Regisztráció Blogot indítok
Adatok
holapotelvan

0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy értelmiségi egyedülálló anyuka álláskeresési útvesztői – akár ez is lehetne a címe a mai posztnak, melynek szerzője, Zsuzsa mostanra jutott el odáig, hogy nem marad más lehetősége, mint külföldön megpróbálni boldogulni. Lássuk, hogyan jutott el eddig a pontig! Te is…..
holapotelvan 2016.02.02 20:53:20
@tanato: ugye? én is azon gondolkoztam, hogy e.die reinkarnálódott, vagy a hivatásszerű géplyárművezetés és a hejesírás-mánia között valamiféle eddieg még részleteiben fel nem tárt, relytett kapcsolat lenne? vajon zoole mikor áll elő a farbával? bár, ha lyobban belegondolok, neki is salyátos viszonya van az anyanyelvápolás e mérhetetlenül tiszteletreméltó formályával.
Ez a poszt egy kicsit keményebb hangú lesz a megszokottnál de úgy tapasztalom hogy mostanában a hülyeség tort ül a józan ész felett és muszáj kicsit helyretenni a dolgokat. Igen megint a bevándorlásról és a terrorizmusról írok. Azon nem csodálkozok hogy sokan a bevándorlást…..
holapotelvan 2016.01.22 00:23:17
@diggerdriver: ezek a beruházások csak most kezdődtek, tíz év múlva nagy valószínűséggel majd mondhatják, és mutathatják, hogy tessék idenézni, ilyen volt, és ilyen lett!
nem tudom, földrajzilag hol vannak a kínai zöldenergia-telepek. miből gondolod, hogy pekinget "kihagyták"?
meg az is lehet, hogy nem feltétlen ott ideálisak az energiatermelés feltételei, ahol a felhasználásra való igény felmerül (ld. északi tengeri német széltelepek). gondolom, olyankor szállítják, ahogy a klasszikus erőművekből.
holapotelvan 2016.02.02 20:43:37
@_Boris_Vian_: így igaz, a tökéletes szabadság maga a halál, ott végleg megszűnik minden korlát. tündérkert - ha jellemezhetem egy közkedvelt jelzővel. :)
holapotelvan 2016.02.02 20:46:20
@_Boris_Vian_: mondogasd magadnak, hátha elhiszed, milyen remek életed van. végülis szubjektíve olcsóbb, mint magad megváltoztatni. és a te adottságaiddal, lustaságoddal reálisabb célkitűzés is az önámítás, mint az emberré válás.
Határátkelő Ötvenhét 2016.01.27 06:43:00
Miközben a magyar cégek lassan pánikolnak az egyre erősödő munkaerőhiány miatt, ami pillanatokon belül a minőségi munkavégzés legnagyobb akadálya lesz, a Gyere haza fiatal program keretében eddig 57 magyart sikerült meggyőzni a hazatérésről. Ilyen az, amikor a sikerpropaganda…..
Az egyik állandó toposz a külföldön élő magyarok kapcsán, hogy elég gyakran nem jönnek ki túl jól egymással (remélem, elég visszafogottan fogalmaztam…). Ez lesz a mai egyik témánk, aztán ellátogatunk Montreálba, végül bepillantást nyerhetünk a Golden Globe-gála…..
holapotelvan 2016.01.17 20:22:41
@kisrumpf:
sok dolgot lehet magyarországon okkal kritizálni, de én olyan jó nettel sehol se találkoztam, amilyen otthon van.
holapotelvan 2016.01.19 19:36:50
@vityo641(AT): zwo und fufzig? (250?) szép kor! :)
Ma ismét egy meglehetősen egzotikus poszt következik, méghozzá egyenesen Malajziából, ahol malájok, kínaiak és indiaiak élnek együtt, de nagyon különálló közösségekben. No és persze akad ott magyar is, például a mai poszt szerzője, Kati. Hogy hogyan is került oda és milyen az élet Malajziában, az…..
holapotelvan 2016.01.18 00:17:47
@kardio1:
igen, ez is egy vicces téma: a pápai csalhatatlanság dacára az "Extra Ecclesiam nulla salus" dogmája évszázadokig érvényes volt; per pillanat nem tartják érvényesnek. :)

