Regisztráció Blogot indítok
Adatok
A05

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az újabb kori kutatások a Patyomkinon történt események lefolyását illetően nagyjából elfogadják az előző posztban ismertetett történetet, a részleteket azonban számos ponton módosították. Apró kis momentum, hogy nem a hajó teljes személyzetét sorakoztatták fel a tatfedélzeten, hiszen el sem fértek…..
Elérkezett a márciusi verseny nevezési határideje - ez mindig a verseny előtti kedd - így időszerű volt megírni a bejegyzést is. ;) Elöszőször is szeretnék gratulálni a februári verseny győztesének Miklósnak (discret)! Nagyon szoros "befutó"volt - lásd a korábbi bejegyzést - megérdemelten léphetett…..
A nagy, üres vízfelületen mindig is komoly problémát okozott a tájékozódás, és a hajó pontos helyzetének megállapítása. Az ókorban nem is szívesen távolodtak el a partoktól látótávolságnál messzebb, és lehetőleg a szárazföldi tereptárgyak alapján próbáltak navigálni. De az újkori navigációs…..
A05 2018.06.03 12:11:45
Szia Zoli!
A navigáció nehézségéhez kapcsolódva kérdezném, hogy láttad -e A hosszúsági fok (Longitude) című filmet?
www.youtube.com/watch?v=qnJ28cYbCs0
Ha igen, mennyire tartod pontosnak a filmet? Például egyből az elején (2. perctől) a Scilly-szigetek -i katasztrófával kezdődik a film. Ott egy matrózt még fel is akasztatott az admirális, mert vitatta a helymeghatározást. Ez megtörténhetett, vagy csak irodalmi túlzás?

Továbbá az csak véletlen, hogy a Ritkán Látható Történelem Blog is pont a héten foglalkozott a Szamoa -i hurrikánnal? :)
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2018/05/27/napi_erdekes_958

Köszönöm.
Hét tenger Közlemény 2018.04.10 09:22:49
    Hosszas vajúdás után megszületett végre első könyvecském, az orosz-japán háború tengeri harcairól szóló „Port Arthurtól Csuzimáig”. Akik annak idején látogatták az acélmonstrumot is, nagyrészt ismerhetik már a szöveget, az anyag nagyobbik része az ott megjelent írásokból áll össze, ezeket…..
Az orosz haditengerészet újkori történetéről a legnagyobb jóindulattal sem lehetne azt mondani, hogy az valamiféle sikertörténet. A nagy flottaépítéseket mindig nagy összeomlások követték, vagy vesztes háborúk, mint a krími és a japán háború miatt, vagy pedig a gazdaság válságok miatt, amilyenek az…..
A05 2017.07.17 16:45:29
@savanyújóska: Egyébként a Blas de Lezo cikkben van tartalmi különbség is, vagy egy az egyben megegyezik a korábbival?
Hét tenger Kincskeresők. 1. 2016.07.14 10:08:47
A történelem kezdetei óta a tengeri hajózás jelentette a legnagyobb értéket közvetítő árufuvarozási formát. A hajók rakománya hatalmas vagyont képviselt akkor is, ha nem nemesfémekből állt. Magától értetődően ezek a hajószállítmányok mindig is nagy kísértést jelentettek a gyorsan meggazdagodni…..