Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pifpaf

0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A neves autógyár marketing igazgatója barátja esküvőjére tartott. A meleg nyári napon is elegánsan akart megjelenni, világos öltönyt viselt. Már majdnem megérkezett a lagzi helyszínére, a vidéki kúriához, amikor egy úton fekvő fémdarab befúródott a gumijába, és defektet kapott. Bár a pótkerék…..
pifpaf 2018.03.29 21:28:17
Pont 2 hónapja volt erről egy cikk a Totalcaron:
totalcar.hu/magazin/velemeny/2018/01/31/fujjatok_a_hajatokra_a_defektjavitotokat/

A kommentek elég alaposan kivesézték a témát.
Én mindenesetre ebben elég konzervatív szemléletű vagyok. Nekem nem okoz gondot a kerékcsere, úgyhogy nekem nem kell defektmentes gumi, ellenben pótkerék (NEM mankókerék), emelő és kerékkulcs igen.
A trapézemelő meg elbír kb. 1 tonnát. Egy SUV egyik kerekének felemeléséhez ez bőven elég.
Az információk, adatok titkosítása talán ma nagyobb üzlet, mint valaha. Vannak vállalatok, akik hatalmas összegeket költenek erre. S vannak olyanok is, akik még ennél is többet, hogy megfejthessék mások titkosítását...
pifpaf 2017.12.05 16:47:26
@Indriq:
A japánok valószínűleg azért nem fizettek le egy navahót, mert nem is tudták, hogy a kommunikáció navahó nyelven történik. Végig abban a hitben éltek, hogy a kommunikáció az angolra épül, és azt valószínűleg meg tudták volna fejteni előbb-utóbb. A navahó nyelv struktúrája viszont gyökeresen eltér az angoltól, és valószínűleg minden más nyelvétől is, ezért nem boldogultak vele.
Legalábbis én így tudom.
  Megvan ám annak az oka, hogy miért szokták a ketrecharcot ketrecben tartani. // //   Gyerekkorunk legszebb nyara, a Pride terhes volt a kötelek közül kizúgó harcosokkal, és jó látni, hogy van, aki 2015-ben is ápolja a hagyományt. Az Abu Dhabi Warriors FC második…..
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
pifpaf 2014.09.11 09:08:39
@20agh:
Feltételezem, arra gondoltál, hogy hogy pl. a térkép használata mazochizmus a GPS-hez képest.
A magad szempontjából biztosan igazad van. Nekem viszont van egy barátom, aki pár éve igen erősen rácuppant a GPS-re (fogékony a mindenféle kütyükre), én az ő küzdelmeit látva inkább a GPS-t éreztem mazochizmusnak. Én gyakorlatilag azóta szeretem használni a térképeket, amióta ismerem ezt a fogalmat, persze akkor a GPS fogalma még nem is létezett, és nekem az a véleményem, hogy sokat kell még fejlődnie a GPS-nek, hogy a térképet érezzem mazochizmusnak.
pifpaf 2014.09.11 12:41:28
@srank:
Tudom, szoktam is használni. De csak otthon, mert nincs semmi hordozható okoseszközöm. Okosnak elég vagyok én is. :-)
De nem elvből utasítom én el a GPS-t, csak nem látom értelmét, hogy pénzt költsek rá. Ha szükségem lesz rá, majd veszek, de egyelőre boldogulok papírtérképpel is.
pifpaf 2014.09.11 20:45:16
@srank: Na és? Mindenki azt használ, amit akar, vagy amit jónak lát. Mondtam én, hogy halál a GPS-re? Volt már a kezemben GPS, de engem nem győzött meg, hogy jobb lenne a térképnél.
