Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vehicular cyclist

0 bejegyzést írt és 183 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fölényes győzelmet aratott a tegnapi közmeghallgatáson Horváth Csaba polgármester és csapata.  A tavalyi nyilvános kioktatásoknak és a városközpont tabutémának nyilvánításának köszönhetően idén eleve kevesen látták értelmét eljönni a közmeghallgatásra. A meghirdetés is parádésra sikeredett, a…..
Garázsadó lesz Zuglóban. Az ötlettel egyszer már 2015-ben is megpróbálkoztak a szocialisták, most  - nyilván  - az LMP-s Vida  Attila képviselőnek jutott eszébe a bölcs ötlet.  Az általános, hozzávetőlegesen 15%-os adóemelést Rózsa András a Momentumos alpolgármester terjesztette elő, mely a…..
városjáró blog MOME dágvány 2018.02.09 07:00:00
A közel 20 Mrd-os állami költségvetéssel átépülő MOME Campus építkezésén megforduló tehergépkocsiktól hónapok óta sártengerben úszik a Zugligeti út alsó szakasza és a környező mellékutcák torkolata. Korábban egy levitézlett P-rendszámú IFÁ-ra szerelt útkefe-tákolmánnyal próbálták a kivitelezők…..
városjáró blog 10! 2018.01.15 08:00:00
Ennyi + 1kép: innen..
Vehicular cyclist 2018.01.16 17:49:47
A fűtési légszennyezés több mint 70 százalékának nem a szegénység az oka, hanem az ismerethiány, a felelőtlenség, a nemtörődömség. Köszönet illeti Révész Sándort azért, hogy Légűr és légméreg című írásában ismételten felhívta a figyelmet a levegőszennyezés okozta súlyos ártalmakra, és elismerően…..
Vehicular cyclist 2017.02.12 20:21:32
@fél három:

1. Az LMCS nem uszított senki ellen, hanem egy nagyon súlyos problémára hívta fel a figyelmet, amivel sem a hatóságok, sem a közvélemény nem foglalkozik

2. Nem csak a cigányoknak van vegyestüzelésű kazánnnal fűtött házuk és nem csak ők égetik el a szemetet benne.

3. A szemetesek elmondják, hogy rengeteg vidéken az elszállítandó szemét mennyisége télen drasztikusan csökken. A cigánytelepen nincs szemételszállítás.

4. Az LMCS kifejezetten javasolta szociális tüzifa program bevezetését, hogy ne szemetet, lignitet és vizes fát égessenek a rászorulók (magyarok is).

5. Szankciókra szükség van, mert a szabályszegők mások egészségét is veszélyeztetik. Sajnos vannak, akik nem értenek a szép szóból.

6. Magyarország ez egyik legbetegebb ország európában, különösen a léguti betegségek terén. A probléma nagyon súlyos, nem lehet várni - az LMCS helyesen lépett.

7. A lomtalanítással kapcsolatban: minden kerületben könyörög az önkormányzat, hogy csak az elszállítás napjára tegyék ki a lomot az emberek. Mégis, nagyon sokan ebben nem működnek együtt-nem csak és nem elsősorban cigányok. Velük mi a teendő?

A fentiek persze csak azoknak számítanak, akiket érdekelnek a tények. Nekik írtam. Ha ők lesznek többségben, akkor jobb hely lesz a lángoktól ölelt. Egyelőre füstben fuldoklunk.
Minden gépjárműre és minden útra érvényes kilométer- és szennyezésarányos útdíjat szükséges bevezetni a Belgiumi Vállalkozások Szövetsége (FEB) álláspontja szerint. (A 3,5 tonna megengedett össztömeg feletti teherautók után már kell ilyen díjat fizetni Belgiumban.) „A…..
Vehicular cyclist 2017.02.09 18:27:20
@Levegő Munkacsoport: Igen, tudom hogy elterjedt számítási mód, de éppen erre mondom, hogy elavult.

