Adatok
Vehicular cyclist
0 bejegyzést írt és 183 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Napirend utáni monológ
60-15! Fölényes polgármesteri győzelem a közmeghallgatáson!
2022.11.25 10:44:45

Fölényes győzelmet aratott a tegnapi közmeghallgatáson Horváth Csaba polgármester és csapata.
A tavalyi nyilvános kioktatásoknak és a városközpont tabutémának nyilvánításának köszönhetően idén eleve kevesen látták értelmét eljönni a közmeghallgatásra. A meghirdetés is parádésra sikeredett, a…..
Vehicular cyclist
2022.11.29 21:09:24
Köszönöm a beszámolót! Kezdettől fogva a túlépítési mutyi és a vagyonfelélés volt a stratégia és maradt is. A gazdasági válság korlátozhatja a károkozást, de jobb lenne, ha a zuglóiak ébrednének rá, hogy tenniük kellene ez ellen valamit.

Garázsadó lesz Zuglóban. Az ötlettel egyszer már 2015-ben is megpróbálkoztak a szocialisták, most - nyilván - az LMP-s Vida Attila képviselőnek jutott eszébe a bölcs ötlet.
Az általános, hozzávetőlegesen 15%-os adóemelést Rózsa András a Momentumos alpolgármester terjesztette elő, mely a…..
Vehicular cyclist
2019.12.08 20:46:28
@tcrex: Vissza kell vonniuk. Ekkora öngólt nem engedhetnek meg maguknak. Nevetséges.

A közel 20 Mrd-os állami költségvetéssel átépülő MOME Campus építkezésén megforduló tehergépkocsiktól hónapok óta sártengerben úszik a Zugligeti út alsó szakasza és a környező mellékutcák torkolata. Korábban egy levitézlett P-rendszámú IFÁ-ra szerelt útkefe-tákolmánnyal próbálták a kivitelezők…..
Vehicular cyclist
2018.02.10 16:26:44

