Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vígh János

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hajónapló Kedd. 2016.10.18 10:42:13
Pénteken  kiállítás megnyitón voltunk. Szabó Ábel http://www.szaboabel.hu/pictures.htm festőművész képeit láthattuk. Én utoljára ebben a fotografikus stílusban Mácsai István képeit láttam (bár ő még gyakran megszurkálta egy kis szürrealizmussal is), sőt egy Vigadó-beli kiállításán volt szerencsém…..
Vígh János 2016.10.24 23:17:10
Kedves Vili Bátyám! Az idén kiderült, hogy több mint harminc éve rendszeresen szabályt sértegetek. A havária helyzetven levő hajó mentéséhez vízimunka végzési engedélyt kel kérnem, ami a legjobb esetben is legalább néhány nap, de normál esetben kettő hét. Tehát! Ha bejön Magyarországra egy szállodahajó, és feltekeri a drótkötelet. Az ugye nem életveszély. Megkeres bennünket, hogy segítsünk neki, akkor közlöm vele, hogy parkoljon le, mivel nincs életveszély megkérem a vízimunka végzési engedélyt, feladom a HSZH-t (hajósoknak szóló hirdetményt) és ha megjön az engedély, már rohanok is ledarabolni a drótkötelet a propúzióról! Életszerű nem? Vagy egy klereskedelmi hajó bejön, és az orrsugár kormánya felszívja a kavicsot és beszorul, ugyanez az eljárás. Biztos kivárja az eljárást a kereskedelmi vízi fuvarozó cég! Érdekes módon, amikor egy Magyar személyzetű legénység bajba került Bécs felett egy holland hajóval, senki nem kért engedélyeket, pedig "csak" a hátsó horgonyláncát tekerte fel a jobb oldali csiga. A területileg illetékes kapitány is és a vízirendőrök is csak azt nézték, hogy kell-e segíteni, majd a mentés végeztével csekkosztás nélkül ment mindenki a dolgára, pedig nem volt életveszély. És hiába próbálkoztam, hogy a szerintem életszerűtlen, és rossz szabályzáson kellene változtatni, mindenki elzárkózott még a lehetőségtől is! Kedves sorstárs! Én is bent voltam kihalgatáson, és mivel megértették a problémát én is "csak" enyje-benyjét kaptam (több mint harminc évi ipari búvármunka után először) de, ha még egyszer előfordul. Idézet" Vígh János védekezését nem tudom elfogadni, mivel nem volt életveszély" Egy hibát viszont vétettünk (az említetten kívül) nem tettük ki a nemzetközi alfa kódlobogó egy méteres makettjét a mentett hajóra a Csepeli Szabadkikötő kettes medencéjében.Ezért valóban jogos volt az elmarasztalás. Tisztelettel Vígh János. www.szokoar.hu