Nem lehet és nem is szabad mindent pénzre átszámolni. Ez számított haladónak a nyolcvanas években, de ma már túléltem magát. Nem akarom, hogy pénzzel megváltsák mások azt, hogy én rövidebb ideig és rosszabbul éljek, csak azért, mert valahoznnan - ez is nagy kérdés, hogy honnan - van rá pénze és hajlandó is rászánni azt. Ez egy társadalmi választás kérdése. Örülnék, ha minél többen el tudnának szakadni a szennyező fizet súlyos társdalmi egyenlőtlenségeket elősegítő szemléletétől.
Magyarországot a legszennyezettebb európai országok közé sorolja az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) 2016-os levegőminőségi jelentése. Vajon a friss adatok birtokában mit fog tenni a magyar kormány, hogy lekerüljünk a szégyenfalról? Mikor fogja elfogadni például a Levegő Munkacsoport…..
Vehicular cyclist 2017.01.22 22:56:13
@gyokkkettto: Egy olyan országban, ahol a közteresek órákon keresztül üldögélnek a Városligetben járó motorú autóban, hogy ne fázzanak? És rá se bagóznak a ligeten tilosban kereszül kasul cirkáló autókkal, robogókkal? Akiket nem érdekel, hogy a tA ilosban beparkoló turistabuszok is járatják a motort, hogy ne fázzon a soför? Így tudják megoldani?
Nyáron ugyanez, csak légkondival...

Nálunk a kabát, esernyő, melegedő helyiség helyett is robbanómotort használnak. A hőség ellen meg fakivágással és térkövezéssel veszik fel a harcot.
Kiáltvány a városi zöldterületek és zöldfelületek védelmében A városi parkok, fasorok és egyéb zöldfelületek – városképi, egészségvédelmi, ökológiai és klímavédelmi jelentőségüknek megfelelően –  világszerte felértékelődtek. A 21. században többé nem tartható az a tervezői szemlélet, amely a…..
Vehicular cyclist 2016.12.01 23:13:12
Eljött az idő, amikor Zugló, Pest hajdani rózsadombjának elkoszosodása már az idegenek számára is szembeötlő. A Francia út mellett tornyosuló szeméthalmok és a Rákosrendező melletti MÁV terület illegális, bár az évekig egymásra mutogató hatóság  mellett kényelmesen megnövő sok ezer köbméteres …..
Vehicular cyclist 2016.04.25 18:05:29
@városjáró: Szia városjáró!!

Kénytelen vagyok, mert elképesztő az a nemtörődömség, ahogyan a közteresek állandóan kifogásokat keresnek és nem tesznek semmit. Felháborít minden nap. Többet kellene erre járnod!
Vehicular cyclist 2016.11.21 20:34:59
@városjáró: A közteresek azonban nem fejlődnek, semmit nem csinálnak. Fürtökben parkolnak a Városligetben, néha három autóval és közben járatják a motorokat tovább szennyezve azt a levegőt, amit védeniük kellene. A húsz méterre tilosban, zöldterületen parkoló autóval, vagy tilosban várakozó városnéző busszal szemben sem hajlandók eljárni.

Telefonbejeletésre sem csinálnak semmit. Valaki felveszi a telefont, azt mondja, hogy várjak egy kicsit, elmegy ceruzáért (!!!!), majd utána végighallgat, és biztosít hogy továbbítja, ahogy mindig is továbbította a főnöknek.

Aztán másnap kezdődik előlről minden és semmit nem csinálnak.
  Majd másfélezer villanyautó találhat gazdára év végéig úgy, hogy a vételárból egy-másfél millió forintot az adófizetők állnak. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a néhány hete megrendezett E-mobilitás fórumon a széndioxid-kibocsátás mérséklésének szándékával indokolta az intézkedést, ami…..
Vehicular cyclist 2016.10.26 20:12:24
@vamá: futárrobogók is roncsimportból kerülnek be, azzal a különbséggel, hogy már új korukban is katasztrófális volt a károsanyag kibocsátásuk. Egyébként a használat módja miatt a legegyszerűbb ezeknél volna a legegyszerűbb megoldani az elektromos bicajjal való kiváltást, mert rövid utakat tesznek meg, és gyakran visszatérnek a bázisra. Ha nem bírná ki az akksi a munkanapot, akkor is megoldható napközben az akksicsere: míg az egyik használatban van, a másik töltődhet.

