Regisztráció Blogot indítok
Adatok
A kettes pénztárnál tessenek fizetni

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ezúttal a miskolci és borsodi tájszólásokat gyűjtöttem össze egy csokorba. Remélem, ahogy én is, ti is rá fogtok csodálkozni egy-egy általatok ismert és használt tipikus borsodi szóra, kifejezésre.     ,,Nyelvészeink általában mégis legtisztább, legszebb magyar kiejtésnek a miskolc-környéki,…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2021.03.22 08:08:38
@Csibefogó: Igen, ezek többsége mára teljesen ismert szinte mindenhol, és hellyel-közzel használjuk is, de tovább megyek: dédöreganyám, aki idén lenne 124 éves, tudomásom szerint soha nem hagyta el a Dunántúlt, de ezeknek a szavaknak a 30-40%-át napi szinten használta ebben a formában és a fenti (vagy nagyon hasonló) jelentésben.

De a kedvenc érvem az volt e szavak borsodi eredete mellett, hogy tisztelt szerző számára az eleve nem lehet opció, hogy egy szót netán a tótoktól vettünk volna át. Hogy is lehetne ezer év együttélés mellett egyetlen tót eredetű szavunk is, hát nem?
Csajok, semmi pánik! A válaszoló férfiak több mint háromnegyede NEM a nő külsejét kívánja meg. Olvasd el, hogy egy valódi nő mit írt a norbiféle férfi társaknak. (Kép: Piqsels)  Mindenekelőtt köszönöm annak a 311 férfinek, aki kitöltötte a kérdőívet! Mit köszönök? Azt, hogy felvállaltátok a…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2020.02.02 14:57:18
@verschränkung: Köszönjük az értékes, kiterjedt evilági tapasztalatokra alapozó hozzászólást. Értékelni is bizonyára értékelik, ha más nem, a pornhub kommentszekciójában.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2020.02.02 15:20:34
@verschränkung: Igen, sőt, már az előző kommented is. Egyből nyilvánvalóvá vált, hogy Barbiné Kenről beszélsz, igen jó, de sajnos egyetlen barátodról.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2020.02.02 15:38:37
@verschränkung: Mindjárt szembe is nézek önmagammal, hogy milyen szar nekem, amikor a nálam tizenöt évvel fiatalabb deszkapicsákat vakarom le magamról, miközben otthon egy tehenet dugok (és bár ez már végképp hihetetlen, de akkor is így tettem, amikor még tehén se volt, aki széttette volna épp!), csak előbb megvárom, amíg beismered, hogy nulla általad ismert esetből általánosítottál milliárdos nagyságrendű emberre, bedőlve a sok közül még egy hülye maszlagnak, amit a neten olvastál, vagyis egy agymosott, megvezetett puhapöcs vagy, aki pixelekre recskázva hirdeti a frankót, és azt hiszi, attól nő egy nő, ha úgy néz ki, mint a hatéves unokaöccse.
Ősanya, a férfinép által kikiáltott ellenség, spirituális női energiák hordozója vagy csak egyszerűen egy Valódi Nő? Lehet szeretni vagy gyűlölni, egy biztos: ha nő vagy, a dalai nem hagynak hidegen. (Kép forrása: Wikipédia)  Bevallom őszintén, noha tudtam ki ő, az én lelkemmel eddig még nem jött…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2019.09.07 09:03:05
@cickany: "De mindegy, én voltam a hülye: ez egy blog, erős, túlzó állításokat kell tenni, mert az generál kattintást."

Nem üzleti szempontok vezérlik. Egyszerűen csak nárcisztikus, és nem kap otthon elég figyelmet.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2019.09.07 17:30:44
@Valódi Nő: Én nem írogatok szándékosan és bevallottan kattintásvadász blogposztokat, hogy aztán azon hisztizzek, hogy az összes troll, akiket szándékosan bevonzok, ide is találnak.

