a legfrissebb FIA közlemény a Ferrari 2019-es motorjáról: komolyan mondom, ez vicc. Vagy bűnösek, vagy nem. De ilyet? Ez nem tesz jót a sportnak, ha valaki csalt, akkor büntessék meg és vegyék el a kedvét nekik is meg másoknak is, hogy eszébe se jusson máskor. Ha meg nem csalt, akkor nem kell kiadni kétértelmű nyilatkozatokat. Bár most az is az eszembe jutott, hogy a Mercedes repülőgépszerű új kormánya is bekavarhatott ebbe a dologba, magyarul hogy ne b@szogassák őket emiatt, hagyják a fenébe a 19-es trükkös Ferrari motort és nem büntetnek. Csak nyilatkozatot adnak ki. A tavalyi újabb katasztrofális Ferrari év után egyébként sem látom értelmét vissza-vissza tekintgetni, hogy csaltak-e vagy sem. Mindenki próbál valamit trükközni, lassan már olyan lesz ez, mint a dopping az atlétikában, úszásban, kerékpárban, akárhol: mindenki szed valamit, csak kevesen buknak le. Értem én, hogy szabályok közé kell szorítani a sportágat, nem is ezzel van a bajom. Hanem a terjengős, százféleképpen értelmezhető, túlbonyolított szabályok miatt háborgok. Vagy sokkalta egyértelműbb és egyszerűbb szabályok kellenének, vagy engedjük szabadjára és mindenki azt csinál, amit akar. Nem tudom, nyilván nem ilyen egyszerű kérdés ez és emiatt várom már inkább a 2021-es szezont, mint az ideit.
gyorgyh74 2020.03.01 08:42:16
@MRNN_F1:
Az első futam azért (is) lesz érdekes, hogy a gépátvételek során fogja-e esetleg az FIA szabálytalannak minősíteni valamelyik autót - gondolok itt elsősorban a Mercedesre és a Racing Pointra. Bár a Merci szerint az FIA-val konzultálva fejlesztettek, de amilyen nyakatekert nyilatkozatok voltak itt az elmúlt hetekben és mindenki mondta a magáét, azért egy kis esélyt látok rá, hogy bele fognak kötni.
Érdekesebb kérdés lesz a pink csapat. Ha a gépátvételen átmennek, de úgymond tarolnak a futamon, pl.: tiszta versenyen erőből a Ferrari előtt végeznek vagy nagyon a középmezőny előtt, akkor sanszos, hogy felnyomják őket. Nehéz dolog ez, mert ha csak tényleg másoltak, az elvileg nem szabálytalan, azt meg bizonyítani, hogy nem fejlesztésből származnak, hanem vásárolták a dolgokat, szinte lehetetlen bizonyítani. Nekem egyébként nem igazán életszerű, hogy a Mercedes csak úgy eladja a 19-es technikát - pénzért. Nem tudjuk mi van a lemezek alatt, külsőt másolni a mai technológia mellett meg már nem egy nagy ördöngösség. Ennek elvileg ellent mond, ha a Merci rá akarja húzni a Red Bullra és a Ferrarira a RP-ot, ebben van ráció.

Sajnos nehéz a teszthetek statisztikáiból épkézláb elemzést készíteni, nem is nagyon vállalkozott erre senki, értelme sincs sok, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján az azért kijelenthető, hogy
- a valós erőviszonyok nem derültek ki,
- a technika jóval megbízhatóbb a 10 csapatnál, mint egy éve ilyenkor,
- a gumikra senki nem panaszkodott, hisz egyeznek a tavalyival,
- az alsóház kiegyenlítettebbnek tűnik

Két hét múlva ilyenkor már okosabbak leszünk.
