Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sidewinder1

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A magyar katonai repülés ügyének egyik egészében sikeresnek értékelhető lépéseként egy MiG-21-es került az újdonsült kecskeméti körforgalomba, hogy hirdesse, miről (is) hírös ez a város. Zord ..
sidewinder1 2015.12.05 18:25:07
@Harrdder:
Úgy olvastam (a htka-n) , hogy legalább hónapja nem elérhetőek Szu-24-es fotók a russianplanes.net-en. A lelövéshez pedig nincs semmi köze ehhez. Azért vették le a Szu-24 fotókat, mert egy tetű ukrán oldal(nyilván ukrán titkosszolgálati segítséggel) október 13-án elkezdte feltolni a netre azoknak a pilótáknak az adatait, akik részt vesznek az oroszok szíriai terroristaellenes műveleteiben. Elsőnek egy Szu-24 személyzetet tettek fel, fotókkal és vkontakte elérhetőséggel.
Ez volt az első posztja az ukránoknak:
informnapalm.org/13469-su-24m

Ezután döntött úgy a russianplanes.net(hogy magától, vagy állami sugallatra azt nem tudom),hogy leveszi az összes Szu-24 fotót. Az ukránok természetesen megideologizálták a dolgot, az orosz pilótákra a "putyinista háborús bűnös terrorista" megnevezést használták. Az sem véletlen, hogy miért került vissza a Szíriában ténykedő gépekre a felségjel, és a BBC России felirat,és a gép regisztrációs száma miért nem. A regisztrációs szám pl :RF-123456. Ez minden gépnél egyedi. Ez informál arról, hogy melyik gép melyik bázisról jött. Mert kék 36-os oldalszámú gépből lehet akár 7 darab is, hét különböző bázison.
A russianplaneslépése pedig ugynúgy a hajózószemélyzeteket és családjukat próbálja így védeni,ahogyan az a nyilván állami intézkedés,hogy a gépeken nincs ott a reg.szám. Így is próbálják megelőzni,hogy amíg a pilóta Szíriában bombázza a terroristákat, addig például isis vagy an nuszra kapcsolatokkal rendelkező dagesztáni terroristák elkapják és kinyírják a családját otthon. Tehát ez nem a lelövés miatt van.
sidewinder1 2015.12.16 22:25:00
@Kelepisti:
A 24-es kivonása pontosan azért volt érthetetlen, mert az nem csupán egy egyfeladatú harci helikopter. Pont Magyarországon sikerült erre nagyon jó példákat mutatni 2005-2008 környékén. A Mi-24-es segítségével külső függesztett terhet szállítottak( UAZ) tüzet oltottak (Bambi Bucket segítségével),ejtőernyős ugrásokat hajtottak végre a típusból. A gép a hermetizált, légkondicionált,speciális szűrőrendszerrel ellátott pilótakabinjai és deszanttere miatt alkalmas volt egy olyan feladatra is, amire a klasszikus szállítók nem. Ez a vegyi és sugárzó anyagok légi felderítése volt. A géphez sugárfelderítő konténert fejlesztettek ki, amit sikerrel alkalmaztak. Ennyire sokoldalú helikoptere a honvédségnek nem volt (lehet nem is lesz soha),mint amilyen a 24-es. A kivonást végrehajtó minisztert még meg is repültették vele egy éleslövészeten, kizárt dolog, hogy nem mondták el neki, hogy mennyire sokat tud ez a gép,és mennyire jól alkalmazható békeidőben. Ez az egyetlen harci helikopter típus (és a modernizált utódja, a Mi-35M) ami békeidőben is a civil lakosság segítségére tud(na) lenni. Ha egy UAZ-t vagy egy Bambi Bucketet elcipel, akkor a homokzsákokkal is elbír árvíz idején.
A Mi-24 sokoldalúsága:
epa.oszk.hu/02600/02694/00044/pdf/EPA02694_rtk_2008_01_Koller_Jozsef.pdf

Aztán a tisztelt miniszter úr, kivonta (szinte teljes titokban) a típust, arra hivatkozva, hogy az MH-nak nem kell harcihelikopter, hanem,egy olyan gép kell, ami békeidőben(árvíz,katasztrófák,stb) is a civil lakosság segítségére tud lenni. Nos a Mi-24 azon kívül, hogy egy teljes értékű harci helikopter, tudta volna segíteni a civil lakosságot is egy katasztrófahelyzet esetén. Ehelyett "okosan" kivonták, és évek óta csak vergődés van a helikopteres területen és az átmeneti szükségmegoldások. Lassan az mg-s Ka-26-osokat is kölcsönkérik,csak,hogy valamivel repülhessenek szegény katonai helikopter pilóták. Mert akik 2001-ben feleslegesnek nyilvánították és kivonták a könnyű helikoptereket a MH állományából, most feleszméltek, hogy egy kisebb méretű,kisebb teljesítményű helikopter repült órája olcsóbb, mint egy nagyobbé. Az már csak bónusz,hogy a 24-eseket leállító miniszter 2010-ben még azt ígérte Szolnokon, hogy 2014-re kettővel több gép fog a pilóták rendelkezésére állni, mint 2010-ben. A +2 gép helyett jó nagy mínuszt sikerült megvalósítani. Az,hogy még szááítóheliből is annyira kevés volt, hogy időnként csak egy gép tudott SAR készültséget adni, az már a no comment kategória.Persze valószínű,hogy csak rémeket látok, minden rendben van. Hiszen egyszer valamikor talán lesz nem orosz ,hanem csodás nyugati szállítóhelikopterünk, és akkor nagyon jó lesz ...