Akkor még azt is megbocsátanám, hogy a bringasávot használják. Így viszont kataszrófa: mérgezik a levegőt és "önvédelemből" hangos a motorjuk. Ezeket nem szabadna városba engedni.
A gyakran öngyulladó Rákosrendezői szeméthegyek előnyúlványai immár beérnek a Francia útig. Tektonikai mozgások okán egy homokhátság látszik kiemelkedni a Bosnyák utcában.  A flórát a kerület szerte látható facsonkok, fél méteres kátyúk és kiszáradt fák teszik…..
Vehicular cyclist 2015.08.26 21:11:19
Évek óta jelzem a kerületieknek a zöldterületi rongálásokat, tilos parkolásokat stb. Szinte semmi nem történik.
Többszöri felszólításomra végül erre a bejelentésemre nagynehezen - jóval az eljárási határidőn túl - reagált a jegyzői hivatal:

www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/6366/maganparkolo-kozteruleti-zoldfeluletbol

A válaszban megerősítették, hogy valóban engedély nélkül alakítitták ki az illegális parkolót abból a dagonyából, amit saját maguk csináltak a saját ablakuk alá a drágalátos polgártársaink.
A hivatal levelében az szerepel, hogy büntetés szabtak ki az egyik ház tulajdonos ellen az "együttélési szabályok megsértése" miatt.

Namost itt nem arról van szó, hogy egy legénybúcsú hangosabbra sikerült az elfogadhatónál, hanem évek óta folyó zöldterület pusztítás, önkényes rongálás és átalakítás, zöldterületből murvázott területté alakítás. Gyanús, hogy a közelben folyt útfelújításban résztvevő munkásokkal, azok gépeivel alakították ki a tükröt is és onnan származik a murva is. Szóval a zuglói polgárok - és mivel semmi nem épül EU források nélkül - a holland kerékpáros adófizetők pénzéből loptak meg bennünket a saját zöldfelületünktől. Ha én jegyző lennék, megkérdeztem volna, hogy van-e számla a munkálatokról?
És végül nem csak az ötös, hanem a hetes szám előtt ugyanezt megcsinálták. A jegyző válaszában nem szerepel ennek tulajával szembeni eljárás.
Nagyon mélyen vagyunk, örülök, hogy legalább néhányan próbálnak még tenni valamit azért, hogy ne lopják el, tegyék tönkre az utolsó darab közterületet is a kerületben és a városban.

Így tovább!
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút…..
Vehicular cyclist 2013.10.16 22:22:58
@cso zsi:

"(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti."

www.kreszabc.hu/para.php, 21. paragrafus

Egyébként arról van szó, hogy attól, hogy nincs KRESZ vizsga kötelezettség, attól még elvben ismerni kell. Ez így van sok más területen is. Pl. gyilkolni vagy cd-t másolni sem szabad, de a legtöbben nem kell, hogy levizsgázzanak jogszabályismeretből.
Az alábbi kiáltványt az Operánál lőttük. Az (egyelőre) ismeretlen agitátor a belvárosi városnézőbuszok környezetszennyező mivoltára hívja fel a figyelmet, és arra kér minden felelősen gondolkodó magyarul beszélő német, svájci, vagy épp osztrák turistát, hogy bojkottálja…..
avagy egy építtető tapasztalatai - 1. rész   A Holnapház egyik aktív részvevőjével már találkozhattatok több helyen is. Egy éve saját passzívházában lakik. Jó néhány itteni bejegyzés kapcsán is kifejtette már véleményét, amely saját élményeiből táplálkozik.…..
Vehicular cyclist 2012.12.30 12:40:37
@kjapp: Nagyon köszönöm!

