Regisztráció Blogot indítok
Adatok
PomPomPinpong (törölt)

0 bejegyzést írt és 108 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A nagy bringásrazzia harmadik hetében járunk, de csak most sikerült először akciózó rendőrök karjaiba futnunk. Kocogás közben leltünk végre egy forgalmas bringaút mellett várakozó párosra. Bicikli nélkül voltunk, de nem bírtuk ki, hogy érdeklődjük, mi a hivatalos álláspont:…..
PomPomPinpong (törölt) 2011.04.18 18:17:50
@toce: "A közlekedési eszköz bringán meg legyen kötelező sötétedés után lámpát használni, meg küllő prizmát. Hogy nappal fent van-e nem tökmindegy? Minek üti az állam olyasmibe az orrát, aminek nincs semmi eredménye, csak felesleges piszkálása az állampolgárnak..."

Mert ha minden kivételt és kedvezményt fel kellene sorolni, akkor 10x olyan hosszú és 100x olyan értelmezhetetlen lenne minden szabályozás, plusz: 1000x betarthatatlan és 10000x több kifogás és nyafogás.

"Fényvisszaverő mellényben bringázzon akinek 3 anyja van. Meg aki kitalálta."

1x csapjanak el és másképp gondolod majd.
PomPomPinpong (törölt) 2011.04.18 20:05:39
@Obi Wan: ugyanazt kénytelen tenni, mint bárki más a sporteszközével: szállítja, nem használja. Pl. pályaversenyre szánt autóval (értsd pl. f-1-essel) sem lehet közlekedni közúton.

@vuk_: Ne lepődj meg, ha borsos lesz a számla vége! :D
PomPomPinpong (törölt) 2011.04.18 20:07:09
@vuk_: pls fotót róla! :)
A „10:23 – Nincs benne semmi!” kampány lényege ez volt: 2011. február 5-én (szombaton) 10:23-kor Budapesten, Székesfehérvárott és Szegeden homeopátiás túladagolást hajtottunk végre magunkon. Gyári homeopátiás szerből egy-egy teljes doboznyit fogyasztottak el…..
PomPomPinpong (törölt) 2011.02.07 22:43:59
@Kacsatollah: Megvan a saját "felvilágosító tanfolyamom" a rákról... :( Temettünk is miatta. És sajnos lehet, hogy újra fogunk. Így tudom, hogy az áttétes rákra sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy lelki eredetű. Azt is tudom, hogy nem a cukros víz gyógyítja... Nem véletlenül haragszom az ilyen vackok forgalmazóira és gyártóira. A végső elkeseredésben bármit kipróbálni hajlandó betegeket ilyen csúnyán átverni nem szép dolog.

Minden sarlatán nyugodtan költse a saját és családja gyógykezelésére az így szerzett vagyont. (Nem véletlen a keserűség és az irónia.)
PomPomPinpong (törölt) 2011.02.07 23:13:48
@Kacsatollah: A különböző és minél változatosabb étrend, friss gyümölcsökkel az alap. De az az egészséges szervezetnek is kell. A rákhoz sajnos max annyi köze van, hogy a minél egészségesebben él az ember, akkor is ha beteg, azzal adja meg magának a legtöbb esélyt.
 Hány százaléka szabálytisztelő a bicikliseknek Budapesten? Jött egy érdekes felvetés. Miért a teljes biciklis társadalmat kritizálom, ha esetleg már én magam is találkoztam normális tagokkal?   A városi közlekedésben csupán elenyésző mennyiségűvel…..
PomPomPinpong (törölt) 2011.02.05 13:35:12
@ElfRoland: Szerencsére még nem kellett tolni a motoromat, de azért más lenne a 220 kg-os vasat tolni és más a bringát. ;)

Ezzel kapcsolatban csak a kedvenc történetem:

Nagykörúton túlszaladtam azon az utcán, ahová mentem éppen. Piros lámpánál megálltam, motor leállít, leszáll, gyalogátkelőhelyen áttol a túloldalra, felül, beindít, megy. Mindezt egy elképedt rendőr szeme láttára. Csak mosolygott a végén. :)

Másik: Aug. 20. lezárt Petőfi-híd. Rendőr közli, hogy nem mehetek át motorral. Leszálltam, gyalogosként áttoltam a motort, majd nyeregbe. A rendőr ott is nézett először, hogy miért nem akarok arra menni, amerre mutatta. :)

A linkeket tanulmányozom majd. Köszi! :)
PomPomPinpong (törölt) 2011.02.05 14:52:28
@ElfRoland: Ebből motorkerékpár esetén éppen csak a vezetés nem valósul meg, ha leállított motorral tolod. ;) Éppen ezért vezetői engedély sem kell, ha az a hepped, hogy tologatod a motort, ráülni nem akarsz. :)

Erre bírósági precedens is van, így bizton állíthatom. Csak egy idézet:

"A KRESZ 1. számú Függelékének fogalmi meghatározása szerint nem tekinthető vezetőnek a segédmotoros kerékpárt valamint a kerékpárt toló személyt. Az értelmezés szerint a rendeletnek a vezetőre vonatkozó részét kiterjesztően kell értelmezni, nem kell vezetőnek tekinteni a motorkerékpárt vagy esetleg a gépkocsit toló személyt sem."