de ez egyébként is teljesen lényegtelen abból a szempontból, hogy a monoteisták szentül hiszik: ők az egyedül érvényes isteni igazság egyedüli birtokosai, mindenki más sötétben tévelyeg.
különösen annak fényében komikus, hogy tudatában vannak, hogy bizony vannak más monoteista vallások is, akik ugyanezt gondolják ellenkező előjellel: hogy ŐK az egyedüli isteni kinyilatkoztatás kizárólagos ismerői, mindenki más sötétben tévelyeg.

vajon hogy lehet, hogy nem tűnik fel számukra a helyzet komikuma?
holapotelvan 2016.01.18 21:27:16
@kardio1:
óriási a különbség, hogy valaki azt hiszi, hogy az ő istene az egyetlen igazi, s az összes többi "bálvány", hamis isten,
vagy azt hiszi, hogy az ő istene egy a sok közül, másoknak meg más, hasonló istene van.

nem véletlen, hogy mely vallások követői ontották milliók vérét az (egyetlen igaz) istenük nevében, annak parancsát teljesítve.

a térítő vallások a társadalomra, a nem-az-adott-valláshoz tartozókra lényegesen kisebb veszélyt jelentenek, mint a politeisták vagy az ateisták.
nem puszta véletlen, hogy nem az ateisták égettek máglyán vallásosakat. lehet, hogy azt gondolják, hogy tévednek az istenhívők, de nekik nincs isteni parancsba adva, hogy térítsenek minden tévelygőt az "egyedül igaz" hitre.
holapotelvan 2016.01.18 22:56:18
@holapotelvan:
elírtam. helyesen:
a térítő vallások a társadalomra, a nem-az-adott-valláshoz tartozókra lényegesen NAGYOBB veszélyt jelentenek, mint a politeisták vagy az ateisták.
Úgy tűnik, a magyarok külföldre költözési kedve lassan beáll egy állandó szintre, legalábbis a Tárki legújabb kutatása azt bizonyítja, hogy a lakosság 15 százaléka (azaz durván minden hetedik ember) foglalkozik a (hosszabb-rövidebb) határátkelés gondolatával. Ami viszont…..
holapotelvan 2016.01.16 12:23:16
@fhdgy: svájcban is kötelező katonai szolgálat van, mégse akar mindenki elmenni.
holapotelvan 2016.01.16 19:26:51
@mojyo: nem is hinnéd, hogy az ausztriában munkát vállaló magyarok között mennyi van, aki utálja az osztrákokat, "természetesen" sokkal különbnek tartja magát náluk, és rázza kuruc öklét a FB-on hangosan (a munkahelyén meg gondolom lapít és bólogat, mert az osztrákok által fizetett munkabért azért nem utálja).
szégyellnivaló, de hát ilyenek vagyunk.
holapotelvan 2016.01.16 20:08:33
@fhdgy:
nem, szerintem nem azt nem értik, miért vagy a rendszer ellensége. csak azt, hogy miért itt éled ki ezirányú frusztrációid. (megjegyzem, talán még a tiédnél is rosszabb véleményem van az otthoni rendszerről.)
tény, hogy az olyan megnyilvánulások, mint amit ma a semjén nevű politikusra utalva tettél, nem tudják értelmes vita alapját képezni. teljesen indokoltnak tartom a róla alkotott véleményed, de ez mégiscsak egyfajta érzelemkitörés a részedről, ami akár zavarhat, sérthet is másokat, akik egész más véleményen vannak.
ajánlom figyelmedbe "apa zenél" videóit a youtube-on, szerintem jó irányba fogja befolyásolni a hangulatod, még akkor is, ha már ismered. ;)

