Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rocsó (törölt)

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ez már csak egy ilyen hétfő, a panaszkodásról lesz szó, de hát az Egy nap a városban is lehet pesszimista néha, hogy érezzük az egyébként jellemzően pozitív írások erejét. A mai második posztot az egyik kedvenc anekdotámmal kezdem, ami egy félreértett közmondásról…..
Ugye ha Szájer József blogja kommentelhető lenne, már legalább ezer olyan hozzászólást kapott volna, hogy "az Apple zsebében ücsörög", de ő bölcs módon nem élt ezzel a lehetőséggel, így a posztra tudunk koncentrálni: a fideszes politikus maga számolt be arról, hogy az…..
Utoljára decemberben írtam Andrástól, de azóta majdnem kétszer annyian olvassátok a blogot, szóval röviden összefoglalom az újaknak, mit érdemes tudni róla, a régiek meg nyugodtan ugorják át a következő bekezdést. András egy hajléktalan volt a lakásom közelében, aki hiába…..
A Népszava mai számában az ismert publicista a sokat mondó „Tudatlanok” címmel írta meg véleményét. Bár a gyávaságról értekező Mészáros Tamás neveket nem említ, nem volt nehéz magamra ismernem egyik példájában. A kioktató hangnem és a lekezelő érvelés több…..
A Messier-katalógus 27. objektuma a Súlyzó-köd (M27), ami nem más, mint egy planetáris köd a Kis Róka csillagképben. 1764. július 12-én fedezte fel Charles Messier, aki M27 számon katalogizálta. Mindez természetese eltörpül amellett, hogy mi meg huszonhetedszer érkezünk…..
Szociális munka Sikergyanús 2010.01.05 00:06:00
Namármost. Gyakorlat nappal, elmélkedés este : ) Már január van.. Persze nem szociális munka elmélet. Nem szakma töri, nem technika. Hanem amolyan elmélkedés a gyakorlatról.  Elmélkedés, elmélet. De nem annyira a tudásról (fontos tudom, de nem az a hiánypótló. Illetve a…..
rocsó (törölt) 2010.01.09 19:28:41
Szerintem többekben merül fel, mint amennyit például én erről bármit is hallok.Ki ne vágyna az elismerésre? Jó, persze, nem mindenki színpadra és kitüntetésekre vágyik. De annál mindjárt többre, mint amit alanyi jogon a szociális munkás kaphat. Hogy egyedül ballagsz a szürke…..
  Nem tudom, ehhez nem volt (vagy lett volna) „joga” a gyerekeknek eddig is? A méltó gyermeki léthez, a kölcsönös tisztelethez, hogy a felnőttek nem élnek vissza az erőfölényükkel és a helyzetükkel? (és ezt még lehetne fokozni).   Ha erről van szó. Akkor a…..
rocsó (törölt) 2010.01.09 18:57:56
Ezek jutottak eszembe:

- A régi poroszos iskolarenszer felbomlott, egy sokkal liberálisabb felfogás hódít, ahol górcső alá veszik a pedagógus minden megnyilvánulását. Ez szerintem szül egy kulturális konfliktust, avagy az átmenet zűrzavarát - amennyiben ez a folyamat következetesen tart valamerre.

- Pedagógus (ma már) nem presztízsszakma, frusztrált emberek választják, akiknek "nem valósultak meg" a nagy álmaik.

- Popper Péter szerint az erkölcsre nevelés két elemből áll: A nevelőnek (a családban a szülőnek, akit az iskolában a tanár helyettesít) alapvetően szeretnie kell a gyermeket. Ez adja a keretet, a nevelő-gyermek viszony alapját. Ezen belül viszont kell egy kis félelemnek is lennie a nevelővel szemben, de szigorúan az előbbi szeretet-kereten belül. Így lehet átadni a morális elveket. A morális elvek pedig ugye korlátozzák az emberek ösztönös viselkedését, kényelmetlenek. Ha csak szeretet van, akkor miért tartsa be a gyermek ezeket a szabályokat, hiszen kényelmetlenek, nincs következménye, ha figyelmen kívül vannak hagyva azok a fránya szabályok. Ha csak félelem van, szeretet nincs, akkor a szabályok sohase lesznek a gyermek sajátjai, amint kikerül ebből a félelem-kontextusból, le is dobja magáról. Csak úgy internalizálódik a gyermekben az erkölcs, hogy megvan mind a két elem: szeretet az irányába, és ezen belül egy kis félelem. Ezt hívja ő kettős kötésnek, és hoz is erre az írásában példát (Mesterkurzus - Empátia). Ezen alapvetésen pedig megvizsgálhatjuk, mennyire alkalmas egy adott pedagógus ezt megvalósítani: mennyire képes ő maga is szeretni (=másikat megismerni, vele törődni) az egyes gyermekekkel, és mennyi tere (jogi és képességbeli) marad arra a nagyon finom és célzatos megfélemlítésre, ami (ezen alapvetés szerint) az eszköze. A gyermek pedig alapvetően provokálja a nevelőjét: ki akarja próbálni a határait, meg akarja ismerni, hogy meddig mehet el, hogy mennyire tudja kézben tartani a dolgokat, hogy mi történik, ha valami más külső fenyegetés érné, mennyire számíthat rá, ha pont őt kell megvédenie. Pont ezzel a provokatív viselkedéssel teszteli, hogy mennyire bízhat meg benne - természetesen tudat alatt. Ha a nevelő "kiállja a próbát", akkor elfogdja a gyermek őt, és kialakul az áldásos tisztelet, ami ebben a kontextusban az ideális dolog.
Belsőség Hiéna: tárhely, lovon 2008.05.23 16:07:00
Szóval, volt az ominózus Fiat/Warm Up sajtótájékoztató, ha emlékeztek, ahol a benzin égett. Ott adták a sajtóanyagot ezen a kis pendrive-on, amiből kiderült például, hogy a Hungaroringen augusztus 29-31. között láthatjuk a Ferrari Challenge versenyeit. A pendrive elején a hazai…..
rocsó (törölt) 2008.05.24 02:04:51
Sajnos megint arra kényszerülünk, hogy politikával foglalkozzunk ezen a blogon. Elmebeteg időket élünk, ennek egyik legjobb bizonyítéka az internetadó nevű szörnyedvény megjelenése politikusaink elméjében. Sajnos az idiotizmus és a politikusi gőg néha annyira egymásra találnak,…..
És akkor újra itt vagyunk Rorschachilag, keressük popp, ktn és Oarbeaskoa méltó követőit. Legatyásítva, a Rorschach-teszt lényege, hogy az ember kapásból rávágja, mi jut eszébe egy adott képről. Se többet, se kevesebbet nem várunk mi sem, szabadítsuk fel tudatunk közösen és a…..