Ennyi + 1kép: innen..
Vehicular cyclist
2018.01.16 17:49:47

A fűtési légszennyezés több mint 70 százalékának nem a szegénység az oka, hanem az ismerethiány, a felelőtlenség, a nemtörődömség.
Köszönet illeti Révész Sándort azért, hogy Légűr és légméreg című írásában ismételten felhívta a figyelmet a levegőszennyezés okozta súlyos ártalmakra, és elismerően…..
Vehicular cyclist
2017.01.25 19:05:16
A szmogriadó harmadik napján is zavartalanul közlekedtek a városnézők, pedig már hétfőn kértem a rendőröket hogy ne engedjék. A bigbus-os ráadásul feleslegesen járatta a motort is, miközben a busz mellett a járdán dohányzott.
El sem tudom képzelni, miféle emberek ezek sofőröstül tulajdonostul.
Remélem, amikor majd a városházán döntenek a koncesszióról, kizárják ezeket a pályázatból a tanusított civilizálatlan magatartásuk miatt. Most bebizonyították, mennyire számit nekik a budapestiek egészsége, el sem kell olvasni a pályázatukban a sok CSR maszlagot, amit a bullshitgenerátorral összelapátolnak.
indafoto.hu/vehicular_cyclist/varosnezo_buszok
Egyébként a HVG kérdésére is kiderült, hogy a rendőrség semmit sem tesz a betartatásért.
hvg.hu/itthon/20170125_Tippeljen_hany_autost_buntettek_meg_a_szmogriado_miatt_hozott_korlatozasok_megserteseert#rss
El sem tudom képzelni, miféle emberek ezek sofőröstül tulajdonostul.
Remélem, amikor majd a városházán döntenek a koncesszióról, kizárják ezeket a pályázatból a tanusított civilizálatlan magatartásuk miatt. Most bebizonyították, mennyire számit nekik a budapestiek egészsége, el sem kell olvasni a pályázatukban a sok CSR maszlagot, amit a bullshitgenerátorral összelapátolnak.
indafoto.hu/vehicular_cyclist/varosnezo_buszok
Egyébként a HVG kérdésére is kiderült, hogy a rendőrség semmit sem tesz a betartatásért.
hvg.hu/itthon/20170125_Tippeljen_hany_autost_buntettek_meg_a_szmogriado_miatt_hozott_korlatozasok_megserteseert#rss
Vehicular cyclist
2017.02.12 20:21:32
@fél három:
1. Az LMCS nem uszított senki ellen, hanem egy nagyon súlyos problémára hívta fel a figyelmet, amivel sem a hatóságok, sem a közvélemény nem foglalkozik
2. Nem csak a cigányoknak van vegyestüzelésű kazánnnal fűtött házuk és nem csak ők égetik el a szemetet benne.
3. A szemetesek elmondják, hogy rengeteg vidéken az elszállítandó szemét mennyisége télen drasztikusan csökken. A cigánytelepen nincs szemételszállítás.
4. Az LMCS kifejezetten javasolta szociális tüzifa program bevezetését, hogy ne szemetet, lignitet és vizes fát égessenek a rászorulók (magyarok is).
5. Szankciókra szükség van, mert a szabályszegők mások egészségét is veszélyeztetik. Sajnos vannak, akik nem értenek a szép szóból.
6. Magyarország ez egyik legbetegebb ország európában, különösen a léguti betegségek terén. A probléma nagyon súlyos, nem lehet várni - az LMCS helyesen lépett.
7. A lomtalanítással kapcsolatban: minden kerületben könyörög az önkormányzat, hogy csak az elszállítás napjára tegyék ki a lomot az emberek. Mégis, nagyon sokan ebben nem működnek együtt-nem csak és nem elsősorban cigányok. Velük mi a teendő?
A fentiek persze csak azoknak számítanak, akiket érdekelnek a tények. Nekik írtam. Ha ők lesznek többségben, akkor jobb hely lesz a lángoktól ölelt. Egyelőre füstben fuldoklunk.
1. Az LMCS nem uszított senki ellen, hanem egy nagyon súlyos problémára hívta fel a figyelmet, amivel sem a hatóságok, sem a közvélemény nem foglalkozik
2. Nem csak a cigányoknak van vegyestüzelésű kazánnnal fűtött házuk és nem csak ők égetik el a szemetet benne.
3. A szemetesek elmondják, hogy rengeteg vidéken az elszállítandó szemét mennyisége télen drasztikusan csökken. A cigánytelepen nincs szemételszállítás.
4. Az LMCS kifejezetten javasolta szociális tüzifa program bevezetését, hogy ne szemetet, lignitet és vizes fát égessenek a rászorulók (magyarok is).
5. Szankciókra szükség van, mert a szabályszegők mások egészségét is veszélyeztetik. Sajnos vannak, akik nem értenek a szép szóból.
6. Magyarország ez egyik legbetegebb ország európában, különösen a léguti betegségek terén. A probléma nagyon súlyos, nem lehet várni - az LMCS helyesen lépett.
7. A lomtalanítással kapcsolatban: minden kerületben könyörög az önkormányzat, hogy csak az elszállítás napjára tegyék ki a lomot az emberek. Mégis, nagyon sokan ebben nem működnek együtt-nem csak és nem elsősorban cigányok. Velük mi a teendő?
A fentiek persze csak azoknak számítanak, akiket érdekelnek a tények. Nekik írtam. Ha ők lesznek többségben, akkor jobb hely lesz a lángoktól ölelt. Egyelőre füstben fuldoklunk.
Vehicular cyclist
2017.02.24 18:59:51
A Levegő Munkacsoport blogja
Dugódíj bevezetését sürgetik a vállalkozók – Belgiumban
2017.01.19 08:50:00

Minden gépjárműre és minden útra érvényes kilométer- és szennyezésarányos útdíjat szükséges bevezetni a Belgiumi Vállalkozások Szövetsége (FEB) álláspontja szerint. (A 3,5 tonna megengedett össztömeg feletti teherautók után már kell ilyen díjat fizetni Belgiumban.)
„A…..
Vehicular cyclist
2017.02.09 18:27:20
@Levegő Munkacsoport: Igen, tudom hogy elterjedt számítási mód, de éppen erre mondom, hogy elavult.
Nem lehet és nem is szabad mindent pénzre átszámolni. Ez számított haladónak a nyolcvanas években, de ma már túléltem magát. Nem akarom, hogy pénzzel megváltsák mások azt, hogy én rövidebb ideig és rosszabbul éljek, csak azért, mert valahoznnan - ez is nagy kérdés, hogy honnan - van rá pénze és hajlandó is rászánni azt. Ez egy társadalmi választás kérdése. Örülnék, ha minél többen el tudnának szakadni a szennyező fizet súlyos társdalmi egyenlőtlenségeket elősegítő szemléletétől.
Nem lehet és nem is szabad mindent pénzre átszámolni. Ez számított haladónak a nyolcvanas években, de ma már túléltem magát. Nem akarom, hogy pénzzel megváltsák mások azt, hogy én rövidebb ideig és rosszabbul éljek, csak azért, mert valahoznnan - ez is nagy kérdés, hogy honnan - van rá pénze és hajlandó is rászánni azt. Ez egy társadalmi választás kérdése. Örülnék, ha minél többen el tudnának szakadni a szennyező fizet súlyos társdalmi egyenlőtlenségeket elősegítő szemléletétől.
A Levegő Munkacsoport blogja
Magyarország továbbra is a legrosszabb levegőjű országok között
2017.01.10 06:24:00