azt már csak zárójelben én kérdezem: miért élsz otthon, ha ennyire megvisel a dolog? én elfogadtam, hogy az istenadta nép egész mást akar, mint amit én kívánatosnak tartanék, és levontam a konzekvenciát: eljöttem az országból, nem olvasok magyar sajtót, nem tájékozódom a hírekről, nem igazán érdekel, mi történik a magyar politikában. elváltak útjaink.
mire jó ez, hogy halálra idegesíted magad azzal, ami ott történik? megrövidíted a saját életed, elrontod a saját hangulatod, rontod a saját életminőséged.
mi haszna? jobb lesz tőle az országnak? hamarabb lesz tőle kormányváltás? (és ha esetleg tényleg eljönne a kormányváltás, gondolod, hogy bármi lényeges is változna? ugyanazok az alattvalók maradnának a 93.030 km2-en. ugyanúgy fals infókat kapnál az okmányirodában...)
A mai poszt számomra annak a példája, mennyire másként lát valaki egy várost, amikor benne él, mint amikor csak meglátogatja. Ilyenkor a pozitívumok mellett előjönnek a hétköznapok apró bosszúságai (ezek adott esetben kicsit fel is nagyítódnak), miközben kicsit más…..
holapotelvan 2016.01.09 12:27:00
@noorci:
épp azért írtam szorzót, mert óriási különbség lehet két IT-s pozíció meg két ember szakismerete között. tehát ha valaki 60e bruttót keres ausztriában, akkor várhatóan egy hasonló svájci pozícióban 120-180e eurót fog kapni.
tény, hogy jóval magasabbak a svájci árak. viszont még ha 2-3 szoros lenne az árakban is a különbség (ahogy a bérek esetén ez az arány áll fenn), akkor is igaz lenne, hogy összegszerűen 2-3-szorosát tudod megtakarítani svájcban, mint ausztriában.

nem véletlen, hogy a svájci életszínvonal 50-60 százalékkal magasabb, mint az osztrák. (emlékeztetőül: az osztrák kb. 100%-kal magasabb, mint a magyar.)

az osztrák átlagfizetésre visszatérve: pont ahogy magyarországon, itt se igazán az átlagérték a mérvadó, hanem a medián. magyarországon is úgy van, hogy a magyar átlagfizetést a munkavállalók 33-35%-a éri el, ausztriában talán egy picivel kevésbé aszimmetrikus az eloszlásfüggvény, de itt is jóval alacsonyabb a medián, mint az átlag.

ha pontos és részletes adatokat akarsz, olvasd az osztrák statisztikákat:
"Die 4.126.172 unselbständig Erwerbstätigen (ohne Lehrlinge) erreichten 2013 ein mittleres Bruttojahreseinkommen von 25.767 Euro."
ebből látszik, hogy a bő 4 millió munkavállaló fele messze nem érte el még a bruttó 2000 euró/hó * 14 (hó) összeget sem (az ugyanis évi bruttó 28e lenne.
(évente max néhány százalékkal változnak a bérek, így nem fogsz nagyon mást látni a frissebb statisztiákban sem.)

a következő oldalon vannak nettó fizetési értékek is:
"Im Jahr 2014 verdienten unselbständig Beschäftigte, wenn Teilzeit- und Vollzeitbeschäftigte zusammen betrachtet werden, im Mittel (Median) 1.839 Euro netto im Monat (inkl. anteiligem Urlaubs- und Weihnachtsgeld)."
azaz a nettó alkalmazotti bér (beleértve a részidős foglalkoztatottakat, ill. a 13-14. havi fizetést is) 1839 euró volt 2014-ben.
www.statistik.at/web_de/statistiken/menschen_und_gesellschaft/soziales/personen-einkommen/nettomonatseinkommen/index.html
holapotelvan 2016.01.09 13:21:31
@noorci:
hol a határ? nyilvánvalóan nincs általánosan érvényes határ! a jelölt tudása és a munkaerőpiaci helyzet (mennyire nehéz másik hozzá hasonló kvalitásokkal rendelkezőt találni, mennyire van szükség a projektben az adott tudásra, stb.) határozza meg, hogy mennyit kérhet (ugyanúgy, ahogy magyarországon; ebben semmi különlegesen osztrákspecifikus nincs).
nyilván egy különleges tudású jelölt jóval többet kérhet, és a főnök is hajlandóbb lesz némi bérfeszültséget felvállalni az ügy érdekében.