Most komolyan, kiscsibe! Írsz egy posztot arról, hogy ki palyabejás és ki nem, azzal az állítólagos (és nyilvánvalóan hazug) szándékkal, hogy segíts másokon vele. Mi is lenne az a bizonyos segítő szándék? Hogy veled együtt senyvedő nőtársaidnak segíts, hogy rátaláljanak arra a lelki-szellemi-spirituális megerősítésre, amit Palya Bea művészetéből meríthetnek? AHHAAA... Aki nem ismeri Palya Beát, nyilván sose kattint egy olyan címre, mint a tiéd. Kik kattintanak rá? Akik utálják Palya Beát, és alig várják, hogy fröcsöghessenek egyet annak kapcsán, hogy valaki posztolt róla. Netán azok, akik szeretik, és azért kattintanak, hogy leugassák a fröcsögőket. Ahogy itt történik is, plusz persze azok a kommentek, amik a te nyilvánvalóan labilis személyiségedet méltatják (valód nő... huhh... hát ahhoz azért még van hova felnőnöd, ha sikerül valaha egyáltalán...).

Ha ezt magadtól nem láttad át, akkor iszonyú buta vagy. De ezt nem gondolom rólad a posztjaid alapján. Nagyon is intelligens vagy. Magyarán szándékosan csinálod.
A minap -pedig már elmúltam 32 éves- teljesen új emlékek kerültek a tudatomba annak ellenére, hogy meg voltam győződve arról, hogy ennyi önismereti munka után aligha lesz több felidéznivalóm 6 éves korom előttről. Emlékemben ültem egy kórházi folyosón, egyedül, mert akkoriban még az anyukák nem…..
A nárcival való élet egy mátrix, de ennek te nagyon sokáig nem vagy tudatában. Ahogy annak sem, hogy amit te kölcsönösségen alapuló párkapcsolatnak hiszel, az valójában nem más, mint egy üres keret. Egy forma. Egy jogi tényállás. Látszat. Egy tökéletesen megrendezett, hibátlan színdarab. A jéghegy…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.16 14:11:32
@croc: Tipikus következménye annak, amikor a társadalmi előítéletekkel előbb találkozik valaki, mint a diagnózissal, és a megbélyegzéstől tartva nem fogadja el a helyzetét. Ki szeretne azzal szembesülni, hogy ő egy szörnyeteg (pláne, ha történetesen tényleg nem az)?

Nem véletlen, hogy sok helyen nem állítanak fel olyan - a beteg számára is hozzáférhető - diagnózist, hogy xy nárcisztikus/borderline/antiszociális/stb. személyiségzavarban szenved. Az enyhébb eseteket bűn lenne ezzel terhelni, a súlyosabb eseteknek meg úgyis mindegy.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.17 23:43:42
@monte rosa: Szerintem a dolog kulcsa ott van, amit arról írsz, hogy ami nem segít neked, az másnak segíthet, és ennek örülsz. Én is így vagyok ezzel. Megértem, ha valakinek haragra, dühre van szüksége ahhoz, hogy védekezzen. Nekem ehhez elég a nárci iránt érzett szánalom. A szónak persze a legnegatívabb értelmében, amitől soha nem lesz olyan, akit közel engednék magamhoz (sem őt, sem mást, aki kicsit is hasonlít hozzá).
Akkor elkezdem írni az előző posztomban említett szélsőséges blogon található bejegyzések javítását. Nem célom az hogy bármit is ledegradáljak de úgy érzem rengeteg rossz és káros információ kering a neten amit érdemes kijavítani, közelebbről is megvizsgálni. Az egyik cikk a "kertész" blogon azt…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.16 13:12:50
Az antidepressánsról való leszokásom témaköréből még annyit irnék hogy azért nem készült el több bejegyzés mert sajnos nem sikerült leszoknom róla. Vagyis hogy de! Sikerülhetett volna mivel nem szedtem majdnem öt napig. Azonban ezt követően sírva hívtam fel a kezelőorvosomat hogy kiborultam. Ő nem…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.16 09:46:38
Szerintem sok igazság van abban, amit mond, és én is pedzegettem hasonló dolgokat az említett blogon korábban. A személyiségzavarosok maguk is szenvednek, tudomásom és tapasztalatom szerint nem megátalkodott gonosztevők, hanem maguk is áldozatai a helyzetnek. Viszont az érem másik oldala az, hogy a környezetüknek okozott szenvedésért ettől még igenis felelősek, és az elszenvedőknek joguk van nem tekintettel lenni a személyiségzavaros problémáira - méghozzá éppen az jogosítja fel őket erre, hogy a személyiségzavaros sincs tekintettel rájuk. Azt sem tudhatjuk, az ott elhangzott történetek azért fekete-fehérek-e, mert túloznak, akik elmesélik őket, vagy azért, mert tényleg extrém esetekkel találkoztak a mesélők. Ilyen esetek sajnos igenis vannak (ismerek durvábbakat is), más kérdés, hogy a személyiségzavarosok többsége ennél jóval enyhébb eset, és tény, hogy a megbélyegzés nem segíti őket. Viszont azt vegye figyelembe: amikor megbélyegzés történik, azt nem a ténylegesen abuzív kapcsolatban élő/élt áldozatok teszik, hanem azok az orvosok, akik ugyanazzal a névvel illetik az enyhébb esetek betegségét, mint a közveszélyesekét, miközben semmit nem tesznek a társadalom felvilágosításáért annak érdekében, hogy láthassuk: nem minden nárcisztikus automatikusan lelketlen tömeggyilkos. Még a személyiségzavarok és abúzióra való hajlam közötti korreláció is igen gyenge. Vagyis közel sem minden személyiségzavaros nyomja el a társát, és az elnyomóknak is viszonylag kis hányada személyiségzavaros.

