Regisztráció Blogot indítok
Adatok
harmatoslabu

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igazi klasszikus kórházi Homár-horror, olvasni is rémes, hiába gördülékeny M. L. stílusa: olvasónk feleségénél epekövet találtak, szép nagyot, aztán a magyar egészségügy nyomorultjai jobban megkínozták, mint maga a betegség. M.-né kövét tavaly novemberben találták meg,…..
avagy suhintott egyet a varázspálcájával és BKV vált Ez is egy másik blogbejegyzés "vad" kommentelésével kezdődött. Jelesint a BKV Figyelő ezen posztjáéval. De mivel, egyrészt kezd összeállni bennem a dolog, másrészt kezdem kinőni a kommentezés…..
harmatoslabu 2008.05.08 05:21:17
Sziasztok!
Örülök, hogy páran túljutnak a "a kurva menedzserek milliós fizetése miatt ilyen gyenge minőségű/drága a szolgáltatás" gondolaton.
Hasonlóan hozzátok, én a szabályozott, piacért folyó versenyben látom a probléma megoldását. Ehhez fel kell mérni a tényleges utazói igényeket. A mai vonalak 99%-a valószínüleg piaci alapon nem működtethető, de többségük fenntartására nyilván szükség van több okból is: mobilitás, mint alapvető jog biztosítása; szociális szempontok; területi fejlődés elősegítése. Ekkor jön az állam/önkormányzat és az egyes vonalakra/vonalcsoportokra/egész hálózatra nyílt pályázati eljárást ír ki a közszolgáltatási/koncessziós szerződés elnyeréséért. Szeződésbe foglalják a mennyiségi, minőségi, hatékonysági követelményeket és a veszteségek kötelező állami ellentételezését (egy kis profitot engedélyezve). Jó esetben az a szolgáltató nyer a pályázaton, amelyik hatékonyabban, alacsonyabb költséggel képes a feladatot ellátni. Nyernek az utasok, nyer a költségvetés.
Ez szép és jó, de itt a bökkenő. Mivel mostanság a állam nem képes a veszteségek megtérítésére, nem lenne egy pályázó sem, csak az a nyamvadt BKV, amelyiket szerződéskötési kötelezettség terheli. S elindul a gépezet, mert nem csak a működési költségek megtérítésére, de a fenntartásra, felújításra sincs elég pénz: az eszközállomány leépül, költségek növekednek, szolgáltatások színvonala romlik és még több pénz kell.
Megoldás: addicionális források előteremtése (esetleg a kerületi önkormányzatok bevonása, ezzel a felelősség és a finanszírozás is megoszlana); hatékonysági követelmények növelése; feladatközpontú, ösztönző finanszírozási rendszer és vonalszűkítés. Ez utóbbi azonban biztos nem tenné népszerűvé a politikusokat.
A lényeg tényleg az, hogy a mai rendszerben az utasok érdekei, a hatékonyság, a költséggazdaságosság másodlagosak. A vezetők, beosztottak bére nem függ a vállalat eredményességétől. A BKV-t nem fenyegeti a csőd vagy versenytársak, mert a gazda majd úgyis ad pénzt és biztosítja, hogy mások ne jöhessenek. Ebben a formában pedig épp a minél nagyobb szervezet és hálózat fenntartásában érdekelt.
Elégtelen finanszírozás, a válalati érdekeltség és a keresletorientált szolgáltatás hiánya. Szerintem ezek determinálják a mai állapotokat. A szolgáltatások elnyeréséért folyó verseny az érdekeltséget megteremtené, de a tényleges versenyhez vagy több pénz kell, vagy kevesebb támogatott volnal.
Levélírónk régóta dolgozik telefonos ügyfélszolgálaton, így szerinte biztonsággal ismer fel hangokat. Egy nap a telefonja rakoncátlankodni kezd, ezért az diszpécser azt hiszi, csak szórakoznak vele. Névtelen visszahívásról, leparasztozásról, meghazudtolásról szól a ma reggel.…..