Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_Dor_

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A sorozat első részében az előkészületekhez adtam tanácsokat, most arról írok, hogyan szoktassunk össze cicákat...
_Dor_ 2017.05.08 16:42:09
Üdv!

Jó összefoglaló cikket írtál, gratulálok hozzá.
Pár megjegyzés:
A közös etetés egy bizonyos fázisban működik jól, ha nem jó fázisban teszi ezt az ember, akkor árthat is vele. Míg az egyik vagy esetleg mindkét macska ideges a másik jelenlétében akkor habzsolni fog, rágás nélkül nyeli az ételt és utána gyomor problémák lehetnek.
A szociális előélete alapján (pl. utcáról befogott sok macska között felnőtt macska) az étel megjelenése kiválthatja hogy "megküzdjön" az ételért és ha ez van akkor a közös etetés olaj a tűzre.

Fújás nem az agresszió jele, ha nagyon leakarjuk így fordítani inkább a félelemé talán, de ez sem pontos. Ezt csak a "Ha pedig ilyeneket látsz, rögtön válaszd őket szét: -fújás" részhez írtam. Valóban sok esetben rosszat jelez, de nem általános. Simán vannak összeszoktatva úgy macskák, hogy jól éldegélnek együtt, soha nem tesznek kárt egymásba és játszanak is, de vannak olyan szabályok amit ha az egyik megszeg a másik fújni fog egyet és utána folytatódik a boldog élet.

Hiányolom a leírásból az aktív macskák esetében való játékot. Úgy gondolom hogy egy pörgős kölyök és egy nyugodt (esetleg lusta) idősebb macskánál ez szinte a kulcs megoldás.

+1. a korán elválasztott és/vagy anya és testvérek nélkül felcseperedett macskáknál kialakulhatnak rosszul a kommunikáció és ezekben az esetekben az általános "macska beszéd" szabályai nem ráhúzhatók.

Köszi a cikket!
_Dor_ 2017.05.15 23:00:12
@Macska_fogó: Viszonylag sok összeszoktatásokban működtem közre, de a sors úgy hozta hogy mindig a sajátjaim voltak a legnehezebbek. ☺️
Most 2 saját macskám van és az egyik volt nehezebb eset. 2 éve laknak együtt és még most fejlődik a kapcsolatuk. Soha nem aludtak együtt és szinte egymáshoz sem érnek, de fognak csak idő kérdése. ☺️
Nemrég volt a tavasz első napja. Erről nekem mindig két dolog jut eszembe: egy fárasztó vicc és hogy még több kóbor cica lesz az utcákon. A viccet a keretesben találod meg, a cicás rész pedig arról szól, hogy miért szökhet meg ilyenkor a cicád, és mit tehetsz, hogy ezt megakadályozd...
Frissítve: 2022.10.11. Az utóbbi időben nagyon sok kérdést intéztetek hozzám, aminek természetesen nagyon örülök, mert azt jelenti, hogy törődtök a cicátokkal, még ha kicsit problémás is :) Sok esetben olyanokról kérdeztetek, amikre a blogban már beszéltem, ezért most összefoglalom a legfontosabb…..
A Harn hősei Kérdőív 2011.09.12 16:38:00
Az alábbi kérdőívet azzal a szándékkal kezdtem összeírni, hogy az újonnan beugró, és már meglévő játékosaimnak küldöm át mélben. Aztán rájöttem, hogy általában véve is érdekel, hogy oszlanak meg a vélemények ezekről a kérdésekről - jó volna tudni mit érdemes, hogy…..
A hagyományos (A)D&D-ben, amelyből a Carcosa-kampány játéktechnikai alapját adó d20-as rendszer kifejlődött, a karakterek tapasztalati gyarapodásának két fokmérője van: a kalandok során összegyűjtött anyagiak, illetve a leölt szörnyek relatív veszélyessége. Ezt a…..
_Dor_ 2011.02.22 11:02:04
@Judea: Az alapján amit írtál szerintem nem érted.
Az arany beváltásának az oka, hogy növelje a szerzési vágyat, úgy hogy közben ne halmozza a csapat a varázstárgyakat - amik szintén tápolás kategóriába tartoznak. Ahol létezik a kincs Xp-re váltása, ott az alap motiváció a kincsek megszerzése, ami a módszerrel fenntartható. Ráadásul úgy, hogy a karakterek/játékosok célja nem az lesz hogy a +4 Halálhozó pengéjüket lecseréljék egy +5-ös Biztos halált hozóra.
Sokkal érdekesebb és szórakoztatóbb tud lenni, az ötletes herdálás!

Egy Carcosa kampánnyal nem is érdemes még együtt említeni a herdálás rendszerét, mivel egészen más a játék - már az alap motivációnál bukik.
Valószínűleg nálad sem működne jól és - gyakorlat híján - nem is tudnád megfelelően alkalmazni, hogy az szórakoztatóvá váljon, mivel te is más motivációk alapján mesélsz/játszol.
"Az XP nem önmagáért való jutalom, hanem a karakter tapasztalását mérő szám."
Már ebben is épp szemben áll a két elmélet. Nálunk az Xp, az jutalom, jár a Játékos teljesítményére is, és a karakterére is, és még sok minden másért is.
Hogy milyen ideológiát kell kitalálni? Semmit. A D&D-nél sem volt logikus, hogy a leöltem a szörnyeket akkor fejlődtem a Teológiában, a templomba olvasgató pap meg semmit nem fejlődött. Abban sincs nagy logika, - a Te elméleteid alapján - hogy ha jól játsza valaki a szerepét akkor tapasztaltabb lesz a karaktere, pedig ez is használják. Mindegyiknek meglehet a maga eredménye, ami miatt használják. A lényeg az eredmény.
_Dor_ 2011.02.22 15:58:54
@Judea: Csupán a példa kedvéért: a gonosz karakter egy egész város nemességét drogfüggővé tette, nem volt belőle haszna csupán kiélte magát, ami a drog árak (+ egyéb vonatkozó költségek) miatt kicsit sokba került.
Másik esetben egy kalandozót(kinek külseje hagyott kívánni valót)a helyi herceg le "koszos koldusozott" amit zokon vett. Ennek köszönhetően a herceg lányának születés napjával egy időben szervezte meg a mulatságát, amibe megmutatta mennyi pénze van egy "koszos koldusnak" (még arra is elég volt, hogy elérje a városi őrség távollétét).
Hozzáteszem, ha még nincs is nagy idő és fantázia befektetés a herdálásban, hanem maradunk valami egyszerű dolognál (oda adom az árvaháznak, felszabadítom a rabszolgákat, szobrot emeltetek saját magamnak, stb.) akkor is az eredmény ugyanaz; a karakternek elfogy a vagyona és emiatt kalandozni megy, és marad a szokásos motiváció. Ezekben a játékokban a motivációt szolgálja a szabály.

"Az egész herdálás nem a Carcosakkal kapcsolatban jött elő, hanem általánosan a fejlődéssel kapcsolatban."

Persze tiszta sor, csak azért írtam, mert pont a "Fejlődes és Tapasztalat a Carcosa Kampanyban" cikk alatt lett ez téma, ezzel elterelve a figyelmet a cikk pozitívumairól és negatívumairól.
A Carcosák világa emberközpontú világ, már csupán kvázi-historikus jellegénél fogva is. Mesélőként sohasem tudtam igazán megbarátkozni a hagyományos fantasy-szerepjátékok gombamód szaporodó félhumán kultúráival: sekélyesnek és sematikusnak éreztem őket, s ebből…..