Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dombóvári Mihály

32 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mesze nem profi gumiteszt az, amin keresztült ment a négy és fél éve beszerzett Michelin CrossClimate abroncs, amely típusának első generációját képviseli. A profik gondolom elkoptatják a gumit egy éven belül, ha a tartósságáról és a kopásarányos viselkedéséről szeretnének beszámolni. Azonban az…..
Dombóvári Mihály 2020.11.01 20:18:09
@Ahoj-: Hogy érted, hogy hogyan látszik, hogy 4évszakos? A mintázatra gondolsz? Szerintem nem típushiba, elöregednek. Ezzel most a héten esőben tapasztaltam, hogy csúszik, illetve még régebben a havon-jégen. Az is számít milyen autón van, milyen méretben. Sztem a passat már határon van, meg az általam használt MCC gumi a legszélesebb méret, nedves csúszásban meg havon ez nem feltétlenül szerencsés.
Dombóvári Mihály 2020.11.03 13:40:35
@vanRob: Nagyon esetfüggő is, vagyis milyen autón, milyen típusú gumi van fent. Van egy Corsánk, azon is 4 évszakos van, a mostani Vredestein Quatrac 5 két és fél éve van fent, egyenlőre jó. Az télen nyáron fent van (keveset futó autó, fedett beállóban tárolt). Szerintem kiskategóriánál létjogosult igazán a 4 évszakos, a Passat már nagyon határeset. De kicsiknél is nagyon számít a gumi gyártmánya.
Több írásban fejtegettem már, hogy szerintem meg van a helye a négyévszakos abroncsoknak, és ez a hely például a kisautók felnijei. Persze nagyon fontos az alapos választás, és annak a tudomásul vétele is, hogy a négyévszakos abroncsok rendszerint drágábbak az azonos kategóriájú, méretű, márkájú…..
Dombóvári Mihály 2020.03.09 10:09:39
@dmwd: Nekem is volt hangos V-mintás. Hogy ne legyen az amiatt tolják el picit a jobb- és a bal oldali mintasort egymáshoz képest, így a szemben álló mintablokkok nem pont szembe vannak, így nem egszerre érnek az aszfalthoz (csapódnak hozzá) emiatt tudnak az ilyen megoldással tervezett minták már nem zajosak lenni.
Nem ismered a vásárolt autó múltját? Lehet a tréler a végeredmény   Egy tanulmányt olvastam nemrég a Haditechnika folyóiratban az üzembentartás speciális katonai követelményeiről Gyarmati József alezredes tollából. A hadseregek világában nagyon fontos a technikai eszközök hadrafoghatósága, tehát,…..
Dombóvári Mihály 2020.01.29 16:14:47
@subtotal: Igen értelek. Általában ebbe a csónakba szállok be.
Nem nagy stand az AMTS-esn a Tuning World Bodensee-é, de annál erősebb. Amolyan válogatás a legjavából, ötletek, stílus, ami ha éppen nem is a Tiéd, akkor is becsülni fogod az autót, ami viseli, mert olyan magas szinten rakták össze. Érdemes rájuk nézni élőben is, de itt vannak fotókon:  A…..
Igazi nézelődőként jártam be az AMTS 2019 pavilonjait, és kissé önző módon elsősorban azokat az autókat fotóztam le, amelyek valamivel megfogtak. A megjelenésükkel, a decorral, a technikával, vagy mert szeretem azt a típust. Például a nyolcévi BMW E30 birtoklás is nyomott hagyott, azokhoz is rögtön…..
Hosszú sztori ez már. Még az ősidőkben használtam először négyévszakos gumit, egy németből hozott Citroen AX viselt Good Year Vector abroncsokat. Rajta maradt, mert hát nem egy testsúlyos erőgépről volt szó. És a használat kilométerei alatt bizonyított is, jó volt télen, nem csúszott, nem…..
Dombóvári Mihály 2017.11.30 16:19:30
@Sándor Borzsák Miklósváry: Kedves Sándor! Ismereteim szerint a Cross Climate "nyári gumi" alapú négyévszakos, már az első verzió is. A Michelin a + jelű második verzión a sajtóanyagaik szerint pont az általam is említett és hiányolt jeges tapadást javította (de nem próbáltam, hogy ezt milyen sikerrel).
