Adatok
EQnet
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az EQnet megpróbálta megtréfálni Imrét, aki azonban szemfülesen előbb elolvasta az új szerződést, mielőtt aláírta volna az újabb egy év hűségnyilatkozatot:A minap felhívott internetszolgáltatómtól egy kedves úriember, aki közölte, hogy technikai okok miatt meg kell…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Megpróbálom a legőszintébben leírni a dolgokat, reagálva minden fontosabb témakörre, ami időközben felmerült a blogon.
Először a kedves Ügyfelünk panaszát illetően.
Sajnos igaza van.
Az "az Ön kényelme és biztonsága érdekében"-szerű szöveg csak részben igaz és meg kellett volna írnunk a teljes igazságot. A háttér az, hogy mi az egyes Ügyfeleink után fizethetünk forgalmi díjas vagy átalánydíjas konstrukcióban a nagy telkó szolgáltatóknak, az Ügyfeleink viszont átalánydíjban, fix havidíjat fizetnek nekünk, azaz korlátlanul forgalmazhatnak. Ha egy nagy forgalmú Ügyfelünk után forgalmi díjas konstrukcióban fizetünk a T-Comnak az ugye ráfizetés (bizonyos Ügyfeleknél ez havi több tízezer Ft is lehet!) Így aztán az ilyen vonalakat áttesszük - számunkra is - átalánydíjas konstrukcióba. Ez talán még mindig jobb megoldás, mintha felmondanánk az Előfizetőknek, mint bizonyos internet szolgáltatók. A váltás viszont számunkra is egy éves hűségnyilatkozat elindulásával jár, így nekünk is ezt kell kérnünk az Ügyfeleinktől.
Ezt a levélben is szerepeltettük és a szerződés nyomtatványon is jól látható helyen szerepel, így ezen a téren nem sumákoltunk.
Sávszélesség ügy
A T-Com átlagosan úgy évente duplázza a sávszélességet, díjemelés nélkül, azt gondolom ez önmagában jó dolog. A baj az, hogy sok vonal nem bírja a megemelt sávszélességet, mert ez sok mindentől függ, nem részletezem. Az Előfizetőinknek lehetősége van a vonaluk sebességét mérni az oldalunkon (www.eqnet.hu/sebessegmeres.php) és nyilván sok más helyen is. Ha sebesség nem stimmel, bejelentik és intézkedünk. A dolog nem triviális, mert az egyes csomagok vállalt sebessége egy minimum és egy maximum határ között van, amit az ADSL oldalainkon jól látható módon szerepeltetünk (pl.: www.eqnet.hu/egyeniadsl.php) Ez persze megegyezik azzal, amit a T-Com közöl velünk, ez nem internet szolgáltató függő. Természetesen az Előfizetők a maximum határhoz igazodnak, azt szeretnék elérni a vonalukon, de ez - őszintén szólva - csak ritkán valósul meg. Sajnos a két érték között ég és föld a különbség, így elvileg szinte bármilyen panaszt elutasíthatnánk, de ezt nem tesszük. Ha a maximum sebességhez képest túl keveset tud a vonal, akkor az Előfizetőnek lehetősége van áttérni egy kisebb csomagba, kevesebb havidíjjal.
Magas díjjal "beragadt" Ügyfelek
Sajnos van ilyen. Most már minden Előfizetőt megpróbálunk telefonon, vagy e-mailen értesíteni, hogy lejárt a hűségnyilatkozata és lehetősége van áttérni az aktuálisan érvényes akciós, megújító havidíjra. Előfizetői Hírleveleinkben ezt a lehetőséget már számos alkalommal megírtuk. Mindezek ellenére előfordulhat, hogy bizonyos Előfizetők nem tudnak a dologról, postai levelet nem küldünk ebben a témában.
Realm/domain név téma laikusan
Egy ADSL belépő azonosító (login név) majdnem úgy, vagy pontosan úgy néz ki, mint egy e-mail cím. Valahogy így: valaki@adsl1.eqnet, vagy valaki@hu.inter.net
Ebben az esetben a @-tól jobbra levő részt realm-nek hívjuk. A domain név ettől teljesen független dolog. Mindenkinek lehet saját domain neve, pl. nekünk az eqnet.hu. A domain jellemzően a web és e-mail címekben szerepel, pl. www.eqnet.hu, vagy valaki@eqnet.hu, de lehet pl. ftp@eqnet.hu, stb.
Ha kérdésetek van, írjatok kérlek az info@eqnet.hu címre.
Üdv,
Graur Tamás
vezérigazgató