Magyarországot a legszennyezettebb európai országok közé sorolja az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) 2016-os levegőminőségi jelentése. Vajon a friss adatok birtokában mit fog tenni a magyar kormány, hogy lekerüljünk a szégyenfalról? Mikor fogja elfogadni például a Levegő Munkacsoport…..
Vehicular cyclist
2017.01.22 22:56:13
@gyokkkettto: Egy olyan országban, ahol a közteresek órákon keresztül üldögélnek a Városligetben járó motorú autóban, hogy ne fázzanak? És rá se bagóznak a ligeten tilosban kereszül kasul cirkáló autókkal, robogókkal? Akiket nem érdekel, hogy a tA ilosban beparkoló turistabuszok is járatják a motort, hogy ne fázzon a soför? Így tudják megoldani?
Nyáron ugyanez, csak légkondival...
Nálunk a kabát, esernyő, melegedő helyiség helyett is robbanómotort használnak. A hőség ellen meg fakivágással és térkövezéssel veszik fel a harcot.
Nyáron ugyanez, csak légkondival...
Nálunk a kabát, esernyő, melegedő helyiség helyett is robbanómotort használnak. A hőség ellen meg fakivágással és térkövezéssel veszik fel a harcot.
Vehicular cyclist
2017.01.26 18:18:48
Ma, a szmogriadó negyedik napján is gátlástalanul szennyezték a levegőt a borzalmas dízelmotorjaikkal a városnéző buszok. Ráadásul feleslegesen járatták a motorjukat várakozás allatt.
Pedig már hétfőtől kezdve minden nap nyomatékosan kértem a rendőröket, hogy ellenőrizzék a környzetvédelmi besorolásukat. Ugyanis rájuk nem vonatkozik a kivétel, ami a menetrendszerű buszokra igen.
Semmit sem tesz senki.
indafoto.hu/vehicular_cyclist/varosnezo_buszok
Pedig már hétfőtől kezdve minden nap nyomatékosan kértem a rendőröket, hogy ellenőrizzék a környzetvédelmi besorolásukat. Ugyanis rájuk nem vonatkozik a kivétel, ami a menetrendszerű buszokra igen.
Semmit sem tesz senki.
indafoto.hu/vehicular_cyclist/varosnezo_buszok
Vehicular cyclist
2017.01.26 19:01:29
Megyeri Szabolcs kertész blogja
Kiáltvány a városi zöldterületek és zöldfelületek védelmében
2016.11.23 14:44:21

Kiáltvány a városi zöldterületek és zöldfelületek védelmében
A városi parkok, fasorok és egyéb zöldfelületek – városképi, egészségvédelmi, ökológiai és klímavédelmi jelentőségüknek megfelelően – világszerte felértékelődtek. A 21. században többé nem tartható az a tervezői szemlélet, amely a…..
Vehicular cyclist
2016.12.01 21:35:53
Akkor ide is (2015 május 29-én már elküldtem pü-ben az utcafronti zöldterület kialakítása után a megszólítás utáni levelet)
A mi problémánk is az, hogy a zöldterület fenntartása sokkal ésszerűbben is megoldaható lenne megfelelő kialakítással - az esővizet nem vezetnénk el a csatornába, hogy azután vezetékes ivóvízzel locsoljuk a zöldterületet és a vízdíj mellett még egyszer megfizessük a csatornadíjat is, miközben jelentős élőmunkát is felhasználunk. Van jobb megoldás, ami még a rendkívül száraz kaliforniában is működik, méghozzá városi környezetben, aminél már tényleg csak a sivatag lehet rosszabb (igaz, Geoff a sivatagot is bezöldíti)
Tisztelt Megyeri Szabolcs!
Köszönöm a segítségüket a tér szebbé alakításában. Úgy látszik, az ültetés beválik, a növények szépen fejlődnek. Próbáljuk rendben tartani a területet.
Küldök egy linket egy ötlethez, ami esetleg Budapesten és a kerületben is megvalósítható kialakítást mutat be. Geoff dolgai már régóta tetszenek és ez is egy ilyen nagyon egyszerű és alkalmazhatónak látszó ötletről szól. (egy érvényes email címet kell megadni és a kb. tíz perces video lejátszható lesz).
mail.google.com/mail/u/0/#inbox/14d9fe56291100ba
A mi problémánk is az, hogy a zöldterület fenntartása sokkal ésszerűbben is megoldaható lenne megfelelő kialakítással - az esővizet nem vezetnénk el a csatornába, hogy azután vezetékes ivóvízzel locsoljuk a zöldterületet és a vízdíj mellett még egyszer megfizessük a csatornadíjat is, miközben jelentős élőmunkát is felhasználunk. Van jobb megoldás, ami még a rendkívül száraz kaliforniában is működik, méghozzá városi környezetben, aminél már tényleg csak a sivatag lehet rosszabb (igaz, Geoff a sivatagot is bezöldíti)
Tisztelt Megyeri Szabolcs!
Köszönöm a segítségüket a tér szebbé alakításában. Úgy látszik, az ültetés beválik, a növények szépen fejlődnek. Próbáljuk rendben tartani a területet.
Küldök egy linket egy ötlethez, ami esetleg Budapesten és a kerületben is megvalósítható kialakítást mutat be. Geoff dolgai már régóta tetszenek és ez is egy ilyen nagyon egyszerű és alkalmazhatónak látszó ötletről szól. (egy érvényes email címet kell megadni és a kb. tíz perces video lejátszható lesz).
mail.google.com/mail/u/0/#inbox/14d9fe56291100ba
Vehicular cyclist
2016.12.01 23:13:12
@Vehicular cyclist: sajna, az eredeti link már nem él a videohoz.
De itt van a koncepció:
permaculturenews.org/2009/01/19/street-orchards-for-community-security/
www.harvestingrainwater.com/street-runoff-harvesting/
meglévő kialakítást is át lehet alakítani
www.harvestingrainwater.com/street-runoff-harvesting/curb-cut-curb-core-costs/
De itt van a koncepció:
permaculturenews.org/2009/01/19/street-orchards-for-community-security/
www.harvestingrainwater.com/street-runoff-harvesting/
meglévő kialakítást is át lehet alakítani
www.harvestingrainwater.com/street-runoff-harvesting/curb-cut-curb-core-costs/

