Regisztráció Blogot indítok
Adatok
EQnet

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az EQnet megpróbálta megtréfálni Imrét, aki azonban szemfülesen előbb elolvasta az új szerződést, mielőtt aláírta volna az újabb egy év hűségnyilatkozatot:A minap felhívott internetszolgáltatómtól egy kedves úriember, aki közölte, hogy technikai okok miatt meg kell…..
EQnet 2008.04.18 11:24:33
Sziasztok!

Megpróbálom a legőszintébben leírni a dolgokat, reagálva minden fontosabb témakörre, ami időközben felmerült a blogon.

Először a kedves Ügyfelünk panaszát illetően.
Sajnos igaza van.
Az "az Ön kényelme és biztonsága érdekében"-szerű szöveg csak részben igaz és meg kellett volna írnunk a teljes igazságot. A háttér az, hogy mi az egyes Ügyfeleink után fizethetünk forgalmi díjas vagy átalánydíjas konstrukcióban a nagy telkó szolgáltatóknak, az Ügyfeleink viszont átalánydíjban, fix havidíjat fizetnek nekünk, azaz korlátlanul forgalmazhatnak. Ha egy nagy forgalmú Ügyfelünk után forgalmi díjas konstrukcióban fizetünk a T-Comnak az ugye ráfizetés (bizonyos Ügyfeleknél ez havi több tízezer Ft is lehet!) Így aztán az ilyen vonalakat áttesszük - számunkra is - átalánydíjas konstrukcióba. Ez talán még mindig jobb megoldás, mintha felmondanánk az Előfizetőknek, mint bizonyos internet szolgáltatók. A váltás viszont számunkra is egy éves hűségnyilatkozat elindulásával jár, így nekünk is ezt kell kérnünk az Ügyfeleinktől.
Ezt a levélben is szerepeltettük és a szerződés nyomtatványon is jól látható helyen szerepel, így ezen a téren nem sumákoltunk.

Sávszélesség ügy
A T-Com átlagosan úgy évente duplázza a sávszélességet, díjemelés nélkül, azt gondolom ez önmagában jó dolog. A baj az, hogy sok vonal nem bírja a megemelt sávszélességet, mert ez sok mindentől függ, nem részletezem. Az Előfizetőinknek lehetősége van a vonaluk sebességét mérni az oldalunkon (
www.eqnet.hu/sebessegmeres.php) és nyilván sok más helyen is. Ha sebesség nem stimmel, bejelentik és intézkedünk. A dolog nem triviális, mert az egyes csomagok vállalt sebessége egy minimum és egy maximum határ között van, amit az ADSL oldalainkon jól látható módon szerepeltetünk (pl.: www.eqnet.hu/egyeniadsl.php) Ez persze megegyezik azzal, amit a T-Com közöl velünk, ez nem internet szolgáltató függő. Természetesen az Előfizetők a maximum határhoz igazodnak, azt szeretnék elérni a vonalukon, de ez - őszintén szólva - csak ritkán valósul meg. Sajnos a két érték között ég és föld a különbség, így elvileg szinte bármilyen panaszt elutasíthatnánk, de ezt nem tesszük. Ha a maximum sebességhez képest túl keveset tud a vonal, akkor az Előfizetőnek lehetősége van áttérni egy kisebb csomagba, kevesebb havidíjjal.

Magas díjjal "beragadt" Ügyfelek
Sajnos van ilyen. Most már minden Előfizetőt megpróbálunk telefonon, vagy e-mailen értesíteni, hogy lejárt a hűségnyilatkozata és lehetősége van áttérni az aktuálisan érvényes akciós, megújító havidíjra. Előfizetői Hírleveleinkben ezt a lehetőséget már számos alkalommal megírtuk. Mindezek ellenére előfordulhat, hogy bizonyos Előfizetők nem tudnak a dologról, postai levelet nem küldünk ebben a témában.

Realm/domain név téma laikusan
Egy ADSL belépő azonosító (login név) majdnem úgy, vagy pontosan úgy néz ki, mint egy e-mail cím. Valahogy így: valaki@adsl1.eqnet, vagy valaki@hu.inter.net
Ebben az esetben a @-tól jobbra levő részt realm-nek hívjuk. A domain név ettől teljesen független dolog. Mindenkinek lehet saját domain neve, pl. nekünk az eqnet.hu. A domain jellemzően a web és e-mail címekben szerepel, pl. www.eqnet.hu, vagy valaki@eqnet.hu, de lehet pl. ftp@eqnet.hu, stb.

Ha kérdésetek van, írjatok kérlek az info@eqnet.hu címre.

Üdv,
Graur Tamás
vezérigazgató