gyorgyh74 2020.03.02 15:17:07
@higinos:
Igen sokat gondolkodtam én is valami példán, amivel az egyik ismerősömnek el tudtam volna magyarázni a FIA "állásfoglalásának" a lényegét, hát Te most azt hiszem megtaláltad a tökéletes példát! Ha nem gond, kölcsönveszem én is:)
Szóval igen, valószínűleg a vörösök kreatívan értelmezték a szabálykönyvet, de erről sírtam fentebb, hogy mindenki ezt csinálja, csak van, aki bele is bukik. Két dolog még ehhez: a FIA akkor járt volna el a legjobban, ha hagyja a fenébe az egészet, fölösleges benzin volt ez a tűzre, de most komolyan: hány ilyen kis trükköt lehetne (lehetett volna) még találni és ilyen furcsán kommunikálni?? A másik dolog, a szabályok: kurv@ hosszú, kurv@ bonyolult, hát ne csodálkozzon senki, ha a mérnökök a tizedek hajkurászása közben MERNEK kreatívan gondolkodni és alkotni.
A Merci "magassági kormányához" csak annyit, hogy igen igazad van, valóban finom kis innováció, amihez hasonlókat szerettünk volna látni eddig is, a baj csak az vele, hogy az egy éves születésnapját sem fogja megélni. Ez ismét csak a szabályok százféleképpen értelmezhetőségéhez vezet vissza, vagyis egyenlőségjelet lehetne a DAS és a Ferrari motortrükkje közé tenni.
És nekem itt van a bajom ezzel, nem kicsi: az olaszokat cseszteti mindenki, hogy mit trükközhettek a 19-es szezonban, miközben a Mercedes meg engedéllyel trükközhet idén ugyanazon szabályok kreatív értelmezésével!
Oké, még nem tudhatjuk, hogy fog-e ez előnyt jelenteni nekik (valószínűleg fog), és hogy versenykörülmények között is alkalmas-e a bevetésre (valószínűleg igen).
Sebastian Vettel és Charles Leclerc egymást vádolja az ütközésért, a csapatuk mindkettejüket. A szezon utolsó előtti fordulóján bekövetkezett, amire kezdettől fogva számítani lehetett. Mondjuk nem arra, hogy Pierre Gasly nem a Red Bull pilótájaként áll dobogóra. ..
gyorgyh74 2019.12.04 09:43:03
@MRNN_F1:
Igen, ezzel én is így voltam, nem volt meg a hangulatom a hétvégén. Sajnos.

A Hamilton-Ferrari tárgyalásokkal kapcsolatban: Ha ennyit beszélnek róla, akkor itt valami nincs rendben. Azaz inkább nyomásgyakorlásnak érzem minkét fél részéről. Hamilton a Mercit fenyegeti, A Ferrari a pilótáit. Vettel esetleges idő előtti távozására most már nem látok semmi esélyt, 2021 meg oly messze van még. Visszatérve Hamiltonra, 2020-ban semmi nem fog kiderülni a 2021-es autókról, viszont házon belül nyilván fogja ismerni az új autójukat. Ebből következően, ha az nem egy elbaxott autó lesz (nem az lesz), akkor nem fog az ismeretlenbe beleugrani és eljátszani egy Alonso 2-t vagy Vettel 2-t a Ferrarinál. 36 éves lesz 2021-ben, nem azt mondom ezzel, hogy öreg lesz, mindent elért, vagy el fog érni addig, de a testi adottságai, a reakcióideje, a teherbírása, stb. nem lesz olyan, mint a huszonéves Verstappennek, Leclercnek, Albonnak, stb.
