Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tatai Németh Szabolcs

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ideje beszélni egy kicsit a motorokról, mert ez sok mindent meghatározhat, ami a fényképezéshez és a videókészítéshez kell. Ha a repülésvezérlő a multikopterek agya, a propeller a láb, akkor a motor biztosan a szív lenne, ennek megfelelően fontos szerepet tölt be. A motor alapvetően meghatározza…..
Tatai Németh Szabolcs 2016.01.25 15:11:40
Én vettem... Uff...
Haj, beh nehéz is mászni felfelé a játék kategóriából, a következőbe. Sokszor nem bukkanunk rá kiváló információ forrásra, mint amilyen ez a blog is és a hév rossz utakra visz....
A Flying 3D X8 megvásárlása egy igazi mérföldkő számomra. Hangsúlyozom, megvásárlása, mivel használatról az én esetemben nem beszélhetünk. Most is szomorúan itt gubbaszt megettem a visszaszállításra várván a Gearbest angliai raktárába.

Telemetria? OMG! Még néhány attraktív prómójellegű videó, némi elvonási tünet és már veszem is ezt a rovart. A várakozás napjaiban képzeletemben már szélsebesen száguldok a szűz hó felett egy csaknem tökéletesen passzoló G-2D gimballal, miközben kacarászva feredőzöm a telemetriás adatok nyújtotta extatikus kéjben...

Eljő a nap. Megölelem a DLH-es srácot, persze régóta ismerem, úgyhogy ez nem egy igazi érzelmi kirohanás. Az idő pocsék, szűz hónak nyoma sincs, de hát holnap is van nap, addig is majd cirógatom a koptert, tejben-vajban fürösztgetem, azaz összerakom, akkut töltök és és a többit majd másnap reggel.

A szerelem örök... De a rovart kicsomagolva gyorsan múlik az érzés, mint a lepkeröptű, tavaszi románc. Helyét lassacskán értetlenség és csalódottság veszi át. A csomagolást hagyjuk is.
A távirányító karcos, kopott és repedezett, a kopter testén két repedés a ledek mellett. Öreganyámnak voltak a százforintos boltban vett efféle műanyagból készült szappantartói, amelyből a test felső része készült. Dehát kit érdekel..? Röpképesség, telemetria. Miért ragadna le efféle lényegtelen optikai részletkérdéseknél egy férfiember?

Óvatosan felcsavarozom a rotorlapátokat és a kocsonyaszerű lábakat, feltöltöm az aksit. Reggel, szépsé... Rovarom. Reggel majd játszunk.
Saját lábán hagyom állni a padlón az éjszaka, dolgozó szobám védett sarkában.

Reggel már a hasán fekve találom a jószágot. Sunyin bámul rám, mint valami jóllakott, lusta csótány. A kocsonyalábak nem bírták az irdatlan 980 grammos tömeget megtartani 12 órán át egy tökéletesen mozdulatlan helyzetben. Elképedek.
Közelebbről szemügyre véve látom, hogy a testből kitörtek a lábat tartó peckek. Mind a négy. Lehet, hogy álmomban erőszakoskodtam vele a nagy szenvedély okán...? Nem valószínű.

Miután dühömben és csalódottságomban képzeletben apró darabokra vágtam a rovart (és a fél világegyetemet) egy fénykarddal, egy kicsit lehiggadok. Jó, rendben. Lábak nincsenek. De attól még repülni tud. Több esetben eltávolítottam már a leszállótalpat már kopter esetében a jobb tömeg és kilátás végett. Technikailag analfabéta vagyok, de manuál módban legalább hadd érezzem a rovar röpképességét egy pár percig, hadd gúvadjon a szemem a telemetrián. Csak egyszer, legalább...

A távirányiót és a kopter nem kommunikálnak egymással. Még arra sincs esélyem, hogy legalább a motorokat felpörgessem. A rovar cukin villog, de nem párosodik a távirányítóval, nyilván nincs itt a szezonja a peterakásnak.

A többi már csak pénzügyi és logisztikai nyűg, amit le kell játszanom a Gearbesttel.
Elnézés kérek mindazoktól, akiket érzelmileg esetleg bánt a fenti történet, nyilván létezik számos ellenpélda is. Természetesen saját tudatlanságom és tájékozatlanságom volt a csalódás legfőbb forrása. Mindamellett úgy érzem, hogy szimpla, mezei felhasználóként ennél azért többet érdemel mindenki minőségileg, hiszen ez a hobbi nem csak elekronikai és rádió-techikai szakembereket vonzz, hanem teljesen más beállítottságú laikus egyéneket is, a felhasználási területek sokszínűsége miatt.