Az ideális persze az lenne, ha mindenki mindent megtesz azért, hogy változzanak a sztereotípiák. Ettől azonban messze vagyunk, és nem is azok fogják tudni ezt elkezdeni, akik maguk is érintettek, és a saját problémáik feldolgozása az elsődleges nekik ahhoz, hogy egyáltalán megérthessék a jelenséget.
  A nárci a világ utolsó ma élő polihisztora. Nehéz elképzelni nála tájékozottabb, műveltebb, képzettebb és sokrétűbb tudással rendelkező embert. Egyszerűen nem tudsz mondani olyan szakterületet, amihez ne konyítana legalább egy egészen kicsit...
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.11 14:36:43
@drlover: Szerintem ez az üresség ill. mások iránt való teljes bizalomra képtelenség (jólkimagyar fejezve) szorosan összefügg azzal, amit feljebb írtál azzal kapcsolatban, hogy míg te szenvedsz, ő már vígan zsákmányolja ki az újabb áldozatát. És általában véve szorosan összefügg azzal, ami miatt Kertészt is cseszegettem korábban, és bár sokat változott a véleményem ezzel kapcsolatban, de még mindig nem sikerült teljesen eloszlatnia neki sem.

Mindaddig, amíg azzal foglalkoztok, hogy mi van vele: hogy mit tett ő, miért jogos gyűlölnötök őt, miben ártott nektek ő, nem fogtok tudni azzal foglalkozni, hogy saját magatokat összerakjátok. Ne érts félre: nem hibáztatlak ezért, csak mondom, hogy amennyire én látom legalábbis, a gyógyulásnak ez egy nagyon korai periódusa, amin mindenki átesik - és ami szerencsére el is múlik. Akkor már nem fog érdekelni, hogy ő éli a világát (legfeljebb a következő áldozatát sajnálod, ha újra eszedbe jut).

Szükségképpen kell lennie egy ilyen szakasznak a gyógyulásban, főleg, ha korábban mindenért magadat hibáztattad, hiszen ő remekül meggyőzött arról, hogy mindenért te vagy a hibás. Először erről kell meggyőződni: igenis az esetek 99% százalékában ő volt, és aki azt mondja, minden kapcsolatban (nagyjából) fele-fele a két fél felelőssége, az egyszerűen naiv, és nem látott még személyiségzavaros/mentális beteg embert párkapcsolatban (nem-)működni.

Azt gondolom, most erre van a legnagyobb szükséged, illetve a többségnek szüksége, aki itt van. Elhinni, hogy nem te vagy az ultra gáz. Ha ez megvan, extra gyorsan helyre áll majd az énkép, észreveszed majd a pozitív visszajelzéseket a környezeteden, amit irtóra élvezni fogsz, ez tovább erősít abban, hogy nincs veled gond, sőt: nagyon is értékes vagy, és jobban kivirágzol, mint valaha.

