Adatok
kumisz3
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tengeri kereskedelemtől függő szigetország legfontosabb kikötői a déli partokon voltak találhatók, innen tartották fenn a kapcsolatot a kontinens országaival, és nagyrészt ide, vagy Londonba futott be még az Északi-tenger felől érkező kereskedelmi hajók nagyobb része is. Az atlanti kereskedelem…..
Kalifornia egyik kihagyhatatlan látnivalója San Francisco városa, melyet sokan az egyik legeurópaibb amerikai városnak szoktak titulálni. Magam részéről ezzel ugyan nem értek egyet, a város szerintem nagyon tipikusan amerikai, de kétségtelen, hogy Frisco az egyik legszebb fekvésű, és legpatinásabb…..
kumisz3
2019.02.15 17:02:08
kumisz3
2019.02.13 22:49:12
@savanyújóska: Szia, elérhetőek vagy a jövőben elérhetőek lesznek valahol a régi oldalra felrakott életrajzi cikkek is? Molnibalage mentéséből azok sajnos hiányoznak.
Gondolom, akit egyszer már megérintett a nagy hadihajók varázsa, eljátszik időnként a gondolattal, milyen nagy élmény volna egyszer élőben is látni egy ilyen hajót, s bejárni annak fedélzeteit. A dolog nem lehetetlen, de elég messzire kell menni érte. Európában a legnagyobb múzeumhajó a Belfast…..
A bonyolult stratégiai helyzetben az angolok számára kézenfekvő megoldást jelenthetett volna egy szövetséges bevonása. Erre magától értetődően Németország volt a legmegfelelőbb jelölt, melynek számára a francia-orosz szövetség legalább akkora fenyegetést jelentett, mint az angolok számára. Úgy…..
kumisz3
2018.03.13 16:02:13
@David Bowman: "Szerinted a Monarchia mennyiben volt Németország ellenségének tekinthető?"
Utólag könnyű elfeledkezni róla, de az 1866-os porosz-osztrák háború ekkor még csak kb. 30 éve ért véget. Nekünk így utólag sziklaszilárdnak tűnhet a szövetség, mert tudjuk hogy hogy végződött, de én nem hibáztatnám őket egy kis paranoiáért.
Utólag könnyű elfeledkezni róla, de az 1866-os porosz-osztrák háború ekkor még csak kb. 30 éve ért véget. Nekünk így utólag sziklaszilárdnak tűnhet a szövetség, mert tudjuk hogy hogy végződött, de én nem hibáztatnám őket egy kis paranoiáért.
Az 1939 szeptemberére véglegesített paraméterek alapján a csatacirkálók –melyeket a német dokumentumokban többnyire gyors csatahajókként említenek- teljes hosszúsága 248,15 méter lett volna, szélessége 30 méter, merülésük a legnagyobb terhelés mellett 8,8 méter. A gerinctől a fedélzetig a hajótest…..
kumisz3
2016.10.26 18:56:48
@molnibalage: A cikk utolsó képén EW jelzéssel vannak jelölve a generátorok. Lényegében a gépházak négy sarkában vannak szétpakolva, tehát nincsenek nagyon közel egymáshoz. A kazánok vannak egy térben, ami viszont komoly gondot okozhat ha telibe verik...
Jól esik végre megint ilyen részletes cikket olvasni, köszönjük!
Jól esik végre megint ilyen részletes cikket olvasni, köszönjük!
kumisz3
2016.10.29 08:19:29
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Victory furcsa külső festésének színének a neve talán Salmon Pink vagy Red, és elvileg korhű, bár tényleg furcsa hatást kelt.
A Portsmouth Historic Dockyard belépőben amúgy beletartozik egy oda-vissza jegy a kikötő másik oldalára járó kis hajóra, ahol az Alliance nevű tengeralattjáró és egy külön tengeralattjáró múzeum épület is látogatható vele.
Nekem egy egész napot kitartott a múzeum bejárása, pedig (mint utóbb kiderült) egyenesen elmentünk egy látogatható ágyúnaszád mellett, és az akkor látható Jütlandi Csata kiállítást sem néztük meg.
Összességében hatalmas élmény, még a magammal rángatott két barátom szerint is érdekes volt, pedig őket nem nagyon izgatja a téma.