Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Boroka Toth

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
    Nyelvelnek, barátom, hogy sok borral élek,    Kurvanyjok, hiszen én velek nem cserélek.    Nekem tereh gyanánt nincsen a lételem,    Van borom, pecsenyém, egy-két tál ételem.    Senki nem ruházza rám a sobrák nevet,    Faszariságomért huncfut aki nevet.    […]    Igyatok, kurvanyja, fiúk! a…..
Boroka Toth 2017.03.08 23:51:34
msfifa2-val teljesen egyetértek (a legelső hosszú hozzászólására gondolok elsősorban) és szépen megmutatta, hogy Brendel mennyi marhaságot hordott össze, mégpedig úgy, hogy a felületes olvasó, talán még el is hiszi első olvasatra, ha nem gondolja át egy kicsit az érveket, és hogy milyen logikai csúszkákkal próbálja megvezetni az embert. Ami a pszichológiai izét illeti, valóban végletes, hogy egy sértő káromkodástól valakinek maradandó pszichés baja legyen, mint egy maradandó baltaütéstől, de vannak fokozatok, és ha valami nem mindenkit sért, attól még nem sértegetünk mindenkit, mert elég baj az, hogy lehet hogy valakit megsértünk. Pl. nem sértegetjük a kövéreket, anélkül hogy tudnánk hogy lesz-e egy társaságban kövér, mert lehet hogy lesz, és amikor belépünk a szobába, akkor kiderül, és meg is bánjuk már. A sértő káromkodást nem érdmes összehasonlítani a fizikai sértéssel, de ha már összehasonlítjuk, akkor legyen mondjuk egy gáncsolás, vagy tyúkszemre lépés. Ez se okoz maradandó kért, de mégsem szép dolog, és egy kis ideig fájni fog és bosszankodunk is rajta. Ha valaki megsért csúnyán és indokolatlanul, akkor is egy kis ideig esz a méreg, felbaszod az agyadat, és bosszankodsz, ki kevésbé, ki jobban, ahogy a gáncsolás is olyan, hogy ki feláll és továbbmegy, más meg kék-zöld foltos lesz egy hétig. De miféle dolog az, hogy te a lényegről nem akarsz beszélni és azzal indoklod, hogyhát ez egy homályos és bizonytalan dolog ezért inkább ne beszéljünk róla, miközben pont ez a cikked témája, de csak arról írsz, hogy miért nem írsz róla.
Boroka Toth 2017.03.10 21:45:32
@Brendel Mátyás: A cikkedről beszélek, amit írtál! nem a kommentjeidről. Beszélni akarsz valamiről, és a cikked felében csak mentegetőzöl, illetve magyarázod, hogy miért nem beszélsz a témának a legfontosabb legrelevánsabb részéről, és az indokod annyi, hogy ez homályos számodra, ezért inkább nem beszélsz róla, de enélkül nincs is értelme a témáról beszélned, mintha vak lennél és levágnád a fél karodat majd az elefántról elmélkednél, amit soha nem láttál és tapintani is csak a farkát tapintottad a fél karoddal.

Visszatérve. Nézd, van a két véglet. Az egyik az, akinek sérti a fülét, és bármilyen apró káromkodást szóvá tenne. A másik meg az, akinek minden második szava a bazmg. Te ez utóbbihoz állsz közel. Igaz ugyan, hogy sok értelmes dologról tudsz beszélni és kommunikálni, de ha vitára kerül a sor, akkor hamar elkezdesz vita helyett indokolatlanul káromkodni. Én helyénvalónak tartom, ha egyszer-egyszer nyomatékosítás céljából káromkodsz, de nálad ez nem csak nyomatékosításra szolgál, hanem sokszor a vita rövidre zárása és személyeskedés, bár állítod, hogy szerinted nem az, és lehet, hogy el is hiszed, bár őszintén átgondolva nyilván te is belátod, hogy ahelyett, hogy meghallgatnál és meghallanál más nézőpontot, egyszerűbb leordítani és megsérteni a vitapartnert. Másrészt vannak esetek még ezen kívül is, amikor egyáltalán nem helyénvaló a káromkodás, például buszon mindenki hallatára, meg gyerekek jelenlétében, pedig ezek mindennapos dolgok.
Az igazolás elvét sokan ismerik “Occam borotvája” néven is. Sokan ismerik, hogy ez az elv azt mondja ki, hogy csak az olyan dolgok létezését szabad elfogadni, amelyek feltételezése nem felesleges. Vagy lehet úgy is mondani, hogy aminek létezése specifikusan igazolt. Akik erre az elvre hivatkoznak,…..
Boroka Toth 2016.10.14 13:57:21
A tudomány számára valóban fölösleges hipotézis egyelőre. De azt hiszem, hogy te nem a tudományról beszéltél, és nem is az lenne a lényeg. Mesterséges intelligenciáról beszéltél, és bár a tudomány művelése is hasonló folyamatnak tekinthető, azaz megismerésnek, mint egy mesterséges intelligencia optimális következtetései. De a mesterséges intelligenciát azt hittem, hogy a biológiai intelligenciával akartad első sorban párhuzamba állítani. A példádban szereplő regresszió vagy klasszifikáció az emberek számára is fontos. Szóval én azt hittem, hogy a gondolatmeneted lényege az, hogy egy optimálisan működő embereknek nincs szüksége istenre, mint hipotézisre, mert egy mesterséges intelligenciának sincsen. Ezzel a normatív-elvre épülő gondolattal csak az a baj, hogy:
1) kérdés, hogy mi az optimális
2) az ember nem optimális, csak szuboptimális
3) és nincsen még mesterséges intelligencia, csak néhány módszer
Az ateizmus szempontjából nem az a lényeg, hogy a tudománynak szüksége van-e istenre, hanem az, hogy az embernek szüksége van-e rá. És ennek megválaszolása egyáltalán nem triviális, még annak a normatív-elvnek a lefektetése sem, aminek fényében aztán a kérdés eldönthető lenne. Már csak azért sem, mert ennek a kérdésnek vannak, személyes, társadalmi, szociológiai, pszichológia és egyéb vonatkozásai. Ezért nagy bátorság, amikor kijelented isten szükségtelenségét mindenki számára valami triviális fél mondatos indoklással. Ezt már többször megtetted, és nem a tudomány számára való szükségtelenségét állítottad csak, hanem az ember számára való szükségtelenségét!
"Miért vagyok ateista?" címmel megjelent a könyvem, amely arról szól, ami a címe: kreacionizmustól, Biblián, tudományfilozófián, az iszlám valláson át az erkölcsi, emberi, személyes problémákig nagyjából mindenről, ami az ateizmussal kapcsolatos lehet. A könyv ennek a blognak a javát, és jobban…..
A Corodini Országos Bűvész Egyesült, a Fővárosi Nagycirkusszal, illetve több hazai bűvészklubbal és társulat közreműködésével gálaműsort szervez a nemrégiben, 100 éves korában elhunyt Czeisler Ferenc bűvész emlékére a Fővárosi Nagycirkuszban.Czeisler Ferenc - művésznevén: Tihany vagy Tihanyi - volt…..