Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Matika Katika

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem gondoltam volna, hogy darázsfészekbe nyúlok, amikor idén áprilisban azt merészeltem leírni itt a Nerdblogon, hogy a legendás m.a.g.u.s. szerepjáték volt a mi kicsi és savanyú AD&D szabálykönyvünk. A tanúból kölcsönzött hasonlat végéről sajnos én és a kommentelők is lefelejtették a…..
Matika Katika 2017.08.23 14:39:54
@okostojas007: dnd 3.0-tól kezdve már létezett coup de grace, ami effektíve helpless ellenfelet insta-killezhetővé tett, szal ez így nem igaz. (Mivel d6--tal fejezted ki a sneak attack-et felteszem, hogy nem 2.0-ról beszélsz, mert ott szorzója volt thief-nek, bár igen, arra a rendszerre igaz volt az aránytalan AC vs THACO probléma).
A dnd 2nd edition-ben persze több hiba is volt, szóval lehet, hogy azt übereli a mágus rendszer, de szerintem 3.0 (vagy inkább 3.5) már tekinthető jobbnak, mint magus mert:
1, életszerű (kivéve a 3.0-ban még mindig 1d4 hp-re redukáló healt, ami sárkányölő papokat tett lehetővé kb., de az ilyesmiket 3.5-ben javították).
2, egyszerűbb
A világ pedig azért jóval koherensebb, ami persze a mögötte levő hosszú évtizedek munkájának is köszönhető.
Másfelől magusnak is megjelentek később a "megüthetetlen varázslók" meg megdobhatatlan értékek, szóval ez inkább a klasszikus "addig akarják a rendszert tökéletesíteni meg tápolni, hogy a vége hülyeség lesz".

Megint egy másik kérdés, hogy ahogy Hasbro megvette WOTC-ot és azzal együtt minden rpg terméket, az egész rpg ipar egy nagy fejőgéppé változott, sok pénz reményében.
Ki ne szeretne 5 másodperc alatt több fény-évnyit utazni, hogy más bolygókat fedezzen fel? Új lények, emberek, fajok, új kultúrák, technológiák tárházát ismerhetnénk meg alig pár év alatt. Roland Emerich víziója a csillagkapuról 17 évadnyi sorozatos pályafutás után egy filmes reboot trilógiát kap.…..