Egyébként mindenkinek ajánlott olvasmány:

A KRESZ értelmezése a joggyakorlatban

Szerző: Dr. Fülöp Ágnes, Dr. Major Róbert

Sok blogos vitás esetet feleslegessé tenne. :)
PomPomPinpong (törölt) 2011.02.05 16:41:33
@ElfRoland: A helyzet értékelése úgy teljes, ha nem csak részegységeket veszünk figyelembe, hanem a teljes cselekményt. Azaz a kérdés úgy szól, hogy milyen céllal tolod be oda? Ha csak azért, mert éppen oda mész és hogy közelebb álljon, akkor tilos. Ha műszaki hibás a jármű és a világ egyetlen helye ott van, ahol meg lehet javítani (sarkos példa, nem életszerű, ne köss bele :D ), akkor nem tilos. Bár akkor kifelé is tolnod kell onnan. Ennyi erővel ha szétszeded darabokra és ott összerakod újra, akkor azt is tilos.

Járművezetésnek egyébként robbanómotoros jármű esetében ugye azt kell tekinteni, amikor önerejéből halad a jármű. Ezért nem minősül vezetésnek, ha tolod, és ezért nem minősülnek rá a járműre vonatkozó szabályok sem, hiszen akkor pl. igencsak futva kellene tolni, mivel az indokolatlan lassú haladást sem követhetnéd el. Ha nem akarod akadályozni a forgalmat, akkor kajak futni kellene az úttesten. :D Illetve ilyen alapon bele lehet kötni a kerékpárba is, mivel a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek, de attól a kerékpár még jármű marad és ha az úttest alkalmas kerékpározásra, akkor mit keresnél a járdán, tolva azt? (Nem kötekedés, csak rávilágítottam. Kutya nem várja el, hogy ott tolják a bringát, csak ha a szabályokat nem komplex rendszerként értelmezzük, akkor ilyen visszásságok jönnek ki belőle.) ;)

A járdásra feltolás esetét is úgy kell vizsgálni, hogy milyen célból. Ha parkolni akarsz, akkor szívás. Ha műszaki hibás a jármű, akkor ugye meg kell oldanod, hogy ne, vagy csak a lehető legrövidebb ideig akadályozd a közlekedés többi résztvevőjét. Azaz lerobbansz, feltolod a járdára, hogy a forgalmat ne akadályozd, DE a gyalogosforgalommal szemben sem teszel ilyet, ÉS intézed a jármű elszállítását/javítását, ÉS nem hagyod ott, akkor akármilyen hihetetlen, de szabályos vagy. :)
Többen érdeklődtetek a témában, úgyhogy elszántam magam, és kicsit jobban elkezdtem kipróbálni és körbejárni a témát. Első nekifutásra egy szimulátoros próbát végeztem az E-Flite Blade mSR-rel. Igyekszem mielőbb élőben is tapasztalatokat szerezni, pici türelmet…..
Amióta az előző bejegyzés, illetve számos megjegyzésem megszületett, több megkeresés is érkezett az rchelicopter.hu-ra ezzel a kérdéssel: akkor most mivel is érdemes kezdeni?Bevallom, nem készültem fel erre a kérdésre ilyen formában. Mi legyen az első CP (collective pitch) gép?…..
PomPomPinpong (törölt) 2011.01.24 17:38:04
@_pgpetike: Köszönöm a válaszokat! Olyan tanácsot esetleg tudsz adni a fenti szempontok figyelembe vételével, hogy mi az a belépő szint, aminek a vezérlője már alkalmas szimulátoros gyakorlásra? :)

Szeretem nézni egyébként a 3D-s kunsztokat, de inkább csak nézni és csodálni azokat, akik repülik.

Viszont a helikopterek már gyerekkoromban megfertőztek. :)
Az empátia azonban nem korlátozódhat a családosokra, kisgyermekesekre. Sokan szeretnének együttérezni, hiszen valamiben mindenki sorstársa valakinek. Ennek érdekében, és a közúti köznyugalom, az általános szeretet, békesség és megelégedettség érdekében javasolnék néhány…..
PomPomPinpong (törölt) 2011.01.12 08:08:21
@immortalis: A Mythbusters csapata ezt tesztelte: cáfolva. :)
Tudják, hogy néha milyen kicsin múlik az, hogy elkészül-e az autójuk, ha hibával szervizbe viszik? Itt egy bennfentes írás, tiszta krimi. Vélemények az azonos című írásunkról...
PomPomPinpong (törölt) 2010.11.25 12:14:25
@tlantos: Legyen alap a fújkálás? Ettől még az alkatrész hibás maradt. :P Legyél autószerelő! Lássuk, hogy a jelenleg futó összes típus esetén vágod-e majd fejből, hogy mikor és mit kell fújkálnod! :P

@all: Amúgy a cikk nagyon jó volt. További kitartást BOSCHtechnikusnak! :) A saját szerelőm is hasonló mentalitású, csak én nem ugrálok a nyakán, hogy mikorra lesz kész az autóm. Ha valami gyanúsat tapasztalok az autóval, vagy nem tetszik rajta valami, akkor inkább megkérdezem, hogy mi a véleménye róla. Először általában telefonon, a jelenség lehető legpontosabb körülírása mellett, ha pedig olyan a helyzet, akkor tárgyalom is le vele az időpontot és viszem hozzá a kocsit. Érdekes módon sosem húzott még le, és minden alkalommal (mindegy, hogy mihez kellett nyúlni) tart egy gyors szemrevételezést és ha lát valamit, amire érdemes felkészülni belátható időn belül, akkor tájékoztat róla.