A dolog szépséghibája, hogy ez kb. olyan hosszú folyamat, mint ameddig a kapcsolatod tartott a nárcival. Persze nem napra-perce pontosan, de ha már gyerekek meg sok év együttélés volt mögöttetek, akkor a legfontosabb a türelem magaddal szemben. Úgyhogy szerintem a legjobban pontosan akkor jársz el, ha azt teszed, amit írsz is. Ne foglalkozz a fejest vissza egy kár jó kapcsolatba puszta lehetőségével sem. Az űrt rakd helyre, ahová NEKED kell kerülni, nem egy férfinak.

Ha ugyanis te odakerülsz, az újraépülő önbizalmad és a tapasztalataid révén esélye sem lesz többé egyetlen nárcinak sem, hogy oda kerüljön. Nem lesz félnivalód, de ami még fontosabb: akkor vágsz bele új kapcsolatba, amikor szükséged lesz rá, és nem akkor, amikor ez kényelmes menekülés lehet a magány és a magánynak köszönhetően állandóan a fejedben zakatoló kérdések elől. A kérdésekre ugyanis van válasz, de egyedül te tudod megadni magadnak (még ha persze a szeretteid, dilidoki, vagy akár ez a blog, stb. segíthet is benne).
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.11 14:59:48
@csakférfi: Embere válogatja. Nyilván van, akinél sokkal gyorsabban is megvan. Aki egyik kapcsolatból a másikba ugrik fejest, azoknál viszont jellemzően soha nem következik be. Inkább arra akartam csak utalni, hogy mivel sokaknál olyan NAGYSÁGRENDŰ a feldolgozás ideje, mint maga a kapcsolat, ha nem érzi magát készen akár évek után is még, ne gondolja magát szarnak, mert nem ritka ez sem.
  Mivel a nárci számára minden emberi kapcsolat csak szigorú hierarchia szerint képzelhető el, ezért sem a családi, sem a baráti kapcsolatai nem lehetnek soha egyenrangúak. Valódi, bizalmon alapuló, bensőséges kapcsolatai nincsenek. Látszatkapcsolatai vannak, amelyek a nárci szükségletei szerint…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.06 07:16:27
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.06 07:17:07
Nárciszkertész Elszigetelés 2017.04.27 06:59:00
A nárcisztikus manipuláció egyik formája, hogy a nárci szép lassan elszigetel a világtól: a családodtól, a barátaidtól, a hobbidtól, a munkádtól, mindentől, ami akadályozza, hogy csak körülötte ugrálj. Úgy csinálja, hogy a folyamatot magát biztosan nem fogod észrevenni.…..
A nárcival való élet egy mátrix. Párhuzamos és egymással össze nem érő valóságokban léteztek. A párhuzamos valóságok nem perspektivikus természetűek, vagyis nem keverendők össze azzal a helyzettel és állapottal, amikor két ember ugyanannak a papírnak a két oldalát látja/nézi. A problémát itt az…..
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.25 15:00:40
@novedieci: Ó, persze, ha valamit MÁNIÁKUSAN ismételgetsz, az csak azt mutatja, hogy elnyomó vagy, aki rá akarja erőltetni az akaratát másokra. Ha érvek formájába csomagolod, akkor csak - az egyébként nem vitatott - intelligenciáddal élsz vissza. És - mint a másik kommentben írod - ha a doki szerint sincs bajod, akkor átverted őt. Mindenre van magyarázat, és semmi nem légből kapott - ha ugyanis ŐT küldted volna dilidokihoz, és valami elképesztő véletlen folytán bevállalta volna, akkor ő egészen biztosan legalábbis megpróbálta volna megtéveszteni.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.25 15:48:36
@novedieci: A duplacsavar teljesen normális az esetedben, ha - mint Kertész is gondolja, de én is pedzegettem - a volt barátnőd borderline-os.

Persze, a bordie-knál a manipuláció nem tudatos. Attól még a mechanizmus úgyanúgy működik, és rengetegszer átverik a pszichológust. És tipikusan imádják az áldozat szerepét, ez a fő fegyverük. Szépen össze is illenek a nárcikkal éppen emiatt. De ettől még nem lesz mindenki nárci, aki bordie-val él(t) együtt.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.25 16:12:04
Na, van róla anyag, nem is rossz:

chezdubarry.blog.hu/2012/04/03/a_narcisztikus_es_a_borderline_rettenetes_szerelme