Dombóvári Mihály 2017.11.30 16:41:45
@Sándor Borzsák Miklósváry: Érdekes választ küldtek! Az egészben tényleg elgondolkoztató, hogy ilyen fejlesztési tempó és termékcsere mellett javíthatatlan defekt vagy gumisérülés esetén mit tud tenni az ember. Hiszen van gumitípus-altípus, ami tényleg 1 évig van a piacon (a gyors csere persze felvetheti a kérdést, hogy esetleg nem sikerült olyan jól?). Hasonló helyzetbe keveredtem a cikkben említett Corsával, amely jobb első nem javítható defektet kapott, és a fent szereplő gumit már nem gyártják. Cserélhető párban, akkor persze tengelyenként lehet eltérő a tapadás, az sem jó. Vagy cserélhetem mind a négyet, mert az az ideális? Tapadás szempontból biztos, gazdaságilag nem feltétlenül.
Én a Michelin Cross Climate új változatát javasolnám, nem véletlenül javítottak rajta. De persze kérdés az is, hogy milyen méretben, milyen kocsira, mert a Passatra a felső mérethatárú abroncs került. Úgy vélem, ha 17-es helyett 16-os, 225 széles helyett 205-ös abroncsot (és hozzávaló felnit) szereltem volna fel, más lenne a tapasztalatom (például nyáron lehet nem remekelne úgy, csúszóson meg jobban szerepelt volna a nagyobb talajnyomás miatt.) Itt a méretválasztásnál szembe mentem részben önmagammal, mert a téligumira az elvem, hogy a kocsira szerelhető alsó mérethatárt vagy azt közelítse a gumi. Téliből jobb a keskenyebb, és ballonosabb (magasabb oldalfalú). De a Cross Climate-t nyáron is hordta a kocsi, tehát valahol kellett a kompromisszum.
Dombóvári Mihály 2019.01.07 08:20:51
@Csavarhúzós: A CC nekem is egy télen át volt fent, amikor új volt, utána úgy használtam lényegében, mintha nyári lenne. Annyi rugalmasságot adott, hogy a korai őszi, vagy a késői tavaszi váratlan rossz időben azért előnyben volt a normál nyárihoz képest. Én még annak is betudom, hogy felső mérethatárt választottam. A kisautókon viszont bevált a négyévszakos, ugyanazon körülmények között azokon a helyeken szépen felmegy az autó (én is dombokon lakom).
olajszag Most kell csúszkálni! 2018.12.05 12:46:06
Igazán most nem én csúszkáltam, hanem néztem, ahogy mások teszik, és az oktatók munkáját figyeltem, mert az ő tapasztalataikra voltam kíváncsi. Közben beültem persze a gyakorlók mellé is, hogy képet kapjak az ő oldalukról is. Mindig nagyon fontosnak tartottam, hogy aki részt vesz a közlekedésben az…..
Utólagos indukciós töltő, nem csak passzív telefontartó   Az okostelefon forgalmazók információi szerint ma már a kínálat 20 százaléka tudja a vezeték nélküli töltést. Természetesen elsősorban a prémium kategóriába sorolt eszközök ezek, de ismerve a gyors technológiai fejlődést, ez a képesség…..
olajszag Dízelek ideje 2018.09.06 22:04:42
Nagyon beijedt az újautópiac. A sorozatos dízelbotrányok, a dízelek egyes városrészekből való kitiltásának felemlegetése, az ehhez szükséges jogszabályi háttér megalapozásának híre mind a dízelvásárlások ellen szólnak. Még ott is, ahol nem terveztek konkrét intézkedést. Ez rögtön kihatott az…..
olajszag Ötös Golf okosítás 2017.04.10 17:46:07
Az építőkocka elv és a felhasználók szempontjából szerencsés fejlesztési vonal is segítheti a VW konszern típusait használó tulajokat. Meg persze kell egy ügyes szerelő, aki kitanulta, hogy elsősorban az adatbuszos rendszerű autók extrái jól frissíthetők, illetve integrálhatók olyan testvér…..
