Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Meszes_úr

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
no emisszió Leharcolt legendák 2015.11.16 12:21:53
A közgazdasági- és marketingiskolák - ha lesznek még ilyenek - bizonyosan tananyagaik részévé teszik majd azt a másfél évtizedes folyamatot, amelynek nyomán sikerült súlyosan leharcolni, elértékteleníteni, szánalmassá, hiteltelenné tenni az európai ipartörténet két nagy,…..
Meszes_úr 2015.11.16 23:43:58
Először is felmerül a kérdés, vajon milyen személyes problémája lehet a Peugeot vagy Citroen márkákkal, ami arra vezeti, hogy ilyen indulatos, csúsztatásokkal teli, rosszindulatú bejegyzés szülessen?

A bejegyzéssel kapcsolatban figyelmébe ajánlom az alábbi tényeket :

A Peugeot és a Citroen sohasem forgalmazta Magyarországon a 108 és az aktuális C1 modelleket, mert egyszerűen nincs piaca a városi miniknek Magyarországon. Ráadásul ezek nem is kifejezetten zöld autók, ahogyan Ön állítja, a PSA saját 1 literes és 1.2-es, jóval korszerűbb benzinmotorjai is tudják vagy alulmúlják azokat az emissziós értékeket amelyeket az ebben található japán motor produkál, eggyel nagyobb kategóriájú autókban is (C3 és 208).

A Citroen és a Peugeot modellpalettája egyaránt sikeres. A Peugeot 308 a kompakt kategória egyik legjobb autója, számos díjjal jutalmazták, közte a szakújságírók által megszavazott Év Autója díjjal. A Citroen a piac legjobb egyterűjét kínálja a C4 Picasso és Grand Picasso modellekkel. A Citroen Cactus egyedi megoldásaival és megjelenésével szintén számos díjat kapott és sikeres világszerte. Kisautó kategóriában a Peugeot 208 a top 5-ben van Európában. A PSA 1.2-es benzinmotorjai év motorja díjat kaptak idén. A PSA dízelmotorjait mindenki elismeri, előszeretettel alkalmazzák más márkák is (Ford, korábban Mazda, Volvo, Suzuki, BMW), több fogyasztási rekordot is felállítottak ez elmúlt években, megbízhatóságuk köztudott. Ezen felül a PSA a kisteherautó piac meghatározó szereplője Európában és Magyarországon is.

A magyar piaci eredmények nem relevánsak, mivel a magyar piacot a közbeszerzések és flottabeszerzések körüli korrupció, a reexport és a fizetőképes kereslet szinte teljes hiánya, illetve a több százezres használtautó (vagy inkább roncsautó) import végletekig eltorzítja.

A Peugeot az RCZ modellt 6 éve forgalmazza, eleve kis szériás modellnek tervezte, gyártási számai messze meghaladták az eredeti célkitűzéseket, tehát sikeres volt. Amennyiben a teljes magyar és nemzetközi autós újságíró szakma bértollnok, akkor valóban csak bértollnokok dícsérték ezt az autót… Mivel ez a modell a régi 308 platformjára épült és azóta vannak újabb sportos modellek a palettán (308 GT és GTi), ezért logikus volt a gyártás leállítása.

Tóth János 3 év kihagyás után idult az idei Rally bajnokságban, ahol egy vadonatúj autóval harmadik lett. Ez azért nem olyan rossz eredmény! De mi köze ennek a nem forgalmazott 108-hoz???

A Peugeot és Citroen hálózat viszonylag jól átvészelte a válságot, arányaiban jóval több Opel vagy Suzuki szalon zárt be a válság miatt. A többmárkás szalonok megjelenése nem Peugeot sajátosság, ez jellemző volt minden márkánál, természetes önvédelmi reakció egy olyan piacon, ahol az értékesítés volumene negyedére esik vissza két év leforgása alatt. Gablini Úr egyébként pár hónappal ezelőtt nyitott új Peugeot szalont Budaörsön, így már három helyen árulja a márkát, nem úgy tűnik hogy megrengett volna a bizalma…

Az hogy a PSA többségi kínai tulajdonban, az közkeletű tévedés, a kínaiak önállóan 14%-os tulajdont szereztek, csak a francia állammal vagy a Peugeot családdal közösen tudnak érdemi döntést hozni. Hogy “hazavágták a márka mítoszát” azt nem tudom hogyan érti, egy év alatt nem lehettek nagy hatással a termékfejlesztésre, viszont a PSA pénzügyi eredményei látványosan javulnak, a részvényárfolyam megduplázódott, a cég hozza a kitűzött terveket.