A gázkazán a tároló felső fűtőkörébe van bekötve, vagy ennek nincs jelentősége a víz "rétegződése" szempontjából? A rétegtárolók azt hiszem a tetejét kezdik melegíteni és onnan haladnak lefelé. Amíg nincs napkollektor, lehet, érdemesebb a felső fűtőkörbe kötni a gázkazánt?
avagy egy építtető tapasztalatai - 2. rész   A Holnapház egyik aktív részvevőjével már találkozhattatok több helyen is. Egy éve saját passzívházában lakik. Jó néhány itteni bejegyzés kapcsán is kifejtette már véleményét, amely saját élményeiből táplálkozik.…..
Vehicular cyclist 2012.11.14 09:21:12
  A mátyásföldi villanegyedben elég sok német cégvezető lakik, akik pont olyanok, mint a mesebeli németek, hogy ott aztán mindennek tüchtignek kell lennie. Szépek is a villáik, rendben is van a kertjük, hanem, ha a fű nem akar úgy nőni, ahogy az meg van mondva neki, akkor jön a…..
Vehicular cyclist 2012.08.31 17:32:37
Én ezeket másféle "állatoknak" látom.
Éveken át rendszeresen, szinte naponta hívtam az illetékeseket azért, hogy tegyenek már rendet a felparkolók között. Holott maguktól is láthatták volna akár a zártláncún, akár webkamerán.
És miért nem lehetett a kért megtéríttetni ezekkel az "állatokkal"? Még most is lehet azonosítani a rongálókat.

indafoto.hu/vehicular_cyclist/andrassy_ut_emberibb_dagonya_v

Zuglóban felfüggesztették a nyáron az egyébként sem alkalmazott zöldterület védelmi rendeletet. Most aztán mindenki úgy parkol a zöldterületen ahogy az édesanyja megtanította.
Egyetlen szerencse, hogy a szabályokkal az égvilágon senki nem foglalkozik, és ezt sem tudják a legtöbben. Pedig most aztán tényleg mnindenki taposhatna egy parkolót a kertvárosi ablaka alá nem csak annyian, mint eddig:

indafoto.hu/vehicular_cyclist/zuglo_kertvaros_biologialiag_n

Na majd itt is kitalálják, hogy a kutyák meg a macskák voltak.

Egyébként írtam emailt a kerületi lmp-seknek, hogy kezdeményezzenek valami ez ellen a pusztítás ellen. Kettőjük közül egyik sem méltatott válaszra.
Nem szívesen kontárkodom olyan témákban, melyek kívül esnek szakterületemen, viszont a Fővárosi Közgyűlés új, de máris sokat vitatott rendelete a kertekkel, utcafrontokkal is kapcsolatos, így bátorkodnék említést tenni róla ezen hasábokon is. Természetesen a közterületi és…..
Vehicular cyclist 2012.06.05 22:00:53
@edd: Akkor mégegyszer: Burgenlandban kisebb az egy főre jutó jövedelem mint Zuglóban vagy a Budapesten átlagban.
De ott a gondolokodás eljutott a szabadparaszti szintre. Itt meg megmaradt a jobbágyi szinten. Kár volt elkapkodni azt a földosztást....
Számos lakossági panasz után döntött úgy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), hogy 2012 januárjától a Magyarországon futó X6-os BMW-kre is kell irányjelzőt szerelni.   „Faszkivan a sok hivatalnokkal! Egy részeg vak is látja merre megyek nem!? A jetskimen sincs…..
Vehicular olvasónk és derék harcostársunk tovább küzd az illegális parkolás és a szabályszegő területfoglalások ellen. A Rendőrség/Közterület-felügyelet/BKV/BKK azonban továbbra is érdektelenségbe burkolózik. A megoldás? Ablakban...Tisztelt Hölgem/Uram!A panorámabuszos…..
Vehicular cyclist 2011.09.07 18:36:25
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

1) Kétlem, hogy fizetnének a bringasávon parkolásért vagy a buszöbölért.

2) Elég sokan látják nap-mint-nap, és szagolják is, amit kibocsát némelyik panoráma busz. Műszer nélkül is látható, hogy semmiféle szabványnak nem felel meg kibocsátás.