A blogunkon közel két hónapig elérhető volt egy szavazás, "Melyek a kedvenc naturista helyeid, ahol legszívesebben töltöd az időd?" címmel. Itt olvasóink szavazhattak, hogy hol töltik legszívesebben meztelenül az idejüket. Ez alapján összeállítottuk a TOP5 legnépszerűbb…..
pifpaf 2014.07.04 13:46:00
@viva.la.revolucion:

Ezt vajon a helyszíneken állapítottad meg, vagy csak úgy a képekről?
pifpaf 2014.07.04 15:39:21
@viva.la.revolucion:

Én szoktam látni szép nőket a Szikin, de hát ízlés dolga, hogy ki mit talál szépnek. Nekem a feleségem meztelen látványa is kellemes, pedig ő se olyan, mint akit az újságok címlapján szoktak mutogatni. (Mondhatjuk akár csoffadtnak is, ha így definiáljuk ezt a kifejezést, hehe!)
pifpaf 2014.07.04 15:45:43
@lebowski031:

A sorrend az itt leadott szavazatok alapján történt, és mivel elég kevesen szavaztak, ez nem tekinthető érdemi statisztikának. Ráadásul bizonyára a szavazók jelentős része nem is járt az összes helyen (pl. én is csak a Szikin voltam eddig), és ők értelemszerűen azt jelölik meg kedvencnek, ahol már jártak. Úgyhogy jelen esetben a sorrend teljesen lényegtelen, nem jelent semmit.
Mielőtt pucér strandolásra adod a fejed, nem árt megismerkedni a naturista illemszabályokkal, mert bármilyen furcsa is, ez a közösség messze nem arról szól, hogy mutasd mid van és ettől majd mindenki boldog lesz. Van néhány nagyon egyszerű szabály amit mindenhol be kell tartani, és…..
pifpaf 2014.04.06 22:13:24
@efi:
"Strandolásnál pedig érdekelne, hogy miben zavar konkrétan a strandolásnál a fürdőgatya valakit."

Csupán abban, hogy van, aki képes feltenni magában a kérdést, hogy a belénevelt tabunak van-e valami racionális oka, és végül úgy gondolja, hogy a modern fürdőruhának ruhadarabként érdemi funkciója nincs, vagyis fölösleges, mivel egyrészt nélküle sem fázik az ember, másrészt fölöslegesen takar, mivel úgyis mindenki tudja, hogy mit takar. És aki így gondolja, az esetleg veszi a fáradságot, hogy kipróbálja, milyen nélküle. És ha kipróbálja, akkor esetleg úgy érzi, hogy meztelenül sokkal jobb. És ha így érzi, akkor esetleg más hasonló nézetű emberek társasága se fogja zavarni, hanem inkább örül neki.
Dióhéjban talán így lehet összefoglalni.
pifpaf 2014.04.07 18:40:12
@efi:
Tudsz mondani akárcsak egyetlen házirendet bárhonnan, ami mindent megenged? Mert ha nem, akkor az azt jelenti, hogy mindenütt vannak valamilyen szabályok. Ezt akár úgy is megfogalmazhatjuk, hogy bármely házirend kirekeszti azokat, akik a benne leírt szabályokat nem hajlandók betartani. Vagyis ilyen alapon én is ki vagyok rekesztve a textiles strandokról, mert nem engednek ott engem meztelenül flangálni.
Mégse célszerű így fogalmazni, én inkább javasolnám, hogy nézz utána a kirekesztés fogalmának. A naturista strandról senki nincs kirekesztve, bárki bemehet, aki betartja a házirendet. Pontosan ugyanez elmondható a textiles strandokról is.
Különben meg nem igazán világos, mi fáj neked ebben. Az országban kb. ezres nagyságrendben találhatsz textiles strandokat, a naturistákat meg egy kezem ujjain össze tudom számolni. Ennyire nem férsz el tőlük?
pifpaf 2014.04.07 23:39:34
@efi:
Te itt totálisan félreértesz valamit.
A naturista strand _nem a magamutogatásról szól. A magamutogató (más szóval exhibicionista) arra utazik, hogy az általa nyújtott látvány valamilyen reakciót váltson ki abból, aki látja. A naturista strandon jellemzően nincsenek magamutogatók, mivel száz meztelen ember között hiába mutogatja magát százegyedikként, az semmiféle reakciót nem fog eredményezni. Ha meg ennél tovább megy, akkor rövid úton kipenderítik.