Persze Ő is alapvetően pár típushoz ért nagyon profin, mert abból sokat szerel (jelen esetben jellemzően német márkák), a többihez pedig az alaposságát teszi hozzá és a gyári szervízajánlásokat, hibakeresési metódusokat. :)
Kedves rendőrbácsik! Ha az autós nem a neki kijelölt úton megy, hanem mondjuk a játszótéren át, ugye meg tetszenek bírságolni? Vélemények az azonos című írásunkról...
PomPomPinpong (törölt) 2010.11.19 16:57:56
@otapi: Tibi rosszul választott példát, de ettől a cikk nem rossz. Ld. fentebb!
PomPomPinpong (törölt) 2010.11.19 17:05:02
@bardocz: Ez nem lehet indok. Bár tudom, hogy M.o-n nem divat időben elindulni valahová, attól még ez a titok nyitja. Főleg akkor, ha sok tapasztalattal rendelkezik a közlekedő az adott útszakaszról. Én pl. ha melóba megyek, akkor tudom, mikor kell indulnom, ha bkv-zok, motorral, vagy kocsival megyek. Rászámolok annyi időt, hogy minimum plusz 15 percem legyen a megérkezésre, de az sem baj, ha 20 az a 15. Ha nem várt esemény miatt csúszok, akkor sem kezdek el baromkodni az utakon, hanem elkönyvelem, hogy késni fogok és akihez megyek éppen, azt felhívom, hogy bocs, de kések. Bringáztam bp-en én is eleget ahhoz, hogy megtapasztaljam az általad említett helyzeteket. Valós a probléma, de nem az a megoldás, hogy akkor nosza szabálytalanul folytassuk. (Mielőtt valaki beleköt, az utolsó mondat nem csak bringásokra érvényes!)
PomPomPinpong (törölt) 2010.11.19 17:09:29
@dukeekud: Te is tudod, hogy ez hülyeség! Egyszerű fizika az egész. Adott a bringa és a bringás együttes tömege. Halad x km/h-val, majd landol egy másik bringásban vagy egy gyalogosban.

Minimum csúnya zúzódás a vége, de láttam már nyílt lábszártörést is a gyalogos kárára. Akkor a bringás nem volt pofátlan. Megvárta a rendőröket, mentőket, stb. Elvitte a balhét, ahogy kell. /respect
Sárdobáló A kormány hazudott 2010.11.12 07:00:00
Idézni csak klasszikusoktól érdemes. A címben idézett mondatot Orbán Viktor mondta 1990-ben, amikor az Antall-kormány által eltitkolt benzináremelés a taxisblokádhoz vezetett. Mivel fiatalkori önmagunkkal csak Karinthy-novellákban szokás találkozni, ezért kénytelenek vagyunk mi…..
PomPomPinpong (törölt) 2010.11.12 19:03:41
@BéLóg: Kispofám! Jobb, ha csendben maradsz! Ha te jobban jársz a felső adókulcs csökkenése miatt, akkor az azt feltételezi, hogy havi min. 450.000 Ft bruttót keresel. Minimum! De ha tényleg jól jársz, akkor inkább 500.000-t. Aki eddig is ennyit keresett, az jobb ha befogja!

Ez a fajta adórendszer csak a Vitya féle szarházi gengsztereknek lesz jó. Arányos közteherviselés, mi?

Halálra röhögöm magam....
PomPomPinpong (törölt) 2010.11.18 06:35:02
@BéLóg: Na, hogy az olyan hülyék is megértsék, mint te! :P

Először is süt rólad, hogy a háztájihoz olyan hülye vagy, mint Mohamed Bagdadban a pálinkafőzéshez. Ugyanis 10 tyúk 10x annyi ganét és 10x annyi tojást is termel, de max. kb. 2x annyi melót jelent. A példa emiatt sz@rt sem ér, így ne menjünk ezen a vonalon tovább okos(tíz)tojás! :P

Gyártsál nyugodtan még 4 gyereket, csak kérlek, hogy ne te neveld fel, mert hülyéből te is bőven elég vagy, nem kell szaporodnod tovább! De, ha legyártod őket (nálunk nemzésnek hívják, de hát ugyebár intelligenciája válogatja, magas fizetés mellé nem feltétlenül jár ész is), akkor legalább örülni fogsz, mert én "kevesebb pénzt kapok" majd tőled. Lol. Rohadtul nem kell a nyomorult pénzed! Nekem nem, másnak lehet. Ugyanis nem én kapnék belőle, hanem minden olyan intézmény, ami adóforintokból van fenntartva.