Eljött az idő, amikor Zugló, Pest hajdani rózsadombjának elkoszosodása már az idegenek számára is szembeötlő. A Francia út mellett tornyosuló szeméthalmok és a Rákosrendező melletti MÁV terület illegális, bár az évekig egymásra mutogató hatóság mellett kényelmesen megnövő sok ezer köbméteres …..
Vehicular cyclist
2016.04.25 18:05:29
@városjáró: Szia városjáró!!
Kénytelen vagyok, mert elképesztő az a nemtörődömség, ahogyan a közteresek állandóan kifogásokat keresnek és nem tesznek semmit. Felháborít minden nap. Többet kellene erre járnod!
Kénytelen vagyok, mert elképesztő az a nemtörődömség, ahogyan a közteresek állandóan kifogásokat keresnek és nem tesznek semmit. Felháborít minden nap. Többet kellene erre járnod!
Vehicular cyclist
2016.11.21 20:34:59
@városjáró: A közteresek azonban nem fejlődnek, semmit nem csinálnak. Fürtökben parkolnak a Városligetben, néha három autóval és közben járatják a motorokat tovább szennyezve azt a levegőt, amit védeniük kellene. A húsz méterre tilosban, zöldterületen parkoló autóval, vagy tilosban várakozó városnéző busszal szemben sem hajlandók eljárni.
Telefonbejeletésre sem csinálnak semmit. Valaki felveszi a telefont, azt mondja, hogy várjak egy kicsit, elmegy ceruzáért (!!!!), majd utána végighallgat, és biztosít hogy továbbítja, ahogy mindig is továbbította a főnöknek.
Aztán másnap kezdődik előlről minden és semmit nem csinálnak.
Telefonbejeletésre sem csinálnak semmit. Valaki felveszi a telefont, azt mondja, hogy várjak egy kicsit, elmegy ceruzáért (!!!!), majd utána végighallgat, és biztosít hogy továbbítja, ahogy mindig is továbbította a főnöknek.
Aztán másnap kezdődik előlről minden és semmit nem csinálnak.

Majd másfélezer villanyautó találhat gazdára év végéig úgy, hogy a vételárból egy-másfél millió forintot az adófizetők állnak. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a néhány hete megrendezett E-mobilitás fórumon a széndioxid-kibocsátás mérséklésének szándékával indokolta az intézkedést, ami…..
Vehicular cyclist
2016.10.26 20:12:24
@vamá: futárrobogók is roncsimportból kerülnek be, azzal a különbséggel, hogy már új korukban is katasztrófális volt a károsanyag kibocsátásuk. Egyébként a használat módja miatt a legegyszerűbb ezeknél volna a legegyszerűbb megoldani az elektromos bicajjal való kiváltást, mert rövid utakat tesznek meg, és gyakran visszatérnek a bázisra. Ha nem bírná ki az akksi a munkanapot, akkor is megoldható napközben az akksicsere: míg az egyik használatban van, a másik töltődhet.
Akkor még azt is megbocsátanám, hogy a bringasávot használják. Így viszont kataszrófa: mérgezik a levegőt és "önvédelemből" hangos a motorjuk. Ezeket nem szabadna városba engedni.
Akkor még azt is megbocsátanám, hogy a bringasávot használják. Így viszont kataszrófa: mérgezik a levegőt és "önvédelemből" hangos a motorjuk. Ezeket nem szabadna városba engedni.

