Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jobbratartok

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újabb szörnyű baleset világított rá a hétvégén, hogy ami a magyar utakon folyik, az tarthatatlan. Egészen elképesztő, hogy kurva nagy technológiai fejlesztéseket képesek elvégezni a nélkül, hogy a fő problémákat orvosolni próbálnák. Mert mi van most? Ugyanaz, mint már sok éve, nagyjából a…..
jobbratartok 2017.03.20 09:29:40
Kedves Hakapeszi Miki,

Felvetéseidet két csoportba osztom:
1.)
A jobbra tarts nem azt jelenti, hogy a belső sávot törvényileg fejvesztés terhe mellett Neked és a hozzád hasonlóknak tartják fenn.
A jobbra tarts lényege az, hogy a forgalom összességében(!), minden(!) közlekedőt figyelembe véve, lehetőleg biztonságosan és lehetőleg gyorsan haladjon. Tehát nem az a cél, hogy mindenki pusztuljon a Te utadból, mert Te kizárólag 150 kmh-val akarsz ott menni, ahol 130 a megengedett, csak azért, mert Te rutinos vezető vagy, vagy mert a Te autód tud 150-nel menni.
Az M7-es háromsávos szakasza valójában csak kettő sávos, mert a jobb sávot a kamionok szanaszét nyomták. Ott személyautóval haladni nem túl jó akkor sem, ha nincs nagy forgalom.
Egyébként gyakran nagy a forgalom. Abban az esetben pedig a kamionok között cikázni egy közepesen rutinos vezetőnek egy közepesen gyorsuló autóval sokkal veszélyesebb, mint a középső sávban folyamatosan haladni. Erre jön a Te nyugtatódat a patikába határidőre szállító, a megélhetésért küzdő áruszállító a Partner-szerű puttonyosával és előz egyet 110-zel a legbelső sávban. Joga van hozzá. Neked meg 150-ről le kell lassítanod 110-re és kicsit várnod kell. Vagy sokat kell várnod, mert a majdnem telített a pálya és a legbelső sáv is csak 110-zel tud folyamatosan haladni. Ez van. Nem csak Te létezel. Az számít, hogy a teljes(!) forgalom biztonságos és lehetőleg gyors legyen. Az nem szempont, hogy Te és kizárólag Te legyél gyors a többiek kárára.

2.)
a.) A többi témában egyetértek veled. Az extrém gyorshajtókat, extrém veszélyeztetőket ki kell venni a forgalomból.
b.) A trafik valóban csak a pénzlenyúlásról szólnak. A fix trafik közül talán csak a Szerencs utcai van értelmes helyen.
c.) A büntetési csapdák elfogadhatatlanok. A jobbra-balra kanyarodósak és a kopott mozgássérült felfestésesek is. A csapdák felállítóit és a csapdák folyamatos bénz-beszedőit meg kellene büntetni. A BTK-ba be kellene tenni egy új tételt a büntetési csapda felállítóinak.