Az ostoba és demagóg szöveget a kormány politikusai nyomják. Leginkább az arányos adózás elve miatt. Ugyanis, aki 10x annyit keres, annak az életszínvonala min. 20x magasabb! Ha a megkeresett összeghez állítjuk fel az arányokat, akkor igazad van, ha az életszínvonalhoz, akkor meg nincs. Viszont, ha szerinted igazad van, akkor nincs helye a válságadóknak sem, mert Vityád pont azt szajkózza, hogy aki extra profitot vág zsebre, az járuljon hozzá most jobban a gazdasági válság idején az államkassza gyarapításához.

Vagy ez, vagy az. A kettő együtt nem megy, mert ellentétes a gondolkodás!

Én pont azért fogok jövőre kevesebbet kapni, hogy te többet kaphass (pedig a fizetésem ezek szerint köszönő viszonyban sincs a tiéddel)! Miért? Mert pont egy olyan cégnél dolgozom, akiket megsarcolnak azért, hogy te adókedvezményt kaphass (a cafeteria rendszer megadóztatásának változásairól meg ne is beszéljünk)! Te és nem a minimálbéresek! Te, akinek persze meg kell kapnia a pénzét a saját gondolkodásmódod szerint. Te, akinek valószínűleg 10-ed annyira sincs szüksége rá, mint a minimálbéreseknek, akik ezután kevesebbet kapnak majd (nem vagyok minimálbéres, de átérzem a helyzetüket, veled ellentétben).

Ráadásul nem érted a gazdasági körforgás elméletét sem. A pénz minél több emberen át forog körbe, annál többet ér. Ha pár embernél felhalmozódik, akkor annak a nagy része kikerül a körforgásból, kvázi megtakarításként, mivel nem kerül vissza a gazdaságba, hanem csak pihen egy számlán. Viszont bármi legyen is a te munkád, csak akkor tudsz érte ellenértéket kapni, ha van aki megfizeti. Ha összpontosítod a pénzállomány nagy részét pár embernél, akkor a kutya nem fogja megvenni az általad termelt értéket, így az neked hosszabb távon bevételcsökkenést eredményez. Arról nem is beszélve, hogy a mindennapi kényelmed nagy részét bizony az általad ezek szerint lenézett alacsonyabb jövedelműek állítják elő, csak tojsz a fejükre nagy ívben az egoizmusod miatt.

Végezetül: ha valóban 10x annyi munkával keresnél 10x annyi pénzt, akkor egy szavam sem lenne. De mindannyian tudjuk, hogy ez az esetek 90%-ban nincs így! Ezért hamis és hazug Vityád állítása többek között, hogy mindenkinek jobb lesz! Nekik biztosan. Ezek szerint neked is. A többségnek viszont nem.

Ráadásul most, hogy az alkotmánybíróság hatásköreit megnyirbálták, kíváncsi leszek, hogy mennyire fog sírni a szájuk, ha a következő választást esetleg elveszítik. Én biztos, hogy ellenük szavazok majd, mert ugyanúgy nem képesek (ill. nem is akarnak) hosszú távon gondolkodni, mint az alattvalóik.
Most, az esőverte szerkesztőségben ülve éppen eszembe jutott, mekkora mázlijuk is volt a rendezőknek a múlt hétvégi AlfaCity100 találkozóval. Mintha a Jóisten is kegyeibe fogadta volna a tisztaszívű alfásokat: hétágra sütött a nap, kellemes szellő fújdogált. A komáromi…..
PomPomPinpong (törölt) 2010.06.06 11:25:47
@Rocko-: Tiszteletben is tartom. :)

Úgyhogy a félreértések elkerülése végett egy közlemény: az általam leírtak kizárólagosan a saját, egyéni véleményemet tükrözik. Nem céljuk senki más érzelmeinek megsértése, vagy véleményének megváltoztatása. Semmiféle tudományos alapjuk nincsen, pusztán a saját érzelmeim. :)
PomPomPinpong (törölt) 2010.06.07 14:14:47
@malenykij polgar: Arra haragszom, ha valaki ilyesmire vetemedik közúton. Oké, hogy üres volt az út, de akkor is menjen pályára, ha ilyet akar valaki csinálni (max. abban az esetben megbocsájtható, ha ünnepélyesen esküszik mindenre, ami szent, hogy nem csinál ilyet abban az esetben, ha 1 km-en belül másik gépjármű, gyalogos, stb. tartózkodik). :)