Ha esetleg a Mercedes nem fog indulni 21-ben - amire azért nem fogadnék nagy összegben - és Hamilton érez még magában erőt és kihívást, akkor átköltözhet más csapathoz, de nem feltétlen a Ferrarihoz. Ki tudja, ki fog megtáltosodni? A feltételek soha nem hatnak minden csapatra egyformán, nem csak a nagyobb pénzügyi háttér a lényeg, hanem a szakembergárda is, látjuk a Ferrari a világ minden pénzével sem tud VB lenni. Ettől még lehet, hogy ők nyúlnak bele a legjobban az új szabályok adta lehetőségekbe és letarolnak mindent, de ez áll a Red Bullra, a Mercire, és reményeim szerint a McLarenre, extrém esetben a Renaultra, vagy mondok egy vadat, a Williamsre is. Igen a Williamsre, lesz egy évük olyan autót építeni, ami a Merci erőforrással bármire képes lehet. Róluk azért érdemes tudni, hogy a sikertelenségük ellenére nem veszteséges a cég, valamint nem elhanyagolható fejlesztési, mérnöki szaktudás összpontosul náluk, 4-5 éve még stabil harmadik csapatként funkcionáltak, hátha újra belenyúlnak a tutiba és jön az újabb aranykor, mint a 90-es években.
Sokismeretlenes az egyenlet, a pilótapiacon is várhatóan nagy mozgások lesznek, meglátjuk.
gyorgyh74 2019.12.14 13:10:27
@Flowey: @MRNN_F1:
Egyetértek, az olaszok gyűlölnék Hamiltont. Alonso más tészta volt, ő is latin vérű, mint az olaszok, sokkal könnyebben elfogadták. Tapasztalatból mondom, hogy az átlag olasz kissé rasszista, szerintem az angol már csak ezért sem érezné ott jól magát. A másik dolog az, hogy olyan ismeretlenbe ugrana bele 2021-ben a Ferrarinál (mint ahogy bármelyik más csapatnál is), hogy valószínűleg inkább marad, ahol van, az autó fejlesztését testközelből látja majd. Persze, ha egy katasztrofális évet zár jövőre - amiben nem hiszek - akkor akár el is igazolhat, vagy nyugdíjba is mehet.
Ricciardo a cipőből ivással együtt is az egyik legérdekesebb, legszínesebb és szerintem a legemberibb figura a pilóták között. Ezek a pódiumos gusztustalanságok pedig még inkább egyedivé teszik az ausztrált, mint embert, én simán elnézem, elviselem, amíg nem nekem kell inni a cipőjéből, ez a veszély pedig nem fenyeget:) Hamilton stílus- és divatváltásai nekem inkább tűnnek valami/valaki majmolásának, mint egyedi dolognak, Ricciardo nálam ebből a szempontból is egyedibb, emberibb.
És igen, RIC inkább "ferraris" fazon, mint Hamilton, bár az olaszok is tudnak néha karót nyelten viselkedni.
gyorgyh74 2020.02.10 11:56:54
@MRNN_F1:

Hahó, holnap a Ferrari gépbemutatóval kezdődik a szezon :)
Teendőim egy időre Budapestre szólítottak, de aztán újból belevetettem magam az ingatlankeresésbe, olyannyira, hogy sikerült egy olyan házat becserkésznem, ami egyszerre több kitűzött szempontnak megfelel. Végre-valahára! Úgy tűnik, sikerült! Bevallom, hogy nyár közepe táján már-már kezdtem feladni…..
gyorgyh74 2019.12.03 12:45:46
@sognomignon: "i" nélkül, csak György, vagy Giorgio :)
Sebastian Vettel két helyet nyert a rajtnál a futam előtti megállapodást felrúgásával. Elnézést az ócska kibeszélőshow témára emlékeztető címért, de muszáj villámposzttal visszatérnem a hallgatásból, mert a Ferrari átesett a palánkon a csapatutasításaival. ..
gyorgyh74 2019.11.06 09:21:43
@Flowey:
Ne felejtsük el, hogy Bottas is villantott a Williams pilótájaként, 2014-ben a Merci első totális évében a finn szerzett négy 3. és két második helyezést úgy, hogy harcban állt a Red Bullal és a kevésbé a Ferrarival is, év végén a 4. lett, 19 ponttal megelőzve az akkor még Red Bull pilóta Vettelt, aki egy olyan Red Bullban vezetett, amivel RIC három 1. helyezést ért el!
