Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zenki

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Néhány nappal ezelőtt ünnepelte 76. születésnapját Al Pacino. E jeles esemény apropóján ötlött fel bennem a gondolat, mi lenne, ha készítenék egy rövid listát a színészóriás általam ugyan jónak tartott, de a nagyközönség által feledésre ítélt munkáiról. Természetesen a lista száz százalékig…..
A YouTube- és egyéb videómegosztók korában irtó fontos, hogy egy kortárs látványfilmnek ütős előzetest dobjanak össze, melyet így milliárdok nézhetnek meg világszerte, s izgulhatnak rá az aktuális megafilmre. Manapság kulcsfontosságú, hogy még a film elkészülte előtt úgynevezett teaserekkel…..
Nehezen vitatható, hogy a kortárs filmkultúrában erőteljes létjogosultsága van a westernnek. Ez az a műfaj, amely manapság, amikor Hollywoodot eluralták a legkorszerűbb technológiát népszerűsítő eszképista látványfilmek, nem rest visszarepíteni minket egy olyan korba, melyben a modernitás még…..
Zenki 2016.02.06 20:51:54
Szvsz. az Amerikai Plán az egyik legkiválóbb blog a témában. Végre olvashat egy átlag filmrajongó rendes, kimerítő, mély elemzéseket, és nem csak egy adott filmről, hanem egy adott irányzatról, zsánerről, rendezőről - és ez a legjobb a blogon, hogy nem csak az új xy filmről talál az ember egy néhány soros kritikát a szokásos klisékkel, hogy: giccses, túlnyújtott, hatásvadász stb. (amire az átlag filmrajongó magától is rájön, ha igaz a filmre), hanem olyan dolgokra tudnak mutatni a szerzők amiket már inkább csak az avatottabb szem vesz észre, ezért tanulni is lehet egy-egy írásból. És nyilván egy Visszatérő kritikát ötször annyian olvasnak majd el, mint egy olyat ami Antonionit, vagy Bunuelt veszi górcső alá, de az utóbbiból olyan kevés van, hogy az tényleg hiánypótló és nem felesleges, nem úgy, mint a Visszatérő kritikák nyolcvan százaléka, és az is biztos, hogy az átlag mozinéző előbb menti el a Geekz-t a kedvencekbe (azt is olvasom néha, szerintem nem szar), mint ezt a blogot, de az Amerikai Plán szerintem azoknak igazán értékes akik már megnéztek jópár filmet, nagyvonalakban tisztában vannak azzal melyik a jó és melyik a rossz film, és nem arról kell beszélni, hogy Bunuel jó rendező-e, vagy rossz, hanem arról, hogy miért jó. Úgy érzem itt az olvasó sokkal mélyebbre tud merülni egy témában, mint máshol. És nehogy megfogadjátok azokat a tanácsokat, amik azt mondják, hogy legyenek rövidebbek a cikkek, épp ellenkezőleg, írjatok még hosszabbakat, még kimerítőbbeket, mélyebbeket, még több témakörről (tudom nem kívánságműsor), de ettől ilyen jó ez a blog.
Volt egyszer egy Robert De Niro - nem ez a megvénült, némi aprópénzért a legócskább produkcióba is elszegődő, grimaszoló ripacs, hanem egy másik -, aki tudott nevettetni. És ehhez még a nadrágját sem kellett letolnia. Nem altesti poénokkal, nem hitvány bögöfésekkel-röfögésekkel, nem testnedvekben…..
Zenki 2016.02.03 16:54:09
Két abszolúte kedvenc színészem van: Al Pacino és De Niro. Persze tisztában vagyok vele, hogy vannak még rajtuk kívül is legalább ilyen jó színészek (Nicholson, Hoffman, Hopkins), de nálam akkor is ők ketten a befútok. Miért? Ez szubjektív. Azon kívül, hogy mesterien művelik a szakmájukat, nem tudok mit felhozni, talán csak azt, hogy rajongok a gengszterfilmekért, és azért abban ők a császárok. De mindketten hoztak már a gengszterfiguráktól teljesen idegen karaktert is, melyekben ugyancsak kiválóak voltak, szóval tényleg nem tudom rendesen megindokolni miért ők a kedvenceim. Ez amúgy mindegy is...