Az autó nagy, meg tekintélyt parancsoló, erős, stb. Sőt! Még szép is. :) De nem kellene. Lehet, hogy bennem van a hiba, de erre nem indulok be. Ettől inkább, bár a helyszín itt sem tökéletes. :)

www.youtube.com/watch?v=z4I2H2iEqf0&feature=related

A hangja, a megjelenése... Sokkal közelebb áll hozzám. Ez nem von le semmit a Merci értékéből, de ez az én ízlésem inkább és nem a Merci. :)
PomPomPinpong (törölt) 2010.06.07 14:52:44
@malenykij polgar: Ezért is írtam, hogy a helyszín itt sem volt tökéletes. :) Minden ilyesminek pályán a helye, vagy reptéren, egyéb lezárt helyen. :)
  Autópályán a legkönnyebb közlekedni. Az ember csak tartja a gázt és a kormányt, és nem történik szinte semmi, de mi képesek vagyunk rá, hogy még itt is veszélybe sodorjunk másokat. Vélemények az azonos című írásunkról...
PomPomPinpong (törölt) 2010.03.17 08:57:16
@Izombuilder.com: Ja! Tényleg sok ilyen seggfej van. Különösen a "200-al izmozok" kategóriából, aki nem tudja a szabályokat betartani. :P

Bár az én autóm is képes tartósan 200 felett is közlekedni, mégsem teszem ezt.
-------------

Amúgy a cikkel egyetértek. :)
Belsőség Barmok a zebrán 2009.06.24 00:56:55
  Megszívtuk a sebességmérő kamerákkal és a fekvő rendőrökkel is, de nem tanultunk belőle. Aztán majd sírunk, ha az üres utcában lévő zebra előtt is harmincra kell lassítani vagy meg kell állni.  Vélemények az azonos című írásunkról...
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.24 11:57:18
@Bruszli: "Mert a gyalogosnak a lehetőségeihez képest minél előbb el kell hagynia a zebrát. És itt most nem a járókeretes idős nénikre-bácsikra gondolok természetesen."

Ha jól emlékszem, erre vonatkozóan is rendelkezik a KRESZ: indokolatlanul akadályozni tilos a forgalom többi résztvevőjét. Így nekik is a lehetőségeikhez képest a legrövidebb időn belül át kell(ene) kelniük a gyalogátkelőhelyen. Így maximálisan igazad van.

Én mindig megállok a gyalogátkelő előtt, de érdemes megnézni a pl. a XIII., IV. vagy a XI. kerület (egyik legjobb példa a Budafoki út) jelzőlámpával nem védett átkelőhelyeinél a helyzetet. Kritikus...

Én úgy állok meg az átkelő előtt, hogy ráhúzok a terelővonalra, mert akkor a mögöttem vagy szemből jövő elgondolkodik, hogy mit keresek ott, ill. a motoros kolléga sem előz rám balról. :)
Következő sztorink első fele játszódhatott volna akár 1979-ben, mondjuk egy kiskörúti cipőboltban is. Néhány apró, járulékos motívum azonban kiemeli az Alföldi papucs cserzőanyag-illatú, cúgos cipős boltieladó-nénis, unott világából, és a mába helyezi át. Egyik, hogy…..
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.19 00:17:04
@zippofcy6: Na erre még gyorsn. :)

"Vagyis akkor a rabszolga örüljön hogy ingyen dolgozik, mert a többi rabszolga se kap többet ???

Milyen felfogás van ebben az országban??"

Egy szóval nem mondtam ilyet. Az ideális az lenne, hogy mindenki minimum annyit kapjon az elvégzett munkájáért, amiből tisztességesen, ember módjára meg tud élni.

Ezt lehetne még több oldalról megközelíteni, de fáradt vagyok hozzá. (Oktatásfinanszírozás, nyugdíjrendszerek, stb. Ne menjünk bele. A cikk nem is gazdasági kérdésekről szólt, hanem két különböző hozzáállás bemutatásáról, csak erősen elkanyarodtunk a témától.)

Jóéjt! :)
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.19 11:01:40
@Mk412: Ez így van, nem szabad alá-fölérendeltségi viszonyt felállítani, ebben egyetértek veled teljes mértékben. Viszont mégiscsak az eladó a "házigazda" és az Ügyfél a "vendég". Az én szemléletem szerint ennek megfelelően kell kezelni a helyzetet (most a cikktől függetlenül).

És szó nincs arról, hogy azt vallanám, "fényesre kell nyalni a hátsóját". Aki Ügyfél oldalról így áll hozzá, az szomorú. De ha a "házigazda" szemszögéből nézem a dolgot, akkor mindent meg kell tenni azért, hogy maximális kiszolgálásban részesüljön. Ezt s.ggnyalás nélkül is meg lehet tenni. De gondolom, ebben egyetértünk szintén. :)

"Nincs senki senkiért. Egymásért vagytok bazmeg!" Itt a pont nálad, de ahogy írtam most, szerintem házigazdaként ebben az esetben szerintem az eladónak illik jobban, finomabban kezelnie a helyzetet, mert ezúttal Ő kap majd pénzt, ha az üzlet létrejön. (Természetesen szépen irányítani is, anélkül, hogy az Ügyfél ezt észrevegye.) :)

Én pl. mikor a legutolsó autómat vettem (használt, nem veszek új autót elvből), odamentem, megnéztem. A kereskedő odajött, korrekten elmondott mindent, kipróbáltam, stb. Majd mondta, hogy az árban megegyezünk, ha meg szeretném venni. Láttam előtte több olyan autót. Mondtam, hogy nem alkudni jöttem, hanem autót venni. Tudom, hogy mennyit vagyok rá hajlandó áldozni, ez belefér és tetszik is. Cserébe mit kaptam? Még aznap elintézte az eredetvizsgát ajándékba, másnap a nevemen volt az autó, harmadnap értem rá, akkor elhoztam. Jó volt mindkettőnknek? Jó hát. :)

Amúgy meg jó reggelt mindenkinek, megyek kv-zni. :)
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.19 14:02:22
@Mk412: Ha budapesti volt a szalon, akkor sajnos lehet életszerű.