ha szakmailag jó valaki, és hajlandó az ezzel járó utánajárásra (újabb projekt, stb.), legyen vállalkozó! ott az igazán magas szintű, ritka tudással rendelkezők akár 100 eurós óradíjat is megkaphatnak (konkrétan ismertem ilyet, igaz, nem heti 40 órában volt foglalkoztatva, hanem kevesebben, és amikor már nem volt rá égetően szükség, el is küldték, mert túl drága volt).

de tartós foglalkoztatással is szerezhet egy jó kulcsember simán 10 ezer eurós havi bevételt (ilyet is ismertem). (értelemszerűen nem vezetői pozíciókról beszélek, hanem sima programozókról, hiszen a vezetőt nem szokták vállalkozóként foglalkoztatni.)
holapotelvan 2016.01.09 17:37:57
@noorci:
így van, a kollektív szerződésnek inkább belépőszintű pozícióknál van jelentősége. nem tudom, mennyire ismered a kollektív szerződést, de azért abban sávok vannak (a munka komplexitása szerint), meg szintek (tapasztalati évek szerint):
(a 25. oldalon található a táblázat)
www.wko.at/Content.Node/branchen/oe/sparte_iuc/Unternehmensberatung-und-Informationstechnologie/IT_Dienstleistung/IT_KV/2014-12-19KV-Text-2015_final_3.pdf

tehát ez nem a piaci viszonyoktól teljesen elrugaszkodott dolog, évente újratárgyalják az összegeket is a szakszervezetekkel. ugyanakkor természetesen csupán minimum előírás, a piaci viszonyok miatt ettől mindenki saját munkeerőpiaci értéke ÉS érdekérvényesítő képessége szerint el tud térni felfelé. azért azt gondolom, ha valaki a minimum dupláját "ki tudja magának bulizni", az már nagyon kedvező pozícióra utal.

nálunk elég komolyan figyelembe vették, és irányadónak tekintették (más kérdés, hogy azért bőven van mozgástere a munkaadónak azzal, hogy valakit ST1-be vagy ST2-be sorol be, ill. hogy mennyi tapasztalatot ismer el - főleg, ha azt nem osztrák munkahelyen szerezte és Dienstzeugnist se tud róla mutatni a jelölt).

a ti helyzetetekre visszatérve két megjegyzésem lenne:
1. külső, pártatlan szemlélőként úgy gondolom, hogy a munkaadó invesztált abba, hogy a munkavállaló munkaerőpiaci értéke növekedjen (természetesen ez érdekében is állt). én ezt munkavállalóként egyértelműen pozitívumként könyvelném el (szerintem meg kell becsülni azt a munkaadót, aki a munkavállalóba befektet, képzi - ez egyre ritkább manapság), és nem várnám, hogy a munkaadó azonnal a korábbi vállalkozó "árához" igazítsa a munkabért. viszont mondjuk egy-két év múlva elő lehet állni a megnövekedett kompetenciaszintre hivatkozva némi emelési igénnyel.

ez csak a magánvéleményem, szerintem így fair a dolog. akkor tud win-win szituáció lenni, ha mindenki jól jár. a munkavállaló jól jár, mert többet ér a munkaerőpiacon, a munkáltató jól jár, mert olcsóbban elvégzik neki a munkát. irreális lenne a vállalkozói óradíjat elvárni, ha valaki alkalmazott. a vállalkozói óradíj minimum a duplája vagy a háromszorosa annak, amit az ember alkalmazottként bruttó óradíjként megkap. lehet ezt is választani, de akkor a vállalkozói léttel járó egyéb terheket (nem csak anyagiakra gondolok) is vállalni kell.

