Adatok
ziziphus
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tavaly ősszel a szerzőtársak kilenc részes cikksorozatban vizsgálták meg Budapest tömegközlekedésének lehetséges fejlesztési irányait. Akkor a repülőtér és környéke kimaradt, hiszen ez önmagában egy komolyabb elemzést igénylő téma.
A budapesti nemzetközi repülőtér kiszolgálása és tömegközlekedési…..
Hova megy ez a vonat?
Budapest közlekedésfejlesztési lehetőségei EU-s forrásból, 9. rész: belvárosi villamosok és trolik
2015.12.08 07:33:00
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
ziziphus
2015.12.09 01:56:16
@Zelki Benjámin: hmmm ezen én is elgondolkodtam :) Ugye volt szó róla, hogy építenek egy gyalogos hidat a Várkert és a Vígadó között nos ezen át lehetne vinni a földalattit Budán meg lehetne járatni villamosként is (azért lássuk, be a földalatti inkább villamos, akármennyire is szeretjük) aztán a Hegyalja úton a BAH csomóponton keresztül egészen a Farkasrétig (vagy tovább a Gazadrétre). De ha nem akarjuk Bántani a Hegyalja utat akkor is lehetne vinni a Lánchíd utca- Kereszt utca-Aladár utca-Csörsz utca vonalon is.
A másik elképzelésem, hogy kéreg alatt, a 2-es villamos alatt elvinném egészen a Fővám térig (lehetne menő plex ablakot csinálni, hogy látszódjon a Duna :DDD Szerintem óriási hiányosság, hogy a 4-es metró és a földalatti között nincs kapcsolat és ezt orvosolná (Vigadó tér- Március 15-e tér- Fővám tér, de akár kivinném csepelre is :D északi oldalon adott volna a 69-es villamos pályája
A másik elképzelésem, hogy kéreg alatt, a 2-es villamos alatt elvinném egészen a Fővám térig (lehetne menő plex ablakot csinálni, hogy látszódjon a Duna :DDD Szerintem óriási hiányosság, hogy a 4-es metró és a földalatti között nincs kapcsolat és ezt orvosolná (Vigadó tér- Március 15-e tér- Fővám tér, de akár kivinném csepelre is :D északi oldalon adott volna a 69-es villamos pályája
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
a két felhasználható vonalból (100a, 120a) kell leágazást csinálni a reptér alá, mivel úgy is a terminálok alatt lehet csak megépíteni az állomást.
Láttam valamikor egy tervet, ahol ez volt az elképzelés, a térképen a 100a, 120a és a tervezett kiágazások látszanak.
www.kepfeltoltes.hu/160202/bud_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a 100a-ról jövet talán a legkönnyebb, itt "van hely a másik oldalon", de amire még szükség van a gyorsforgalmi út megemelése vagy lesüllyesztése, ahol kiágazik a vonal. (Mintha látnám, hogy a gyorsforgalmi utat előbb felújítják, majd emiatt újra le fogják zárni...) sőt jó lenne, ha az Üllői utat is valahogyan megoldanák, hogy ne szintben keresztezze a vasutat, mert rengeteg kocsi fel szokott itt torlódni.
Üllő felől is szerencsére van hely, mert az M0-on csak egy "lyukat" kell ütni és mielőtt elérné a 4-est már mehetne is le a föld alá a terminál alatti állomásig.
a 120a-ból a kiágazások is egyszerűen megoldhatóak, Ecsernél és Rákoshegynél. Itt ami a gondot okozhat, hogy át kéne fúrni a kifutópálya alatt, bár nem hiszem, hogy ez a légi forgalmat korlátozná.