A naturisták pusztán saját meztelenségük öröméért vannak meztelenül, mivel meztelenül lenni kellemes dolog, és nem azért, hogy ezt bárki más lássa. Legtöbbjük otthon is sokszor nem visel semmit, én is meztelen vagyok itthon, ha nincs rá semmi okom, hogy ruhát viseljek, méghozzá akkor is, ha nem lát senki. Jobban mondva csak akkor, a családtagjaimat nem számítva. Szoktam az udvaron meztelenül napozni, de csakis úgy, hogy a környező társasházi szomszédok ne lássanak, mert bár szégyenlős nem vagyok, de nem szeretném, ha az a vád érne, hogy a gyerekeik miattam állnak meg a fejlődésben. Szaunázni is meztelenül szoktam, persze csak olyan helyen, ahol ezt a házirend megengedi (vagy éppenséggel kötelezővé teszi), de a legkevésbé sem azért, hogy bárki más lásson, hanem mert így jobb nekem. Akkor is meztelenül szaunázom, ha egyedül vagyok, sőt, igazából én nem is igénylem a társaságot, azt szeretem leginkább, ha egyedül vagyok.

Nyilván ki lehet bírni a strandon gatyában is, sok mindent ki lehet bírni, akár nagykabátban is ki lehet bírni, csak az ember általában nem azért megy a strandra, hogy kibírja, hanem hogy jól érezze magát. És aki meztelenül jobban érzi magát, az nem akarja fürdőgatyában kibírni, hanem keres egy olyan helyet, ahol meztelenül lehet.
Persze ha valaki abból az axiómából indul ki, hogy az embernek fürdőruhában _kell strandolnia, annak nemigen lehet elmagyarázni, hogy miért jobb meztelenül. Aki viszont képes felfogni, hogy senkinek semmi újat nem tud mutatni azzal, hogy levesz magáról pár tenyérnyi textilt, annak legfeljebb egy nap alatt olyan magától értetődővé válik meztelenül lenni, mint mondjuk az, hogy reggel felkel a Nap. Egyébként is elég vicces dolog az internet korában a meztelenségen fennakadni, amikor egyesek szerint az interneten elérhető összes olyan tartalom, ami nem a meztelenséggel kapcsolatos, teljes egészében elfér egy DVD-n.
A borotválkozásra legtöbben csak szükséges rosszként tekintenek, amit muszáj valahogy beilleszteni az ébredés utáni teendők közé, és jobb minél gyorsabban letudni. Pedig ez a mindennapi rutin is izgalmassá tehető, ha elszakadunk a megszokott és ma széles körben elterjedt…..
pifpaf 2013.12.19 09:13:33
@fokaorr:
Engem egyszer megborotvált a fodrászom. Kérdeztem előtte, hogy borotválást vállal-e, kissé meglepődött, mert ritkán kérik, de azt mondta, vállal. Mentem is hozzá másnap délelőtt, közben kérdezte, hogy miért vele csináltatom, erre mondtam, hogy azért, mert délután nősülök, nekem viszont csak villanyborotvám van, és ezúttal alaposabb munkát szeretnék. :-)
De ez már 8 és fél éve volt.
A tél és a hideg beköszöntével, nem csak abroncsainkra kell nagyobb figyelmet fordítani, de a járműben egyre több mindenért felelős akkumulátorok állapotára is. Íme egy rövid áttekintés, hogy mire érdemes odafigyelni ezekkel kapcsolatosan, mihez kezdjünk ha se kép, se hang. Azt…..
pifpaf 2013.12.10 21:59:53
@Ruszi:
Mindkét változat létezik. Az egyszerűbb a teljesen 24V-os hálózat, ma már ez az elterjedtebb.
Eggyel bonyolultabb a 12V-os hálózat, ahol csak az indítómotor 24V-os. Itt alaphelyzetben párhuzamosan van kötve a két akkumulátor, indítózáskor pedig egy ún. soros-párhuzamos kapcsolót, vagy egyszerűbb nevén párhuzamkapcsolót nyom meg a dolgozó, ami az egyik akkumulátort leválasztja a 12V-os hálózatról, és az indítómotor áramkörében sorbakapcsolja a másikkal, így az indítómotorra 24V jut. Előnye? Egyről tudok: a 24V-os izzóknak vékonyabb az izzószála, mint az azonos teljesítményű 12V-osoké, ezért érzékenyebbek a rezgésekre, könnyebben szétszakadnak az efféle mechanikai behatásoktól.
pifpaf 2013.12.11 21:44:02
@Balt:
Igen, ez így van, de értelemszerűen a 12V-os hálózat + 24V-os indítómotor rendszerekben is párosával célszerű cserélni az akkumulátorokat, és két azonos típusú új, feltöltött akkumulátor között a kiegyenlítőáram elég csekély lesz, és az se sokáig. Használat közben meg már végig ki lesznek egyenlítve, kivéve az indítások alkalmával, mert ilyenkor a 12V-os hálózatot csak az egyik akkumulátor táplálja. De ez aligha okoz nagy kiegyenlítőáramot az indítás befejezése után, mert egyrészt az indítás normális esetben legfeljebb pár másodpercig tart, másrészt meg indítás közben egyébként is célszerű minden más fogyasztót kikapcsolni.
