Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hecky86

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Júniusban a hónap témája természetesen az E3 helyetti mindenféle rendezvények felhozatala volt, erről csináltunk is egy külön adást. De enélkül is bőven összejött egy Checkpoint Now-ra való anyag, mert akart még pár tucat érdekes hír a hónapban. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk,…..
Hecky86 2023.08.25 08:19:26
@SternerRegnix: Azért eléggé sántítanak ezek a példák, amiket felhozol (és most nagyon diplomatikusan fogalmaztam). Az a rohadt nagy különbség, hogy azokban a példákban, amiket te felhozol, valaki sérül, vagy hátrányba kerül, míg a melegházassággal kaplcsolatban nincs olyan fél, aki sérülne. Ha eltörölnék a cukor használatát a cukorbetegek miatt, akkor a nem cukorbetegek "cukorhoz való joga" sérülne. Ha mindenki nekiállna 70 km/h-val közlekedni, akkor elég sok élet kerülne veszélybe. De ha engedélyeznék a melegházasságot, akkor kinek és milyen joga sérülne? Ki és hogyan kerülne hátrányba miatta? Max annyi történne, hogy mégkorábban kéne lefoglani a templomokat és\vagy anyakönyvvezetőket, mert többen akarnának házasodni. Ha tudnál mondani egy olyan érvet is, hogy a meleg házassággal kinek sérülne a joga és miben, akkor elfogadnám, hogy ez valóban egy reális ellenkezés, de ennek hiányában továbbra is azt kell feltételeznem, hogy ez mezei undor a melegekkel szemben.
(Btw a polgári házasság nem egy több ezer éves intézmény, Magyarországon a dualizmus korától létezik, amit többek között az állam és egyház szétválasztása miatt alkottak meg, mivel anno ez volt a társadalmi igény. Szóval ennyit arról, hogy a házasság egy merev intézmény, ami nem idomul a társadalmi igényekhez (a párválasztás szabadságát már fel se hozom...))
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD Checkpoint 5x07: Stormregion 2019.04.21 21:42:23
A Checkpoint szívügye régi magyar játékfejlesztő stúdiók sztorijainak előásása. Volt már itt a Digital Reality egykori vezetője, de beszéltünk a Philos egyik volt igazgatójával, volt Black Hole-osokkal vagy legutóbb a Zen Studios két tagjával, és akkor még régi novotrade-eseket nem is említettünk. A…..
IDDQD Checkpoint Mini #85: Piracy 2018.10.28 00:00:18
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Tegnap élesítettem Zelda-minisorozatunk első részét, és akkor mára ígértem a következőt. Mivel nem szeretném, ha a magyar Zelda-rajongók elképesztően széles tábora - ami talán még a magyar Giana-rajongók táboránál is nagyobb, de azért lehet, hogy nem - elsöpörne haragjával, betartom a szavam...
Armando Ianucci rutinos politikai szatiristának mondható: bár hazánkban leginkább a Veep című sorozaton révén ismert, már számos vígjátékot készített a nagypolitika visszásságairól. Ebből a szempontból a szovjet rezsim kifigurázása egyszerre hálás és hálátlan feladat: könnyű célpontként adja magát,…..
Hecky86 2017.11.16 10:13:13
@nyelv-ész: Az, hogy szerencsétlen vagy, és nem nézel körül egy blogon, ahová elnavigál egy link, amire ügyesen rá tudtál kattintani (ahol csupán pár apróság utal arra, hogy filmkritikát olvas az ember, pl. az, hogy ott van, hogy "filmkritikák". Igaz, nem nagy villigó betűkkel, de azért teljesen életképtelennek sem kéne lenni.), de egyből klaviatúrát ragadsz, és elkezded a cikk íróját pocskondiázni a saját korlátoltságod miatt, az csak téged minősít.
Az utóbbi időkben egyre gyakrabban hallhatjuk - főleg videojátékok kapcsán -, hogy a játékok valójában művészi alkotások, és ennek megfelelően is kellene őket kezelni. Borzasztó érdekes, és rengeteg vitát generáló témáról van szó, amelyben általában a gémerek állnak…..
Hecky86 2017.10.20 14:25:53
Tudom, hogy ez egy 1 éves cikk, és tudom, hogy van egy "ellenposzt" is a témában (azt még nem olvastam el, mindjárt megteszem), de muszáj megosztanom a véleményem :)
A bevezetőmből gondolom sejthető, hogy azon az állásponton vagyok, hogy művészetnek lehet tekinteni a videojátékokat. Én sem vagyok szakértő, vagy esztéta, de úgy látom, hogy a játékok is megérdemelnék ezt a titulust. Nem a komolyabb elfogadás miatt, hanem mert egyszerűen megérdemlik.