Bottas 2015-ben is elcsípett két 3. helyet, ahogy a csapattársa Massa is, a szezon végén 5. lett a két Merci és a két Ferrari mögött. Rosberg 2014-ig az év végi eredményei alapján soha nem végzett a 6. helynél kedvezőbb pozícióban (2006-2013-ig sorrendben: 17-9-13-7-7-7-9-6), igaz voltak meglepetés dobogói neki is: 2008-ban egy-egy 3. és 2. hely Ausztráliában és Szingapúrban, mind két verseny elég kaotikus volt, lehetett a zavarosban halászni, lásd Piquet ál-balesetét és ezzel Alonso győzelmét. 2009-ben aztán helyre állt a világ rendje, a szöszi dobogós helyezés nélkül lett év végén a 7. 2010-ben első Mercedes szezonjában ismét szerzett három 3. helyet, megint csak 7., majd 2011-ben dobogó nélkül, de sokkal kevesebb ponttal lett újra 7. 2012-ben év végén csak 9. lett, pedig abban az évben megszerezte első győzelmét Kínában, míg Monacóban 2. lett, de az év inkább a szenvedésről szólt. Aztán 2013-ban megkapta Hamiltont, szerzett két győzelmet, de így is csak 6. lett a végén.
Tudom a statisztikák csak számok, de ez alapján ki lehet jelenteni, hogy Bottas is megállta a helyét a gyengébb autókban, igaz viszont, hogy csúcstechnikával a feneke alatt viszont nem olyan stabil, mint annó Rosberg volt 2014-2016 között.
gyorgyh74 2019.11.17 20:13:18
@MRNN_F1:
Három gondolat:
- A Ferrari mai nullázásával (valószínűsíthetően Vettel újabb hibája miatt) a német nagyon nehéz helyzetbe került. Talán abból a szempontból "jókor jött" ez az ütközés, hogy végérvényesen le legyenek osztva a lapok jövőre, akár Vettellel, akár nélküle. Igen akár nélküle is, hiszen ezzel hiába van élő szerződése, a boxutasítások be nem tartása és a csapattárs veszélyeztetése miatt ismét napirendre kerülhet, hogy idő előtt távozzon. Ha az erőviszonyok kb maradnak 2020-ra is, akkor a Ferrari nem engedheti meg, hogy két olyan pilótája legyen, akik mind a ketten a vezérposztra törnek.
- A mai verseny fényében azt kell mondjam, hogy érdemes lenne egy kötelező SF fázist beiktatni minden versenyre. Vagy kettőt. Máris izgalmasabb lenne.
- Hamilton elismerte a hibáját, ezt respektálom, de remélem kapni fog egy 5 másodperces büntetést. Már csak Sainz miatt is :)
gyorgyh74 2019.11.18 13:29:17
@higinos:
1. Nincs előttem a pontos szövege a szabályzat idevonatkozó részének, de valószínűleg nem volt 100%-ig szabálytalan az angol, gondolom akkor vizsgálták volna. Viszont necces volt az akciója, ez tény.
2. Szerintem Hamilton borzalmasan túlértékelt pilóta, a 2008-as VB címén kívül úgy istenigazából egyszer sem kellett küzdenie, amikor meg kellett volna, akkor Rosberg meg lenyomta egy ugyanolyan autóval. Sokszor hasonlítják Vettelhez, neki a 4 VB címből kétszer is küzdelmes-mozgalmas szezon utolsó versenyén lett meg az első hely, miközben a csapattársa is pariban volt, meg Alonso is, legalábbis az első VB címénél bizonyosan. Természetesen a VB cím nem csak úgy terem egy fán, Hamilton gyors meg profi meg minden, de a tökéletesen összerakott technika és csapat érzésem szerint nagyobb súllyal nyom a latban, mint a vezetői kvalitásai. Igen, ha nincs meg a technikai fölénye (márpedig a nyári szünet óta nincs meg), akkor vége van, megy a nyafogás a rádióba, maximum a stratégiában bízhat, vagy a SC-ban. A német nagydíj óta nincs pole-ja, ez sorozatban 9 futam(!), azért ezzel a technikával ez magyarázatért kiált. Leszögezhetjük, hogy már nem a Mercedes a legjobb/leggyorsabb stb. autó a mezőnyben, de a német nagydíjig tartó tarolásuk bebiztosította számukra mind a két VB címet. Figyelemre méltó momentum volt az is, hogy (igaz sérült első szárnnyal) az utolsó kanyarban Hamilton nem bírt el a Toro Rossóval! Értjük, egy Toro Rossóval.
