Adatok
Günter Pali
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Lehet, hogy sokak számára a most következő egy semmi kis történetnek fog tűnni, de bevallom, erre én sem gondoltam soha, pedig az 50-es villamos vonalán is leszállásjezlős hannoveriek járnak és megálló előtt szoktam az Üllőire kikanyarodni nap mint nap. Mondjuk eszembe nem jutna…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szóval a villamos vezető már előre tudja, hogy nem kell megállnia mégis fék készenlétben érkezik a megállóba, egyfelől hátha valaki később kap észbe és még időben jelez, másfelől meg a 20 km/h maximum. (Kivétel a zöld M betűs "sebességcsökkentés nélkül kihagyható megállók" [Ritka])
Na ilyenkor jön az autós és dugja az orrát befele a kereszteződésbe mert lassít a villamos és "mindjárt megáll." Erre tudunk készülni mert látjuk.
A rosszabb eset amikor a villamossal párhuzamosan haladó jármű a villamos előtt akar elkanyarodni mert az úgy is fékez és biztos megáll ezért már tekeri is gyorsan a kormányt balra ahogy elé került. Ezt már nehéz kivédeni mert előre tekintünk és a számítható veszélyre tudunk felkészülni.
Ezért remélem sok autós eszébe fog jutni a 20 km/órás megálló kihagyási szabály ami miatt a villamos szinte mindig fékez, mielőtt a fékezést egyből biztos megállásnak vesszük. (Remélem van akinek újat tudtam mondani.)