Zuglóban az elmúlt évtizedekben- beleértve a polgármestereket - kevesen alkottak maradandót. Magó úr, a zuglói lombiznisz híressége, illegális fémkereskedő azonban - versenyre kelve a papcsáki templomtoronnyal - kitartó szorgalommal hordja össze hatalmas, fémből, veszélyes hulladékból, háztartási…..

A gyakran öngyulladó Rákosrendezői szeméthegyek előnyúlványai immár beérnek a Francia útig. Tektonikai mozgások okán egy homokhátság látszik kiemelkedni a Bosnyák utcában. A flórát a kerület szerte látható facsonkok, fél méteres kátyúk és kiszáradt fák teszik…..
Vehicular cyclist
2015.08.26 21:11:19
Évek óta jelzem a kerületieknek a zöldterületi rongálásokat, tilos parkolásokat stb. Szinte semmi nem történik.
Többszöri felszólításomra végül erre a bejelentésemre nagynehezen - jóval az eljárási határidőn túl - reagált a jegyzői hivatal:
www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/6366/maganparkolo-kozteruleti-zoldfeluletbol
A válaszban megerősítették, hogy valóban engedély nélkül alakítitták ki az illegális parkolót abból a dagonyából, amit saját maguk csináltak a saját ablakuk alá a drágalátos polgártársaink.
A hivatal levelében az szerepel, hogy büntetés szabtak ki az egyik ház tulajdonos ellen az "együttélési szabályok megsértése" miatt.
Namost itt nem arról van szó, hogy egy legénybúcsú hangosabbra sikerült az elfogadhatónál, hanem évek óta folyó zöldterület pusztítás, önkényes rongálás és átalakítás, zöldterületből murvázott területté alakítás. Gyanús, hogy a közelben folyt útfelújításban résztvevő munkásokkal, azok gépeivel alakították ki a tükröt is és onnan származik a murva is. Szóval a zuglói polgárok - és mivel semmi nem épül EU források nélkül - a holland kerékpáros adófizetők pénzéből loptak meg bennünket a saját zöldfelületünktől. Ha én jegyző lennék, megkérdeztem volna, hogy van-e számla a munkálatokról?
És végül nem csak az ötös, hanem a hetes szám előtt ugyanezt megcsinálták. A jegyző válaszában nem szerepel ennek tulajával szembeni eljárás.
Nagyon mélyen vagyunk, örülök, hogy legalább néhányan próbálnak még tenni valamit azért, hogy ne lopják el, tegyék tönkre az utolsó darab közterületet is a kerületben és a városban.
Így tovább!
Többszöri felszólításomra végül erre a bejelentésemre nagynehezen - jóval az eljárási határidőn túl - reagált a jegyzői hivatal:
www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/6366/maganparkolo-kozteruleti-zoldfeluletbol
A válaszban megerősítették, hogy valóban engedély nélkül alakítitták ki az illegális parkolót abból a dagonyából, amit saját maguk csináltak a saját ablakuk alá a drágalátos polgártársaink.
A hivatal levelében az szerepel, hogy büntetés szabtak ki az egyik ház tulajdonos ellen az "együttélési szabályok megsértése" miatt.
Namost itt nem arról van szó, hogy egy legénybúcsú hangosabbra sikerült az elfogadhatónál, hanem évek óta folyó zöldterület pusztítás, önkényes rongálás és átalakítás, zöldterületből murvázott területté alakítás. Gyanús, hogy a közelben folyt útfelújításban résztvevő munkásokkal, azok gépeivel alakították ki a tükröt is és onnan származik a murva is. Szóval a zuglói polgárok - és mivel semmi nem épül EU források nélkül - a holland kerékpáros adófizetők pénzéből loptak meg bennünket a saját zöldfelületünktől. Ha én jegyző lennék, megkérdeztem volna, hogy van-e számla a munkálatokról?
És végül nem csak az ötös, hanem a hetes szám előtt ugyanezt megcsinálták. A jegyző válaszában nem szerepel ennek tulajával szembeni eljárás.
Nagyon mélyen vagyunk, örülök, hogy legalább néhányan próbálnak még tenni valamit azért, hogy ne lopják el, tegyék tönkre az utolsó darab közterületet is a kerületben és a városban.
Így tovább!

A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól.
A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút…..
Vehicular cyclist
2013.10.16 22:22:58
@cso zsi:
"(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti."
www.kreszabc.hu/para.php, 21. paragrafus
Egyébként arról van szó, hogy attól, hogy nincs KRESZ vizsga kötelezettség, attól még elvben ismerni kell. Ez így van sok más területen is. Pl. gyilkolni vagy cd-t másolni sem szabad, de a legtöbben nem kell, hogy levizsgázzanak jogszabályismeretből.
"(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti."
www.kreszabc.hu/para.php, 21. paragrafus
Egyébként arról van szó, hogy attól, hogy nincs KRESZ vizsga kötelezettség, attól még elvben ismerni kell. Ez így van sok más területen is. Pl. gyilkolni vagy cd-t másolni sem szabad, de a legtöbben nem kell, hogy levizsgázzanak jogszabályismeretből.

