Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bacunayagua

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Ikarus szó az előző évszázad második felének egyik legsikeresebb magyar termékét és az azt gyártó vállalatot juttatja eszünkbe. Az 1970 -80-as években, hazánkban a menetrend szerinti közlekedést szolgáló cégek évente több mint 1000 autóbuszt vásároltak, szinte kizárólag Ikarusokat. Az itthoni…..
Bacunayagua 2020.10.02 15:42:11
Persze lehet a bűnösöket csak, és csakis itthon keresni, de, ha tetszik, ha nem, az Ikarus felfuttatója és egyben tönkre tevője döntően a KGST valamint a SZU/FÁK volt.
1948-2003-ig a legyártott 295.568 db autóbusz 50,85 %-a került a SZU-ba, 11,78 %-a az NDK-ba.
A 1990-ben az NDK visszavonta az azévre vonatkozó Ikarus megrendeléseit és 1100 legyártott busz várakozott arra, hogy a SZU átvegye, miközben még az előző kontingens vételárát sem fizette ki a gyártónak. (Gerlei-Kukla-Lovász: Az Ikarus évszázados története 350. és 287.old.)
Van-e a világon olyan vállalkozás, amely piacának 62,63 %-át elvesztve változatlan létszámmal, kapacitással, ugyanolyan módon működik tovább?
De a bajok már korábban kezdődtek: „A gyár beszállítói folyamatosan emelték áraikat, a növekvő költségeket viszont az Ikarus nem tudta a KGST piacokon érvényesíteni. A beszállítókkal folytatott árvita eredményeként 1988-ban a mátyásföldi gyár két napra le is állt. A csökkenő bevételek miatt a 80-as évek végére az Ikarus nehéz helyzetbe került, a fokozatos eladósodást tetézte az importőrök fizetésképtelensége.” (im. 287. old.)
De, ha tényleg csak mi vagyunk ilyen balfékek, hogy hazai ipar ikonját hagytuk tönkre menni, akkor hogyan lehet az, hogy ezek a nehéz-járműgyártók is eltűntek a palettáról: Pegaso, Berliet, Saviem, Drögmöller, Magirus-Deutz, Krupp, Faun, Kaelble, Borgward, Hanomag-Henschel, Büssing, Auwärter, Saurer, FBW, Steyr, Gräf&Stift, ÖAF, Foden.
A horogkeresztet, más néven szvasztikát sokak hajlamosak a nácizmussal azonosítani. Azonban önkényuralmi jelképként való megjelenése előtt már sokan használták a pozitív jelentést hordozó, jószerencse jelképeként általánosan elfogadott motívumot...
Bacunayagua 2016.01.24 18:29:57
@omglol:
Egyéni jelzésként svasztikát alkalmazták még: Wernner Voss, Hermann Gilly, Jakob Pollinger, Josef Raesch, Lothar Weiland, Fritz Beckhardt.
Érdekesség, hogy Fritz Beckhardt zsidó volt, unokája Lorenz S. Beckhardt könyvet is írt nagyapja életéről „Der Jude mit dem Hakenkreuz: Meine deutsche Familie” címmel.
A Fligertruppe-nál a Jasta 23, és a Jasta 37 nem egyéni jelzésként alkalmazta a svasztikát.
Az 1919-ben megalakult lett légierő felségjelzése a 45 fokban döntött, jobbra forgó, bordó színű svasztika volt.