Dombóvári Mihály 2017.04.13 15:00:16
@hungarolux: ötös :) csak okosítva van, felrakok egy képet elölről is a kocsiról
Dombóvári Mihály 2018.08.12 15:14:34
@Kerekes Dávid: Szia! Bocsánat a késői válaszért, Szöllősi Zsolt: tempomatszereles.hu/bemutatkozas-k3.html
Dombóvári Mihály 2018.08.12 15:15:12
Teljesen hétköznapi kátyús történet: éppen lemosattam a nálam volt Fiat Tipo tesztautót, majd kis budai utcán gurultam csendben gondolkozva hol is fotózzam le. A kis utca a nagy fák miatt vidám nyári árnyékfoltos volt, így nem vettem észre az amúgy nap-mint nap kikerült kátyút, csak arra eszméltem,…..
Dombóvári Mihály 2018.06.09 12:24:24
@Nortonmanx: Van defektjavítós sztorim is, kikeresem a képeket és felteszem, mert az éppen szívás volt :) 2 éve, Suzuki Vitarával (tesztautó az is)
olajszag Villanyautót másodiknak 2018.05.31 10:05:42
Igazán az egész sztori a múltkori flottakezelő-használtautó telep látogatásának a folyománya. Ottjártamkor állt ott két elektromos autó, egy Citroen C-Zero és egy Nissan Leaf (igazán állt még ott egy BMW i3 is, de az a céges lótifuti városi autójuk, és nem eladó. Az elektromosokról beszélve derült…..
A használtautóvásárlás igen nagy figyelmet igénylő, összetett folyamat. A tökéletes vásárlónak ismernie kellene az autótípusokat, hogy tudja mely modell az, ami az igényeit kielégítheti. Ugyanígy ismernie kellene az értékvesztés dinamikáját, hogy meg tudja ítélni, hogy pénzügyi szempontból egy autó…..
olajszag Klasszikusok az AMTS-en 2018.03.21 08:52:40
Érdekes autók, a kínálat három végéből: amerikai vadnyugat, német über-autobahn vadászbombázók, gebraucht-kombi és melósteher, mindez egy standon, vagy harminc új kult-felni társaságában. Aki benne van, annak nem nehéz kitalálni, de aki nincs, annak elárulom, hogy Páva Gábort hívtam fel, hogy az…..
olajszag Hóban, négyévszakossal 2018.02.25 15:10:01
Nagyon sok mindentől függ egy gumiabroncs viselkedése. Természetesen egyrészt a saját tulajdonságaitól, gumikeverékétől, mintázatától, a karkasz felépítésétől, de nagyon sok függ attól, hogy milyen méretben milyen tulajdonságokkal bíró autón alkalmazzák. A legutóbbi két próbálkozásom is ezt…..
Zöld rendszám és nincs kipufogó: ez az elektromos Peugeot Partner   Igazán csak gyorsan el akartam vinni egy satupadot Rákospalotáról Biatorbágyra, volt rá egy napom, pontosan egy hétfői nap. Mivel vasárnap beszéltük le a dolgot barátommal, aki kedden elutazott, így nem volt idő alapos…..
olajszag Léteznek még gázautók? 2017.10.20 11:50:45
Jó tíz éve a Porsche Hungaria körbefuttatott tesztautóként egy Skoda Octavia II-est gázszettel.  Hegyre fel gázzal és légkondival eléggé megszenvedett az egyhatos motor, a pótkerék helyére tett tartály meg kicsi volt, így úgy gondoltam, hogy csak annak poén ilyet venni, akinek ott a kertben a…..
Dombóvári Mihály 2017.10.26 07:59:25
@tothj11: És hogy alakul a Superb fogyasztása így: tudsz benzinüzem kontra gázüzem értéket mondani? Akár talán x Ft/1000 km számításban, mert a litert gáznál gondolom nehezebb pontosan mérni
Dombóvári Mihály 2017.11.03 11:50:24
@tothj11: Igen, kíváncsi vagyok. Ha leméred és elmondod megköszönöm :)
Dombóvári Mihály 2017.11.16 18:25:22
@tothj11: Köszönöm az infót!
