Regisztráció Blogot indítok
Adatok
másikuser

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Január 7-én kezdődött a Vörösmarty tér felújítása, a munkák a tervek szerint augusztus 31-ig tartanak. Ahhoz hozzászokhattunk, hogy egy ilyen dátumot nem kell komolyan venni, azonban nagyobb baj, hogy a felújítás ideje alatt a lezárásokról, kerülőutakról a járókelők nincsenek megfelelően…..
Ép végtagokkal, jó reflexekkel, gyors reakcióidővel és nehezebb csomag nélkül hat és fél perc alatt bárki könnyedén átsétálhat a Nagykörútról a Bajcsy-Zsilinszky útig a Dessewffy utcán keresztül. De ha van más megoldás, inkább azt ajánlanánk. Januártól június végéig működött a Járókelő irodája ebben…..
másikuser 2019.07.03 07:24:54
@teéjesenmindegy:

Nem az a baj, hogy építkeznek, hanem hogy közben beleszarnak mindenbe. Lehet úgy is építkezni, hogy közben nem bénítod meg a forgalmat, csak egy minimális gondolkozás kell hozzá.
Meg az sem árt, ha nem omlik össze, amit csinálnak, a Várkert Bazár előtt például néhány havonta teljesen összetörik a burkolat, most is csak karók állnak a fejméretű gödrökből.
másikuser 2019.07.03 07:27:00
Egy éve startolt a Vizes VB. Sokat költöttünk a rendezésre, hálás lehetett Budapestnek a Nemzetközi Úszószövetség, hogy beugróként egy mexikói város helyett helyszínt biztosított a rendezvénynek. A záróeseményen politikusaink meghatottan mosolyoghattak a dicsérő szavakra: nem kérdés, Budapest szuper…..
Kevés nemzet van úgy oda a szinkronért, mint a miénk. Régen még volt is okunk, hogy büszkék legyünk rá. Egy szinkronra heteket szántak. Elsőrangú fordítók dolgoztak rajtuk a legnagyobb műgonddal és színészlegendák vették ki a részüket belőle. Ma már futószalagon készülnek olyan tempó mellett, ami…..
Komolyan nem tudom, minek fektetnek súlyos milliókat a tévék újabb és újabb vicces csatornák indításába, hát kinek kell a Humor+ vagy a Comedy Central, amikor itt van az Echo TV, amiben a videón a 8. perc környékén teljesen komolyan elhangzik az Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont intézet…..
másikuser 2017.08.03 14:27:28
autózz! Bringás a zebrán 2016.10.07 13:29:49
Sok helyen megénekelték már, hogy a zebrán - azaz a kijelölt gyalogátkelőhelyen a kerékpért tolva szabad csak átkelni. Ennek az oka elég nyilvánvaló: az autós gyalogosra számít, nem pedig negyvennel bezuhanó bringásra. A fenti bringás balról érkezett a zebrára, neki is sikerült megállni meg…..
másikuser 2016.10.11 14:27:38
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

"Az a) b) kiegészítés, a féltétel nélküli szöveghez."

Ez a 4. bekezdés teljes terjedelmében:

(4) Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

Ha feltételezzük, hogy az a) és b) pont csak kiegészítés, akkor el is lehetne hagyni őket, úgy is értelmesnek kell maradnia a bekezdésnek:

(4) Kerékpárral
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

Most olvassuk el az első mondatát egyben:

"Kerékpárral nem szabad."

Mit nem szabad kerékpárral? Csak nem pont a lényeget sikerült kivennünk a kiegészítés helyett?
másikuser 2016.10.12 15:46:45
@Alick:

Ez elég meredek állítás, hogy romlott a kerékpározás biztonsága. Tudsz rá valami forrást? Amiket eddig olvastam, mind javulásról szólnak. Néhány példa:

en.wikipedia.org/wiki/Safety_in_numbers
www.minimalmass.hu/diplomamunka-kerekparos-kozlekedesbiztonsag-baleseti-kockazatok-infrastruktura-gocpontok-i-resz/262
www.kti.hu/index.php/news/338/537/Kerekparozas-Europaban---Toebb-kerekparos-nagyobb-biztonsag

Szintén vitatnám a közlekedés veszélyes üzem voltát, ugyanis kifejezetten a gépi erővel hajtott járműveket (röviden gépjármű) sorolják ide, az emberi vagy állati erővel hajtottakat nem.

Azzal viszont egyetértek, hogy az integráció és az egyszerűsítések valóban fokozzák a biztonságot. Szintén van rá bőven szakirodalom.
másikuser 2016.10.13 15:09:52
@promontor: Jók a meglátásaid, nem is tudok nagyon hozzátenni, csak annyit, hogy szerintem az átvezetésnek az összes haszna, hogy mutatja a javasolt útvonalat a kerékpárosoknak, és valamennyire lecsillapítja a "de akkor is tolni kell" háborgókat. Más, gyakorlati hatását nem látom, ha mindenki tudná alkalmazni a többi szabályt, még szükségtelenebb lenne.

A KRESZről (meg úgy általában jogszabályokról) pedig itt nem is vitáznék, csak ha lenne egy erre alkalmas fórum valahol.

A táblák kihelyezéséről pedig annyit, hogy ha jól emlékszem a gyalogátkelőhelyet sem kötelező mindenhol táblával jelölni, a főútvonal táblát sem kell minden kereszteződésben megismételni, a kerékpárút táblát pedig ráérnek akár minden 3. kereszteződésben kirakni "takarékossági okokból". A lekopott felfestések javításával meg előfordul, hogy már év közepén elfogy a teljes évi keret...

A problémásabb eseteket lásd még ezen bejelentések között: jarokelo.hu/budapest/kategoria/16/forgalomtechnika
jarokelo.hu/budapest/kategoria/28/kerekparos_ugyek
Ezeken a szokatlanul nyárias napokon önkéntelenül is a felfrissülés és a jég jár a fejemben, és azok az évtizedek, amikor a mai modern hűtőszekrények híján a jegesemberek munkájától függött, hogy hogyan hűtik az élelmiszereiket a budapestiek. Kik voltak a jegesemberek? Mit csináltak pontosan? Mért…..
Becslések szerint a világon évente több mint 300 ezer munkavállaló hal meg munkahelyi balesetben, és 65-160 millióan betegednek meg munkahelyi szennyezés miatt vagy a nem megfelelő munkahelyi körülmények következtében. Magyarországon évente 17-21 ezer munkabaleset történik, amelyek közül 60-80…..
Miután a 2016-os nyári olimpia hétfő hajnalban a végéhez ért, az MTVA úgy döntött, hogy hétfő (tehát augusztus 22-én) este nyolctól az egészet leadják újból. Igen, jól értik, 16 napon keresztül ismétlik majd a riói játékokat az M5-ös csatornán, de immár időeltolódás nélkül, magyar idő szerint. Az…..
Bolla Zoltán írása és fotói Míg az első világháború előtt a magyar szecessziós építészet nemzetközileg is kiemelkedőt alkotott, addig a két világháború között a magyar art deco építészet sajátos gazdasági és művészetpolitikai okok miatt kisebbségbe került a hazai konzervatív és modern építészet…..
HamPLÓ Vonat az utca közepén 2016.07.09 18:00:00
Az Egyesült Államok tömegközlekedésileg gyakorlatilag ismertlen terület számomra: sosem jártam ott, és mivel túl messze van ahhoz, hogy érzelmileg kötődni tudjak ottani üzemekhez csupán képek alapján, bevásárláskor is rendre ki szoktak maradni a kosárból a róluk szóló könyvek. Egyszer kaptam…..