Adatok
Kaldor
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Peter Shark folytatja az első világháborús kísérleti harckocsikról írt sorozatát, ezúttal az angolszász szövetségesek két izgalmas tank-tervezetével. 2.1.) A "Flying Elephant" szupernehéz harckocsi Az első brit szupernehéz tank-tervezet, ám sohasem készült el. 1916…..
Kaldor
2011.06.21 22:39:24
Üdv!Én úgy tudom,hogy a "Mark I-III ig" kormányzása botkormánnyal történt,amit 4 katona biztosított.Ezért kis ívben csak a jármű mögé felszerelt két nagy kerék segítségével lehetett fordulni .A Mark IV nél már változás volt,mert a féktárcsákat közvetlenül a lánchajtókerék tengelyére helyezték, a fékhatás nőtt ,így a segédkereket elhagyhatták.Az árokáthidalás megoldására 3 méter hosszú,1,3 méter átmérőjű rőzsekötegeket használtak.Megfeneklés esetén gerendát használtak az önvontatáshoz,ami a tank hátsó részén volt rögzítve lánccal.Ha a meghajtásra szerelték,akkor a tank nagyobb eséllyel tudott ki evickélni.
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az átkosban egész sok emlékezetes főcím készült. Ablak, Panoráma, A HÉT, Szeszélyes évszakok, Tévétorna, Telesport és lehetne még sorolni hosszan. Persze nyilván azért is ragadtak meg az agyunkban, mert több évtizeden keresztül…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz