Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsuko

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érezve alkotmányozási kísérletének legitimációs problémáit, a kormány úgy próbálja letudni a társadalmi részvételt, hogy postázott egy 12 pontos, ikszelgetős kérdőívet, amely őt jogilag nem kötelezi semmire. A hazája sorsáért felelős állampolgár ikszelgetéssel…..
zsuko 2011.03.05 10:32:13
@E-Sz-A:
Legközelebb jó lenne, ha magadat szolgálnád ki, ne másokat dolgoztass.Te sem szoktál minden mondatod mellé eredeti hivatkozást tenni. Íme:
Egyébként itt van Sólyom álláspontja a kérdésről:

1. Mivel jelenlegi alkotmány 1949. évi XX. tv. (1989. október 23.) preambulumában benne foglaltatik, hogy egy átmeneti alkotmány, nem merül-e fel az alkotmánybíróban konkrét esetekben, hogy talán nem az alkotmány nem felel meg a mai kor követelményeinek? (Wesely István)
- Az alkotmány preambuluma a Kerekasztal során kidolgozott és megállapodott szövegben nem szerepelt; azt az Országgyűlés jogi bizottsága javasolta később (október 17-én) beiktatni a szövegbe. Valóban kifejezi azt az akkori várakozást, hogy majd a szabad választások után új alkotmány fog készülni. Erre azonban az új országgyűlésnek nem maradt ideje és energiája, mert a rendszerváltás problémái teljesen lefoglalták. Közben az AB igyekezett az alkotmány rendelkezéseit úgy értelmezni, hogy azok elvi alapú rendszerré álljanak össze. Az átmenetiség tehát csak a keletkezési körülményeket jelzi, az alkotmány hatályát nem befolyásolja. "Ideiglenes" alkotmány ugyanis nincs. Tartalmilag sem volt az alkotmányban egyetlen olyan rendelkezés sem, amely egy speciális "átmeneti" időszakra szólt vagy értelemszerűen csak arra szólhatott volna. A köztársasági elnök megválasztásának szabályait még 1990 januárjában úgy változtatta meg a parlament, hogy a nép általi közvetlen választást mint végleges szabályt iktatta be; ezt - szintén véglegesnek szánva - 1990 nyarán visszaállították az országgyűlés általi választásra. Az 1989. október 23-án kihirdetett alkotmány tartalmilag végleges volt; s az 1990 nyarán elvégzett módosítások a még a Kerekasztal kényszerű kompromisszumainak nyomát is kitörölték belőle.

Nem határozott meg a preambulum határidőt sem az alkotmány hatályára nézve. Az a kitétel, hogy "hazánk új alkotmányának elfogadásáig" állapítja meg az Országgyűlés az alkotmány szövegét, magától értetődik: az alkotmány egy új alkotmány hatályba lépéséig érvényesül. (Például valódi időbeli korlátot szabott magának a német Alaptörvény 1949-ben elfogadott eredeti szövege, amely szerint a hatálya megszűnik azon a napon, amikor az újraegyesített Németország alkotmánya hatályba lép. Ennek ellenére az egyesített Németországban sem hoztak új alkotmányt, hanem fenntartották, illetve kiterjesztették a volt NDK tartományaira is a Grundgesetz hatályát.)

15 év alatt nem történt (nem is történhetett) olyan változás a társadalomban, amely miatt az alkotmány idejét múlttá vált volna. Az alkotmánybíróság feladat, hogy korszerű értelmezését nyújtsa az alkotmánynak. Az USA több mint 200 éves alkotmányszövege alapján a Legfelsőbb Bíróság megoldást tud adni a legújabb helyzetekre is.

www.mindentudas.hu/solyomlaszlo/20050605solyom.html
zsuko 2011.03.17 20:45:35
@Roflmaozor:
És ezzel mit kezdesz?
"Nem ismerjük el az 1949. évi kommunista alkotmány jogfolytonosságát, amely egy zsarnoki uralom alapja volt, ezért
kinyilvánítjuk annak érvénytelenségét."
Ha ez nem csak lózung, márpedig bármikor véres valóság lehet, akkor ennek alapján érvénytelen minden akkori törvény? Vagy majd válogatnak közüle, amelyik nekik tetszik, az marad, amelyik nem, azt törlik. Az akkor kötött házasságok, szerződések is érvénytelenek? Mi a franc ez? Üres fecsegés, vagy mit értsünk alatta? Ezt a részét a történelmünknek vegyük úgy , hogy nem is volt?
zsuko 2011.03.03 23:43:15
@Névtelen betelefonáló:
Persze, ezen az alapon a 06-os választás előtt is lehetett ismerni az ország gazdasági helyzetét. Én például ismertem, és mindazok, akik a gazdasági sajtót, meg a jobbost olvasták ismerték is.
Abba kell hagyni a hisztéria keltést   A magyar kormány most kármentést végez. Abba kell hagyni a hisztéria keltést. Az állami nyugdíjkasszába vissza kell kerülnie annak, ami oda tartozik. Az ezermilliárdos veszteséget már megfizettük, amit nem kellene tovább növelni. Az…..
zsuko 2010.11.01 09:24:33
Az MSzP-nek nincs is Társadalompolitikai tagozata. Czöndör úr pedig nem is MSzP tag.
Ami a nyugdíjrendszert illeti, a korábbinak éppen akkor lehet, nem egyensúlyi gondjai voltak, mert előtte kényszerből megemelték a járulékot. A legnagyobb gond az állam által uralt nyugdíjrendszerrel éppen az, hogy a politikusok homokozójává válik óhatatlanul. A kósza igérgetések terepévé, ami miatt rendszeresen tévútra (populista útra) viszi az egész, de leginkább a gazdaságpolitikát is.
Ez ellen egyedüli orvosság, ha kikerülhetneonnét, és simán az ország lakosságának kockázatközösségére épülő biztosítási renszerré válhatna. Csakhogy, ez akkora hatalmas embertömeget érintene, ha saját önkormányzata is lenne, hogy ezzel a politika már nem tudna kénye-kedve szerint bánni, sőt nagyon erős befolyása lehetne magára a politikára. Ezért ezt nyilván nem fogja akarni egyetlen politikai erő sem.
Marad tehát a politikai homokozó és az ott zajló gusztustalan játék a nyugdíjasok, és a korhatárhoz közel állók szavazataiért.
A kiút valóban egyedül az öngondoskodás széles körben való elterjedése lehetne, az erre képtelenek (és rendszerint szavazni sem járók) állami gondoskodásának elkülönült, adópénzből való megoldása.
Szeintem.
Ennek az ál tagozatnak a megnyilvánulásait pedig a helyén kezelni. Gerilla módszerekkel operáló szélsőbalos csoportocska, akik a megmondóember szerepében tetszelegnek.
Sólyom László továbbra sem egyeztet a parlamenti pártokkal. Sólyom Lászlót továbbra sem tartom a legoptimálisabb választásnak a köztársasági elnöki posztra. Ez nem Amerika, ez itt valami hángöri. Magyarországon nem elnöki, hanem parlamenti rendszer működik. Az elnök…..