Az alábbi kiáltványt az Operánál lőttük. Az (egyelőre) ismeretlen agitátor a belvárosi városnézőbuszok környezetszennyező mivoltára hívja fel a figyelmet, és arra kér minden felelősen gondolkodó magyarul beszélő német, svájci, vagy épp osztrák turistát, hogy bojkottálja…..

avagy egy építtető tapasztalatai - 1. rész
A Holnapház egyik aktív részvevőjével már találkozhattatok több helyen is. Egy éve saját passzívházában lakik. Jó néhány itteni bejegyzés kapcsán is kifejtette már véleményét, amely saját élményeiből táplálkozik.…..
Vehicular cyclist
2012.12.24 15:21:29
Még egy pontosító kérdésem van: azt írod, hogy indirekt fűtésű rétegtárolód van, két körös. Itt nem világos a számomra, hogy mit jelent az indirekt és a rétegtároló kifejezés.
Néha látni még VGF c. szaklapban is olyat, hogy vagy indirekt vagy rétegtároló. (www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=2209).
Neked milyen tárolód van? Márka, modell? Szóval a tapasztalataid milyen készülékre vonatkoznak?
Előre is köszönettel
Vehicular
Néha látni még VGF c. szaklapban is olyat, hogy vagy indirekt vagy rétegtároló. (www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=2209).
Neked milyen tárolód van? Márka, modell? Szóval a tapasztalataid milyen készülékre vonatkoznak?
Előre is köszönettel
Vehicular
Vehicular cyclist
2012.12.30 12:40:37
@kjapp: Nagyon köszönöm!
A gázkazán a tároló felső fűtőkörébe van bekötve, vagy ennek nincs jelentősége a víz "rétegződése" szempontjából? A rétegtárolók azt hiszem a tetejét kezdik melegíteni és onnan haladnak lefelé. Amíg nincs napkollektor, lehet, érdemesebb a felső fűtőkörbe kötni a gázkazánt?
A gázkazán a tároló felső fűtőkörébe van bekötve, vagy ennek nincs jelentősége a víz "rétegződése" szempontjából? A rétegtárolók azt hiszem a tetejét kezdik melegíteni és onnan haladnak lefelé. Amíg nincs napkollektor, lehet, érdemesebb a felső fűtőkörbe kötni a gázkazánt?
Vehicular cyclist
2012.12.30 19:20:37
HOLNAPHÁZ - energia • tudatosság • építészet
Miért építettem passzívházat? - a folytatás
2012.05.07 10:47:00

avagy egy építtető tapasztalatai - 2. rész
A Holnapház egyik aktív részvevőjével már találkozhattatok több helyen is. Egy éve saját passzívházában lakik. Jó néhány itteni bejegyzés kapcsán is kifejtette már véleményét, amely saját élményeiből táplálkozik.…..
Vehicular cyclist
2012.11.14 09:21:12

A mátyásföldi villanegyedben elég sok német cégvezető lakik, akik pont olyanok, mint a mesebeli németek, hogy ott aztán mindennek tüchtignek kell lennie. Szépek is a villáik, rendben is van a kertjük, hanem, ha a fű nem akar úgy nőni, ahogy az meg van mondva neki, akkor jön a…..
Vehicular cyclist
2012.08.31 17:32:37
Én ezeket másféle "állatoknak" látom.
Éveken át rendszeresen, szinte naponta hívtam az illetékeseket azért, hogy tegyenek már rendet a felparkolók között. Holott maguktól is láthatták volna akár a zártláncún, akár webkamerán.
És miért nem lehetett a kért megtéríttetni ezekkel az "állatokkal"? Még most is lehet azonosítani a rongálókat.
indafoto.hu/vehicular_cyclist/andrassy_ut_emberibb_dagonya_v
Zuglóban felfüggesztették a nyáron az egyébként sem alkalmazott zöldterület védelmi rendeletet. Most aztán mindenki úgy parkol a zöldterületen ahogy az édesanyja megtanította.
Egyetlen szerencse, hogy a szabályokkal az égvilágon senki nem foglalkozik, és ezt sem tudják a legtöbben. Pedig most aztán tényleg mnindenki taposhatna egy parkolót a kertvárosi ablaka alá nem csak annyian, mint eddig:
indafoto.hu/vehicular_cyclist/zuglo_kertvaros_biologialiag_n
Na majd itt is kitalálják, hogy a kutyák meg a macskák voltak.
Egyébként írtam emailt a kerületi lmp-seknek, hogy kezdeményezzenek valami ez ellen a pusztítás ellen. Kettőjük közül egyik sem méltatott válaszra.
Éveken át rendszeresen, szinte naponta hívtam az illetékeseket azért, hogy tegyenek már rendet a felparkolók között. Holott maguktól is láthatták volna akár a zártláncún, akár webkamerán.
És miért nem lehetett a kért megtéríttetni ezekkel az "állatokkal"? Még most is lehet azonosítani a rongálókat.
indafoto.hu/vehicular_cyclist/andrassy_ut_emberibb_dagonya_v
Zuglóban felfüggesztették a nyáron az egyébként sem alkalmazott zöldterület védelmi rendeletet. Most aztán mindenki úgy parkol a zöldterületen ahogy az édesanyja megtanította.
Egyetlen szerencse, hogy a szabályokkal az égvilágon senki nem foglalkozik, és ezt sem tudják a legtöbben. Pedig most aztán tényleg mnindenki taposhatna egy parkolót a kertvárosi ablaka alá nem csak annyian, mint eddig:
indafoto.hu/vehicular_cyclist/zuglo_kertvaros_biologialiag_n
Na majd itt is kitalálják, hogy a kutyák meg a macskák voltak.
Egyébként írtam emailt a kerületi lmp-seknek, hogy kezdeményezzenek valami ez ellen a pusztítás ellen. Kettőjük közül egyik sem méltatott válaszra.