De Nirót már évek óta siratom, nem lehet, hogy egy rendes, tehetséges, jó rendező sem képes adni neki végre egy hozzá méltó szerepet. Nem lehet, hogy De Nirót ennyire csak a pénz hajtsa, nem lehet, hogy De Nirót ennyire nem érdekli a filmográfiája. Aztán belegondoltam, és lehet. Lehet, hogy De Nirót már marhára nem érdekli a filmográfiája, de még a pénz se. Egyszerűen azt gondolja, hogy már mindent eljátszott, mindenhol elismerték, a legnagyobbak egyik legnagyobbika. Szerintem már nincs motivációja, egyszerűen csak az exhibicionizmusa hajtja, egész életében forgatásról forgatásra járt és ezt megszokta, de nem akar már mély szerepekbe merülni. Terry Gilliam azt mondta, hogy a Brazil forgatásán De Niro volt az a színész aki leginkább belemélyedt a karakterébe, pedig alig volt szerepe. 73 éves, egy színészlegenda, annyi pénze van, hogy azt még az unokái is költeni fogják, ezért tényleg nem látok más magyarázatot, mint a már említett exhibicionizmust. Nem tudja befejezni a színészetet.
Tegnap bemutatták az Aljas nyolcast végre, így mindenki megnézheti magának, hogy mit alakított Tarantino négy év kihagyás után, a Django elszabadul westernfilmes nyomdokain haladva. Rendkívül kíváncsi vagyok, hogy ez a három órás, lassú és kevés akciót tartalmazó film hogy tetszik majd az…..
Zenki 2016.01.10 17:50:41
Az én listám, így hasraütésre valahogy így néz ki:
8. Grindhouse
7. Django
6. The Hateful Eight
5. Jackie Brown
4. Kill Bill
3. Reservoir Dogs
2. Inglourious Basterds
1. Pulp Fiction

A Ponyva megkérdőjelezhetetlen az első helyen, formailag pedig szerintem a Brigantyk hasonlít rá a leginkább (csomó helyszín, történet, időugrás, film a filmben stb. nagyon komplex). A nácik meg jól meg lettek büntetve, elhiszem, hogy ez van akinek tolakodó, engem nem igazán zavart. A Kutyaszorítóban egyszerű és nagyszerű, valamint a vége igazán drámai, a Kill Bill egy végtelenül szórakoztató keverék, és sokszor komolyan vehetetlen ezért is furcsa, hogy a Kutyaszorítóban mellett talán ez tudott csak hasonlóan drámai lenni (mikor meg tudja, hogy él a kislánya, engem az földhöz vágott). A Jackie ha jól tudom tisztelgés Elmore Leonard előtt, remek karakterekkel egyszerű, lineáris sztorival, ha kevesebb duma lenne, lehet meg se mondanám ki rendezte. Az Aljas nyolcas megint csak egy kifejezetten szórakoztató kamaradráma (amiket amúgy imádok) viszont meg kell még néznem párszor, mert nem tudom mit hiányolok belőle. A Django szerintem egy kicsit hosszú, az utolsó fél óra nélkül jobban tetszene, és Landa karakterét simán átvinni egy másik filmbe azért nem túl elegáns (az Oscar meg nem figyelt és 2x díjazta ugyanazt :D) az antirasszista QT itt sem szúrta úgy a szemem, elterelte a figyelmem, hogy ez is egy végtelenül szórakoztató film. A Halálbiztos Tarantino szerint is a leggyengébb rendezése, de nem mondom, hogy rossz lenne, talán ha nem ilyen idegőrlő karakterek nyomják a sódert jobban tetszene. Ennek ellenére ezt is láttam már egyszer-kétszer vannak jó jelentek és Kaszkadőr Mike meg persze Earl McGraw seriff és az ő első fia. :)

Engem nem szokott zavarni csak mielőtt ide trollkodnának egy jó írás alá. Elle Driver ott hiányzik egy "r", és Christoph Waltz osztrák, ezt amúgy én is mindig keverem, hát hiába jól hozta a németet. :D
2015-ben nagyon sok (filmes) legenda halálozott el sajnálatos módon. Sőt az utóbbi pár évben sorra távoznak a sokak műveltségét és moziélményeit meghatározó hírességek. Színészek, szinkronszínészek, nagy rendezők hagyták el az élők sorát az elmúlt egy-két évben (Sindo Kaneto, Oshima Nagisa, Jancsó…..
Sokat töprengtem rajta, hogy kivegyem-e a részem az év végi listaőrületből, avagy sem. Habár - a korábbi esztendőkkel ellentétben - az idei filmes felhozatalba voltaképpen csupán belekóstolni volt időm és kedvem, végül úgy láttam, nem volna helyénvaló megtörni a hagyományt, és úgy döntöttem, egye…..
Nem fér a fejembe, miért okoz egyesek számára bizarr kielégülést, ha belerondíthatnak mások szórakozásába. Az elmúlt hetekben-hónapokban az írott és elektronikus médiától kezdve a bevásárlóközpontokig életünk valamennyi színterét eluralta a Star Wars-láz. Aki tíz…..
Zenki 2015.12.27 16:49:37
@The Man Who Laughs: @The Man Who Laughs: Teljesen egyetértek, hogy ez is közre játszik. Ezért írtam úgy, hogy RÉSZBEN a blockbusterek sara. McTiernan meg Donner neve lehet, hogy nem ismerős, de a Die Hard és a Halálos fegyver igen, és én is szeretem ezeket a filmeket, igényes blockbuster is van, nem is kevés. A kötél, Hátsó ablak, Vertigo viszont már kevésbé ismert. De mondom, a legfőbb baj akkor is az, hogy egyre kevesebb igazán jó film készül.
Zenki 2015.12.27 18:01:55
@Alec Cawthorne: @Alec Cawthorne: A Chuck Norris filmelemzésben sem hittem, mielőtt nem találkoztam vele a blogon. Szóval ezen a logikán indultam el. :D Lehet teszek egy kísérletet. Mélyelemzés egy tőrőlmetszett CGI szörnyről. Még úgysem írtam soha filmelemzést.

