Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mindtower

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Kiadó:InsideOut Honlap:facebook.com/ltexperiment 20-22 év alatt elképesztően nagyot képes változni a világ, na és a közízlés, még egy olyan beszűkült underground műfajban is, mint az instrumentális gitárközpontú muzsika. A '90-es években (még az évtized legvégén is) a progresszív metál…..
mindtower 2021.04.17 12:59:41
Mike Portnoy és népi zenekara, aljas Liquid Tension Experiment - 3.

Az elején szögezzük le:

Portnoy a legnagyobb rock-metál-fúziós dobos az egész univerzumban! PONT!

Levin egy prog-rock istenség! Ezen projektből folyamatosan hiányolt, szerény és roppant szimpatikus Myung, hozzá képest egy szürke kisegér.

Petrucci egyszerűen elfogyott! A muszkli agyonnyomta a kreativitását. A szólólemezét képtelen vagyok még egyszer végigszenvedni, hiába brillírozik rajta Portnoy. Olyan durván közepes album, hogy az már fájdalmas. Egy a rengetegből, pl. Vörös Attila, a Strength of Will lemezével, ami egyáltalán nem egy mestermű, lényegében kettégitározza, a rosszul kigyúrt kertitörpének álcázott Hobbitimitátor elmúlt 10, de inkább 20! évét.

Az egyébként, eszméletlenül tehetséges, illetve képzett, Jordan Rudess, koncerteken csapágyasra tekergeti a szintiállványokat, de egy nyomorult, megjegyezhető dallamot vagy hangzást csak nem képes kicsavarni a hangszeréből! Most is pontosan ez történik. Amikor jön egy zsíros Hammond hangzás, a szerencsétlen hallgató fellélegezhet: Végre valami a nagy semmi közepén!

Szerintem így készült ez a Liquid lemez (is):

Gyors és "bonyolult" témák - Leül Portnoy, dobol valami brutálisat, a többiek meg egyszerűen rájátszanak hangokat, skálákat, arpeggiókat... csak úgy random.

Lassabb tételek - A többiek játszanak valami uncsit és Portnoy félálomban rádobol valamit.

A második dalnál már unalmas az egész sehova sem tartó hangszermaszturbálás! Nyomasztóan unalmas masszává válik szinte az összes dal, még mielőtt történne bennük valami érdemleges. Sajnos nem történik. Megjegyezhetetlen témák tömkelege, tekerés, gagyi, vásári villantgatás és ennyi. Abban, hogy ennyire jellegtelen ez a produkció, rettenetes nagy szerepe van Petruccinak! Mivel instrumentális zenéről van szó, szükség lenne karakteres, könnyen megjegyezhető, de technikás és időtálló gitártémákra, amolyan verse/refrén szerűen. Nincsenek ilyenek! Lelketlen skálázgatás, értelmetlen milliószor hallott és roppant fárasztó arpeggiók. Ötlettelen, majd minden dalban ugyanúgy felépített, snassz szólók, amik kísértetiesen olyanok, mintha egy száraz, oktató hanganyagból vágták volna ki, ahol azt tanítgatják a kezdő gitárosoknak, kb. hogyan kell elkezdeni a gitárszólót. Néha tényleg vérciki. Rudess, macskaköröm!

Hypersonic - Lelketlen Dreames kavarás, ócska gitárszólókkal.

Beating The Odds - Unalmas, sótlan Kansas feldolgozás/koppintás.

A Liquid Evolution, olyan mint egy véletlenül előkerült, naftalinszagú Al DiMeola demó, amit jobbnak láttak lehagyni mindenről... de ide azért befért.

The Passage Of Time - Ha ezt meghallgatod, lehet is tovább haladni. Az egyetlen dögös nóta. Persze a szólók itt dögunalmasak!

Chris & Kevin's Amazing Odyssey és a Shades Of Hope - Ezekre nem érdemes még jelőket sem pazarolni!

A Rhapsody In Blue olyan bizarr, hogy le kellett ellenőriznem, vajon egy óvatlan pillanatban nem trollkodott-e a lejátszóba Mága Zotyi vagy Havasi Broki. Iszonyatosan értelmetlen, dagályos szörnyeteg ez a nóta! Ennél még az egyébként giccsparádé-hercegnő Vanessa May is jobban nyúlt a mondjuk a komoly zenéhez.

Key To The Imagination: Unalmas gyors témák és nyálas lassú témák keveréke. Rettenetesen dagályos, nyálas és/vagy értelmetlenül szettekert, jellegtelenül gyors szólók!

A kritikában említett Octavision vagy a Sons of Apollo mellet ez egy értékelhetetlen lemez, aminek a legnagyobb gyengélye az, hogy ilyen kvalitású zenészek, 2021-ben ennyire képesek. Ötlet, kreativitás, frissesség és progresszió terén egyaránt kudarc ez az album!

Legyen a végére egy pozitívum is: Kegyetlen jól szól!!! Legfőképpen a dob.