...régen sem volt, aztán csak élünk.Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.Sosem volt semmi bajom télen.Alig járok autóval amúgy is.Csak a gumigyárak lobbija az egész.És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges. Mindenki ítélje meg, ahogy…..
pifpaf 2013.11.23 22:03:52
Én azt mondom, túllihegi a közvélemény a téli és nyári gumik témáját, de tulajdonképpen minden hasonló műszaki dolgot. Persze van különbség, hogy mikor milyen gumit tesz az ember a kocsijára, meg hogy van-e ABS, vagy nincs, és még sorolhatnám vég nélkül a választékot, de mindezek jelentősége csupán mákszemnyi. Ami igazán számít, az az ember, aki a kocsit vezeti. Az ő tudásán, érzékén, rutinján, fáradtsági állapotán, pillanatnyi lelkiállapotán, stb. múlik lényegében minden. Bármilyen műszaki dolog sokadrangú tényező ehhez képest, persze feltételezve, hogy amúgy minden nagyjából rendeltetésszerűen működik a kocsin. Ezt megfogalmazhatom úgy is, hogy bármilyen hitvány tragaccsal is közlekedhetek én teljesen biztonságosan, és bármilyen modern csúcsmodellel is lehetek közveszélyes balfasz. Az utóbbira alighanem mindenki látott már példát, ha máshol nem, akkor a számtalan orosz fedélzeti kamerás videón, az előbbire meg ott van jó példának Csikós, amikor megindul a Bianchival. Horribile dictu családostul. :-)
A probléma szerintem sokkal inkább társadalmi jellegű. Az autógyárak értelemszerűen arra törekszenek, hogy minél több kocsit eladjanak, közben elhihetik sokakkal, hogy az autóvezetéshez nem kell külön érteni, csak nyomni kell a gázt meg a féket, meg tekerni a kormányt, minden mást megoldanak a hárombetűs kütyük. Pedig nem. Illetve megoldanak sok mindent, de közel sem mindent, már csak azért sem, mert a műszaki fejlődéssel párhuzamosan egyre nagyobb balfaszok tudnak a volán mögé kerülni, és ugye Einstein is megmondta már, hogy az emberi hülyeség felülről nem korlátos.
Jelentkezzen az, aki nem örülne annak, ha akár pár tucat sör után is kocsiba ülhetne, mert az autója hazavinné. Na ugye. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
pifpaf 2013.09.18 09:14:24
Az automata kocsik egy sokak számára költséges kényszert fognak megoldani: a saját kocsi fenntartását. Ha a kocsit nem ember vezeti, akkor célszerűbb taxiként használni őket. Ha úgysem én vezetem, nincs jelentősége, milyen kocsiba ülök be, nem számít, hogy mekkora motorja van, hogy fekszik a kanyarban, hánycsillagos töréstesztje van, meg egyáltalán semmi. Ha csak a gyereket viszem az oviba, kis kocsit kérek, ha nyaralni megyünk, akkor nagyot. Az autóbérléshez nem kell nagy összegek formájában felelősséget vállalnom, nincs több dugóban araszolás, parkolóhely keresgélés. És ha belegondolok, hogy mi lesz, ha nem lesz saját kocsim, azért elég jelentősen átalakul az életem. Hirtelen a garázs is szabadon felhasználható négyzetméterekké alakul, nincs több szervizbe járás, nincs több korrózióvédelem, nincs váratlan kiadás, nincs téli-nyári gumi cserebere, nincs házilagos reszelgetés, még a szerszámok egy része is fölöslegessé válik, már nem fogom tudni mire használni az emelőimet, bakjaimat, nem fogok vágyni többé aknára se. Nincs többé kockázatos használtautó vásárlás. Nincs több km-számláló manipulálás.