3. Binotto sem akart kinevezni egy főbűnöst, legalábbis nyilvánosan. Többször is visszanéztem, Vettel egyértelműen ráhúzta magát a csapattársára, aki kismértékben, de próbált menekülni, talán nem gondolta, hogy a német nekimegy. Nem értem a manővert, mert ha egyenesen tartja, simán visszaelőzi, és kergethetik egymást tovább. Ebből fakadóan nálam Vettel a bűnös. Továbbá azt kell még megemlítenem, hogy a Ferrari csak jobban járt volna, ha LEC marad elől, Vettel egyszerűen nem elég gyors most már ahhoz, hogy levadássza maga elől a Red Bullt vagy a Mercedest. Láthattuk most is, a rajt után folyamatosan szakadt le, a gumikezelése is gyengébb, mint a csapattársáé.
4. A kulcs szerintem az, hogy az akció egyetlen tizedmásodpercében sem került Albon mellé egy az egyben Hamilton, ha megnézed a linkelt felvételt, Albon autójának orra folyamatosan látszik a kamerában. Az angol végig tisztában volt azzal, hogy mi Albon valós pozíciója, ez fordítva nem mondható el, ebből következően Hamiltonnak kellett (volna) figyelnie. Ha ez nem elég, ott van Hamilton nyilatkozata közvetlen a verseny után, ő is elismerte, hogy hibázott.
5. Sajnos a középmezőny csak a káoszos futamokban bízhat, ez viszont nagy baj.
Bruno Barbey, a MAGNUM Photos munkatársa több ízben is járt a szocialista Lengyelországban fényképezőgépével. Először 1967-ben Charles De Gaulle francia köztársasági elnök látogatásakor, de ekkor még szociofotókat és emberközeli, a mindennapi életet megörökítő képeket nem készített. Erre 1976-ig…..
Számítottam rá, hogy ez lesz a vége. Előbb visszafordíthatatlan se veled, se nélküled helyzetbe kerültem az idei szezonnal, és hónapokon keresztül tiltakoztam, nehogy szakítófélbe kerüljek a blogolással is. Nem Kanada után volt az első rajongót próbáló időszakom, de most olyan, mintha örökké…..
gyorgyh74 2019.09.22 21:15:39
@MRNN_F1:
Ebben a szezonban az eddigiek ellenkezőjét futja a Ferrari, pont a szezon második felére kapják össze magukat, legalábbis a zsinórban három győzelem ezt jelzi, de hogy a továbbiakban is tartós marad-e a feltámadás, arra kíváncsi leszek. Érezni bennük a potenciált és az akarást is, megvan a teljesítmény, eddig a megbízhatóság is, az meg a sport szempontjából kifejezetten jó, hogy nem dominál egyik ferraris sem - ha ezt ki lehet jelenteni 3 futam alapján. 6 verseny maradt, ha nagyon lelkes akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy még a konstruktőri VB meglehet az olaszoknak, de ehhez a folyamatos Mercedes bénázás kell (ez nem rájuk vallana, egy-egy kisiklás oké, de sorozatban kizárt), továbbá hogy mindkét Red Bull kapja el a Merciket (a Honda motor és Albon teljesítménye okán ez sem valószínű), valamint a vörös kettős győzelmek minél nagyobb számban (hát... szóval három győztes hétvégéből azért nagy merészség erre fogadni).