Kollégámnak pl. van egy kedvenc, szakadt tréningnadrágja, hozzá egy szintén kedvenc nyúzott trikója. Az esküvője előtt elment cipőt vásárolni. Az eladócsaj ráröppent, hogy túl drága cipőket próbálgat, nem kellene. Mondjuk ő nem fordult sarkon, csak finoman közölte az eladóval, hogy inkább a kollégájával folytatná a továbbiakban a beszélgetést és neki az a cipő kényelmes és ne aggódjon, mert ki tudja fizetni. Meg is vette, a kiscsaj meg nem mert a közelébe menni, amíg bent volt. :)

Szóval budapesti viszonylatban ez sajnos nem városi legenda. Jellemzően a felkapottabb szalonokban, üzletekben dívik, ahol sznob eladók vannak. :(
Mindig is gyanítottam, hogy az MMORPG fejlesztők a pokol legmélyebb bugyraiból másztak elő és a halhatatlan lelkemre pályáznak. Eddig kétszer már majdnem sikerült megkaparintaniuk (Final Fantasy XI Online, Age of Conan), ezúttal azonban lehet, hogy mégis el fogok bukni az újabb…..
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05 12:54:37
@Olorin: Te valami bölcsész lehetsz. Azok olyanok, hogy akkor hiszik el, hogy beszartak, ha a saját gatyájukat az orruk alá dugják, de még arról is képesek azt állítani, hogy technikailag hibás a megnevezés, hogy beszartak. :)

Annyiban én kérek elnézést, hogy nem fogalmaztam úgy, hogy Te is megértsd. Kamasukanak jobban sikerült leírnia, amire én is gondoltam. :)
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05 13:16:09
@Olorin: Nem fikázás. Ténymegállapítás. De egyre inkább tényleg bölcsésznek tűnsz. :)
PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05 13:34:26
@Olorin: Van, csak már unlak öcskös. :D Full enciklopédia otthon, kintről és itthon megjelent könyvek a háttérről, extra dvd-k, riportgyűjtemények (csak eredeti természetesen). Vergődj még, ha akarsz, én mentem előszedem a felújítatlan, eredeti kiadást és megnézem. (Amit Te lehet, hogy még sosem láttál.) :)
Belsőség Minek ide mopedautó? 2009.04.22 02:37:57
  Békén kellene hagyni a mopedautósokat, hátha maguktól belátják: autózni autóval kell, mopedezni meg mopeddel. Megmondjam miért? Mert a mopedet ki lehet kerülni, ezt meg nem.  Vélemények az azonos című írásunkról...
PomPomPinpong (törölt) 2009.04.24 11:41:11
@citromhély: "Más kultúrákban (vagyis kultúrákban) ezek a járművek a működő gazdaság részei, nálunk az opálos fejűek miatt zsákutca. Pedig egyszerű lenne, csak le kellene másolni azt a példát amit már előttünk bejárattak. Hülye kormányzat, hülye hatóságok."

konkrét példát pls! melyik ország, milyen típusú gazdasági tényezőjének fontos és produktív része? tudom, hogy divat szidni a kormányzatot (én se szeretem, de ha már fikázzuk őket, akkor olyanért, amit valóban elkövettek.)
PomPomPinpong (törölt) 2009.04.24 11:51:32
@BTO11: ugyan ne mondd már meg nekem, hogy hol láttam! :) egyébként pedig nem azt írtam, hogy ez az általános jelenség, hanem azt, hogy egy mopedautó árából nagyon komoly felszerelést lehet venni, ami esetenként jobban is véd, mint a használt, alacsony árú mopedautók kasztnija! szövegértés ugyebár....
PomPomPinpong (törölt) 2009.04.25 10:31:11
@BTO11: látom hülye vagy és nem érted (vagy nem akarod érteni), vagy a commentekben elhangzottakat nem tudod egységes egésszé összefűzni. arra ment a reagálásom, hogy azzal példálóztatok, hogy motoron sérülékenyebb az ember, mint a mopedautóban.

na mégegyszer és lassan írom, hogy te is megértsd: 3-400.000 ft-ért lehet simán venni olyan ruhát, ami minimum ugyanolyan jól véd (vagy jobban), mint ez a kis doboz. arról nem is beszélve, hogy ha ügyesen vásárolsz, akkor a motoros "légzsákmellény" is simán beleférne. a fenntartás meg teljesen más tészta, mert az a vásárlás utáni költség. a ruházat ugye nem kér utána pénzt.