Bár azért most e pillanatban úgy érzem, ez a szép új világ akár működhet is, ha kizárólag burkolt utakban gondolkozunk. De mi van, ha terepre kell menni? Ott úgy érzem, sokkal nehezebb lesz kiváltani az embert. Meg egyáltalán a munkagép jellegű kocsik esetében. Hogy csak egy példát mondjak, egy mixerkocsinál nem elég csak a címet megadni, ott be kell esetleg egy szűk helyre szlalomozni, méghozzá esetleg úgy, hogy az egyik oldalon a középső tengely kerekei épp egy gödör fölött a levegőben lógnak. Ilyesmit egy biztonságra programozott automatika nem nagyon akar majd megvalósítani. De addig is sok idő eltelik, míg én meg tudom mondani az automata kocsinak, hogy úgy tolasson be az udvarba az utánfutóval, hogy az utánfutó pont ide guruljon, hogy ne kelljen fölöslegesen talicskáznom azt a homokot.
Szóval szerintem jelentősen meg fogja változtatni életvitelünket, de addig még sok idő eltelik.
pifpaf 2013.09.18 11:03:23
@Rocko-:
"miből gondolod, hogy ezeket az autókat nem kell javítani?"

Nyilván kell, de nem én fogom szervizbe hordani. Pont ezt írtam pár mondattal előtte, hogy az automata kocsikat már taxiként lesz érdemes használni.
Jelenleg azért jár sok macerával például az autóbérlés, vagy pont azért nehézkes közösségi kocsikat fenntartani, mert a kocsikat jelenleg emberek vezetik, és emberek kezébe adni a bérautót, vagy más kezébe adni a közösségi kocsit elég nagy kockázatot jelent. Ha viszont a vezetés nélkülem is megy, megszűnik ez a kockázat, egy cég (nevezzük taxiscégnek) simán fenntarthat egy jókora flottát, amit igen egyszerűen adhat bérbe, mert nem kell azt kockáztatnia, hogy valami agyament balfék kezébe kerül, aki ripityára töri, vagy mondjuk csúsztatott kuplunggal megy végig a városon. Ilyen esetben nekem se fogja megérni, hogy saját kocsit tartsak fent, megszabadulok ennek minden nyűgétől, csak leadom a rendelést, hogy reggel fél nyolckor kellene egy pici kocsi, amivel eljutok a lányommal az óvodáig, aztán meg én tovább a munkahelyemre, aztán a kocsi mehet, ahová akar, vagy ha szombat reggel indulnánk nyaralni, akkor péntek délutántól egy nagy batár, amibe be tudom pakolni a fél háztartást. Nem is kell ember, aki elhozza, az autót odaküldik a ház elé, oszt jóvan.
Ez a rendszer nyilván közösségi szinten is előnyösebb a jelenleginél, hiszen összességében kevesebb kocsira lenne szükség, amelyek sokkal jobban ki lennének használva. Valamint a saját magam számára is jobban megérné, mert más költségem nincs a kocsival, mint a használatarányos díj, nem fenyegetnek váratlan kiadások, szóval jól tervezhető.
Különleges autók Citroën Mehari 2013.02.19 20:03:00
F2 / 602 cm3 / 30 PS / 39 Nm @ 3.500 / Vmax: 121 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
Magyarország határaitól alig több, mint ötszáz kilométerre van egy fehér folt a térképen. Vagy, ha akarjuk, akár vörös is lehet. Egy hely, ami hivatalosan nem létezik, mégis könnyedén eljuthatunk oda. Nem csigázom tovább az érdeklődést: A Dnyeszterentúli Moldáv Köztársaságról van…..