"...az átlagnéző úgy gondolkodik, hogy ami új, az a jó, ami meg régi, az szar..."

Így van sajnos, de akkor is azt mondom, hogy igenis lehetne tenni ez ellen. Az egy dolog, hogy kortárs filmeken szocializálódik a fiatalság, de többnyire semmitmondó kortárs filmeken. Persze, hogy nem érdekli őket egy tartalmas mozi.

Egyébként Hitchcock pont azért zseniális, mert annak ellenére, hogy a filmjei általában a történetük miatt csúsznak el nálam, szinte mindegyik filmjét élveztem. Miért pont őt hoztam fel? Nem muszáj Hitchcockról beszélni. Van még egy csomó nagy rendező, akiknek csak kevesen ismerik az alkotásait. Olyan mozikat amik tényleg szólnak valamiről.
Ma tartották Los Angelesben a Star Wars hetedik részének exkluzív-vörösszőnyeges premierjét, és a sztárvilág krémje - no meg az a néhány szerencsés (?) rajongó, aki már láthatta a filmet - szuperlatívuszokban beszélt Az Ébredő Erőről. Megvallom őszintén, én csupán…..
Zenki 2015.12.17 21:20:55
@tmm: Én meg ezzel másképp vagyok.

Ha zenét akarok, zenét hallgatok. Ha szép képeket szeretnék bámulni, mondjuk elmegyek egy kiállításra vagy ráguglizok a neten. Ha csak történetet akarok, fogok egy könyvet. Ha a színészet és a történet érdekel, akkor elmegyek a színházba. És ha ezeket mind egy médiumban szeretném élvezni, akkor megnézek egy filmet.

Épp az a legjobb a filmekben, hogy rengeteg önmagában is kiváló médiumot olvaszt össze.
Széles körben elterjedt nézet, hogy a Star Wars 1977-es debütálásával (majd később folytatásai révén) tulajdonképpen már megágyazott a mai blockbuster-iparnak. Nem kevesen vannak, akik odáig merészkednek, hogy egyenesen - és kizárólagosan - ezt a filmfolyamot vádolják azzal,…..
Zenki 2015.12.10 23:30:35
Azzal nem értek egyet, hogy a T2 nem tudott megújulni. Igaz, ami igaz ezt az epizódot is egy Terminator bérgyilkos küldetése mozgatja leginkább (T-1000). De az alapkonfliktust leszámítva, Cameron képes volt frissíteni a koncepción. Vegyük csak alapul azt, hogy megtudta fűszerezni a mozit egy kis családi drámával, Sarah Connorból egy félőrült, gondoskodni a gyerekéről kizárólag fizikai értelemben képes (még úgy sem igazán) anyát kreált. Ennek következtében John Connornak szüksége lenne egy apafigurára, amit életében először meg is kap a T-100-as képében -az a jelenet mennyire abszurd, amikor John játszik a Terminatoral és a gép helyett az anyja indul ölni- de a film végeztével, az újdonsült apa a gyerek szeme láttára pusztítja el önmagát. Ez elég tragikusnak mondható, az első rész nem volt ilyen mély drámailag, persze azért ez sem egy Bergman mű. Az ítélet napjában igaz, hogy van egy Terminatora a pozitív hősöknek, ennek ellenére nem érezhetjük, hogy nagyobb biztonságban lennének mint az első felvonásban, mert a T-1000 ahogy átfolyik bármilyen résen/lyukon és ahogy rajta folynak át a golyók, azt az érzést kelti, hogy ez egy valóban megállíthatatlan szemétláda. Sokkal jobban kidolgozott itt a főgonosz. A thrillerből itt már nem sok maradt, mégis legalább olyan hangulatos ez a rész is mint az elődje, a sötétes már-már horrorra hajazó atmoszféra után, itt egy kékesebb, inkább sci-fis hangulat teremtődik. Összességében tehát bátran elmondható, hogy Cameron képes volt megújulni a második részre, új, izgalmas karakterekkel, mélyebb drámával és egy egészen más képi világgal.

Egyébként szerintem felesleges a régi blockbustereket okolni a mai dömping miatt, semmi baj nem lenne, ha velük párhuzamosan készülnének új ponyvaregények vagy mementok. Panaszkodunk, hogy hová tűntek a XXI. század nagy színészei. Itt vannak, csak vasembert, kalózt meg hulkot játszanak jobb híján. Aztán, hogy ezekért ki a felelős a stúdióktól kezdődően a már befutott rendezőkön át a rossz ízlésű tömegekig arról megint sokat lehetne beszélni.