Viszont mindketten megtalálhatják a gazdatestet egy normális emberben is, ha legalább NÉHÁNY nekik fontos személyiségjegyben hasonlítanak az ideális ellentétpárjukra.
Nárciszkertész Piszkos munka 2017.04.07 06:55:00
„Még mindig nem vagy kész?” Ismerős? A képregény folytatása egyébként az, hogy megérkeztek szépen mosolyogva az akárhova, ahová indultatok, ahol a nárcid büszke fejjel bezsebeli majd a dicséreteket, hogy neki milyen szép családja van. Valóban. Csak ez nem rajta múlt...
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.11 19:32:42
@Emma Paula Keresztanyuja: Érvek helyett minősítgetni a másikat - nos, ha valami, ez jellemző a trollokra.

Amire fel próbáltam hívni a figyelmet (ezek szerint nem sikerült), az mindössze az, hogy van azért némi különbség aközött, ha valaki halomra öl embereket, meg aközött, ha vannak a környezete számára kétségkívül nehezen elviselhető problémái (amik amúgy számára is nehézségeket okoznak). Ha elviselhetetlenül horkolok, lehet rám haragudni, csak nincs sok értelme, mert sem róla, sem ellene nem tehetek.

Értem én, hogy nehéz ilyen emberekkel élni. Amit nem értek, az a mérhetetlen düh és indulat, ami a posztokból árad. De éppen azért olvasok tovább, hátha megértem.

További szép napot.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.12 12:33:40
@Nárciszkertész: Örömmel hallom, ha nem dühből írod a posztokat. Lehet, hogy akkor ideje magamba nézzek, miért tűnt úgy, hogy mégis :)

Persze, nyilván sarkított volt, hogy bagatell dolgokkal állítom párhuzamba a nárcizmust, de - abból, amiket írtál eddig legalábbis - a családját kiirtó pszichopatához is túlzás hasonlítani a helyzetet. Nyilván egyikőnk túlzása sem volt véletlen: én a tolerálhatóbbhoz, te a (még) tolerálhatatlanabbhoz hasonlítottad, mindketten a mondandónk függvényében.

Én azt gondolom, ez egy fokozati skála, aminek valahol az egyik vége felé van a horkolás meg a csecsemősírás, a másik vége felé a gyilkos, és valahol a kettő között csúszik át szép lassan az "éljünk együtt a helyzettel, nem is olyan elviselhetetlen"-ből a lelkileg és erkölcsileg is tolerálhatatlanba.

Hogy hol billen át az utóbbiba, az már egy nehezebb kérdés. Van szerencsém személyiségzavarosokhoz a környezetemben (mit keresnék itt, ha nem lenne). Némelyiket egész közelről ismerem. A nárcik, pszichopaták és bordik között vont párhuzam sem újdonság a számomra. Sokszor azt értem kevésbé, miért tesznek köztük különbséget, annyi az átfedés a viselkedésmintákban és a motivációkban is.

Engem az döbbent meg, hogy milyen mértékű társadalmi előítélet van velük szemben, holott a többségük sokkal jobban szenved attól, amiben él, mint amennyire látszik. Épp azért, mert elfojtja, és próbál kooperálni. Mert persze, vannak azok, akik úgy viselkednek, mint a te nárcid, de vannak sokkal enyhébb esetek is, és őket ugyanúgy megbélyegzik egy diagnózissal, ahogy azokat, akiket tényleg jobb messziről elkerülni.

Szóval miközben tökre megértelek téged és azokat, akik mindezt kiírják magukból, találkoznak itt és kibeszélik egymás közt, aggódva nézem a látogatottsági mutatóidat, és előre sajnálom a barátaimat, akik hiába próbálnak beilleszkedni a társadalomba, még több falba ütköznek majd, ahogy egyre többen álltok ki és mondjátok el a történeteiteket.