Nem szívesen kontárkodom olyan témákban, melyek kívül esnek szakterületemen, viszont a Fővárosi Közgyűlés új, de máris sokat vitatott rendelete a kertekkel, utcafrontokkal is kapcsolatos, így bátorkodnék említést tenni róla ezen hasábokon is. Természetesen a közterületi és…..
Vehicular cyclist
2012.06.04 21:45:39
Vehicular cyclist
2012.06.05 21:57:43
Vehicular cyclist
2012.06.05 22:00:53
@edd: Akkor mégegyszer: Burgenlandban kisebb az egy főre jutó jövedelem mint Zuglóban vagy a Budapesten átlagban.
De ott a gondolokodás eljutott a szabadparaszti szintre. Itt meg megmaradt a jobbágyi szinten. Kár volt elkapkodni azt a földosztást....
De ott a gondolokodás eljutott a szabadparaszti szintre. Itt meg megmaradt a jobbágyi szinten. Kár volt elkapkodni azt a földosztást....

Ausztria a mi bezzegországunk, ha valamilyen összehasonlításról van szó, az elsők között kerül elő nyugati szomszédunk, pedig azért a kerítések ott sem kolbászból épülnek, de tény, hogy követendő példából akad bőven sógoréknál. A burgenlandi települések és falvak…..
Vehicular cyclist
2012.06.03 07:51:19
Nagyon időszerű a bejegyzés.
Jól látható a különbség: nálunk még azt sem lehet elérni, hogy állami pénzből végzett egészségügyi intézmény felújítás során elkövetett környezetpusztítást helyreállítsanak a hatóságok immár ötödik éve Zuglóban, egy elvben "zöld" kerületben. És akkor még hol vagyunk az egyszerű polgárok igényétől?
Már hallom is, hogy bezzeg az osztrákok sokkal gazdagabbak. Ez sem igaz: a budapesti, ezen belül zuglói átlagjövedelem nem kisebb, mint a burgenlandi.
Szóval éppen ideje lenne utolérni a burgenlandi parasztokat gondolkodásban is...
www.zuglo.hu/ZGTCS.nsf/B38B5ED31513EE74C125729900579799/D33C1701238128BCC12576F0001D064E?OpenDocument
www.zuglo.hu/ZGTCS.nsf/B38B5ED31513EE74C125729900579799/08ED19BF2941B74AC125798E0077B355?OpenDocument
Jól látható a különbség: nálunk még azt sem lehet elérni, hogy állami pénzből végzett egészségügyi intézmény felújítás során elkövetett környezetpusztítást helyreállítsanak a hatóságok immár ötödik éve Zuglóban, egy elvben "zöld" kerületben. És akkor még hol vagyunk az egyszerű polgárok igényétől?
Már hallom is, hogy bezzeg az osztrákok sokkal gazdagabbak. Ez sem igaz: a budapesti, ezen belül zuglói átlagjövedelem nem kisebb, mint a burgenlandi.
Szóval éppen ideje lenne utolérni a burgenlandi parasztokat gondolkodásban is...
www.zuglo.hu/ZGTCS.nsf/B38B5ED31513EE74C125729900579799/D33C1701238128BCC12576F0001D064E?OpenDocument
www.zuglo.hu/ZGTCS.nsf/B38B5ED31513EE74C125729900579799/08ED19BF2941B74AC125798E0077B355?OpenDocument