Ahányszor eldöntöttem, hogy motorozni fogok, a döntés pillanatában rögtön láttam is egy motoros balesetet, élőben az úton. Ezt olyan jelnek vettem, hogy hagyjuk ezt, kell körém a karosszéria. És a döntéseimmel nem veszéyeztethetem tovább a motorosokat sem. Tőlem eltérően azonban a baráti körömben…..
Művészi fotó igénye nélkül: ilyen lett (telóval)   Valahogy mindig a dolgok végére marad az autómosás. Szerettem régebben magam tenni, de hely hiányában nem megy, a jó kézimosók (válogatós vagyok) mind a város más-más pontján vannak, így kb. két órás elfoglaltság a mosatás. Ezért gyakorta betolom…..
olajszag Így építsd a Caddy-det! 2017.06.25 15:06:36
....ilyen lett értő kezekben :)   Persze vannak erős túlzások. Például, ahogy a jelenlegi tulaj, Kis Bence megtalálta az autót egy murvás kereskedés udvarán. Ott száradt már szerencsétlen kerek hat éve, és különösebb csodálkoznivaló nincs ezen. Kreativitásban túlpörgött tulaja gondolt egy bátrat…..
Nagyon helyre kéne már hoznom a letörött kesztyűtartó fedél nyitót   Na nem azért nem cseréltem le eddig a Passat már újkorában sem zseniális fejegységét mert annyira szuperhifi lenne. Korábban mindenben cserélgettem, most meg valahogy nem: talán megszoktam, ahogy kinéz, vagy általánosságban elég…..
Azt az örömteli hírt olvastam, hogy tavaly a gépjármű kötelező felelősség biztosítások (továbbiakban kfgb) utáni biztosítói bevételek 130,5 milliárd forintra ugrottak. Hopp! Így. Na és jöhetnek a nagy számok. 4,85 millió élő kfgb szerződés van a Mabisz (Magyar Biztosítók Szövetsége) szerint, ez a…..
olajszag Hadd szívjon! 2017.03.29 15:30:44
Mindennek ellenére én is eltökörésztem azon, hogy tegyek-e a Passat 1.8T-be sportlégszűrőt. Arra gondoltam, hogy a turbó úgyis „áthúzza” amennyi levegő kell neki, minek költsek rá. Mindemellett azért a tuningcégek is ajánlják, például egy OCT csipeléshez ígért teljesítmény a tuningműhely ajánlása…..
Dombóvári Mihály 2017.03.29 21:42:35
@mica-r: Mi baja lehet a nagynyomástól?
Dombóvári Mihály 2017.04.03 12:30:29
Beszéltem a tisztítást végző szerelőmmel, és fb-n írt hozzászólást, de a lényegi része kivonatolva, hogy alacsony nyomással fújta, így nem "borzolódik össze" a szűrő felülete, nézzem meg nyugodtan (még nem tettem meg, pedig szép az idő).
Az említett linkeket-cikkeket is meglestem, de engem abszolút nem győztek meg a sportlégszűrő létidegen voltáról. Az Autótechnika cikke, bár a hozzáértésüket nem vitatom (többüket ismerem is, kollegális jó a kapcsolat), de a beállítottságuk eleve elutasítja az utólagos beavatkozásokat, a változtatásokat a gyári állapothoz képest. Továbbá abban sem vagyok biztos, hogy mikor a cikket írták hanyadszor olajoztak-tisztítottak sportlégszűrőt, és az esetleges e téren meglévő gyakorlatlanság például okozhatta az újraolajozás után tapasztalt rossz eredményt. Az ecotuning mérése is érdekes, de épp ezt említem a bejegyzésemben, hogy egyszámjegyű százalék értékeket nem könnyű mérni padon. A teljesítménymérők hibaszázaléka 3 százalék általában (nem kötelező, hogy legyen, mérésektől, gép beállításoktól, mérés levezetéstől függően). Továbbá a műszaki sulit végzettek bizonyára emlékeznek még, mikor a tanáraink igen sokszor a fejünkbe verték, hogy egy mérés nem mérés. Ugyanazt, ugyanolyan körülmények között lemérjük 3-szor, és máris pontosabb az eredmény, minthogy ugyanazt a mérési hibát ritkán követi el a mérést végző 3-szor. Ha egy sportszűrőre átlagos 7-10 százalékot említenek, ez eleve függ a motor tulajdonságaitól, akkor ha szerencsétlenül alakul a 3 százalékos növekményt már pont nem mérem: persze ez csak egy lehetséges eshetőség.