Belsőség Heti merítés 2012.10.21 11:41:37
Vettem egy Cromát! - Frissült a Digó limó És tényleg nem hazudok. 100 ezerért árulták, annyiért nem fogom otthagyni. Adtak még hozzák két utánfutó alkatrészt, 8 ajtó, 8 ajtókárpit, 3 lökhárító, csomagtérajtó, 3 műszerfal, kb. 10 kilincs. Stb. A feelinget…..
pifpaf 2012.10.22 20:09:47
@Szabi01:
Igazából nincs, csak kezdetben, amikor értékeltek összesen ketten, roppant büszke voltam az 5,0-ás átlagomra. :-) Aztán amikor először kaptam nagy nyilvánosságot, gyorsan értékeltek még vagy harmincan, és elég lehangoló volt, hogy lecsúsztam 3,2-re. :-( Aztán még egyszer celeb lettem, jött megint vagy tíz értékelés, már 3,0-nál tartottam. Most kerültem nyilvánosságra harmadszor, most végre emelkedni kezdtem.
Szóval jelentősége nincs, csak jót tesz az egómnak. :-)
pifpaf 2012.10.22 20:29:39
@Sirius01:
"...a warjú műszerfal az infórmatív,a roveré meg spártai."

Gyárilag hasonló szinten állnak, de az én Wartburgomban van fordulatszámmérő, voltmérő és ampermérő is.
De amúgy valóban, az egyszerűséget többre értékelem minden pittyegő, berregő, villogó biszbasznál, amihez tizenöt nyomógomb és kétszáz oldalnyi óvodás szinten megfogalmazott használati utasítás tartozik.
pifpaf 2012.10.24 21:49:32
@namostatutti:
De akkor meg nem lenne mit olvasnod, hehe!
Belsőség Heti merítés 2012.07.08 09:26:00
A váltókar is rossz helyen van A történet ott kezdődött, hogy van egy kétütemű Wartburgom, amit nagyon szeretek. Aztán megnősültem. Kék gokart Az önindítás problémákba ütközik néha, nyavaláys elektronikai hiba miatt. Azonban megtapasztaltam, hogyha nem indul és utána…..
pifpaf 2012.07.12 20:14:35
@thisisnotsound:
Köszi! Annak meg főleg örülök, hogy a végére még civilizált módon is tudunk szót váltani. :-)
pifpaf 2012.07.15 22:31:32
@misi46:
"Ennyire hogy lehet műszaki analfabéta?"

Mire gondolsz?
pifpaf 2012.07.16 10:23:08
@misi46:
Persze, ha van rá ideje. Annak idején a Wartburgra még volt időm, de ez az időszak már elmúlt. Jelenleg idő helyett két óvodás gyerekem van. Nyilván olcsóbb volna saját kezűleg csinálni a lehető legtöbb dolgot, de számomra (és ezzel nyilván nem vagyok egyedül) ez nem csak az anyagiakról szól. Úgy nem lehet kocsit szerelgetni, hogy egyik nap egy órát tudok rászánni, másnap semennyit, harmadnap mondjuk fél órát, aztán két napig megint semennyit, és így tovább. Ha egyik nap hozzáfogok valamihez, aztán húsz perc múlva a feleségem hazaér a gyerekekkel, akkor ki kell hogy essen minden a kezemből, de akkor a kocsi már ott van darabokban, másnap már nem tudjuk használni, aztán lehet, hogy még egy hétig vagy kettőig sem, amíg újra lesz annyi időm, hogy befejezzem, amit elkezdtem. Ilyen feltételekkel csak az izzókat tudom cserélgetni, meg a légszűrőt, mást nemigen. Meg a téli-nyári kerekeket, mert ha gumishoz vinném, akkor is ugyanannyi időmbe kerülne, csak még fizetnem is kellene érte, meg szitkozódnom sokat, ha a légkulccsal elnyírja a kerékőrcsavart.
Különben megsúgom: pont ezért kellett váltanunk. A Wartburg még most is megvan, szinte pontosan hat éve felbakolva, szétszedve porosodik a garázsban, és már arra sem emlékszem, hogy mit miért is szedtem szét rajta. Az elmúlt hat évben ha két órát tudtam rászánni összesen, már sokat mondtam.
És mellesleg az se célom, hogy az összes szabadidőmet a kocsira áldozzam. Azért akadnak más lehetőségek is.