Ennyi és sajnos nem több!
mindtower 2021.04.17 16:43:29
Nem bizony, mert ha csak ennyire képesek ezek a kétség kívül kiválóan képzett, valaha kreatív, mostanra megszürkült zenészek, mindenki jobban járna, ha inkább a tanítás lenne Nekik a menekülőút!

Amilyen forradalmi hatással volt annak idején a zeneiparra a Dream Theater vagy akár a mára gagyi haknizekarrá silányodott Nightwish, mostanra ezek és a hozzájuk hasonló, szebb napokat látott, de mára sótlan, megfáradt metaloszauruszok állnak a fejlődés útjába és okoznak hatalmas károkat a feltörekvő zenészeknek, zenekaroknak, a hallgatóknak, továbbá a "közízlést" kiszolgálni kénytelen zenekritikusoknak és zenei munkásoknak egyaránt. Mire célzok ezzel? Amikor berobbant a DT, eléggé homogenizált volt a rock és a metálzene. Mint egy falat kenyér, úgy kellett az a fajta komplex, igényes zene, hogy az undregroundból kiemelje az olyan nagyszerű bandákat, mint a pl. a Mekong Delta vagy kinyissa a kapukat (szerintem) minden idők legjobb progmetál társasága, a Psychotic Waltz előtt. Rá is ugrott mindenki, mint gyöngytyúk a takonyra a Dreamre meg a stílusra egyaránt. Ebből pedig az lett, hogy néhány évre rá a progresszív metál azt jelentette, hogy egy kappanhangú énekes vonyít - élőben lehetőleg hamisan, olyan lebrieosan - egy harminckilenc perces, agyzsibbasztóan unalmas nótára, amiben nem történik semmi, de a gitáros végigtekeri az összes, egyébként állandóan fikázott, Malmsteen-skálát, persze mindenféle invenció nélkül.

Szívesen hallgattam, hallgatom a korai Dream lemezeket, de nekem annak idején is ez csak egy eszelősen képzett zenekar volt, akik zseniálisan lenyúlták, felgyorsították aztán jól bemetálosították a hatvanas és hetvenes évek prog-rock és fúziós jazz-rock úttőrőinek a támáit. Például: King Crimson, Yes, ELP, Gentle Giant, Rush, Genesis, Van der Graaf Generator, Soft Machine, Jethro Tull, Audience, Atomic Rooster, Al DiMeola, Chick Corea, Mahavishnu Orchestra, Eddie Jobson, stb., és ezek csak a híresebbek!

Olyanok írtak és még sajnos írnak is, ellentmondást nem tűrő, ellenvéleményeket földbe döngölő, gyomorforgatóan ajnározó és a zenekar teljesítményéről teljesen torz és hamis képet festő kritikákat - akár a legrosszabb DT albumokról is - akik nem is ismerték/ismerik, hallgatták/hallgatják a banda gyökereit képező zenekarokat, ahonnan Petrucciék számtalanszor és tényleg arcátlanul nyúltak le akár komplett témákat is. Amíg volt némi hozzáadott érték, ez nagyjából rendben is volt, de már két évtizede csak vergődnek a saját korai témáikon és élősködnek a nagy ikonoktól, egyre nagyobb mértékben túszul ejtett ötleteken, dallamokon.

Erre az a megoldás, hogy alakítson egy igazi bandát Portnoy, Petrucci és Levin... de ne, inkább a pusztító Steve DiGiorgiót a basszushoz! Vegyék be másodgitárosnak a zseniális és szintén nagyon izmos (ha ez kell a férfi rajonóknak) Reese Fullwoodot, hogy legyen aki egy kicsit felkavarja az állóvizet, meg a punnyadt Petruccit! Gyúrás közben ötletelgethetnek eleget. Melléjük énekesnek, ugyancsak az Eumeriából Jonny Tatumot, és már csak egy szintis kell. Az egyszerűség kedvéért, legyen az is az a jobb sorsra érdemes Eumeriából az a Matt Guillory, aki nem mellékesen, a jelenleg festett hajú férfiimitátorként parádézó LaBrie szólólemezein is dolgozott.

Ne forgácsolják el a maradék kis kreativitásukat ezernyi mellékprojektben, hanem üljenek le és dolgozzanak jó sokat és alaposan a dalokon. Dobálják ki a nyálas témákat és a feleslegesen öncélú szólórecskázásokat. Maradjon meg a legjobb 7-8 nóta, a tömény és konkrét arcletépő virgák, hangszeres szólópárbajok, aztán HAJRÁ! Irány a stúdió! Ennyi! Kész is van egy brutális, 45 perces prog-metál album!

Vajon miért nem csinál (SAJNOS!) több anyagot mondjuk a Blotted Science? Mert készítettek egy hibátlan lemezt és egy tökéletes Ep-t! Ennyi volt bennük ebből a technikás, komplex muzsikából. Kiadták magukból és elengedték. A Dream újra és újra elkészítit ugyanazt a lekvárzsibbasztóan unalmas lemezt, most éppen instrumentálisan és Liquid álnéven.