Nem egyszerű dolog ez, na.
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.15 18:04:31
@Nárciszkertész: Kedves vagy, de magadnak köszönd a hangnemváltást, ne nekem :) Nem tagadom, kissé ellenségesen álltam a blogodhoz (az okokat már pedzegettem fentebb), de meggyőztél arról, hogy jó szándék vezérel, így aztán ha nem is fogunk ettől egyből egy oldalon állni, elismerem, hogy több tiszteletet érdemelsz, mint amiben részesítettelek eddig.
Sem a nárcik, sem a bordik nem egyszerűek, de ezeknek a b-klusztereseknek még van némi bája: az ember elhiszi, hogy meg tudnak "javulni", mert legalábbis a vonatkozó elméletek egy része szerint "csak" viselkedésminták rossz elsajátításáról van szó. Egy bipó vagy egy skizó már nehezebb eset, mert ott csinálhatsz bármit, meg ő is: a lötyik kavarodtak össze rosszul az agyában. Legalábbis a mainstream szerint. Én ebben sem hiszek maximálisan - de még ha így is van, megfelelő hozzáállással, nem kevés odaadással és türelemmel javítható az állapotuk. A horkolás talán tényleg rossz példa volt, de a kisgyerekes példámat tartom továbbra is. Ha nem is ugyanúgy és ugyanolyan mértékben, de a megfelelő "pedagógiára" sokkal jobban reagálnak. Viszont maximálisan megértelek, hogy a férjeddel nem "pedagógiázni" akartál, hanem normálisan együtt élni. Erre sajnos - valószínűleg - tényleg alkalmatlanok.
A mókushoz járás egyrészt valóban fontos, elvégre mutatja a betegségtudatosságot, ami az első lépcső a gyógyulás felé. Másrészt irtó veszélyes is tud lenni. Egy "haladó" bordi - és a nárci még inkább - simán használhatja arra a terápiát, hogy megtanulja: hol lóg ki a lóláb, és hogyan tudja még hatékonyabban megjátszani magát. Ehhez még hozzáadódik a projekció, és onnantól kezdve az összes, rájuk vonatkozó diagnózist rá tudják olvasni bárkire a környezetükben. Komolyan mondom, láttam már ettől egész szelíd beteget is szabályosan megvadulni.
Mellette meg igen, vannak azok, akikről te is írsz, akiknek könnyebb lett a diagnózistól az életük, és akik kooperációra törekednek másokkal az életükben. Szerencsére én is ismerek ilyeneket is, és épp az ő védelmükben voltam (belátom utólag, némiképp igazságtalanul) ellenséges veled. De azért jó, hogy ez így felszínre jött, legalább tisztázódott a helyzet :)
Igen, abban teljesen igazad van, hogy a szembenézés a legnagyobb probléma. De az előítélet szerintem ebben nagyrészt közrejátszik. A nárciknál például azt vettem észre (de erről olvastam is, és csak megerősíteni tudom), hogy amikor szembesülnek azzal, hogy ők nárcik, sokan közülük nemhogy felvállalják, de még büszkék is rá. Afféle poszthumán evolúciós lépcsőfoknak tekintik magukat, elvégre ők olllyan nagy hatásfokkal tudják elkendőzni a problémáikat, és látszatsikereket elérni. Mellette meg igen, ott a másik véglet, aki a végsőkig tagad, és a homokba dugja a fejét.
Nárciszkertész Díszlet vagy 2017.04.03 07:04:00
A nárci élete egy egyszemélyes dráma, amelyben minden körülötte élő ember statiszta. Esetleg epizódszereplő. A saját monodrámájában ő a szövegíró, ő a dramaturg és rendező, ő a díszlet- és jelmeztervező, ő a producer és ő castingolja a statisztákat is...
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.03 16:18:28
"Mindenkire annyira és addig van szüksége, amíg az eljátssza a rá kiszabott szerepet, vagy amíg jelenlétével a nárcit valamilyen hősies, nagyszabású vagy elismerést kiváltó szerephez segíti."

Érdekes, a posztodban mintha "a nárci" lenne pusztán egy szerep. Úgy beszélsz róla, mint akinek semmi más dolga nem volt az életedben, mint hogy eljátssza azt a szerepet, amit most ráírsz.

"Te voltál kéznél, kedves voltál vele, ez neki kellemes volt, ennyi."

A múltkor még az volt, hogy az elején _ők_ kedveskednek. Hogy is van akkor ez?

"ha most ebben a pillanatban kicserélnéd magad egy gumibabára vagy a sarki kisboltból az eladó Jucikára, miközben te meg eltűnnél, a nárcidnak nem tűnne fel a csere."

Az nem lehet, hogy ez a gumibabán is múlik?