3) A Match terítők öt méterrel nem képesek odébb állni, még amikor szabadon van hagyva a rakodóhely, akkor sem.

Azt hiszem te nem tudod, miről írsz.
Tizenkétmilliárdos kerékpárút-építési koncepció készült a Garancsi István kerékpárügyi miniszterelnöki megbízott megrendelésére. A Magyarországon soha nem látott biciklis megaberuházás az EuroVelo 6-os európai hálózatban kötné össze a Duna-partján az osztrák határt…..
Vehicular cyclist 2011.09.05 20:05:21
@errorka: Túl optimista vagy. Az EU pénzekből egy csomó helyen a bringásokat sárga csíkkal festett vagy térkővel kirakott, járdából kialakított sávra kényszerítették és minden kereszteződésben leszúrtak nekik egy macisajtot.
Effektíve járdát építettek belőle és az autósok elől eltüntették a bicajosokat.

Az EU helyében ezeket a pénzeket visszakövetelném, mert nem arra fordították, amire adták és a helyzet rosszabb lett, mint volt. És ráadásul még a paréjabb autósai meg vannak győződve, hogy a bringásokra ment el a pénz, pedig csak ők autókázhatnak kényelmesebben, és a balasetekért való felelősséget is átterhelték a bringásra, mert minden jobbkanyarban a bringás kénytelen előnyt adni, akkor is, ha egyenesen halad a főúttal párhuzamosan.

Szégyen gyalázat.
Még nagyban folynak a járdamunkálatok, a piktogramok még nem kerültek föl, de a Károly körúti bicajsáv felfestésével a mai napon körbeért a Fővám tértől az Andrássy útig tartó biciklisáv! Miközben a Margit-hídon áll a bál, a Belvárosban mintha más országban járnánk. A…..
Vehicular cyclist 2011.05.12 22:09:50
Csodálozom, hogy Rogán Antal is nevét adja kellő tájékozottság nélkül a kormányzati hazugság propagandához. Nem volt bölcs dolog részéről, csak magát járatja le nyilatkozatával.A kormány magánnyugdíjpénztári tagságra vonatkozó törvénymódosításai nem változtatták meg…..
Vehicular cyclist 2010.12.10 20:49:15
"Ezért nem merte megkísérelni ezt a jelenlegi kormányzat sem, mivel a magántulajdon védelme onnantól megszúnt volna, precedenst teremtett volna bármilyen kétoldalú szerződés harmadik fél általi manipulációra. Nos, ezért választották inkább a tagok rákényszerítését elképesztően változatos hazug manipulációval az állami rendszerbe való úgymond önkéntes visszalépésre. Mert ezt tudják törvényesen megtenni."

Azt hiszem, hogy még ez is törvénybe ütközik. Nem csak az törvénytelen, hogy valakit vagy valakiket megtévesszenek. Még az is törvénytelen, ha a másik fél látja, hogy a partnere tévedésben van, és ebben a tévedésében megtartja. És megítélésem szerint az különösen súlyos, ha ezt az állam teszi, amelynek sokkal nagyobb erőforrásai vannak a szakértelem és hozzáértés megszerzésére, és mindenekelőtt abban, hogy az állam képes megváltoztatni olyan jogszabályokat, amiket nem állami szereplők nem tudnak. Ha az állam például azt hazudja, hogy megteheti, hogy a maradóknak megszünteti a nyugdíjjogosultságát, az hatványozott törvénysértés ahhoz képest, mintha ezt egy jött-ment zugügyvvéd, szélhámos vagy vajákos mondaná, akinek nincs ráhatása a törvényekre, és akikről nem feltételezi jóhiszeműenk az érintett állampolgár, hogy a közjót és személy szerint az ő javát szolgálja. Márpedig az állampolgár jogosan vélelmezi azt egy jogállamban, hogy az állam nem szélhámos csirkefogó, amelyik számára a törvény csak arra való, hogy arra hivatkozva rászedje a gyanútlan partenrét.

Hihetetlen, hogy idáig süllyedt ez az ország.