Ölünkbe szakadt egy nagy halom pénz, de mit csináljunk vele? Rejtett, perverz vágyak és sikamlós gondolatok. Betegek vagyunk mind. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
(<--első rész) Mit vontathatok? Nagyon bonyolult és sokszor vitatott kérdés ez. Függ a jogosítványunk kategóriájától, az autó és a vontatmány megengedett és valós össztömegétől, valamint a vontató jármű forgalmi engedélyébe bejegyzett maximális vontatható…..
pifpaf 2010.05.27 09:40:52
@Kifordított kacagány:
Jogilag annyi, hogy túlterhelted az utánfutót, valamint esetleg nagyobb tömeget vontatsz, mint lehetne. Ez nyilvánvalóan büntetést von maga után, ha a hivatalos szerv észleli az esetet, valamint nem mehetsz tovább ilyen konfigurációval.
Műszakilag meg annyi, hogy kevésbé szerencsés esetben összerogyik az utánfutód.

De különben nálunk a munkahelyemen is volt ilyen probléma. Van egy motorcsónakunk, lehet kb. 1 tonna a súlya. Volt hozzá egy tréler, amin szállítani lehetett, de az fék nélküli volt. Régebben ez önmagában még nem okozott gondot, de aztán megjelent az a szabályozás, hogy fék nélküli utánfutó megengedett legnagyobb össztömege nem lehet 750 kg-nál több, úgyhogy a következő műszakin át is írták a forgalmiban. Ezzel az aprósággal nálunk nem foglalkozott senki, csak egyszer, amikor az én kezemben járt a forgalmi, szóvá tettem a főnökömnek. Először nem is értette a dolgot, és mivel van egy 7,5 tonnás teherautó is a cégnél, úgy gondolta, hogy majd arra esetleg teszünk horgot, az majd elhúzza, de mondtam neki, hogy nem azzal van a baj, hogy mi húzhatja, hanem hogy a csónakkal papíron túl van terhelve a tréler. Kell rá fék, hogy újra be lehessen írni a forgalmiba az 1500 kg megengedett legnagyobb össztömeget. Végül vettünk egy fékes trélert, az volt az egyszerűbb módja a dolognak.
pifpaf 2010.05.27 09:44:42
@motorsport77:
"Mondjuk aki marutira tetet horgot az se normális."

A horoggal nem csak vontatni lehet. Lehet rajta biciklit vagy egyéb motyót is szállítani.
  Elképesztő, hogy mennyi autót hiszek mostanában éjjel motornak. Ebből egyszer baleset lesz. Vélemények az azonos című írásunkról...
pifpaf 2010.02.24 09:32:08
Én egyszer az egyik céges kulcsos kocsival jártam úgy, hogy egyik nap kora reggel akartam indulni vele valahová, és hogy ne kelljen olyan korán kelnem, előtte nap délután hazavittem. Már besötétedett, amikor a céges mélygarázsban beleültem, indítok, lámpa felkapcsol, erre csak valami derengés ott elöl. Kiszállok, megnézem: hát tompítottból egy sem világít, a helyzetjelzőből meg csak a jobb oldali. Mindez úgy, hogy a kocsi nagyjából napi használatban van, csak éppen a gondos kollégák egyikének se tűnt még fel, hogy a lámpák elöl fogyatkoznak (nyilván nem egyszerre égett ki három izzó), vagy csak leszarták, pedig nem is az ő dolguk cserélni, mindössze annyit kellene tenniük, hogy amikor leadják a kulcsot, beleírják ott egy füzetkébe, hogy ez meg ez a lámpa nem jó. Na, most akkor mi a francot csináljak? Igaz, hogy nem lakom messze, és csupa kis utcán kell végigmennem, de ezzel nincs megoldva a dolog, mert amikor reggel elindulnék, még sötét lesz. A kesztyűtartóban kotorásztam, találtam egy tompítottba és egy helyzetjelzőbe való izzót. Szerencsére a saját kocsim tompítottjába is ilyen izzó való, úgyhogy otthon lesz másik is. De csak otthon tudok vele foglalkozni, mert a mélygarázsban csak hangulatvilágítás van, az is mozgásérzékelős, kalimpálás után egy percig világít. Úgyhogy elöl egy szem jobb oldali helyzetjelzővel irány haza, otthon még egy órát eltököltem, mire sikerült a két tompítottat kicserélni, a helyzetjelzőhöz viszont már az én kezem nem volt elég hajlékony, de így már nem is volt jelentősége.
Aztán persze szóvá tettem a dolgot a cégnél, remélhetőleg lett valami eredménye, én igen ritkán használok kulcsos kocsit.