"az első felvonásban te voltál a királylány a hős lovag mellett. Igaz mondjuk, hogy azóta már a tizenötödik felvonás megy, és te még mindig csak a pálmalegyezős lány szerepet játszhatod el."

Teljesen egészséges emberrel szemben is irreális elvárás, hogy a tizenötödik felvonásban is hősszerelmest játsszon. Nem irigylem, ha emiatt magyarázkodnia kellett.

"A királylány meg eközben szabadságra ment"

Na, itt csúszott végképp félre, hogy mi szerep, és mi (ki) valódi szereplő, de aztán az szerencsére tisztázza végül, hogy jelmezben voltál, amikor királylányt játszottál.

Tőle tanultad ezeket, vagy alapból vannak benned nárcisztikus hajlamok?

Amúgy nagyon tanulságos poszt, örülök, hogy blogolni kezdtél, annak meg különösen, hogy ilyen rendszeresen posztolsz! Ki is raktalak könyvjelzőkbe, ki nem hagynám a folytatást semmi pénzért! Csak így tovább!
A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.04.03 19:22:50
@Nárciszkertész: "Akire más írja rá a szerepét, az elmegy picológushoz, aki néhány ülés után felvilágosítja, hogy sajnos átizélték az agyát. Aki saját magára ír szerepet, az nem gondolja, hogy picológushoz kéne mennie."

Nekem mindig gyanús, hogy az ilyen átizélések a pszichológusnál történnek. Mármint persze nem szó szerint ott, elkezdődik ez már előbb is, de onnan jön. Mindenféle baromsággal teletömik a buksidat, és az amúgy teljesen átlagos, neadjisten jóravaló férjedből hirtelen nárcista fasz lesz. De bisssztos vannak kivételek.

"De szólj, ha elvesztettem volna a saját fonalamat félúton."

Nem vesztetted el, kézben tartod a dolgokat. Maradjon is így. Standard nárci ismérv.

"Ha random furcsa hangokat adna ki, mondjuk brekegne vagy ilyesmi, akkor lehet, hogy feltűnne. Legközelebb kipróbálom, köszi az ötletet."

Én inkább elhagynám a helyedben, és a fajtáját is messzire kerülném, már ha tényleg olyan, amilyennek leírod. Bár kíváncsibb lennék arra (a helyedben), hogy mi a gáz veled, ha ilyenekkel állsz össze, ahol a "ha" persze egy big if.

"Szívesen kiegyezek mondjuk egy „társ” szereppel"

Feltehetőleg 100-ból 100 ember egyetértene. Hogy ki hogyan definiálja, azon áll vagy bukik a dolog. Nekem úgy tűnik abból, amiket írsz, hogy a vélt vagy valós nárcid kicsit alulkalibrálja a társ-ság társas kaliberét, és/vagy te felülkalibrálod. Biztos elnézed nekem, ha ennyiből még nem vonok le messzemenő következtetéseket, és nyitva hagyom a kérdést. Akár még igazad is lehet.

"Várj, nem figyeltél: ő a jelmeztervező is. Nekem ilyet tervezett. Szóval igen, jelmezben voltam."

Szar lehet, ha ő csinált meg téged is. Te mindeközben hol voltál? Nem kötexem, tényleg érdekelne.

"Ha már úgyis lelkes olvasó lettél, írok majd erről is."

Örülök, ha adtam témát. Igazán nem kell megköszönnöd!

(Bájdövéj, ezt a neonzöldes dizájnt szedd már le, olvashatatlan - merci bouquet.)
Nárciszkertész Bocsánat 2017.03.31 07:29:00
A nárcisztikussal való kapcsolatban a bocsánatkérés előfordulásának valószínűsége egyszerű matek: az ő száját elhagyó bocsánatkérések száma az idő múlásával exponenciálisan csökken, majd teljesen megszűnik, míg a te szádat elhagyó bocsánatkérések száma az idő…..
Nárciszkertész Pénzügyek 2017.04.01 07:48:00
Ha egy nárcival élsz együtt, egyáltalán nem biztos, hogy tudod, mennyit keres. Ő viszont forintra tisztában van a te fizetéseddel. Valahogy úgy alakul, hogy a háztartás és a gyerekek dolgai mindig a te fizetésedből megy, és ő fizeti az összes többit. Azt nem nagyon tudod követni,…..