"ÉRTHETŐ?????"

ha nem érted, hogy eddig a beszerzési költségekről és az azzal arányos biztonságról írtam, az már a te bajod.
Belsőség Autót nyitni a netről? 2009.04.12 22:53:00
Tény vagy kitaláció a sztori, mely szerint az ős-kocka Passat kulcsával az összes korabeli Audit és VW-t ki lehetett nyitni? És mi a helyzet manapság? Mit csináljon az ember, ha az autóban felejti a kulcsot? Keressen egy garantáltan bevált trükköt az interneten? Francokat, hívjon…..
PomPomPinpong (törölt) 2009.04.14 23:21:47
@W123qp: bár a mobilos módszer tényleg nem működik, azért kicsit Te is el vagy tévedve. :) a gsm-nél a működési frekvenciának nem sok köze van ahhoz, hogy milyen frekvenciájú hangot tud továbbítani az "éteren" át. mindenesetre tudni kell, hogy a mobilok mikrofonja közel sem csúcsminőségű. közelről beszél bele a felhasználó és a beszédhangok frekvenciájára van optimalizálva. (feleslegesen terhelné a rendszert, ha szélesebb tartományt kellene továbbítaniuk.) ebből következik, hogy képtelen a riasztó jeleit átvinni a túloldalra. igaz amit írtál, csak az oka más egy kicsit. :)
Belsőség Nem tanulunk... 2008.12.16 16:34:00
Nem érdekel ki vagy, ki nem vagy. Nem érdekel, mivel foglalkozol te vagy a szüleid. Nem érdekel az sem, mi vezetett arra, hogy ezt az indavideóra kirakd.Nézz tükörbe, nézd meg a fejed...Hülyegyerek, jónapot. Elnézést a személyeskedésért, de itt már azért ledobtam az ékszíjat…..
PomPomPinpong (törölt) 2008.12.18 08:26:25
Úgy a 400. comment környékén abbahagytam az olvasást, de a saját véleményemet csak leírom.

Bár többen említik, hogy milyen autóval mennyire biztonságos a közlekedés, miért ne mehetne egyszer gyorsan, stb.

Hülye, átlátszó kifogás mind!

A KRESZ kötelező szabályokat tartalmaz és nem opcionálisakat. Miért? Mert a közlekedés nem solo, hanem egy masszívan multiplayer játék. Ráadásul itt az a fő cél, hogy minden résztvevő tudja teljesíteni a kitűzött célt. Nem fontos az időfaktor és semmi más.

A KRESZ szabályait azért kell betartani, hogy a kis hülyegyerekről is mindenki tudja, mire számíthat. Mert amit enged a KRESZ, arra számítani kell! Amit meg nem, arra értelemszerűen nem. Ha valaki a 130 helyett száguldozik 250-nel, akkor arra nem kell számítani, így hatványozott veszélyforrás (nem számít rá senki normál körülmények között, csökken a rendelkezésre álló idő a baleseti helyzet megoldására, csattanás esetén sokkal nagyobb az okozott sérülés, stb.).

A közlekedésben a gyengébb képességű vezetőket segíteni kell és nem lebarmozni. Lassan 18 éve vezetek és nem esik nehezemre segíteni egy T-betűst a haladásban, vagy sosem esett nehezemre megállni a gyalogátkelőhely előtt, stb.

Pedig én "májerkedhetnék", mert a korábbi munkahelyemen kaptam speciális vezetéstechnikai tréninget rendszeresen.

A langlovagok.hu-n rengeteg olyan baleset fotója van fent, ahol csak az isteni szerencsén múlott, hogy nem sérült/halt meg ártatlan ember. És sajnos sok olyan is van fent, ahol igen. :(

Pl. nekem is egy ehhez hasonló balfasz miatt kellett letennem a kedvenc túramotoromat. Ugyan csak 40 km/h-val közlekedtem akkor csak, de féktávon belül szabálytalanul kijött elém és tönkrevágta a bal térdemet. Mert Ő sietett. Kösz! Ez engem nem vigasztal...

Még egyszer összefoglalva: a közlekedés egy olyan játék, ahol mindenkinek azért kell dolgozni, hogy lehetőleg senkinek ne essen baja! Ezt semmilyen körülmények között nem lenne szabad veszélyeztetni senkinek!

Ez a videón látható hülyegyerekre is vonatkozik, aki kész katasztrófa, úgy ahogy van.
Csak a gördülősztrájkkal, az elégséges szolgáltatással és a pótlással van baj a vasutasok munkabeszüntetésénél. Nemrég volt módomban kifejteni, hogy nem vidáman, de elfogadom, hogy a sztrájkjog velejárója egy kultúrdemokráciának. Viszont a sztrájk csak akkor fogadható el,…..
PomPomPinpong (törölt) 2008.12.16 09:22:44
Cactus71: Én is multinál dolgozom. Eszembe sem jutna, hogy sztrájkoljak. Miért? Mert a versenyszférában eltöltött évek megtanítottak arra, hogy minden egyes perc, amit nem munkával töltök, az a vállalatomnak bevételkiesés, azaz veszélybe kerül a prémiumom, hosszabb távon a munkahelyem. (Mielőtt belekötsz: most perpill nem dolgozom, tehát kommentelgethetek nyugodtan, mert szabadidőmből teszem. :) ) És nem azért nem merünk csinálni semmit, mert félünk. Hanem mert a gondolkodásmódunk más, mint a nyavajgó vasutasnak. Egy csapat vagyunk és egy célért dolgozunk. Mert másképp a megélhetésünk veszélybe kerül! Nem állami vállalat vagyunk, meg kell dolgozni azért, hogy holnap is dolgozhassunk.