Igazából csak egy, talán a legfontosabb pontra szeretnék kitérni, méghozzá arra, hogy a játékok művészi jellegének semmi köze ahhoz, hogy egy játékban tapasztaljuk. Ez szerintem nagyon nincs így, vagyis inkább azt mondom, hogy máshogy látjuk a dolgokat, de kezdem azzal, amiben megegyezik a véleményünk: egy játék legfontosabb kritériuma az interaktivitás, lényegében ez különbözteti meg egy filmtől, ezért ennek, mondhatni a legfontosabb elemének is művészeti értékkel kell bírnia. Nem elég ha a többi hagyományosnak mondható eleme (képivilág, zene, történet) művészeti értékkel bír. Ennek hiányában valóban az lép fel, amit te is vázoltál, lényegében egy igényes filmet néz végig az ember, itt-ott interakcióval. Ez már csak azért is rossz, mert sokszor kizökkenti az embert a játékból, fellép a ludonarratív disszonancia. Ezért nagyon fontos, hogy a játékélmény is a törtnénetmesélés része legyen. Sajnos kevés játékfejlesztő ismeri ezt fel, de szerencsére vannak ellenpéldák is szép számmal. Pl. a Bioshockokkal még nem játszottam, de ha jól tudom, van az Infinite-ben olyan jelenet, ahol a játékosnak kell megnyomni a billentyűt olyan szituációban, aminek súlyos következménye lesz. Ennek hiányában nem halad tovább a játék. Viszonylag olcsó húzás ez, de máris "felelősség hárult" a játékosra, sokkal megterhelőbb így a történet, mintha csak végignézné. Itt szerintem az interakció már fontos része a történetmesélésnek, és érzelmi hatása is van a játékosra. De mondhatnám bármelyik jobb szerepjátékot is, ahol ráadásul a sztori továbbviteléhez nem "csak" meg kell nyomni egy gombot, de választani is a felkínált lehetőségek közül. Persze, ez megint más kérdés, hogy ezek mennyire valódi választások, és mennyire keretek közé van ez is szorítva, de így is bőven más élményt nyújt, mint egy film vagy könyv (az oda-vissza lapozgatós kalandkönyveket most ne vegyük ide). Ráadásul ezek a választások a történetet is befolyásolják, sokszor további interakciót is von maga után (általában mondjuk ez harc, vagy annak az elkerülése). Sőt, ha ez a része jól ki van dolgozva a játéknak, akkor szerintem nagyon is megterhelő tud lenni érzelmileg. Witcher 2-3-ban, Mass Effectekben, SW: KOTOR-ban többször volt olyan, hogy döntési szituációba kerültem, és inkább egy napig pihentettem a játékot, hogy átgondoljam, felkészüljek a következményekre érzelmileg. Persze ehhez a típusú befogadáshoz kell egyfajta hozzáállás, nem jó a hagyományos gamer gondolkodás, amiben az ember a high score-ra gyúr. De nem csak ilyen módon lehet az interakció a történet szerves része, hanem akár a gameplay fő aspektusa is lehet az. Konkrétan amire gondolok, hogy pl. egy akciójátékban a történetmesélés maga az akció. A legújabb Doom-ban a sztori magában nem anynira nagy szám, de ha hozzátesszük a tökéletes, adrenalinpumpáló lövöldét, akkor máris más a helyzet, ráadásul az akció töménysége és brutalitása összhangban van Doomguy nem kicsit agresszív személyiségével. Egy ilyen történettel bíró alkotás tudom, hogy sokaknál vékony jég, pláne ha arról akarok valakit győzködni, hogy művészeti értékkel bír, ezért mondok egy másik példát is: a Max Payne-ben a töménytelen akció szintén sokat hozzátesz ahhoz, hogy érezzük, Max Payne kezd teljesen bekattanni, és számára a gyilkolás már semmit nem jelent, nem hatja meg érzelmileg, csak rutinból csinálja. Hirtelen most ezek a példák jutottak eszembe, lehetne még jóval több példát is hozni, de nem is akarom hosszabbra nyújtani a kommentemet, és szerintem így is reprezentálja a mondanivalómat.
Sokszereplős, nagyívű, ambíciózus történelmi eposzokkal mostanában nem igazán találkozunk. Hiába indulunk nyugatra, onnan most ömlik a csillámpóni, az amerikai filmipar újra szerelmes önmagába. Hollywood időről-időre a múltba néz, és tetszik neki amit lát, ezért újra meg újra elhozza nekünk (lásd…..
Kevés nemzet van úgy oda a szinkronért, mint a miénk. Régen még volt is okunk, hogy büszkék legyünk rá. Egy szinkronra heteket szántak. Elsőrangú fordítók dolgoztak rajtuk a legnagyobb műgonddal és színészlegendák vették ki a részüket belőle. Ma már futószalagon készülnek olyan tempó mellett, ami…..
Hétfőn lezajlott Checkpoint nevű szeretett podcastunk 100. adásának felvétele. (50 vendéges adás, 47 Mini, 2 szilveszteri - így jön ki a 99 adás, ami a századikat megelőzte).  2015 tavaszán kezdtük el ezt a podcastes mókát, és azóta nagyon megszerettük, az adások ezres nagyságrendű hallgatottságai…..