További dolog a sportszűrők védelmében, hogy elképzelhető, hogy nem okoz nyomatéki vagy teljesítmény növekedést, de módosíthatja a nyomatéki- és a teljesítménygörbe felépülését, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az autó köztes fordulatszám-tartományokban jobban húz, vagy mint a BMW-nél említettem, gázérzékenyebbé válik, tehát a vezetése élvezetesebb lesz. Könnyebben felpörög, mert a szívási energiaigénye csökken, és ez igaz szívó-, turbó-, kishengerűrtartalmú- és nagy hengerűrtartalmú motorra egyaránt.
Valamint az is elgondolkoztató, hogy nem látni akár amatőr, akár profi versenyautót sportlégszűrő nélkül, és a mértékadó tuningcégek is alkalmazzák utcai autókhoz. Kétlem, hogy ezt tennék, ha semmi haszna nem lenne, csak hátránya.
Mindig kimegyek már az építés napján az AMTS-re. 2008-tól 2015-ig azért mert kiállítóként szerepeltem, tavaly meg idén megszokásból. Jó ilyenkor a készülődés, építkezés, érkezés hangulata. Ahogy kialakulnak a helyek, vonulnak be az autók...
Dombóvári Mihály 2017.03.29 17:35:34
@Ződ2000: Köszi a tanácsot! Sajnos lázasodós vírus keresztbe tett és nem tudtam kimenni, pedig minden kint szoktam lógni :( csak áttételes beszámolóim vannak így
Lehet, hogy az autócserélgetős életmód adta, de soha nem szoktam rá az autós telefon kihangosításra. Akkor se, amikor a tesztautókban egyre természetesebb lett, hogy a fejegységeik képesek erre bluetooth kapcsolat segítségével. Egy gyors teszt, aztán már nem párosítom, ne maradjanak a kocsi…..
Dombóvári Mihály 2017.03.25 15:37:07
@Mercel: Pedig lényegében ez a dokkolós megoldása, ami több. A hangminőség, kidolgozás is jobb az egyszerűbbeknél, de persze alapvetően ez egy headset, csak autós "telepítésű", máshol, ha lemerül már nem használható-tölthető, hacsak nincs egy szivargyújtóaljzat otthon is
Dombóvári Mihály 2017.03.25 17:31:22
@Car Mandiner: A kedvenc zenéim hallgatásában az zavarna meg, ha a fejegységet használnám kihangosításra, és a hívás miatt megszakítaná a lejátszást a hívásjelzés. Ez nem zavar meg, mert ha észlelem a hívást, de inkább hallgatom a zenéimet, akkor nem veszem fel és nem pampogok - a zene nem halkul el, nem nyomja el a hívás jelzés. Ha meg nincs zenés kedvem akkor felveszem. Így kerek?
Dombóvári Mihály 2017.03.28 13:02:40
@Car Mandiner: :D még mindig nem kerek! Ha zenét hallgatok ugye ez nem villog, legfeljebb ha az ember fülében van akkor pofázik. De hát nem tartottam ott, hanem duma után visszatettem a kis helyére (nem nagy mozdulat). A telefon csörög a maga hangján, erősség-dallam stb, ahogy jólesik. De azt meg sem hallom! Mert hát zenét hallgatok. Ekképp nem zavar meg. Az engem hívók igazolhatják ezt :) és utána tartok visszahívási akciókat. Ez a kis bigyó 12 000 Ft., úgyhogy ne sérts meg. A munkám része, hogy autóval kapcsolatba hozható dolgokat kipróbálok, megnézem, meg autókat is kipróbálok stb. Jó véleményt mindig nehezebb írni, mint rosszat. Függetlenül attól, hogy mit gondolsz ez a kis cucc tetszik, nem kell, hogy mindenki így legyen vele. És továbbra se használok kihangosítót! Csak ilyesmit. Kerekedik már?