Megbízhatóság szempontjából a PSA csoport termékei a középmezőnyben helyezkednek el a különböző felmérésekben, bár ezek hitelessége vitatott. A Peugeot 206 és a C4 Picasso az élen is tudott végezni néhány éve, megelőzve a japán és német konkurenciát. Kérdés, hogy mi értelme van felhozni egy 10 éve nem forgalmazott, 2 generációval ezelőtti modell (307) gyerekbetegségeit, amikor a megbízhatóságról beszélünk 2015 végé? Hozzá kell tegyem, hogy az ismeretségi körömben évek óta számos ilyen autó működik, a kopó-forgó alkatrészek pótlásán kívül gyakorlatilag hibamentesen.
Meszes_úr 2015.11.16 23:47:22
És néhány szó a környezetvédelemről:

- A VW botrány kapcsán kiderült, hogy a PSA dízelei esetén a legkisebb az eltérés a hivatalos mérések és a valódi fogyasztás között

- A PSA az egyetlen gyártó aki vállalta, hogy valós teszteknek veti alá az autóit

- A PSA elsőként szorgalmazta hogy 2017-ig vezessék be a valós használathoz közelebb álló, új fogyasztási normát

- A PSA elsőként vezette be, jóval megelőzve a többi márkát, a dízel részecskeszűrőt, ami később kötelező lett (bár ennek hatékonyságáról megoszlanak a vélemények, tény hogy nagyban hozzájárul a koromkibocsátás csökkentéséhez, és a PSA nem kis összeget invesztált ebbe, már akkor amikor még semmi sem kötelezte volna rá)

- A PSA már a nyolcvanas-kilencvenes években forgalmazott elektromos autót, sokáig a PSA volt a legnagyobb elektromos autó gyártó világszerte (Citroen Saxo és Peugeot 106 Electrique)

- Szintén a PSA nevéhez fűződik a legelső “újkori” elektromos autó bevezetése az európai piacra. A Mitsubishivel közösen fejlesztett Citroen C-Zero és Peugeot i-On évekkel előzte meg a konkurenciát.

- A PSA jelenleg is egy vadonatúj elektromos autón és az ehhez kapcsolódó új platformon dolgozik a kínai partnerrel közösen
- A dízel-hibrid valóban nem bizonyult sikeresnek mindenhol, viszont már fejlesztik a plug-in elektromos hibridet és a sűrített levegővel megvalósított hibrid tanulmány is figyelemre méltó. Ettől függetlenül a PSA a második legnagyobb hibrid forgalmazó lett Franciaországban a Toyota után, ami egyrészt nagy siker, másrészt hatalmas tapasztalat a jövő fejlesztéseire nézve.

- A PSA úgy általában vezető a CO2 kibocsátás csökkentésében, úgy hogy a kínálatában mindenféle modell megtalálható a miniautótól a felső kategóriáig

Arra kérném, hogy amikor megfogalmazza valószínűleg személyes indíttatású, erősen becsmérlő és tényeket figyelmen kívül hagyó gondolatait a két márkáról, akkor gondoljon arra is, hogy a Peugeot és Citroen többszáz embert foglalkoztat Magyarországon, az importőrnél és a kereskedői hálózatban egyaránt. Ezek az emberek a nehéz körülmények ellenére is nap mint nap mindent megtesznek az ügyfelekért, annak érdekében hogy ez a két patinás márka Magyarországon is fennmaradjon. Ön a tendenciózus megállapításaival nemcsak ezeknek az embereknek a fáradságos munkáját teszi tönkre, hanem a munkahelyüket is veszélyezteti, holott ezeknek az embereknek semmi köze az Ön személyes, 10 vagy 15 évvel ezelőtti vagy ki tudja mikori és milyen természetű sérelmeihez, a Peugeot és Citroen márkákhoz fűződő előítéleteihez.

Üdvözlettel : egy régi olvasója