2. egyetlen munkaadó sem a maga ellensége, hogy folyton azzal zaklassa a munkavállalót, hogy nem emelhetné egy kicsit vagy jobban a fizetést. de tapasztalatom szerint korrektek, és tárgyalókészek (ez nyilván az adott vezetőtől függ, nekem konkrétan jók a tapasztalataim).
Nyilván nem Ádám az egyedüli, akinek eszébe jutott már, hogy vissza kellene költözni Magyarországra. És nyilván nem ő az egyedüli, aki arra jött rá, hogy ez egyelőre nem jó ötlet. De miért nem? Kiderül a posztból. (Korábbi írásait itt, itt és itt találhatjátok…..
holapotelvan 2016.01.07 03:17:17
@Sanz: van egy társ- és barátkereső oldal, ahol földrajzilag, külső, belső paraméterek alapján, vallás, kor, végzettség, etnikum, személyiség-jellemzők, matching algoritmussal (különböző etikai, politikai, stb. kérdésekre adott válaszokból - ezernél több kérdés válaszolható meg, opcionálisan), meg még vagy tizenötezer szempont szerint lehet keresni a megfelelőt.
kockák rulez, hajrá! előre a tudományos párkeresés útján!
(ja, és nemutolsósorban ingyenes, ami ugye garantálja az átlag feletti költség-haszon arányt, minimális kockázat mellett! ;)) )
okcupid.com
holapotelvan 2016.01.07 08:19:57
még egy megjegyzés, a 9.15-ös munkakezdésről. az IT-ben egyáltalán nem ritka, hogy te magad határozod meg, mikor kezdődjön (számodra) a munka.
az alábbi cikk mutatja, hogy az IT nem csak jol fizet, de a csalad-munka egyensulyt is itt lehet leginkabb elerni / megkapni:
agenda.weforum.org/2015/10/worlds-best-job-the-answer-might-surprise-you/

számomra ugyanolyan legitim, hogy valaki szundikálni akar reggel, mint az, hogy a leszármazottját viszi a gyerekmegőrzőbe (mert ő nem ér rá vele törődni). a munkáltatónak meg egyszerűen semmi köze hozzá, hogy miért akarok későbbre járni.

nálunk igenis figyelembe vették az igényeinket, konkrétan megkérdezték, hogy mikor legyen a reggeli meeting. apró figyelmesség, ami szinte ingyen növeli a munkavállaló komfortérzetét.

elhiszem, hogy a biorobotok és bérrabszolgák világában ez még sokak számára furcsának hat, de a világ erre (is) tart. a svédek hatórás munkanapot terveznek, a svájciak is gondolkodnak rajta (www.suedostschweiz.ch/panorama/2016-01-05/weniger-arbeiten-schweden-machts-vor), svájcban sztenderd kérdés (IT-s állásokban biztosan), hogy milyen penzumot szeretne (100%, 80%, 60%, vagy bármi egyéb közötte) - azaz, a heti normál munkaidő hány százalékában akar dolgozni.
igen, el vannak az IT-sok kényeztetve, de nem az a normális, hogy ha a munka szempontjából mindegy, a dolgozónak meg jelentős bónusz a rugalmas munkaidő, akkor lehetővé tesszük számára?
Valószínűleg csak az tudja, aki élt már vadidegenekkel egy fedél alatt, milyen rengeteg kompromisszumot, mennyi türelmet és kitartást igényel ez a műfaj, amelyet oly sok ezer, tízezer magyar művel például Angliában. Onnan érkezett a mai poszt is, Erzsébet írása. (A képeket is ő…..
holapotelvan 2016.01.06 21:25:58
@M. Péter: a második megjegyzésed jogos, de a tulajdon / bérlemény preferencia nem indok az eltérő vagyonra. attól, hogy a németek bérelnek, azt a pénzt, amit a görögök a lakás / ház megvásárlására fordítanak, félretehetnék. de ők felélik, elfogyasztják (ill. nyugdíjra tetetik velük félre).

szerintem megdöbbentő, hogy az olaszok, görögök mediánvagyona jóval meghaladja a németekét.
Új év, új élet, új remények, de van, ami régi, például a vasárnapi blogajánló, aminek keretében ma először egy holland kórházba megyünk, szerencsére egy nagyon szép esemény miatt, hiszen a Holland Waffel blog szerzőjének gyermeke született (ezúton is gratulálunk!). Ezután…..