Borzasztó kíváncsi leszek a netflixes F1 sorozat 2. évadára!
gyorgyh74 2019.09.23 08:46:37
@MRNN_F1:
A hatalmas pontkülönbség miatt írtam én is erősen feltételes módban a konstruktőri VB-t. A Mercinél az angol nagydíj után "eltört" valami, sőt már előtte, az osztrák futamon se voltak csúcsformában, Hamilton csak 5., Bottas meg 3. lett Ausztriában, aztán az angol hétvégén még összekapták magukat az első két pozícióval, de Németországban majdnem nulláztak, Mogyoródon még Hamilton első lett, Bottas viszont csak 8., de onnantól kezdve három futamon át egyértelműen lejtőn vannak. Hogy ez mennyire tartós, mennyire válik valósággá a trendforduló (amit fentebb írtam), arról talán az oroszoknál rendezésre kerülő mostani hétvége után lehetne megint elmélkedni. Én csak remélem, hogy tartós lesz és az elején mondjuk a RB és a Ferrari csatázik, a Merciket meg mondjuk a McLaren meg a Renault kóstolgatja :) Persze álmodik a nyomor...
Hát remélem Hamilton nem tiltja le, egyszerűen csak elbújik a kamerák elől.
gyorgyh74 2019.09.24 21:01:43
@MRNN_F1:
Én cseppet sem bánnám, ha Vettel ismét csúcsformába kerülne, és Leclerc pedig nem csak pampogna, hanem támadna. Magyarul engednék őket csatázni. Persze ebben vastagon benne van, hogy hibáznak és összetörik egymás autóját, de ezen az elbaxott szezonon egy ilyen csapaton belüli harc nagyon sokat dobna. Igazából most már teljesen mindegy, hogy a Ferrari pilóták hol végeznek a végén, vagy a csapat hanyadik lesz a konstruktőrök között, mert a hátrelvő futamokon el kellene dönteniük, hogy ki legyen a falkavezér, és ezt most különösebb kockázat nélkül lejátszhatnák egymás között.
Leclerc kifakadásai egyébiránt jogosak, már régebben is panaszkodott, hogy ritkán közölnek vele informárciókat rádión. Azt hiszem a csapata nem számított rá, nem volt arra felkészülve, hogy már az első évében jó lesz, felül fog kerekedni a társán, sőt ismét a magasba emeli a csapatot. Hisz a vörösök Vettelre építenek már hosszú évek óta, a fiatallal meg úgy lehettek, hogy neki még sokat kell tanulnia. Ami igaz is, csak hogy Leclerc túl gyorsan tanult:) Hagyni kellene harcolni és megadni neki mindazt az információt, amit Vettel is megkap.
Vettelnek a létező legjobbkor jött ez a győzelem. Ha a csapat megkéri, hogy "adja vissza a pozíciót", tuti hogy megtagadja, a multi21 óta ez nem kérdés. Hajlamos voltam leírni én is a németet az utóbbi időszakokban, de pont az ilyen győzelmek hiánya miatt. Jó volt nézni, ahogy levadászott maga előtt mindenkit, hiba nélkül, ez a régi Vettelt hozta vissza. A mögötte levők kevésbé rizikósan előzgettek, nekem ez is szembetűnő volt.
Most is azt gondolom, hogy Vettel hamarabbi kihozásával Hamilton és Verstappen ellen mentek, aztán meg amikor látták a köridőkből, hogy Leclerc is áldozatául esik ennek, akkor már nem kérhették meg a németet, hogy veszítsen 3 másodpercet, mint Bottas... Igaz, Leclercnek szólhattak volna, hogy nyomja keményebben, ezt kommunikációs hibának tartom, nem akarom azt belelátni, hogy a monacói ellen is játszottak a közvetlen ellenfeleken kívül. Meg azt se felejtsük el, hogy milyen rég volt ilyen, amikor a két vörös autó haladt elől, ez még a stábot is váratlanul érte most :)