A sok sutyerák sztrájkoló vasutas, ahelyett, hogy örülne a semmittevésért kapott pénznek, még nekiáll verni a nyálát...

Kedves Borbíró Piroska: Örülök, hogy épületes, szőkenős hozzáállásoddal írogatsz (valószínűleg Gaskó úr mellől, vagy egy bizonyos pártszékházból). De Te vagy az, aki tereli a szót a lényegről és nem a többiek! Felesleges belekeverni a politikai "elitet" a jelenlegi eseményekbe! Pont ez a baj Magyarországon: mindig felelőst keresnek előbb és később a megoldást.

A megoldás nem az, hogy több pénzt pumpálunk egy olyan szervezetbe, ahol azok, akik a dízelmozdonyból lopják a gázolajat, pont azok vádolják a saját vezetésüket lopással.

Érdekes, hogy a kisvasutasok között hányan vesznek dízel autót a benzines helyett...

Azok sztrájkolnak, akik munkavégzés címszóval pl. a takarítást egy vasúti kocsit illetően le tudják zavarni kb 5 perc alatt??? Na de kérem!!!

Azok, akik egy szolgáltatást nyújtó szervezetnél megengedhetik maguknak a tajparaszt megnyilvánulást, azok verik magukat a jogaikért? Hol marad az utasok joga?

Az ehhez hasonló színvonal miatt mondtam le a vasúti utazásról 8 évvel ezelőtt. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki így döntött. A vasútnál sztrájkolók maguk alatt vágják a fát. Ezt kellene felfogniuk! Ha elfogynak az utasok, akkor Gaskó sem fogja őket megmenteni, hanem mehetnek a rétre legelni!

A megoldás az, hogy racionalizálni kell a működést. Akármilyen fájdalmas, a létszámot az optimálishoz kell közelíteni. Meg kell teremteni a vállalaton belül azt a gondolkodásmódot, ami a minőségi munkavégzéshez vezet! Magyarul: először a dolgozói szemléletváltást kell elősegíteni, hogy a színvonal fellendülésével az utazási kedvet is növeljék a potenciális utasok esetében.

És talán a legfontosabb, hogy törvényileg tiltani kell mindent, ami lehetőséget ad az olyan sztrájkra, ami egy sokkal nagyobb közösség alkotmányos jogait sérti. Mert a jelenlegi sztrájk szerintem ilyen.
PomPomPinpong (törölt) 2008.12.16 19:30:33
@fehérfarkas: Ne aggódj! A racionalizálás nem csak a vasútnál jelent leépítést vagy kiszervezést, hanem mindenhol. A kiszervezéstől pedig csak azért félnek a vasútnál, mert akkor ugyanolyan munkavállalókká válnának, mint a nagytöbbség ebben az országban. Ettől pedig nem kellene félni. Rendszerváltás volt ebben az országban, nincsenek már olyan munkahelyek, amikből nyugdíjba mehet az ember, mert úgyse rúgják ki. Ez van. Ilyenné vált ez a világ. Fel kell nőni a feladathoz! Minél később kezdi el valaki, annál fájdalmasabb lehet, ha bekövetkezik egyszer.

A szemléletváltással kapcsolatban: a "végrehajtó állomány" és a vezetőség körében közel azonos időben kell végrehajtani, de azért a kisemberekkel kell kezdeni, mert ők a front. Ők képviselik a vállalatot az utassal, azaz az Ügyféllel szemben. Rajtuk múlik, hogy az utas elégedett legyen és inkább őket válassza a legközelebbi alkalommal is. rajtuk múlik, hogy az utas tiszta, kulturált környezetben utazhasson. Nem mondta senki, hogy a körülmények ideálisak a munkavégzésükhöz, de ha ők maguk nem tesznek semmit az utas érdekében, akkor az utas sem fog alkalomadtán kiállni mellettük. A hozzászólások zömében ez azt hiszem, hogy érződik is.

Ahogy én kívülről látom, a MÁV-nál olyan problémák vannak, amiket nem 1 év megoldani, de nem is 4-5-10 év alakultak ki, hanem sokkal régebben.

Abban pedig igazad van, hogy egy tömegközlekedési vállalat nem szokott nyereséges lenni. Csak az nem mindegy, hogy mekkora veszteséget termel és mennyire kell az adófizetők zsebébe nyúlni a fenntartásához.

A kiszervezett munkaerőhöz még egy gondolat. Kiszervezett munkaerő =/= rosszabb munkaerő. Nálunk is sokan vannak, akik így dolgoznak és ugyanolyan, vagy magasabb színvonalon teljesítenek, mint a cég állományában lévők. Persze ehhez társulnia kell egy korrekt hozzáállásnak a cég részéről is. Jelesül: nem tesz különbséget a két munkaerőtípus között, hanem ugyanazt nyújtja nekik.