Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ziziphus

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tavaly ősszel a szerzőtársak kilenc részes cikksorozatban vizsgálták meg Budapest tömegközlekedésének lehetséges fejlesztési irányait. Akkor a repülőtér és környéke kimaradt, hiszen ez önmagában egy komolyabb elemzést igénylő téma. A budapesti nemzetközi repülőtér kiszolgálása és tömegközlekedési…..
ziziphus 2016.02.02 20:05:39
nem kérdés, hogy meg kell építeni a reptéri gyorsvasutat!
a két felhasználható vonalból (100a, 120a) kell leágazást csinálni a reptér alá, mivel úgy is a terminálok alatt lehet csak megépíteni az állomást.
Láttam valamikor egy tervet, ahol ez volt az elképzelés, a térképen a 100a, 120a és a tervezett kiágazások látszanak.
www.kepfeltoltes.hu/160202/bud_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a 100a-ról jövet talán a legkönnyebb, itt "van hely a másik oldalon", de amire még szükség van a gyorsforgalmi út megemelése vagy lesüllyesztése, ahol kiágazik a vonal. (Mintha látnám, hogy a gyorsforgalmi utat előbb felújítják, majd emiatt újra le fogják zárni...) sőt jó lenne, ha az Üllői utat is valahogyan megoldanák, hogy ne szintben keresztezze a vasutat, mert rengeteg kocsi fel szokott itt torlódni.
Üllő felől is szerencsére van hely, mert az M0-on csak egy "lyukat" kell ütni és mielőtt elérné a 4-est már mehetne is le a föld alá a terminál alatti állomásig.
a 120a-ból a kiágazások is egyszerűen megoldhatóak, Ecsernél és Rákoshegynél. Itt ami a gondot okozhat, hogy át kéne fúrni a kifutópálya alatt, bár nem hiszem, hogy ez a légi forgalmat korlátozná.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
ziziphus 2015.12.09 01:42:32
Pér éve Rómában vagy Nápolyban olyan megoldást láttam, hogy a villamos vezetéke középen volt lejjebb a torli vezeték meg fentebb volt a két szélén így a 3 vezeték egyáltalán nem okozott problémát. Rá is csodálkoztam.
47/49-14 összekötésbe kétségkívül a legnagyobb problémát a budai oldal adja és a Szabadság híd. Nos én ehhez még hozzá kapcsolnám esetleg a 2-es villamost is (még tovább gondolva az 51-est is) ugyan is meg lehetne oldani, hogy a kiskörútról a Pipa és a Sóház utcákon le lehetne vinni a villamost a rakpartra. Nagy előnye lenne, hogy így létre jönne egy Észak-Pest és Dél-Pest között egy villamos tengelyt. Óriási haszna volna szerintem. Az 51-est pedig vagy Mester utcából kellene kikanyarítani, bár lehet galibát okozna a körúton ezért inkább javaslom a Haller utcai megoldást. (Amolyan pesti fonódó)
Had jegyezzem meg, hogy a 24-es villamos egy haránt járat és két deltával járhatna egészen Kelenföldig is (Haller-Mester, Mester-Könyves Kálmán)
kör6: na ennek lenne a legnagyobb haszna Budán még, majdnem felérne egy metróval. Nem lenne kihasznált? kötve hiszem... Nyugati-Déli kapcsolat égető hiány Bp-n de szerintem a MOM park/BAH is vonzana utast, mert csomópont és, ha épülne egy megálló a vonatoknak a Villányi út felett még több utasnak biztosítana alternatívát. A legnagyobb probléma ebben, hogy elfér-e a Széll Kálmán-Déli tengelyen, de szerintem igen még ha cipő kanállal is :) esetleg a 3. vágányt meg lehetne hosszabbítani egy darabig. A másik végén meg a Móriczon a legjobb megoldás volna, ha levinnék az aluljáró szintre (elférne jól és nem nagyon lenne útba semmi remélhetőleg a villamos megálló a föld alá kerülne. a felszabaduló felszíni szakaszokat meg lehetne parkosítani vagy parkolóvá alakítani. De ha ez nem is jönne össze még alternatív útvonalként meg lehetne csinálni. hogy kör 4-est csinálunk a Kosztolányi-Karolina út tengelyen. bár szerintem a 4-es villamost inkább Kelenföldre kéne kivinni, de a Kosztolányiig mindenképpen (esetleg Függetlenségi parkig).

Am a cafkák elférnének a kiskörúton, mert ehhez a Bajcsis fejlesztéshez dukál az új villamos beszerzés :)

Rákóczi út
én azon a véleményen vagyok, hogy a 3x3 sáv megmaradjon (lásd Nagykörút elfér minden nem? középre kell tenni a közlekedési sávot ennyi. Aztán, hogy azon most vili vagy busz jár tök mind1.
Lényeg a Népszínház utcai villamosok járjanak ki a Rákóczi útra, egyelőre ha belefonják a kiskörútba már jó, mert a Deákon is adott a 3-as metró kapcsolat. Az Újpalotai villamossal szkeptikus vagyok szerintem egy könnyű metrót megérne, mondjuk a Keleti-Bosnyák szakasz kéregmetróként építenénk meg (lenne utas tuti) De a Bosnyákig ha megépülne sztem az Újpalotaiak sem bánják, ha át kellene szállniuk a Bosnyákon. A villamoson elgondolkodnék, hogy kell-e a Thökölyre? bár az 5-ös buszt kiválthatná.
ziziphus 2015.12.09 01:56:16
@Zelki Benjámin: hmmm ezen én is elgondolkodtam :) Ugye volt szó róla, hogy építenek egy gyalogos hidat a Várkert és a Vígadó között nos ezen át lehetne vinni a földalattit Budán meg lehetne járatni villamosként is (azért lássuk, be a földalatti inkább villamos, akármennyire is szeretjük) aztán a Hegyalja úton a BAH csomóponton keresztül egészen a Farkasrétig (vagy tovább a Gazadrétre). De ha nem akarjuk Bántani a Hegyalja utat akkor is lehetne vinni a Lánchíd utca- Kereszt utca-Aladár utca-Csörsz utca vonalon is.
A másik elképzelésem, hogy kéreg alatt, a 2-es villamos alatt elvinném egészen a Fővám térig (lehetne menő plex ablakot csinálni, hogy látszódjon a Duna :DDD Szerintem óriási hiányosság, hogy a 4-es metró és a földalatti között nincs kapcsolat és ezt orvosolná (Vigadó tér- Március 15-e tér- Fővám tér, de akár kivinném csepelre is :D északi oldalon adott volna a 69-es villamos pályája