Számos lakossági panasz után döntött úgy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), hogy 2012 januárjától a Magyarországon futó X6-os BMW-kre is kell irányjelzőt szerelni. „Faszkivan a sok hivatalnokkal! Egy részeg vak is látja merre megyek nem!? A jetskimen sincs…..
Vehicular cyclist
2011.10.24 16:57:36

Vehicular olvasónk és derék harcostársunk tovább küzd az illegális parkolás és a szabályszegő területfoglalások ellen. A Rendőrség/Közterület-felügyelet/BKV/BKK azonban továbbra is érdektelenségbe burkolózik. A megoldás? Ablakban...Tisztelt Hölgem/Uram!A panorámabuszos…..
Vehicular cyclist
2011.09.07 18:36:25
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
1) Kétlem, hogy fizetnének a bringasávon parkolásért vagy a buszöbölért.
2) Elég sokan látják nap-mint-nap, és szagolják is, amit kibocsát némelyik panoráma busz. Műszer nélkül is látható, hogy semmiféle szabványnak nem felel meg kibocsátás.
3) A Match terítők öt méterrel nem képesek odébb állni, még amikor szabadon van hagyva a rakodóhely, akkor sem.
Azt hiszem te nem tudod, miről írsz.
1) Kétlem, hogy fizetnének a bringasávon parkolásért vagy a buszöbölért.
2) Elég sokan látják nap-mint-nap, és szagolják is, amit kibocsát némelyik panoráma busz. Műszer nélkül is látható, hogy semmiféle szabványnak nem felel meg kibocsátás.
3) A Match terítők öt méterrel nem képesek odébb állni, még amikor szabadon van hagyva a rakodóhely, akkor sem.
Azt hiszem te nem tudod, miről írsz.

Tizenkétmilliárdos kerékpárút-építési koncepció készült a Garancsi István kerékpárügyi miniszterelnöki megbízott megrendelésére. A Magyarországon soha nem látott biciklis megaberuházás az EuroVelo 6-os európai hálózatban kötné össze a Duna-partján az osztrák határt…..
Vehicular cyclist
2011.09.05 20:05:21
@errorka: Túl optimista vagy. Az EU pénzekből egy csomó helyen a bringásokat sárga csíkkal festett vagy térkővel kirakott, járdából kialakított sávra kényszerítették és minden kereszteződésben leszúrtak nekik egy macisajtot.
Effektíve járdát építettek belőle és az autósok elől eltüntették a bicajosokat.
Az EU helyében ezeket a pénzeket visszakövetelném, mert nem arra fordították, amire adták és a helyzet rosszabb lett, mint volt. És ráadásul még a paréjabb autósai meg vannak győződve, hogy a bringásokra ment el a pénz, pedig csak ők autókázhatnak kényelmesebben, és a balasetekért való felelősséget is átterhelték a bringásra, mert minden jobbkanyarban a bringás kénytelen előnyt adni, akkor is, ha egyenesen halad a főúttal párhuzamosan.
Szégyen gyalázat.
Effektíve járdát építettek belőle és az autósok elől eltüntették a bicajosokat.
Az EU helyében ezeket a pénzeket visszakövetelném, mert nem arra fordították, amire adták és a helyzet rosszabb lett, mint volt. És ráadásul még a paréjabb autósai meg vannak győződve, hogy a bringásokra ment el a pénz, pedig csak ők autókázhatnak kényelmesebben, és a balasetekért való felelősséget is átterhelték a bringásra, mert minden jobbkanyarban a bringás kénytelen előnyt adni, akkor is, ha egyenesen halad a főúttal párhuzamosan.
Szégyen gyalázat.
Hungarian Cycle Chic
Körbeért a kiskörúti bringasáv! - képek, videó a Károly körútról
2011.05.12 19:05:00

Még nagyban folynak a járdamunkálatok, a piktogramok még nem kerültek föl, de a Károly körúti bicajsáv felfestésével a mai napon körbeért a Fővám tértől az Andrássy útig tartó biciklisáv! Miközben a Margit-hídon áll a bál, a Belvárosban mintha más országban járnánk. A…..
Vehicular cyclist
2011.05.12 22:09:50

A városi biciklizés a közkeletű elképzelésekkel szemben télen sem jár együtt a fázással, megbetegedéssel, és általános szenvedéssel. Nem kell meglepődni, hiszen jártunk már a világűrben, és űrhajósaink onnan sem tüsszögve, esetleg reumásan tértek vissza. Már az elején…..
Az én nyugdíjam
Rogán tévedése - avagy a tagok megtakarítása mégis a tagok magán tulajdona
2010.12.02 00:10:00

Csodálozom, hogy Rogán Antal is nevét adja kellő tájékozottság nélkül a kormányzati hazugság propagandához. Nem volt bölcs dolog részéről, csak magát járatja le nyilatkozatával.A kormány magánnyugdíjpénztári tagságra vonatkozó törvénymódosításai nem változtatták meg…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz